הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק 7

משפחה מודרנית בלי המשפחה

הפרק השביעי מביא אותנו לתקופה המודרנית עם כמה חשיפות גדולות במיוחד

אז בביקורת לפרק 6 התלוננתי מעט על כך שהסדרה לא ממש מתקדמת מבחינת העלילה שלה, ושאנחנו לא מקבלים את התשובות שהשתוקקנו לקבל במשך כל העונה. פרק 7, או בשמו "Breaking the Fourth Wall", מגיע ומטיס את העלילה קדימה תוך כדי שהוא מספק פיתוח דמויות לכל דמות אפשרית חוץ מוונדה, וכעת אנחנו גם יודעים מי משך בחוטים כל הזמן. האם אני מופתע? לא ממש, בעיקר בגלל כל התאוריות שהסתובבו מהפרק הראשון, אבל זו בהחלט הקלה לדעת שהחשיפה הזו הגיעה שני פרקים לפני סוף הסדרה, מה שבוודאות יתן לנו רגעים בלתי נשכחים בהמשך הדרך. אז מה חשבתי על הפרק החדש של WandaVision?

***אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.***

הסיטקום השבועי שלנו לוקח השראה מסדרות של שנות האלפיים המאוחרות כמו Modern Family ו-Parks and Recreation, בהן הדמויות שאתם אוהבים נמצאות באינטרקציות שנונות ומצחיקות לא רק עם הדמויות שמקיפות אותן, אלא גם איתנו, הצופים. שבירת הקיר הרביעי פתחה אפשרויות לפיתוח דמויות שבנו ביחד עם הצופים מערכת יחסים ייחודית רק להם, ונתנה להם להראות רגעים של חולשה או החלטות חשובות בחייהם שנתנו לנו להיות חלק מהן, מה שרק מתעצם בזכות האינטרקציות של הדמויות ישירות איתנו. ב-WandaVision לצערי, יש פה פספוס ענק עם הפורמט הזה שיכל להוות פיתוח דמות יוצא מן הכלל לדמות של וונדה.

 וונדה מודיעה בתחילת הפרק כי היא מחליטה לקחת יום חופש, ומתייחסת לאירועי הפרק הקודם (הרחבה של האשליה למימדי ענק כדי להציל את ויז'ן שניסה לברוח החוצה), כאילו היו ערב של שכרות. אגנס (Kathryn Hahn) נכנסת לביתה ומתנדבת לקחת את בילי וטומי ממנה, במטרה לתת לה קצת שקט וזמן לעצמה, ומאותו רגע, וונדה נשארת לבד עם המחשבות שלה, ומדי פעם מדברת ישר למצלמה, כאילו מתראיינת על חייה. בשלב מסוים, אנחנו שומעים קול מאחורי המצלמה ששואל את וונדה - "את חושבת שזה מה שמגיע לך?", והיא עונה לו כי הוא לא אמור לדבר. מאוחר יותר בפרק, ויז'ן גם נמצא בראיון, ובמקום להתייחס לדברים שקרו, להיפתח ולהתמודד עם הגילויים החדשים שנמצאים על השולחן, הוא אומר כמה זה טיפשי שהוא נמצא פה במקום לעזור לתושבי העיירה. 

'WandaVision' Episode 7

בשונה מהסדרות שציינתי מקודם, שבירת הקיר הרביעי ב-WandaVision היא בסך הכל מטרד עבור הדמויות הראשיות שלה, בזמן שהייתה יכולה להיות ההזדמנות הגדולה ביותר של הסדרה. דרסי שמסכמת את אירועי Infinity War ומוניקה שהולכת למרחקים עצומים כדי ליצור קשר עם וונדה ולעזור לה רק מראים כמה כל הדמויות שמקיפות את וונדה מודעים לסבל שלה ורוצים לעזור לה, אבל האדם היחידי שעדיין לא התייחס לכל מה שהיא עברה - היא וונדה בעצמה. הפרק הזה נתן לה את הבמה המושלמת להתמודד, בלי שאף אחד יראה, דבר שאפילו מודגש אחרי שנאמר כי היא חתכה את השידור ושל-S.W.O.R.D אין דרך לראות מה קורה יותר, אבל זה התבזבז אחרי 7 פרקים בהם היא התחבאה וברחה. הסדרה יכלה להשתמש בפורמט הזה כדי שוונדה תשפוך את כל מה שעל ליבה, דבר שעדיין לא קרה ולצערי, כנראה כבר יהיה מאוחר מדי בשביל שיבוצע בצורה עמוקה שתרגיש משמעותית. 

'WandaVision' Episode 7

בצד השני של העיר, ויז'ן מתעורר אחרי שניסה לצאת אל מחוץ לאשליה ומוצא את עצמו מוקף בקרקס, כולם שחקנים חדשים שלפני דקות אחדות היו סוכני S.W.O.R.D מיומנים. הוא נואש לעזרה, ופוגש את דרסי. היא כמובן לא מזהה אותו, אבל אחרי שכנועים רבים ושימוש אחד ב-Mind Stone, דרסי חוזרת לעצמה וויז'ן מרוויח לעצמו בעלת ברית שתעזור לו להבין מי הוא ואילו אירועים התרחשו עד לרגע זה. הכימיה בין פול בטאני לקאט דנינגס משעשעת מאוד, והשניים מספקים רגעים מעולים ומלאים בהומור בעודם מתעדכנים אחד עם השני.

בחוץ, מוניקה וג'ימי נפגשים עם איש הקשר המסתורי של מוניקה, אשר הבטיח לה ציוד מותאם שיעזור לה להיכנס לאשליה וליצור קשר עם וונדה. רבים קיוו כי מדובר בריד ריצ'רדס (Reed Richards) או בכינויו Mr. Fantastic, אך לצערנו קיבלנו דמות סוג ד' בשם גודרס שאף אחד לא מכיר ופספוס של הסדרה בבניית הבמה לקראת כניסתם של ארבעת המופלאים ל-MCU. האם מדובר בבלוף וגודרס היא בסך הכל השליחה? אין לדעת, אבל היא מביאה איתה מתנה למוניקה - רכב משוריין עצום בגודלו אשר יעזור לה להיכנס ללא בעיה. ובטוויסט כלל לא מפתיע, הרכב מתקשה להיכנס, ונפלט החוצה. מוניקה, שבקושי יוצאת מהרכב ההרוס בחיים, מחליטה לנסות להיכנס בכוחות עצמה, ולמרות התנגדויות רבות, יוצאת מהצד השני עם כוחות מיוחדים. חברים - תכירו את Photon (או Spectrum, או Pulsar, עדיין לא ברור מה השם הרשמי שלה), הגיבורה החדשה ביותר שהצטרפה ליקום הקולנועי.

'WandaVision' Episode 7

כשהיא ניחנה בכוח על טבעי, תעופה ומה שנראה כמו ראיה אלקטרו-מגנטית, מוניקה נכנסת לאשליה, ובלי לאבד מאישיותה כמו בפעם הראשונה שנכנסה, יוצאת לחפש את וונדה. השתיים מתעמתות ומוניקה מנסה לגשת ללב של וונדה ולשכנע אותה לא לצאת הנבלית ולראות את התוכניות של הייוורד שרוצה להשתמש בויז'ן דרך וונדה. אבל בדיוק כשזה נראה שמוניקה מצליחה להגיע אליה, הנה באה אגנס ומרחיקה את וונדה מבעלת הברית הפוטנציאלית שלה. זו הפעם הראשונה שאנחנו נכנסים לביתה של אגנס, ווונדה שואלת אותה איפה התאומים. אגנס עונה לה שבמרתף, המקום הקלאסי בו ילדים משחקים, וכשוונדה יורדת לשם, היא מגלה מרתף מלא באבנים מכושפות וספר שטני במיוחד.

"לא חשבת שאת הבחורה הקסומה היחידה בעיר, נכון?" אגנס שואלת, ומציגה את עצמה בתור אגת'ה הארקנס (Agatha Harkness), מכשפה עוצמתית אשר בקומיקסים שימשה בעיקר כשותפה של וונדה וארבעת המופלאים. כאן, היא מופיעה בתור נבלית, שכנראה משתפת פעולה עם מפיסטו השטן. אנחנו מועברים לקטע מוזיקלי קצר שמראה כי כל הדברים המוזרים שהתרחשו לוונדה במהלך העונה קרו בגלל אגת'ה. היא זאת שאחראית לחזרתו של פייטרו, היא הקול שמדבר עם וונדה בראיון שלה, והיא זו שהרגה את ספארקי הכלב! למקרה והייתם צריכים סיבה לשנוא אותה, הנה היא. 

השורה התחתונה

החשיפה הזו אמנם לא כל כך מפתיעה, אבל סוף סוף אנחנו יודעים שאגת'ה היא זאת שאחראית להכל, ושני הפרקים הבאים כנראה יתמקדו בניסיונות של ויז'ן ומוניקה להילחם באגת'ה כדי לשחרר את וונדה, שלפי סצנת הפוסט-קרדיט, יאלצו להתמודד מול פייטרו? הדבר היחידי שעדיין מפריע לי בסדרה היא העובדה שוונדה עדיין לא התייחסה לטראומה שלה. תאוריה שמסתובבת ברשת מעידה על כך שהסדרה מעבירה את וונדה בשלבי הצער - הפרקים הראשונים היו הכחשה, רגע החשיפה של מוניקה בתור סוכנת S.W.O.R.D העביר אותה לשלב הכעס ושלב ההתמקחות הגיע כשוונדה התעמתה עם סוכני הארגון מחוץ לאשליה שלה. הפרק הזה הביא אותה לשלב הדיכאון עם הבידוד שהיא הביאה על עצמה, מה שמביא אותנו לשלב ההשלמה שבתקווה, נזכה לראות באופן מספק בשני הפרקים הבאים. אה, וקרב כשפות בין וונדה לאגת'ה בבקשה, תודה.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י