Feeds:
פוסטים
תגובות

Archive for 29th ב-ספטמבר, 2009

זהירות עדכון לפניך

SystemUpdate42

אם יש ברשותכם נינטנדו Wii ואתם משתמשים, או שוקלים להשתמש, בתוכנות פרטיות (Homebrew) להרצת משחקים חינמיים, ולהרחבת יכולות הקונסולה (כמו נגינת סרטים, גיבוי המערכת, שימוש ב-cheats או הרצת משחקים מקוריים מאזור גיאוגרפי שונה מזה של הקונסולה שלכם) – כדאי אולי שלא תתחברו עם ה-Wii לאינטרנט בעתיד הקרוב.

במסגרת המאמצים המתמשכים של נינטנדו למשטר ולחסום את פעילות המפתחים העצמאיים, הופץ היום עדכון מערכת (System Update) מספר 4.2, שנועד כל כולו להנחית מכה קשה על תחום ה-Homebrew. לצד חסימת חלק גדול מהאפיקים והאמצעים ששימשו עד היום את הקהילה העצמאית, העדכון החדש גם מוחק מיידית את מרבית התכנים הלא-מורשים המותקנים כבר על הקונסולה, ובהם את "ערוץ התוכנות הפרטיות" (Homebrew Channel), ששימש עד היום כאמצעי העיקרי והנוח ביותר להרצת תוכנות שלא קיבלו את חותם ההכשר של היצרנית היפנית.

כמו בעבר, גם הפעם נוקטת נינטנדו בטקטיקה של דיסאינפורמציה, המלבישה את כוונותיה האמיתיות בכסות ריקה-מתוכן של ניסיון להגן על הצרכן. במסגרת ההודעה המלווה את העדכון נכתב, בין היתר, כי הסרת התכנים הלא מורשים נעשית מכיוון שתכנים אלו "עשויים לפגוע בקונסולה שלכם ו/או לגרום לשיבושים במהלך המשחק". זאת, אף שנכון להיום, לא ידוע על קיומם של סיכונים כאלו באיזה מתוכנות ה-Homebrew הנפוצות, אשר הסיכון בהן מוגבל, לכל היותר, לשלב ההתקנה בלבד (שאז יכולה הפסקת חשמל להביא לשיבוש בהתקנה ולהשבתת המכשיר). למעשה, כפי שמודה נינטנדו עצמה בהודעתה הרשמית, דווקא מחיקת התכנים הגורפת המבוצעת על ידי העדכון החדש, מעמידה את ה-Wii  שלכם בסכנה. כלשון ההודעה הרשמית –  "הסרת תכנים לא מורשים עשויה להוביל להשבתה מיידית או מאוחרת של הקונסולה".

אז מה עושים? בינתיים ההמלצה העיקרית שלי היא להימנע במידת האפשר מחיבור הקונסולה לרשת, וודאי שלא לפעול להתקנת העדכון החדש. זאת – לפחות עד שקהילת המפתחים העצמאיים, שעד כה הוכיחה תושייה עצומה בקרב המוחות נגד היצרנית היפנית – תמצא פתרון או מעקף גם לאיום הנוכחי.

עדכון: אכן הסתבר שהעדכון החדש גורם להשבתת קונסולות, ונינטנדו מיהרה להודיע שתתקן חינם קונסולות כאלו. בתנאי שלא הותקנו עליהן תוכנות פרטיות, מה שהופך כנראה את ההצעה הזאת לריקה מתוכן (שכן ההשבתה, כך נראה, נגרמת רק או בעיקר למי שהיו מותקנות אצלו תוכנות כאלו..)

Read Full Post »