שתף קטע נבחר

המשחקים שיעשו לכם את 2009

שנת 2008 היתה עוד שנת שיא בעולם הגיימינג הן במכירות והן במספר המשחקים שיצאו לאור. כעת נשאר להביט קדימה בסקרנות: האם גם 2009 תהיה שנה של חידושים ושיאים?

איזה משחקים צפויים לנו ב-2009? נראה כי שנת המשחקים הבאה עלינו לטובה עומדת בסימן של המשכים והרחבות. מרבית המשחקים הבולטים הם המשכים או הרחבות של סדרות קיימות, וגם מספר מועט של כותרים חדשים לחלוטין. קונסולות המשחק השונות (PS3, Xbox 360, Wii) לא משחררות את אחיזתן בשוק, אלא נראה שרק מרחיבות אותה ועומדת בפנינו שנה מלאה במשחקים שחיכינו להם כבר זמן רב. לפניכם הצצה לשבעה מהמשחקים הרבים שמבטיחים לעשות לכם את 2009.

 

Resident Evil 5

זמין לפלטפורמות: Xbox 360, PS3

 

משחק ההמשך ללהיט Resident Evil 4 הובטח עוד ב-2005 על ידי החברה המפתחת Capcom, ובמרץ השנה המשחק צפוי סוף-סוף לצאת לאור. עם עלילה דומה למשחקים הקודמים בסדרה, Resident Evil 5 לוקח הפעם את גיבור המשחק לאפריקה, כמובן בליווי שותפה נאה - כדי להילחם בצבא זומבים ולנסות לגלות פרטים על מקור הווירוס

הקטלני. 

 

מה מבטיחים: סוגים חדשים של אויבים מפחידים, אינטלגנציה מלאכותית מתקדמת ואנושית יותר, הרחבה ניכרת של מגוון הנשקים האפשריים ואפשרויות נוספות של משחק מרובה תפקידים כגון אפשרות שיתוף-פעולה - סדרת משחקי האימה מבטיחה להמשיך לרתק את שחקני הקונסולות לשעות רבות של אלימות וירטואלית נגד מפלצות.

 

הכותר הנוכחי הספיק לעורר גם שערוריה, כשהתוכן של סרטון המשחק הוכרז כגזעני, והוחלף בעקבות זאת.

 

God of War 3

זמין לפלטפורמות: PS3

עוד משחק המשך לסדרה מצליחה, היוצא באופן בלעדי עבור קונסולת PlayStation 3, הוא God of War III. המשחק ממשיך את עלילותיו של קראטוס, אל המלחמה במאבקו באלים היווניים בניסיון לנקום בהם. המשחק יצא לקראת סוף 2009 ומבטיח חוויה גראפית עוצמתית, עם מנוע תלת-ממד חדיש ותסריט שאורכו נאמד במעל מאה עמודים. ציקלופים, קנטאורים ועוד חיות מיתולוגיות ברזולוציה מרהיבה ואיכות טקסטורות גבוהה פי ארבעה מהמשחק הקודם בסדרה.

 

מה מבטיחים: עולם מורכב ומרתק מהמיתולוגיה היוונית, סיפור עלילה מפורט ומעניין.

 

המשחק מבטיח להיות אחד ממשחקי המפתח במבחר הכותרים שתציע סוני השנה, בניסיון למשוך את השחקנים לקונסולה שלה. אם זה יעמוד בסטנדרטים שהציבו קודמיו

בסדרה, יש סיכוי שאפילו יצליח.

 

Street Fighter IV

זמין לפלטפורמות: PC, Xbox360, PS3

 

מי לא זוכר את משחק המכות הקלאסי Street Fighter, ששרד 25 שנה? הסדרה קיימת ומתחדשת והחוליה החדשה בשלשלת, יוצאת עם תמיכה למגוון פלטפורמות והבטחה להזכיר נשכחות וגם למשוך קהל צעיר לקלאסיקת המכות - עם אותן דמויות אלמותיות כמו צ'ון-לי וקן. המשחק צפוי לצאת לקונסולות משחק ביתיות בפברואר הקרוב, אבל אפשר לשחק בו במכונות משחקים ביפן וארה"ב עוד מאמצע 2008.

 

מה מבטיחים: גרפיקה מתקדמת הנותנת עדיין את המראה המצוייר הייחודי לסדרה, אולטרה קומבואים (שילובי-על) שמאפשרים מכות מיוחדות ואפקטים מעניינים (תודו שהתגעגעתם), דמויות ותיקות וגם אויבים חדשים ואלימים.

