שתף קטע נבחר

סקירה: המשחק Fable 2 - אתם הגיבורים

ההרפתקה החדשה של יוצר המשחקים פיטר מולינו לקונסולה ה-Xbox 360, היא אחד מהמשחקים המוצלים והסוחפים ביותר של השנים האחרונות. כל ההחלטות לקידום העלילה - בידיכם

רוח הרפאים רעב לנקמה. היא מחכה ליד האנדרטה הגדולה שליד כנסיית הצללים, וכשהגיבור שלנו מגיע היא מתחננת שיעזור לה: לפני מספר שנים, כשהוא עוד היה בחור חי, הוא היה מאורס לנערה יפה, ששבתה את ליבו.

 

הם היו מאוהבים ותכננו להתחתן, רק שברגע האחרון היא שינתה את דעתה, והשאירה אותו עם לב שבור - מה שהוביל אותו לקפח את חייו. מכיוון שנקמה היא מנה שעדיף להגיש קרה, הוא מבקש מהגיבור שיגרום לנערה להתאהב בו, ואז בסופו של דבר ישבור את

ליבה, בדיוק כפי שהיא עשתה לו.

 

צייתן, הגיבור שלנו מגיע לעיירה, ופוגש את הנערה כשהיא קוראת ספר על ספסל בכיכר. הוא מתיישב לידה, ובמהרה שובר את ליבה. רגע לפני שהיא מתאהבת בגיבור, היא מתוודה לפניו: לפני כמה שנים היא הייתה מאורסת לבחור. היא אהבה אותו, אבל היא הייתה צעירה, והרגישה שזה מתקדם מהר מדי. ברגע האחרון היא ביטלה את החתונה. החתן נכנס לדכאון והתאבד. מאז היא מתחרטת על הרגע שעזבה אותו.

 

מה הגיבור שלנו יעשה? האם הוא ישבור את ליבה כמתוכנן? הוא שמא ליבו יתמלא רחמים ואהבה, ישכח מרוח הרפאים העצבני, ויתחתן עם העלמה? הבחירה - כמו תמיד - בידיים שלכם.

 

אתה הגיבור

המשחק Fable 2, ההמשך של משחק ההרפתקאות שיצא לקונסולת ה-Xbox ולמחשב האישי בשנת 2004, יעמיד בפניכם בחירות בכל רגע נתון: האם להיות גיבורים טובי לב ורחמנים, או שאולי נבלים אטומים ותאבי בצע? בחירות בחירות בחירות, בכל פינה ומשימה, שישפיעו, במידה מסויימת, על המשך המשחק.

 


 

עלילת המשחק סטנדרטית: אבליון היא ממלכה סטנדרטית שתהיה מוכרת לכל מי ששיחק במשחקי פנטזיה בעבר. הגיבור שלנו, נצר לשושלת גיבורים מפוארת שנשכחה בין דפי ההסטוריה, יוצא למסע כדי לעצור מכשף רשע, שמנסה להשתלט על העולם בעזרת כוחות קסם עתיקים. הסיפור המרכזי מורכב ממספר משימות מרכזיות. בין המשימות הנ"ל, תוכלו לבצע כמעט כל מה שתירצו: לשדרג את דמותכם, לחפש אוצרות, למצוא משימות צדדיות ואפילו לסחור בנדל"ן ולהתחתן.

 

מבחינת רוחב היריעה, מדובר במשחק מרשים לכל הדעות: אומנם הסיפור המרכזי שלו נגמר יחסית מהר (10 עד 15 שעות משחק), אבל מגוון משימות המשנה, כמו כל התוכן הנסתר הנוסף שאפשר לחשוף בעולם העצום, יוצרות חוויה רחבה - שלא משעממת לרגע. לא משנה מה תעשו: בין אם זה קרבות עם מפלצות, טיפוח משפחה למופת, קנייה ומכירה של נכסי נדל"ן או עבודת כפיים כחוטב עצים (אחרת איך תרוויחו כסף?) - המשחק מאוזן, מעניין וכיפי - ברמות ליטוש מרשימות.


 

ידידו הטוב ביותר של הגיימר

מערכת השליטה במשחק פשוטה, ומותאמת במידה רבה גם לשחקנים מזדמנים. הקרבות הרבים במשחק מאפשרים להשתמש ולשלב שלוש צורות של התקפות: ישירות (בעזרת חרבות, גרזנים וכו'), קסמים (כדורי אש, הקפאת זמן ועוד) ורחוקות (אקדחים, רובים וקשתות) - זאת בעזרת מספר מועט של מקשים קבועים.

 

לאחר שתשדרגו את דמותכם המשחק יאפשר לכם לבצע גם מהלכים משולבים, קומבואים, שידרשו קצת יותר מיומנות על הג'ויסטיק - אך גם אז מדובר במשחק פשוט, שנגיש כמעט לכל אחד. העובדה שאין אפשרות להפסל במשחק עוזרת גם היא לשחקנים חדשים לצלוח את כולו: גם לאחר שהאויבים יורידו את מד הכוח שלכם לאפס, הדמות שלכם לא תמות אלא רק תאבד את הכרתה ותקום בחזרה על הרגליים. העונש לא יהיה מוות או חזרה לנקודה מוקדמת יותר במשחק, אלא איבוד נקודות נסיון, ופצעים שיצלקו את הדמות, ויגרמו לו להראות הרבה פחות מושך בעיניי תושבי (ותושבות) העולם.

 

כדי להקהל על העניינים, הדמות שלנו תקבל חיזוק בצורת כלב נאמן, שיעזור לה להלחם, למצוא את דרכה במפת העולם העצומה, לגלות אוצרות חבויים ועוד. הכלב יחסית אמין, ומרגיש כמו תוספת חיה (pun not intended) ולא מאולצת לעולם המשחק. שחקנים שירצו עזרה נוספת בניווט (למשחק לא מצורפת מפה של העולם, גם לא וירטואלית), יוכל להפעיל מסלול של "פירורי לחם" זהובים שיובילו את השחקן למעוז חפצו.


 

השלם עולה על סך חלקיו

כדאי להדגיש: Fable 2 הוא לא המשחק הכי טוב בעולם. למעשה, כשמפרקים אותו למספר חלקים, נוצרת ההרגשה שהוא קצת פרווה: הסיפור שלו לא עמוק במיוחד, מערכת הקרבות לא מתוחכמת, בניית הדמות מחווירה לעומת משחקי הסימס - האופציה להקים משפחה ולנהל נדל"ן מרגישה מאוד רדודה ורחוקה מהמציאות.

 

למרות זאת - המשחק הזה פשוט עובד. היוצר פיטר מולינו הצליח לחבר את כל האלמנטים הממוצעים הנ"ל, ובעזרת איזון מושלם והרבה מאוד ליטוש - מוצר שלם שעולה על סך חלקיו.

 

אם נוסיף על זה את ההומור הנחמד והקליל שמלווה את כל ההרפתקה, נקבל את אחד המשחקים המהנים והידידותיים ביותר שראינו בזמן האחרון. ביחד עם LittleBigPlanet הצבעוני, מדובר בהחלט בתוספת מבורכת לקו המשחקים האפורים והכבדים (כגון Fallout 3 ו-Gears of War 2) שיצאו בחודשים האחרונים. מה אתם תבחרו לעשות איתו?

 

Fable 2 (לקונסולת Xbox 360 בלבד)

 

הטוב: מגוון, הומוריסטי, מערכת שליטה פשוטה ומספקת.

הרע: הסיפור המרכזי קצר מדי, ההומור לא ידבר לכל אחד.

השורה התחתונה: משחק מצויין, ששווה את הזמן של כל בעל Xbox 360.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים