שתף קטע נבחר

ביהמ"ש: נינטנדו לא הפירה פטנט על הג'ויסטיק

חברה טקסנית טענה כי נינטנדו הפירה פטנט המתייחס להעברת מידע על מיקום בקר השליטה במרחב אל הקונסולה, בשביל ליצור משחקים עם שליטה מבוססת תנועה - ותביעתה נדחתה

בית משפט במדינת טקסס שבארצות הברית דחה אתמול (ב') תביעה בה נטען כי נינטנדו ומיקרוסופט הפרו פטנטים בבקרי השליטה של קונסולות המשחק שלהן - ה-Wii וה-Xbox. כך על פי דיווח של PCWorld.

 

התביעה הוגשה לפני שנתיים על ידי חברת Fenner Investments הטקסנית. מדובר בפטנט מספר 6,297,751 שמתייחס לחיבור של בקר שליטה נמוך זרם, עם מחשב או קונסולה ולמדידת המיקום של הבקר. בעזרת טכנולוגיה זו ניתן ליצור משחקים הנשלטים על ידי היענות בקר השליטה במרחב - כפי שנעשה בחלק מהמשחקים. על פי הרישום במשרד הפטנטים האמריקני, תהליך רישום הפטנט התחיל ב-1998 על ידי חברת Lucent (היום Alcatel-Lucent), והזכויות עליו נמכרו ל-Fenner.

 

השלט הרוטט

אין זו הפעם הראשונה שיצרניות הקונסולות נתבעות: בשנת 2002 הגישה חברת Immersion תביעה דומה נגד מיקרוסופט וסוני בנוגע לפטנט הרטט בשלטים של ה-XBox וה-PS2. מיקרוסופט הגיעה לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

  

סוני, לעומתה, הלכה עד הסוף והפסידה במשפט. החברה נאלצה לשלם פיצויים בגובה 90 מליון דולר ונאסר עליה למכור שלטים שנעשה בהם שימוש בפטנט. יתכן שזו הסיבה המרכזית לכך שאין רטט בשלטים של ה-Playstation 3.  סוני אף הייתה אחת הנתבעות המקוריות בתביעה זו של Fenner, אולם לאחר זמן קצר שמה הוסר מכתב התביעה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: vgames
משחקים מבוססי תנועה ב-Wii
צילום: vgames
מומלצים