הרשמה

בקרוב: Two Worlds II

ההמשך למשחק התפקידים מ-2007 מבטיח הרבה יותר.

האם המשחק השני בסדרה יצליח להשכיח מאיתנו את קודמו?

אייל לנצמן

עברה שנה מאז הוכרז Two Worlds II. למרות השמועות על המשך, שקדמו להכרזה, היה לי קשה להאמין ש-Reality Pump באמת תמשיך את המותג, שכן המשחק הראשון לא נחל הצלחה בביקורות. לגבי מכירות קשה יותר לדעת: גרסת ה-360 מכרה חצי מיליון עותקים מכובד, גרסת ה-PC - מי יודע? אולי המכירות ב-Steam, שם המשחק הוצע במבצע מספר פעמים, עזרו לו לעבור את המיליון.

למה המשך למשחק עם ממוצע ביקורות 65 אמור לעניין את שחקני התפקידים? משום שהמשחק הראשון לא היה גרוע בכלל. בתור התחלה, התקנה של כל הפאטצ'ים ששוחררו לו הופכת אותו לחף מרוב הבעיות הטכניות שליוו אותו בהשקה והורידו לו את הציון לפחות 10 נקודות. מעבר לכך, עמוק בפנים, מעבר לחוסר האיזון של מערכת הקסמים ולקרב הבתר ושסף הפשטני והחוזר על עצמו, טמון פוטנציאל לאחלה משחק, עם עולם גדול, פתוח ויפה, וכתיבה מושקעת גם אם מסורבלת.

למרות הפוטנציאל, נראה שגם המפתחים מבינים שהמשחק השני צריך לשנות את התדמית הצולעת, ושהפעם יש לבצע גם שינויים רבים במשחק עצמו. המשחק הראשון, מעבר לחסרונותיו, היה גם דומה מדי למשחקים שכבר שיחקנו יותר מדי פעמים - למשל, סדרת גות'יק.

מה חדש?

ההמשך אכן ממשיך את ההתרחשויות של קודמו. הגיבור אותו אנו משחקים הוא אותו גיבור, והמטרה היא אותה מטרה: להציל את אחותו, לפני שהשליט הרשע גאנדואר ישתמש בכוח שטמון בה בכדי להשתלט על העולם. חמש שנים לאחר אירועי Two Worlds, הגיבור נכלא, אבל דווקא האורקים - האויבים המושבעים מהמשחק הקודם - באים לעזרתו. בקיצור, עלילה ראשית היא לא הצד החזק של המשחק.

אז מה כן? קודם כל, מבטיחים לנו בחברה, הם משקיעים את כל מה שיש להם בפיתוח ההמשך, ולשם כך הגדילו את צוות הפיתוח פי שניים. מפת המשחק, שהייתה בסדר גודל של Gothic 3 או Oblivion כבר במשחק הקודם, תגדל ב-25 אחוזים נוספים, וכך גם מספר הקווסטים וסוגי הנוף. הדבר, כמובן, עושה את עניין הרכיבה על הסוס למרכזי, בדיוק כמו במשחק הקודם. אלא שהפעם נקבל מגוון רחב יותר של אנימציות לבהמה שלנו, ויהיה באפשרותנו לרכוש מספר סוסים. 

ואם כבר אנימציות - גולת הכותרת של Two Worlds II היא המנוע הגראפי שמריץ אותו, שנקרא Grace. המפתחים שמו דגש משמעותי הרבה יותר על הגראפיקה הפעם, ולפי מה שראינו בינתיים מדובר במשחק יפהפה. ב-Reality הדגישו שהם יצרו מערכת שתעניק לכל מקום, ולו החדר הקטן ביותר, מראה יחודי, בפרטיו אם לא באופן כללי - ז"א בלי קאט ופייסט.

המנוע הפיזיקאלי גם הוא נראה מבטיח ומקנה לעולם המשחק אפקט ריאליסטי יותר. זאת ועוד, ניתן יהיה להזיז מעכשיו הרבה מהאובייקטים שמרכיבים את עולם המשחק, דבר שיהפוך אותו לאינטראקטיבי יותר, ופתוח יותר לשימושים יצירתיים בסביבה תוך כדי קרב ובמהלך פתרון חידות.


מי שיודע גרמנית יכול להיות נחמד ולתרגם בשבילנו מה שהמפתחים אומרים בהדגמת קטע המשחקיות הזה, הלקוח מתחילת המשחק

איזה כיוון תבחרו?

