שתף קטע נבחר

בקרוב: Blur - משחק מירוצים עם חיזוקים

מכוניות אמיתיות, מסלולים עירוניים, גרפיקה מרשימה וחיזוקים עוצמתיים. זה מה שמחכה לנו ב-Blur, משחק המירוצים הבא של מפתחי סידרת PGR

כשקונסולות המשחק הפכו בדור האחרון למכונות אימתניות שמסוגלות להציג גרפיקה ברמה כמעט פוטו-ריאליסטית ולהריץ מנועים גרפיים משוכללים, נדמה שאין כבר מה לחדש בז'אנר משחקי הנהיגה. הרי ברגע שהכל נראה כמו בחיים, ומתנהג כמו בחיים - מה כבר עוד אפשר להוסיף?

 

עם הדילמה הזאת בדיוק התמודדו, ככל הנראה, המפתחים של חברת Bizzare Creations. אחרי ארבעה משחקים בסדרת Project Gotham Racing (או בקיצור PGR), ונסיון לא כל כך מוצלח בז'אנר האקשן עם The Club, החליטו בסטודיו האנגלי לנסות להזריק קצת מרץ לז'אנר המירוצים. או כדבריהם: "להפוך מחדש את מירוצי המכוניות לכיפיים".

 

חצי ריאליסטי, חצי ארקיידי

עולם משחקי הנהיגה מתחלק היום, בגדול, לשלושה תת-ז'אנריים עיקריים: הראשון - הסימולטורים, אלה המשחקים הרציניים, הכבדים, והקשים ביותר לשליטה (דוגמה בולטת: Gran Turismo). השני - הארקיידים, שמרחמים על השחקן בכל הקשור לשליטה, ומתמקדים במהירות ובאנדרנלין (דוגמה בולטת: Burnout). הסוג השלישי הוא משחקי הקארטינג - שכוללים בדרך כלל רכבי קארטינג, דמויות צבעוניות, חיזוקים שונים ומשונים ומיתוג שמתאים במיוחד לילדים (דוגמה בולטת: Mario Kart).

 

Blur מנסה לגעת בכל אחד מהז'אנרים האלה. המכוניות יהיו דגמים וירטואליים של דגמי מכוניות אמיתיים (מלבד מכונית אחת שתהיה פרי יצירתם של המפתחים), אך השליטה תהיה פשוטה יותר מבסימולטורים, ותאפשר, לדברי המפתחים, הנאה גדולה לא רק למי שיחליט להשקיע שעות רבות בלמידה של המשחק על בוריו.

 

אם זה לא מספיק, המשחק יכלול גם חיזוקים במהלך המירוץ, שכאילו נלקחו ישר מעולמו של מריו. המפתחים אומנם מבטיחים שלא יהיו כאן פטריות ושריוני צבים, אך השיטה דומה לזו הקיימת ב-Mario Kart: על מסלול המירוץ יוצבו חיזוקים שונים, למשל כזה המאפשר להפעיל מכת חשמל שתסיט מהמסלול את כל המכוניות הסמוכות לזו של השחקן. השחקנים יוכלו לאסוף את החיזוקים, לאגור עד שלושה מהם במקביל, ולהשתמש בהם בהזדמנות המתאימה כדי להתקדם במירוץ.

 


 

רשת חברתית

גם מבחינת העלילה ומבנה המשחק מנסה Blur לחדש. במקום התפריטים הסטטיים הרגילים הנהוגים ברוב המשחקים, Blur יציג מעין רשת חברתית מדומה. דרכה תיצרו קשר עם המתחרים שלכם, שיכתבו לכם הודעות בהן הם יזמינו אתכם למירוצים. דרך הרשת החברתית, המתמחה, כצפוי, במכוניות, תוכלו גם לשדרג את המכוניות שלכם, לפתוח

מכוניות חדשות, לצ'וטט עם מתמודדים וחברים ועוד.

 

חידוש משמעותי שהרשת החברתית אמורה לספק הוא האפשרות להכין "רשימת משחק" אישית, שתהיה מעין רשימת משתנים שכל שחקן יוכל לתכנת - וכך ליצור לו סוגים שונים של מירוצים מותאמים אישית. רוצים להתחרות במסלול ספציפי, אחורנית, כאשר המטרה שלכם תהיה להוריד כמה שיותר מכוניות מהכביש? תוכלו לתכנן מירוץ עם תנאים אלה - להגיע אליו בקלות וגם לשתף אותו עם חברים.

 

המפתחים נרגשים

"אנחנו יודעים שמשחקי מירוצים יכולים להיות כיף בשביל כל אחד, ואנחנו נרגשים לחזור לז'אנר עם משחק שישמור על השחקנים בתוך המירוץ, וישלב כיף גדול עם מירוצי מכוניות אינטנסיביים", אמרה מריכה סטריפ, בכירה ב-ActiVision, שתפיץ את המשחק.

 

האם גם אנחנו נרגשים? במידה רבה - כן. Bizzare Creations הוא סטודיו עם קבלות, במיוחד בתחום משחקי המירוצים אך לא רק (תמיד נזכור לטובתם את Geometry Wars המשובח). הקונספטים החדשים מבטיחים, וההדגמה הקצרה שראינו הציגה משחק שנראה מצויין - עם גרפיקה טובה מאוד, חיזוקים מסקרנים ומהירות גבוהה.

 

אך עם משחקי מירוצים כדאי לנקוט במשנה זהירות. מכיוון שמה שבאמת חשוב בהם זה השליטה והאיזון - דברים שאפשר לבדוק רק במוצר הסופי, אנחנו עדיין לוקחים את ההבטחות בערבון מוגבל. נחכה להזדמנות לשחק במשחק המלא כדי לקבוע האם הוא מוצלח או לא. בינתיים אנחנו אופטימיים.


 

הכותב היה אורח חברת אטארי ישראל נציגת Activision, באירוע מקדים ל-E3 בלונדון

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים