Feeds:
פוסטים
תגובות

Archive for 8th ב-ספטמבר, 2009

GamecubeConsole

אלא אם החזקתם בעבר את קונסולת הדור הקודם של נינטנדו, או שאתם מאלה שקוראים את האותיות הקטנות בספרי ההוראות, ייתכן מאד שלא ידעתם או הייתם ערים במיוחד לעובדה, שהנינטנדו Wii שלכם תוכננה להריץ גם את כל משחקי קונסולת ה-GameCube. אחרי הכל לא היצרנית היפנית, ולא המפיצות, טורחות להדגיש את העובדה הזאת, אולי כדי שלא להתחרות בכותרי הדור הנוכחי, שלא מעטים מביניהם – ובראשם זלדה Twilight Princess, Mario Kart ואפילו Super Smash Bros. Brawl – מבוססים בצורה משמעותית על כותרי הקונסולה הקודמת, אם לא זהים להם ממש.

כקונסולת הדור הקודם, שחסרה את יכולות זיהוי התנועה הייחודיות של ה-Wii ואת הגרפיקה המשופרת, ה-GameCube עשויה במחשבה ראשונה, שלא לעניין את מי שהתרגלו לנוחות ולחדשנות של ה-Wii. ובכל זאת, עם כ-130 משחקים שזכו לביקורות משוקללות של מעל 80, כש-26 מתוכם זכו לציונים מעולים של 90 ומעלה, בהחלט יש סיבה טובה לבדוק את ספריית העבר הזאת. ספריה שהתאימות לאחור המלאה והאמיתית של ה-Wii (בשונה, לדוגמה מה-Xbox 360 שמאפשרת לשחק רק בחלק ממשחקי הדור הקודם, ורק לאחר הורדת עדכון מיוחד) – פותחת בפני כל משתמשי הקונסולה.

המשחקים

אמנם חלק מלהיטי ה-GameCube דוגמת Metroid Prime, Pikmin ו-Resident Evil 4, וכמובן זלדה The Twilight Princess, זכו עתה לגרסאות מחודשות מטעם נינטנדו, המנצלות את בקרי התנועה היחודיים של ה-Wii – אולם את רובם המכריע אי אפשר לשחק אלא על ידי קניית המקור.

Zelda Wind Waker

בין הכותרים הבולטים של ה-GameCube שלא יצאו מחדש ל-Wii, כדאי לציין ראשית שני משחקים מצוינים בסדרת זלדה (The Wind Waker המהולל ו- Four Swords Adventures) ואת מהדורת האספנים הייחודית, הכוללת את שני הכותרים הראשונים בסדרה (שיצאו במקור לקונסולות ה-Famicom היפנית), לצד Ocarina of Time הנחשב על ידי רבים לטוב שבסדרה ו- Majora's Mask, שניהם במקור מהנינטנדו 64.

מריו, מותג העל של נינטנדו, כיכב ב-GameCube במשחק ההרפתקאות התלת-מימדי   Super Mario Sunshine, ובמשחק הבינמנימדי Paper Mario: The Thousand-Year Door (שההמשך שלו Super Paper Mario יצא ל-Wii), לצד הופעה בכותרי ספורט ואוספי משחקונים (mini games) שונים.

Eternal Darkness

ה-GameCube הצטיין גם בלא מעט משחקים בלעדיים מצוינים, שלא מסדרות הדגל של נינטנדו, דוגמת המותחן הפסיכולוגי Eternal Darkness, משחק הלוחמה האוירית  Rogue Leader המתרחש בעולם מלחמת הכוכבים, ומשחק המרוצים העתידני F-Zero GX. חובבי משחקי התפקידים לא ירצו להחמיץ את  Skies of Arcardia: Legends ואת Baten Kaitos וגם משחק התפקידים הטקטי Fire Emblem: Path of Radiance, ולחובבי סדרת Metal Gear Solid מומלץ לחפש את The Twin Snakes, הוצאה מחודשת ומשופרת, בלעדית ל-GameCube, של המשחק הראשון בסדרה שיצא במקור לקונסולת ה-PlayStation.

לצד המשחקים הבלעדיים הרבים, ל-GameCube מגוון משחקים נחשבים שיצאו גם לקונסולות אחרות מהדור הקודם, ובתוכם המשחק הראשון בסדרת ההתנגנות הטקטית Splinter Cell, משחק היריות בגוף ראשון Time Splitters 2, משחקי הלחימה Soul Calibur II ו- Viewtiful Joe, משחק הסנובורד SSX 3, ומשחק המרוצים Burnout 2. בחלקם של משחקים אלו, דוגמת Splinter Cell, גרסת ה-GameCube מציעה תוספות משחקיות ייחודיות, המבוססות על חיבור הקונסולה באמצעות כבל מיוחד ל-Game Boy Advance הניידת.

איך משיגים את המשחקים וכמה הם עולים?

למיטב ידיעתי, בחנויות המשחקים בארץ לא ניתן להשיג היום את משחקי ה-GameCube. מסיבה זאת, כמו גם בשל כך שניתן להניח שאפילו אם תמצאו משחקים כאלו בחנות, מחירם לא ישקף את גילם – היעד העיקרי שלכם, הוא שוק המשחקים המשומשים המקוון, ובראשו eBay.

חשוב לדעת שכמו ה-Wii, גם משחקי קונסולת ה-GameCube מקודדים עם מנגנון נעילת אזורים, המונע מבעלי קונסולה אירופאית לשחק במשחקים אמריקאיים (NTSC) ומבעלי קונסולה אמריקאית לשחק במשחקים אירופאים (PAL). הדרך הקלה ביותר לוודא את סוג הקונסולה שברשותכם, הוא להסתכל על עטיפת הדיסק של ה-Wii Sports שהגיע עם הקונסולה. אם קניתם אותה בארץ, סביר להניח שבצד ימין למטה יופיע הכיתוב PAL. כעקרון ב-ebay.com מרבית המשחקים המוצעים הם אמריקאיים ומיועדים לפורמט NTSC ולכן אלא אם יש לכם קונסולה אמריקאית, מומלץ יותר לחפש בגרסה הבריטית של אתר eBay.

בכל מקרה, כשאתם פונים לחפש משחק ל-GameCube, ב-eBay או במקום אחר, חשוב כאמור שתוודאו את האזור לו מיועד המשחק. בעמודים של eBay זה מופיע לצד הכותרת Format במלבן תיאור המוצר, ובמקרה של ספק ניתן תמיד לשלוח שאלה בעניין למוכר, באמצעות לחיצה על הקישור "Ask a question" שמופיע בצד ימין למעלה, מתחת לשם המוכר ולציון שקיבל מלקוחות קודמים.

המחירים עצמם, הם כמובן תוצאה של ביקוש והיצע, ולכן גם גבוהים יותר על פי רוב באתר eBay הבריטי (המתאים כאמור לבעלי קונסולות PAL) מאשר באתר האמריקאי. דוגמאות למחירים מהימים האחרונים – Wind Waker והאוסף של זלדה וגם Mario Sunshine הוצעו ב-20 פאונד כולל משלוח לישראל (כ-125 ש"ח) בעוד משחקים לא מעטים הוצעו במחירים נמוכים יותר של כ-90 ש"ח. על כותרים נדירים או מבוקשים יותר (דוגמת Metal Gear Solid) ביקשו המוכרים מחירים גבוהים יותר שהגיעו גם ל-200 ו-300 ש"ח – עדיין עסקה מוצלחת, על פי רוב, בהשוואה למחירי משחקים חדשים בחנויות בארץ.

אז מה צריך כדי לשחק?

חוץ ממשחקים כמובן, שיש להקפיד, כאמור, שיתאימו לגרסה של הקונסולה שלכם (PAL או NTSC), דרושים עוד שני דברים כדי לשחק משחקי GameCube ב-Wii. הראשון הוא שלט ייעודי, והשני – כרטיס זכרון לשמירת מצב המשחק (game saves).

מכיוון ששלטי ה-Wii  הסטנדרטיים, ה-Remote Controller וה-Nunchuck – לא תואמים ל-GameCube, וכך גם ה-Classic Controller, אותו שלט מיוחד שתוכנן על ידי נינטנדו לשימוש במשחקי העבר המוצעים במסגרת ה-Virtual Console, תצטרכו שלט יעודי למשחקי ה-GameCube.

אפשרות אחת היא לקנות שלט מקורי (או תואם) של ה-GameCube, מחנויות יד שניה או eBay. החסרון באפשרות הזאת הוא שמדובר בשלט עם חוט, שאולי לא יתאים לסגנון המשחק האל-חוטי אליו התרגלתם ב-Wii.

Thrustmaster T-Wireless

האפשרות השניה, היא לחפש שלט אלחוטי (wireless) מתאים. אמנם יצא בזמנו דגם אלחוטי כזה ל-GameCube, שניתן להשיג היום יד-שניה, אולם ההמלצה הברורה שלי (ושל אחרים) היא לרכוש את ה -Thrustmaster T-Wireless – שלט אלחוטי מודרני ונוח מתוצרת Guillemot הצרפתית. אם אתם, או מישהו שאתם מכירים לא מבקר בלונדון או פריז, תוכלו למצוא אותו ב- eBay, או להזמין אותו ברשת מחנויות אמריקאיות דוגמת Amazon, באמצעות שירותי משלוחים מארה"ב מסוגם של מאסטופ (אמזון לא שולחת מוצרים אלקטרוניים לישראל).

את כרטיס הזכרון הייעודי תוכלו להשיג מאותם מקומות כמו השלט. ב-ebay מוצעים הרבה חיקויים, שמידת האמינות שלהם לא ברורה, לצד כרטיסי הזיכרון המקוריים (genuine או official) מתוצרת נינטנדו, אותם עדיף לקנות למרות מחירם היקר יותר, כדי שלא להסתכן באובדן נתונים ושעות המשחק היקרות שהשקעתם. כרטיסי הזיכרון הרשמיים מוצעים בשלושה נפחים – 59 בלוקים (512 k זכרון), 251 בלוקים (2 מגה) ו-1019 בלוקים (64 מגה). כעקרון הכרטיס הקטן ביותר עשוי שלא להספיק להרבה יותר משמירת משחק או שניים (ישנם משחקים שדורשים 28 בלוקים לכל הקלטה), אולם הבינוני יספיק בהחלט לרוב המשתמשים, ולא בטוח לכן שכדאי להשקיע בכרטיס הגדול יותר.

איך מחברים את הכל

דווקא בתחום החיבורים, חוברת ההפעלה של נינטנדו מספקת מספר תרשימים והוראות ברורות.

הכנסת כרטיס הזכרון

ראשית כדאי לוודא שקונסולת ה-Wii כבויה, ולהתחיל מהכנסת כרטיס הזיכרון בחריץ הייעודי, שמכוסה במכסה פלסטיק קטן ונמצא בצד שמאל של הקונסולה כשהיא במצב שכיבה. שימו לב – לא מדובר בחריץ המיועד לכרטיסי הזכרון של ה-Wii (מסוג SD או SDHC) שנמצא מתחת לפתח הכנסת הדיסקים של הקונסולה, אלא בחריץ אחר בצד הקונסולה, סמוך לחלקה האחורי (ראו תרשים).

חיבור השלט

בשלב השני נחבר את השלט. כניסת שלטי ה-GameCube נמצאת אף היא בצדה השמאלי של הקונסולה כשהיא במצב שכיבה (ראו תרשים), ומכוסה אף היא במכסה פלסטיק קטן הנפתח במשיכת חלקו העליון. שימו לב שמעל ארבעת הכניסות העגולות המתאימות לחיבורי השלטים יש חריטה של נקודות, המציינות את מספר השלט. השלט הראשון (והיחיד שתחברו אם אתם משחקים לבד), מתחבר לכניסה הימנית ביותר, שמעליה נקודה אחת. אם השלט שאתם מתכוונים להשתמש בו הוא אל-חוטי, תחברו לכניסה הזאת את התקן השידור של השלט, ותמשיכו בהתאם להוראות המצורפות אליו, לענין אופן הסינכרון שלו (בדרך כלל הסנכרון יהיה אוטומטי אבל לפעמים צריך לוודא שכפתור ה-power על השלט עצמו נמצא במצב on).

אחרי שסיימתם לחבר את כרטיס הזכרון והשלט הדליקו את ה-Wii, והכניסו את משחק ה-Gamecube שלכם באותה דרך שאתם מכניסים את הדיסקים של ה-Wii. גם ההפעלה הראשונית של המשחק נעשית באותה דרך, כלומר על ידי בחירת המשחק מהמסך הראשי, שימו לב – באמצעות שלט ה-Wii. רק אחרי שהמשחק יתחיל תוכלו להניח את שלט ה-Wii בצד ולשחק עם שלט ה-GameCube שהתקנתם. כדי לצאת מהמשחק (אחרי ששמרתם אותו) צריך פשוט לכבות את ה-Wii, שכן הקונסולה לא מזהה יותר את שלטי ה-Wii, ולכן גם לא את כפתור ה"home", המחזיר לתפריט הראשי, מרגע שמשחק ה-GameCube הופעל.

תהנו.

Read Full Post »