 

Killzone 2

זמין לפלטפורמות: PS3

 

אחרי ארבע שנים של פיתוח באמסטרדם, בפברואר 2009 צפוי לצאת לשוק ההמשך של משחק הפעולה העתידני Killzone, השלישי בסדרה. הסיפור ממשיך את זה של המשחקים הקודמים, והפעם מדובר בפלישה לכוכב הבית של התוקפים במשחק הקודם: ההלגאסט. המשחק מבטיח חוויה גרפית ומשחק מרובה משתתפים שהושקעה בו הרבה

מחשבה. משחק זה הינו רק עוד סיבה שסוני נותנים לגיימרים כצידוק לחסוך ל-PS3, ומתווסף לרשימה מתארכת של כותרים מעניינים בבלעדיות של סוני ל-PS3 בלבד.

 

מה מבטיחים: משחקיות מקוונת בעלת פוטנציאל - משחק בקבוצות עם 16 סוגי יחידות שונות שניתן לבחור מהן, מערכת אינטלגנציה מלאכותית גם במשחק מרובה משתתפים.

 

Halo 3:ODST

זמין לפלטפורמות: Xbox 360

 

השנה צפויים לצאת שני משחקים הממשיכים את סדרת Halo, על אף שסיפורו של גיבור המשחקים הקודמים, הלוא הוא מאסטר צ'יף, הסתיים כבר. המשחק הראשון הינו Halo Wars, משחק אסטרטגיה בעולם של Halo, והשני הינו Halo 3:ODST שמגולל את סיפורו של חייל אלמוני בתקופה בה מתרחש המשחק Halo 2. אולי זהו משחק מצליח, ואולי אולי זהו רק ניסיון לחלוב עוד קצת את המותג המצליח.

 

מה מבטיחים: לא יותר מדי - עלילה בסגנון פילם-נואר עם פלאשבקים המנסים לחבר את העלילה לעולם Halo 2.

 

Wii Sports Resort

זמין לפלטפורמות: Wii

 

אם מאסתם במשחקים אלימים ויש בידכם קונסולת Wii, אז תשמחו לדעת שבקיץ הקרוב תוכלו לשחק במגוון משחקי ספורט חדשים עם מכשיר ה-Motion Plus. החל מזריקת פריסבי לכלב וירטואלי וכלה בקרב חרבות וגלישה על מים, תוכלו ליהנות משלל פעילויות ספורט בלי לצאת מהמזגן. טוב לראות עוד משחק ל-Wii שמנצל היטב את יכולות זיהוי

התנועה של הקונסולה.

 

מה מבטיחים: שלט ה-Motion Plus שיכלל בחבילת המשחק, מגביר את רגישות ודיוק ה-Wii Mote.

 

Alan Wake

זמין לפלטפורמות: Xbox 360 

אחד המשחקים המקוריים שיצאו בשנה הקרובה, בניגוד לשלל ההמשכים שמופיעים מעלה. אלן ווייק הוא סופר מתח-אימה שנוסע להתאושש ממות ארוסתו ונלכד בעלילה שממש נלקחה מאחד מספריו. על הרפתקת הפעולה-מתח-אימה הזו שכבר נמצאת מעל לשלוש שנים בפיתוח בלעדי ל-Xbox, לא סופר הרבה אבל כבר עכשיו היא מייצרת הרבה רעש. מדובר בעולם חופשי, בסגנון דומה ל-GTA - אך כאמור, מפחיד הרבה יותר.

 

מה מבטיחים: עלילה דרמטית-טלוויזיונית, סביבה ריאליסטית ועשירה, עולם ענק לחקור ושיטת קרב עשירה בנשקים מקוריים, כמו פנס.

 

StarCraft 2

זמין לפלטפורמות: PC

 

אי אפשר לחתום את הסקירה של המשחקים הצפויים ב-2009 בלי להזכיר את המשחק שעשה כל-כך הרבה רעש ב-2008, ונדחה לשנה זו. המשחק הוזכר כבר בסקירת המשחקים של שנה שעברה, ורבים מצפים לו כבר עשור שלם. ההבטחות של Blizzard מדברות על משחק אסטרטגיה בזמן אמיתי שיעשה לא פחות גלים מ-StarCraft המקורי שיצא אי-שם ב-1998.

 

הפיתוח של StarCraft 2 התחיל עוד ב-2003 אך כיום נראה שאין תאריך מדוייק בו אמור המשחק לצאת לשווקים. ברם, אחרי הדחייה של 2008 לטובת פיתוח משחקים אחרים של החברה, נראה כי Blizzard יזהרו מלאכזב שוב את המעריצים.

 

מה מבטיחים? יחידות חדשות בנוסף לאלו של המשחק המקורי וגרפיקת תלת-ממד מרהיבה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים