הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק 3

החסידה, המכשפה וזוג תאומים

הפרק השלישי של WandaVision שובר את אווירת הסיטקום לחתיכות

אחרי שני פרקים מבלבלים ומצחיקים כאחד, WandaVision, הסדרה החדשה של Marvel שמשודרת ב-Disney Plus, קיבלה את הפרק השלישי שלה. האם הוא מספק לנו תשובות לשאלות הרבות שעלו במהלך הצפייה בפרקים הקודמים, או שהוא רק יוצר שאלות חדשות? אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

הפרק הראשון והשני לקחו אותנו לתקופות הזמן של שנות ה-50 וה-60, כך שבאופן מאוד מתבקש - הגענו לשנות ה-70. הפתיח, שמוצג הפעם בצורה שונה ממה שקיבלנו בפרק הקודם, מציג את צמד הגיבורים בחייהם השגרתיים לחלוטין, בעודם מתמודדים עם ההריון המפתיע של וונדה עליו גילינו באופן מפתיע בסוף הפרק השני. כמו כן, סוף הפרק הקודם ראה את חזרתו של הצבע למסך, כך שבאופן רשמי נפרדנו מהקונספט של פרקים בשחור-לבן. אישית זה לא משהו שהפריע לי, אבל אחרי שהפרק התחיל ופתאום הבנתי שמעכשיו הכל הולך להיות צבעוני, הבנתי כמה היה חסר לי לראות את הפנים האדומות של ויז'ן או האפקטים של כוחות הטלקינזיס של וונדה.

The black-and-white world of <em>Wandavision</em>, as occasionally interrupted by color in its first two episodes on Disney+ as of today.

עוד סיטקום, עוד רגעים מוזרים

הפרק לוקח השראה מסדרת הסיטקום The Brady Bunch, אשר התמקדה באופן מוחלט בנושא משפחה, והייתה בין הסדרות הראשונות שהחלו להשתמש בילדים בתור שחקנים, שהתחילו להופיע יותר ויותר בתוכניות טלוויזיה באותה תקופה. בהתאמה, הפרק מתעסק במשפחתה של וונדה, אבל כמו שכבר התרגלנו ב-WandaVision, הכל קורה באופן כל כך מוזר. זמן ההריון של וונדה מואץ לפרק זמן של כמה שעות מאשר תשעת החודשים המצופים, דבר אשר היא ו-ויז'ן מנסים בעצמם להבין ובאותו זמן להסתיר משאר אזרחי העיירה. ההומור שמוצג בפרק הזה די בנאלי, בין אם זה בכוונה או לא, ומתמקד בעיקר בבדיחות על הקצב בו וונדה גודלת והחוסר הסכמה הבלתי נמנע בנושא בחירת השם לתינוק. עם זאת, הקטעים המצחיקים באמת בפרק הם הרגעים שבה וונדה מגלה שככל שההריון שלה מתקדם, היא מאבדת שליטה בכוחות שלה מה שבא לידי ביטוי בציורים על הקיר שמסתובבים ללא שליטה והעובדה שחסידה אמיתית הגיעה לביתה כדי להביא באופן מטאפורי את התינוק המיועד.

בנוסף לרגעים האלו, הפרק הזה מלא בסצינות שמדגישות עוד יותר עד כמה המציאות המזויפת הזו מתפרקת. בפרק הראשון הבוס של ויז'ן נחנק מאוכל אחרי ששאל יותר מדי שאלות על עברם של הזוג, ובפרק השני אחת מהשכנות של וונדה נחתכת מכוס זכוכית ומתעלמת לחלוטין ממה שקרה. נראה כי בכל פעם שדמות מסוימת מגלה מודעות לכך שמשהו כאן לא בסדר, המציאות משתנה כדי "להשתיק" את השאלות שעולות. כאן, הכוחות של וונדה גורמים להפסקת חשמל בכל העיירה, מה שגורם לה לשאול את ויז'ן האם כולם יודעים שזה בגללה, שאלה שאמנם נראית תמימה אך גם עלולה להעיד על כך שהיא מתכוונת למציאות שבנתה לעצמה, והאם אזרחי העיירה יודעים שהיא אחראית לכל מה שמתרחש. ויז'ן לעומת זאת, בורח באופן חלקי מהאשליה ומתחיל לפקפק במה שקורה. המבט על פרצופה של וונדה הופך למודאג, ולפני שויז'ן מצליח לסיים את המשפט, המציאות מתאפסת וחוזרת מספר שניות אחורה, רק שהפעם ויז'ן לא מפקפק במה שקורה, אלא מרגיע את וונדה שהכל יהיה בסדר.

wandavision episode 3 baby wandavision episode 3

ואז מגיע רגע הלידה. וונדה יולדת, ומסתבר שיש לה תאומים! לאחד קוראים בילי, ולשני קוראים טומי, ומעריצי הקומיקסים מיד ידעו שמדובר בצמד גיבורי העל Wiccan ו-Speed, הילדים המוטנטים של וונדה. האם זו הדרך של Marvel להציג את המוטנטים ליקום הקולנועי שלה? כנראה שכן, אבל עדיין אי אפשר לדעת כלום. ג'רלדין (Geraldine), השכנה של הזוג, עוזרת לוונדה ללדת, והשתיים מתחילות לדבר על כך שלוונדה היה אח בשם פייטרו, הידוע בתור Quicksilver. ג'רלדין שואלת את וונדה אם זה נכון שהוא נהרג ע"י אולטרון (Ultron), מה שמוציא את וונדה משלוותה כאשר היא מגיעה להבנה שג'רלדין לא אמורה להיות שם. מסתבר שהשכנה הידועה בתור מוניקה ראמביאו, היא בעצם סוכנת של ארגון S.W.O.R.D.

בקומיקסים, השם של הארגון מתורגם ל-Sentient World Observation and Response Department, אשר אחרים לפיקוח על עולמות אחרים שעלולים להוות סיכון לקיומו של העולם אותו אנו מכירים. בסדרה, ראשי התיבות הם Sentient Weapon Observation and Response Department, ונראה כי הם מתייחסים לוונדה בתור נשק עליו הם צריכים לפקח כדי לוודא שהיא לא יוצאת מכלל שליטה. וונדה מתחילה לתחקר את מוניקה עם הזעם המוכר שאנחנו רגילים לראות בעיניה הודות למשחק המעולה של אליזבת' אולסן. היא שואלת אותה שוב ושוב מי היא, עד שאנחנו נחשפים לראשונה לעולם שמחוץ לאשליה. מוניקה מושלכת החוצה, ואנחנו מגלים ש-Westview היא עיר אמיתית שקיימת בו זמנית גם במציאות שוונדה יצרה, ו-S.W.O.R.D מנסים להיכנס אליה כדי לערער את וונדה ולפרק את המציאות שכלאה אזרחים תמימים בתוכה על מנת להפוך אותה לאמיתית ככל האפשר.

השורה התחתונה

לידה ביקום הקולנועי של Marvel הוא משהו שעדיין לא קרה ואנחנו צריכים להתרגש ממנו, בעיקר כאשר מדובר בלידה של גיבורי על חדשים אותם כנראה נזכה לפגוש בעתיד הקרוב. מאותו רגע, WandaVision כבר לא מרגיש כמו סיטקום, אלא כמו חלק אינטגרלי ביקום של מארוול. הפרק הזה הוא ההתחלה האמיתית של הסיפור מכיוון שהוא מראה לנו הרבה יותר ממה שזכינו לראות בפרקים הראשונים ועדיין משאיר אותנו עם המון שאלות שגורמות להמתנה לפרק הבא לבלתי נסבלת.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י