שתף קטע נבחר

ראש בראש: משחקי גיטרה לקונסולות

רוצים לרכוש לעצמכם משחק מוזיקלי, אבל לא יודעים מה ההבדלים בין המשחקים בחנות? הצטרפו ללהקת "דורונן", וגלו איזה משחק מתאים לכם: Guitar Hero או Rock Band

עד לפני חמש שנים, אם מישהו היה מספר שהלהיט הגדול הבא בעולם המשחקים יהיה משחק מוזיקלי בו צריך לנגן על גיטרה מפלסטיק עם כפתורים צבעוניים, סביר להניח שהיינו צוחקים עליו. צחוקים צחוקים, אבל מהרגע ש-Guitar Hero יצא לשוק, בשנת 2005, צבר הז'אנר המוזיקלי תאוצה, והפך לדבר החם ביותר בתעשיית הגיימינג.

 

היום, בשנת 2009, הז'אנר משודרג ונרחב: את Guitar Hero הפשוט ירשו המשחקים Guitar Hero: World Tour ו-Rock Band, שכוללים מלבד הגיטרה גם תופים ומיקרופון, ומאפשרים לדמות נגינה ללהקה שלמה של גיימרים שרוצים לשחק אותה להקת רוק.

 

אז מה ההבדל בין המשחקים השונים? ואיזה משחק כדאי לכם לבקש ממוכר המשחקים כשתרצו סוף סוף להכנס לעניינים? בשביל זה אנחנו כאן, בהשוואה בין המשחקים Guitar Hero: World Tour (המשחק הרביעי בסדרה), ו-Rock Band 2 - שתיהן זמינים לכל קונסולות המשחק העכשוויות, וגם ל-Playstation 2.

 

אך ראשית: סרטון וידאו מיוחד בו להקת "דורונן" תבצע את הלהיט Eye of the Tiger, בביצוע בלעדי וחד פעמי לגולשי ynet וגם תתן לכם קצת הסברים על מי נגד מי.

 

 

החומרה: ההבדלים בתופים

נתחיל בחדשות הרעות: המשחקים לא זולים. בכלל לא. החבילה המלאה תעלה לכם כ-1,700 שקלים. בשני המשחקים החבילה כוללת את דיסק המשחק, גיטרה אחת, ערכת תופים ומיקרופון (המיקרופון לא קיים בגירסת ה-Xbox 360 של Guitar Hero). ניתן לרכוש גם ערכות רזות יותר, הכוללות רק גיטרה או רק תופים. אחרי שבועות בהם חרשנו על שני המשחקים, הגענו למסקנה הבלתי נמנעת: למרות כמה שינויים קוסמטים, החומרה של שני המשחקים דומה.

 

הגיטרות זהות כמעט לחלוטין: אומנם זו של Guitar Hero יכולה להתפרק לשני חלקים, וכך לחסוך במקום אחסון, ושיש מספר כפתורים שונים על צוואר הגיטרה (סליידר מגע ב-GH לעומת כפתורים דקים ב-RB), אך כשמשחקים - מגלים שההבדלים הם בגדר גימיקים בלבד - ושתי הגיטרות מרגישות מצויין.

 

התופים זה כבר מקרה שונה: אלה של Rock Band כוללים ארבעה תופים, המסודרים בצורה אופקית אחד ליד השני. התופים של Guitar Hero כוללים שלושה תופים בלבד - אך גם שתי מצילות, שנמצאות מעל התופים הרגילים. המצילות מוסיפות ממד נוסף למשחקיות - ומוסיפות אתגר רב.

 

הבדלים נוספים בתופים: אלה של Rock Band יציבים הרבה יותר (של Guitar Hero מרגישים לעיתים שבירים ממש), אך אלה של GH ניתן לחבר למחשב כתופים אלקטרוניים לכל דבר באמצעות יציאת MIDI - תוספת מבורכת.


צילום מסך מתוך Rock Band

 

המשחקים: ההבדל בממשק

בואו נתחיל באמת: מבחינת משחקיות, שני המשחקים זהים. בשניהם תראו צוואר גיטרה ועליו יופיעו תווים צבעוניים - וכשהם יגיעו למטה יהיה עליכם לפרוט על הגיטרה או

לתופף בתוף המתאים. חוץ מהעובדה שבתופים של Guitar Hero יש תו אחד נוסף, ושהתווים ב-Rock Band מלבניים במקום עיגוליים - קשה למצוא הבדלים.

 

המקום שכן תמצאו בו הבדל הוא הממשק - הדרך שתעשו מהרגע שהמשחק יעלה עד שתתחילו לנגן. כאן היתרון הולך בקלות ל-Rock Band, שמציג ממשק פשוט ואינטואטיבי יותר, ומאפשר לבחור את השירים וכלי הנגינה במהירות ולהתחיל לשחק.

 

זה לא שהממשק של Guitar Hero גרוע - אבל הוא כולל הרבה יותר תפריטים ולחיצות - ויכול לבלבל בפעמים הראשונות.

 

התכנים: מה שבאמת חשוב

הנה הגענו למה שבאמת חשוב במשחקים המוזיקליים: עזבו את הכלים, שכחו מהממשק, מה שבאמת יקבע איזה משחק מתאים לכם יהיו התכנים שבו - דהיינו, השירים עצמם.

כל אחד מהמשחקים כולל כמה עשרות שירים על הדיסק, ואפשרות לרכוש שירים נוספים דרך האינטרנט (במחיר קצת מוגזם של שני דולרים לשיר), או בדיסקים נוספים המוקדשים ללהקות או סגנונות מוזיקליים מסויימים.

 

כאן היתרון נמצא אצל Rock Band 2, שספריית התכנים להורדה שלו נרחב הרבה יותר משל המתחרה, וכולל כבר מעל 500 שירים. אפשר גם לרכוש את המשחק הראשון בסדרה ו"לייבא" את השירים שלו למשחק השני.

 

המשחקים כוללים גם כמה שירים שחוזרים בשניהם (כמו למשל Eye of the Tiger האלמותי), אך זה לא צריך למנוע מכם לעיין בקפדנות ברשימות השירים. מצאו את המשחק שתואם יותר לטעם המוזיקלי שלכם - וזה המשחק שתוכלו לרכוש בלב שקט.

 


מתוך Guitar Hero

 

תאימויות

לסיכום, קצת מידע טכני למי שלא איכפת לו להוציא קצת יותר כסף: גם אם אתם מעוניינים בשני המשחקים, אין צורך לרכוש ערכות מלאות של שני המשחקים.

 

הכלים של Guitar Hero: World Tour תואמים במלואם ל-Rock Band. אומנם התופים לא זהים מבחינה עיצובית, אך הם עדיין שימושיים. הגיטרה של World Tour תואמת גם למשחקים הקודמים בסדרת Guitar Hero - אך לא תואמים בין הקונסולות השונות (מה שאומר שגיטרה שנרכשה ל-Xbox לא תעבוד ב-Playstation).

 

הערכה של Rock Band תואמת במלואה ל-World Tour (שמוריד את אחד התווים בתופים כדי לפצות על החוסר במצילה), אך לא תואם את המשחקים הקודמים בסדרת Guitar Hero.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזה משחק מוזיקלי עדיף?
צילום: רותם פלדנר
מומלצים