הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק 4

יום שישי, השעון כבר מראה WandaVision

WandaVision עוצר את הכל ומסביר לנו בדיוק מה שאנחנו צריכים לדעת

אחרי שלושה פרקים גדושים באווירת סיטקום והומור שנע ממשובח עד בינוני, רמזים ומסרים סמויים והרבה שאלות, הפרק הרביעי - "We Interrupt This Program" שולף אותנו אל מחוץ לאשליה שראינו ב-WandaVision ושם אותנו בעולם האמיתי. כמובן שכשאני אומר העולם האמיתי, אני מתכוון לעולם הלא אמיתי בכלל של ה-MCU, רגעים ספורים לאחר חזרתו של חצי מהיקום אחרי נקישת האצבע של הענק הירוק ב-Avengers: Endgame. אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

"על מה אנחנו מסתכלים?" שואל ג'ימי וו (Jimmy Woo), סוכן FBI אותו בטח תזכרו מסרטי Ant-Man, את דרסי לויס (Darcy Lewis), שנראתה לאחרונה ב-Thor: The Dark World. "סיטקום, משנות ה-50", היא עונה לו. זו האתנחתה הקומית היחידה שתמצאו בפרק הזה, אבל התפקיד של המשפט הזה הוא הרבה יותר גדול - הוא בא להראות לצופים שהכל בסדר. 3 פרקים ששימשו כבניית הבמה הם כנראה יותר מדי עבור חלק מהמעריצים, ויוצרי הסדרה מודעים לכך, ולכן החליטו לקחת את הפרק הרביעי ולוודא שהוא ישמש כמין עצירה מהשגרה(כפי ששם הפרק מעיד) במטרה להסביר מה לעזאזל ראינו עד עכשיו.

אם אמרתי בביקורת לפרק השלישי שהסדרה מתחילה להרגיש יותר כמו חלק אינטגרלי ביקום ה-MCU, הפרק הרביעי מרגיש כמו סרט באורך מלא. הדיאלוגים, הצילומים, האפקטים המיוחדים, הכל מרגיש מאוד מארוול, ואוי כמה שהתגעגעתי. הפרק מתחיל בכך שמוניקה חוזרת לחיים לאחר אירועי Avengers: Endgame בבית חולים. מוניקה מחפשת את אמה, שנפטרה בזמן שהייתה מתה, ומגלה כי היא חזרה אחרי היעדרות של שנים. אציין לשבח את סצינת הפתיחה הזו, שבניגוד להתייחסות על רגל אחת של חזרת חצי היקום לחיים ב-Spiderman: Far From Home, הסצינה הזו ב-WandaVision מרגישה הרבה יותר טראומטית ומלחיצה. מאות אנשים מתרוצצים בפאניקה בניסיון להבין מה קורה ואווירה של כאוס מוחלט הופכות את הסצנה הזו לאחת האהובות עליי כי היא פשוט מרגישה אמיתית. ככה בדיוק העולם היה מגיב, והסצינה הזו עושה עבודה מדהימה בלהעביר את המסר.

מוניקה חוזרת לעבודתה ב-S.W.O.R.D, ונשלחת לחקור מקרה של אדם נעדר בשיתוף עם ה-FBI. היא פוגשת את ג'ימי וו, ובמהרה מגלים שלא מדובר בהיעדרות של אדם אחד, אלא עיירה שלמה - Westview. מסתבר שכל מי שנמצא ברדיוס מסוים מהעיירה שכח מקיומה, וכאשר מוניקה מתקרבת אל גבולותיה, היא רואה שהעיירה כולה מכוסה בשדה כוח. היא מושיטה את היד, ונשאבת פנימה. מאותו רגע, הפרק נותן במה דווקא לדמויות המשניות והפחות מוכרות של ה-MCU, ששימשו בעבר בתור סיידקיקס של גיבורי-על אחרים. אני מדבר כמובן על ג'ימי ודרסי, אשר עובדים ביחד עם S.W.O.R.D כדי להבין לאן נעלמה מוניקה.

