שתף קטע נבחר

קליפורניה: מותר למכור משחקים אלימים לילדים

בית המשפט לערעורים קבע כי החוק שאוסר על מכירת משחקים נוטפי דם לקטינים נוגד את חוקת ארה"ב, ולכן מבוטל. המושל שוורצנגר דווקא תמך בו

הנסיון במדינת קליפורניה להרחיק ילדים ממשחקים נוטפי דם כשל: בית משפט פדרלי הודיע ביום ו' האחרון על פסילת חוק, לפיו נאסרת מכירת משחקי מחשב אלימים לקטינים.

 

בית המשפט לערעורים החליט לדחות את החוק מ-2005, לפיו הפיקוח על גיל הלקוח שרוכש את משחק המחשב סותר את התיקון הראשון והתיקון ה-14 לחוקה. פאנל של שלושה שופטים פסק פה אחד נגד החוק ובכך הפך פסיקה קודמת מבית המשפט המחוזי.

 

בפסיקה כתבה השופטת קונסואלו קלהאן כי ישנן דרכים פחות מגבילות כדי למנוע חשיפת ילדים לתכנים מפוקפקים. לדוגמה, שימוש בדירוג שתעשיית המשחקים מוסיפה לכל כותר, לפיו יכולים ההורים לסנן את המשחקים שהם רוכשים לילדיהם."צריך לתת להורים את הכוח להחליט עבור ילדיהם אם לשחק במשחקים שמעצבים עולם של אלימות ורצח", אמר הסנאטור מקליפורניה לילנד יי, שיצא נגד החוק. התביעה מסרה כי היא בוחנת את הפסיקה ושוקלת את המשך צעדיה.

 

החוק הקליפורני אושר בעקבות פרסומם של מספר מחקרים לפיהם משחקים אלימים מובילים להתנהגות אגרסיבית, אנטי-חברתית וקהות חושים כלפי אלימות. השופטים לא ייחסו לכך משמעות יתרה, וקבעו כי "אף אחד מהמחקרים לא הוכיח קשר ישיר בין קטינים המשחקים במשחקים אלימים לנזק נוירולוגי או פסיכולוגי".

 

שוורצנגר היה בעד החוק

מרגע שנחתם על ידי מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, החוק לא הספיק להיכנס לתוקף לפני שעבר לשלב הדיונים המשפטיים. בית משפט מחוזי הקפיא אותו, אחרי שה-ESA, ארגון המאגד את תעשיית המשחקים, תבע את קליפורניה בטענה לסתירה לחוקת ארה"ב ובזבוז כספי משלם המיסים.

 

חוקים דומים לגבי קטינים ומשחקים במדינות אחרות עשויים להיפסל כעת, בעקבות הפסילה בקליפורניה.

 

הדוברת של המושל שוורצנגר, קמיל אנדרסון, אמרה כי הוא עדיין בוחן את הפסיקה מיום ו'. "המושל מאמין כי אנחנו צריכים לקחת אחריות לגבי ילדינו והקהילה ולהגן עליהם מההשלכות של משחקים שמתארים מעשים אלימים מאוד", אמרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים