הרשמה

ביקורת: Gears 5: Hivebusters - קצר וקולע

שלחנו את גל, האיש שלנו לענייני Gears, לראות מה מציעה חבילת ההרחבה החדשה למשחק!

  • PC
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/12/2020

בלי הרבה רעש, Hivebusters הוא אחד הדברים הכי שווים לשחק כרגע ב-Series X/S

סדרת Gears of War תמיד נחשבה לאחד מעמודי התווך של ה-Xbox. מאז המשחק הראשון שיצא ב-2006 ולימד את כל עולם הגיימינג איך עושים משחק יריות מבוסס מחסה, סדרת Gears עומדת ביחד עם Halo בקרב של מעטים מול רבים מול סדרות הדגל הרבות של Sony. בעוד שלרוב כל דבר שקשור לשתי הסדרות הללו (ובעיקר ל-Halo) מלווה ברעש וצלצולים)לטוב ולרע(, לפעמים, בלי הרבה חגיגה ובשקט בשקט מגיעים אלינו דברים טובים ומעניינים באותה מידה. זה בדיוק מה שעשו ב-The Coalition, המפתחת שאמונה על Gears בכמה השנים האחרונות אחרי ש-Epic Games החליטו לעזוב את הזיכיון, עם Hivebusters. ה-DLC החדש של Gears 5, הכותר האחרון בסדרה שיצא לפני שנה. Hivebusters מציעה תוספת קצרה אך מהודקת ומהנה שכדאי לכל מי שבבעלותו קונוסולת Xbox Series X/S לנסות ועל אחת כמה וכמה לכל מי שרכש מנוי GamePass Ultimate, שכן ה-DLC זמין עבורו ללא תוספת תשלום.  

הרפתקה על אי בודד עם מסור ושריון מוגזם, מה יש לא לאהוב?

Hivebusters הוא למעשה תוספת למצב הקמפיין של המשחק שמגוללת את סיפור המקור של יחידת Scorpio. אותה יחידה עליה מושתת מצב ה-Escape של המשחק, בו אתם ועוד שני חברים צריכים להשתיל פצצה במרכז מושבה של גזע ה-Swarm הרצחני, המהווה את האויב העיקרי בעולם של Gears אחרי שה-Locust הובסו. המשחק מתחיל בהתרסקות מטוס המוביל את יחידת Scorpio שהורכבה מעט לפני כן למשימה חשאית. חברי היחידה Keegan, Mac ו-Lahni שורדים רק בשביל למצוא את עצמם באי הטרופי Pahanu, שכמובן מלא בנחילים של Swarm ובעוד כמה יצורים לא כל כך נעימים שמוצגים לראשונה בעולם המשחק. כעת Scorpio צריכים לברוח מהאי העוין וכמובן לגלות לאיזה משימה חשאית נשלחו מלכתחילה ולמה. כאמור, חברי Scorpio לא מכירים אחד את השני ובמהלך הקמפיין אנחנו מתוודעים לסיפור ההיכרות שלהם, סיפור שלפרקים קצרים הוא קצת קלישאתי וחסר היגיון.

החיבור ביניהם נעשה בצורה מעט לא אורגנית. בתחילה חברי היחידה לא כל כך מסתדרים ביניהם ואחרי קצת ניסורים והרבה דם, הופכים פתאום לחברים הכי טובים. כמו כן, לא ברור איך חלקם בכלל מצאו את הדרך ליחידה הזו, Mac לדוגמא הוא סוג של נהג משלוחים שאומנם יש לו מניע להצטרף למאבק ב-Swarm אבל לא ברור איך הגיע לביצוע משימות חשאיות ורגישות כמו המתוארת במשחק. כל אלו לא דברים חדשים ליקום של Gears אבל צריך לזכור שלא מדובר במשחק באורך מלא אלה בסה"כ תוספת באורך כ-3 וחצי שעות. בהתחשב במעט הזמן הזה שבתוכו צריך לשזור גם סיפור זה בהחלט נסבל. ואולי כאן דווקא נקודת החוזק של העלילה. בגלל שמדובר בתוספת קצרה כל כך העלילה כן מצליחה להיות מעניינת וגם מבדרת למרות הבעיות הללו, העובדה הזו ביחד עם קריצות רבות למעריצי הסדרה הותיקים, גרמו לי להנות ממנה בסך הכל.

מבחינת המשחקיות עצמה, Hivebusters לא מחדש בהרבה על Gears 5, מדובר באותו משחק יריות מבוסס מחסה שאנחנו רגילים אליו. עם הרבה דם, איברים קטועים, קללות וכמה רגעים כל כך מגוכחים שהם מדהימים. גם כאן, זמן המשחק הקצר הוא סוג של יתרון, כיוון שלמרות המכניקות המוכרות המשחק לא משעמם לרגע. למרות זאת כן נעשה שינוי קטן,  Jack הרובוט השימושי והכל יכול של יחידת Delta הוחלף כאן ביכולות אישיות של חברי Scorpio. כך למשל Keegan יכול למלא את התחמושת של כל חברי הצוות ו-Lhani חמושה בסכין חשמלי שהופכת את יכולת ה-Melee שלה לחזקה במיוחד. אנחנו יכולים לשחק בתור כל אחד מחברי Scorpio, מה שלא מגביל אותנו להשתמש רק ביכולת שלו כמובן. היכולות הללו שימושיות מאד וכיף שהן נמצאות. לדוגמה, היה ממש נחמד למצוא נשק שאני מתחבר אליו ולהישאר איתו למשך כל הפרק רק בגלל ש-Keegan דואג לי ויכול למלא כמה תחמושת שאני רוצה. עם זאת, היכולות האלו ממש לא הופכות את חברי Scorpio לחזקים מידי. אני שיחקתי ברמה הקושי השלישית מתוך חמש ונתקלתי באתגר שדורש כישרון והכרה עם משחקי יריות מגוף שלישי ועם המכניקות של Gears. בכלל, הסיפור של Hivebusters אומנם לא קשור לעלילה הראשית אבל אם זו ההיכרות הראשונה שלכם עם הסדרה כדאי מאד להשתפשף קצת לפני.

כותר ההשקה האמיתי הראשון של ה-Series X/S

עכשיו אנחנו חייבים לדבר על כמה ש-Hivebusters מדהים ויזואלית. כאמור המשחק מתרחש באי טרופי ומלא טבע פראי,  בכך אנחנו עוזבים את הנופים של Gears 5 שהתאפיינו בעיקר במדבריות ובאיזורים מושלגים ועוברים למשהו שמזכיר יותר את הנופים של סדרת Uncharted. כמובן אם Nathan Drake היה מחפש אוצרות באיים אקזוטיים על כוכבי לכת זרים שידעו רק מלחמה ב-150 השנים האחרונות אבל הבנתם את הרעיון. גם המסדרונות הצרים והקלסטרופיביים שכל כך מאפיינים את Gears of War נמצאים פה אבל הם מפנים את המקום לסביבות פתוחות וחיות יותר. בעיניי, מדובר בכותר ההשקה האמיתי הראשון של ה-Series X מאז יציאתו, שכן לא קיבלנו כותרים נוצצים מידי עד עכשיו והסתפקנו בכל מיני גרסאות ממוטבות של משחקי הדור הקודם. Hivebusters מראה לנו מה הקונסולה החדשה של מיקרוסופט יכולה לעשות ומציג עולם משחק חי, צבעוני ובגרפיקה מהממת עם טקסטורות חדות במיוחד. כל זה בזמני טעינה אפסיים וב-60 Fps יציב לכל אורך המשחק. מההיבט הזה סוף סוף יש קצת הרגשה של הדור הבא, גם אם זה רק ל-3 שעות. אם אתם בכל מקרה מחזיקים במנוי Gamepass ולא מתחברים כל כך למשחקים מסוג זה, הייתי ממליץ להוריד את ההרחבה רק בשביל לראות את הפוטנציאל של הקונסולה שלכם.  עכשיו יהיה מאד מעניין לראות מה יעשו ב-The Coalition עם המשחק הבא בסדרה ובכלל לאן מפתחות יגיעו עם ה-PS5 וה-Series X בדור הזה.

כדאי לציין שלמרות רמת הליטוש הגבוהה במיוחד, כן נתקלתי בכמה "פספוסים", כמו למשל חברי יחידה שחוסמים לשחקן את היציאה ובכך את ה-Cutscene הבאה או סתם נשארים מאחור ולא עושים כלום בזמן שאני טובע בחיילי Swarm. נוסף על כך, היו כמה סצינות חצי מתוסרטות שהיו בהם קצת בעיות ויזואליות, לדוגמה בזמן שלב במשחק בו יחידת Scorpio צריכה לברוח מבונקר תת קרקעי אל פני האדמה והשחקן צריך לרוץ ולהתחמק מאויבים למשך תקופה יחסית ממושכת. באיזשהו שלב הנשק שמצוי אצלי כרגע היה נראה במלואו בעוד הדמות כביכול אמורה להסתיר אותו ולמעשה צף באוויר מאחורי הדמות. צריך להגיד, לא מדובר פה ב-Cyberpunk ולא נתקלתי בשום דבר שהרס את המשחק. עם זאת בחבילה כל כך מלוטשת ומהודקת, גם הדברים הקטנים האלה יכולים לבאס. במיוחד שסדרת Gears ידועה בריצה חלקה ובאפס באגים.

השורה התחתונה

לסיכומו של עניין, חבילת ההרחבה Hivebusters מראה שגם ב-3 וחצי שעות של משחק אפשר לייצר חוויה מהנה וכדאית. מדובר ללא ספק בתוספת מהודקת ואיכותית ל-Gears 5 עם משחקיות אינטנסיבית, עלילה לא רעה בכלל וגרפיקה מהממת. מעריצי הסדרה הותיקים כמותי יהנו מכל שנייה, וגם אם אתם חדשים ליקום של Gears אתם תהנו מהאקשן האינטסיבי והתזיזתי שלא מרפה לרגע. חשוב להגיד שאם החלטתם להתחדש ב-Series X/S ואתם רוצים לנסות את Hivebusters, תעשו לעצמכם טובה ותרכשו מנוי Game Pass Ultimate שעולה כ-15 דולר לחודש. ה-DLC לבדו יעלה לכם כ-20 דולר, שלמרות כל השבחים שהרעפתי עליו פה צריך להגיד שזה יקר מידי לקמפיין כה קצר. אין היום הרבה תוכן בתשלום למשחקי יריות שכל כולו סובב סביב מצב לשחקן יחיד, ונחמד לראות שמשחררים תוכן חדש שכזה לפרנצ'ייז כל כך מרכזי של מיקרוסופט, במיוחד אם הוא מצוין. The Coalition מראים לנו שהפרנצ'ייז נמצא בידיים טובות ושהם לומדים עוד ועוד עם כל תוספת חדשה ליקום של Gears of War. מבחינתי Epic יכולים להמשיך להתעסק בסקינים לא מוצלחים ל-Fortnite.

9
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • מהודק ולא משעמם לרגע
  • מוגזם בקטע טוב
  • סיפור מקור קצר ומעניין
  • המשחק הכי יפה שיש היום ב-Series X

הרע

  • למרות העניין, יש בעלילה בעיות אמינות לעיתים
  • קצת יקר מידי אם אין לכם Game Pass

ויחידת Scorpio

  • הם עושים לפרנצ'ייז הזה רק טוב

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י