אם אגיד לכם שממש התרגשתי לראות שוב על המסך את 2 הדמויות האלו, זה יהיה שקר גס. עם זאת, העובדה שהם אלו שמובילים את הפרק מרגע היעלמותה של מוניקה דווקא נתנה לשחקנים רנדל פארק (Randall Park) בתור ג'ימי וקאט דנינגס (Kat Dennings) בתור דרסי את האפשרות להראות את הכריזמה ויכולות המשחק המפתיעות שלהם. כמו שכבר אמרתי, אליזבת' אולסן ופול בטאני מדהימים בתפקידם, אבל אי אפשר שלא להרגיש משהו מאוד מלאכותי בהופעה שלהם עד כה. לא שזה דבר רע, הרי הסדרה מתרחשת בסיטקום ביקום דמיוני, אבל המעבר לדמויות אמיתיות הביא איתו זריקה של אנושיות שמתקבלת בברכה גדולה.

במהרה, S.W.O.R.D מקימה מתחם שמשמש כולו לחקירת האשליה שנוצרה בעיירה. דרסי מבקשת טלויזיה ישנה ומתחילה לקבל אות שמתורגם לפרקי הסיטקום אותם ראינו עד כה, שם היא רואה את וונדה ו-ויז'ן. היא וג'ימי מנסים לשלוח מזל"טים, להסתנן בדרכים יצירתיות אל תוך האשליה מבלי להישאב לתוכה ואפילו ליצור קשר עם וונדה, כל אלו דברים שהוצגו בסצינות בפרקים קודמים להם קראתי "גליצ'ים". תוך כדי, הם עסוקים בלזהות את אזרחי Westview שמגלמים דמויות דמיוניות ביקום הסיטקום הזה, עד שהם רואים את מוניקה, אשר מתנהגת כרגיל ומגלמת את דמותה של ג'ראלדין. הם מגיעים לרגעים האחרונים של הפרק השלישי, בהם וונדה יולדת תאומים ומוניקה מדברת איתה ושואלת אם אחיה נהרג ע"י Ultron. מהצד של דרסי וג'ימי, המציאות מתאפסת והם לא רואים שמה שבאמת קרה הוא שוונדה התעמתה עם מוניקה והפכה את עמדתה למאוד ברורה - אם את לא בצד שלי, את האויבת שלי. היא משתמשת בכוחותיה ומשגרת את מוניקה אל מחוץ לאשליה, מה שמזעיק את כל סוכני הארגון שבאזור לבוא להצילה.

באותו זמן, וונדה מתקנת את הנזק שנעשה כדי להחביא את האמת מויז'ן, שנכנס אל תוך הבית. היא מסתכלת עליו, ואני בטוח שהתמונה שהיא רואה מולה לא גרמה רק לי לצעוק "או שיט!" על המסך. מול וונדה עומד ויז'ן, עם חור בראש במקום שפעם שכנה אבן ה-Mind Stone, עיניים לבנות ועור אדום בהיר וחיוור. היא מסיתה את המבט ואחרי שניה, הכל מסתדר - ויז'ן חזר לצורה שוונדה יצרה לו, השניים מתיישבים על הספה ביחד עם זוג התאומים שלהם והפרק נגמר. אם כל הזמן הזה חשבנו שויז'ן הוא בסך הכל אשליה שנוצרה משום דבר, הטוויסט הזה בא להראות לנו שוונדה לקחה את הגופה שלו וכביכול הפיחה בה חיים כדי להניע את האשליה של חיי משפחה מושלמים אליהם היא כל כך משתוקקת.

השורה התחתונה

We Interrupt This Program קוטע את רצף העלילה של WandaVision כדי להביא הרבה הסברים מתבקשים, וטוב שכך. הוא שם בצד את הדמויות של וונדה ו-ויז'ן כדי לתת במה לדמויות מפתח עבור המשך העונה, שנותנות ביצועים מעולים שמחזיקים את הפרק גם בלי נוכחות של דמות ראשית. הגילוי על ויז'ן רק מראה כמה הנפש של וונדה נשברה ועד כמה היא קרובה להגיע לשינוי מנוקמת לנבלית מבעיתה, ואני לא יכול לחכות ולראות מה המשך העונה תביא איתה, עכשיו שאנחנו מצויידים בקצת יותר ידע והבנה של אירועי הפרקים הקודמים.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י