המשחק יאפשר לכם, בניגוד לקודמו, לבחור בין סוגים שונים של מקצועות. ניתן יהיה לשפר את הדמות שלכם בשלושה תחומים שונים, בהתאם למקצוע - לוחם, ריינג'ר או קוסם. תוכלו לבחור, בהתאם לסגנון המשחק שלכם, אם להתרכז בשיפור תחום מרכזי אחד או להתחזק בתחומים שונים - כמובן, תהליך איטי יותר.

מנגנון הלחימה הוא פן אחר של המשחק שהיה חשוב למפתחים לעבוד עליו. במשחק הראשון נלחמנו אמנם בסוגים רבים של אויבים וחיסלנו אלפים מהם - אבל כל קרב הרגיש כמו קודמו בגלל שרוב היצורים התנהגו באופן זהה, ובגלל חסרונן של יכולות קרב מתקדמות משמעותיות.

אנימציות הלחימה שופרו, ואיתן מספר התנועות האפשריות שאפשר ללמוד. ב-Reality Pump מבטיחים אויבים בעלי בינה מלאכותית מתקדמת שילמדו את סגנון הלחימה של השחקן, אבל זה לא שלא שמענו הבטחות כאלה בעבר. נסתפק במפלצות שתכנתו לתוכן קצת אופי יחודי.

מהדגמות שונות שנעשו מול התקשורת, בין היתר בתערוכת E3 לאחרונה, עושה רושם שכמות הקסמים והציוד במשחק פשוט מדהימה. Borderlands, יש לך מתחרה?

נשאר רק לחכות 

Two Worlds II יספק לנו בין 20 ל-25 שעות משחק בקמפיין הראשי, והרבה יותר למי שירצה לסיים את כל המשימות הצדדיות. בנוסף, הוא יתמוך גם במצב Co-Op לשני שחקנים (עם קמפיין מיוחד שמוקדש למשחק קואופרטיבי - מדובר על עולם משחק שונה עם דמויות אחרות!). המשחק אמור גם להציג מצבי משחק מרובי-משתתפים נוספים, שעליהם המפתחים העדיפו שלא לדבר יותר מדי בינתיים.

אז ב-Reality Pump מסבירים שהם הבינו את הטעויות שלהם במשחק הקודם. הם מבינים שהדיאלוגים היו צולעים, שהמשחק - לפחות בהשקה - היה מבוגבג עד בלתי-שחיק, וששחקני התפקידים מחפשים הרפתקה אמיתית. נשאר לנו רק לחכות ולראות עד כמה הם הצליחו לספק אחת כזו.

Two Worlds II יגיע ל-Xbox 360 ולפלייסטיישן 3, ל-PC ול-OS X ב-14 בספטמבר השנה.

- לאתר המשחק הרשמי

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:55 18.07.2010 | d d d d (אורח)

    נקווה שהמשחק הזה יותר טוב מהקודם, נראה טוב מאוד מחכה שהוא יצא כבר!!!

  2. 2

    14:56 18.07.2010 | d d d d (אורח)

    אההה ודרך אגב ראשוןןןןןן

  3. 3

    15:05 18.07.2010 | -Black- -Black-

    עכשיו אתה שני יא טמבל P:

  4. 4

    15:08 18.07.2010 | g g (אורח)

    מקווה שיצליח

  5. 5

    16:36 18.07.2010 | BumperSticker BumperSticker

    אני חולה על משחקי RPG!
    אני קודם אקרא כמה ביקורות על המשחק, ואז אחליט אם לקנות אותו.

  6. 6

    16:50 18.07.2010 | DareDevil DareDevil

    בקישור הבא יש סירטון די טוב על המשחק, וריאיון באנגלית.
    http://angryjoeshow.com/2010/06/two-worlds-ii-will-it-suck/

    אחלה בלוג אגב.

  7. 7

    16:51 18.07.2010 | itay169 itay169 (אורח)

    מה זה os x?

  8. 8

    18:17 18.07.2010 | MisterFF MisterFF

    שביעות רצון לראשון :)

  9. 9

    20:03 18.07.2010 | yoda yoda

    7 הכוונה למקינטוש. או בשמה המלא של מערכת ההפעלה:
    Mac OS X

  10. 10

    12:45 19.07.2010 | אני אני (אורח)

    הראשון היה די סבבה,
    החלק של יצירת השיקויים היה נחמד אבל לא מאוזן כי הוא אפשר להגיע לרמות גבוהות בקלות.
    כמובן ששיחקתי על המחשב, אז לא יודע איך הגרסא לקונסולות הייתה.

  11. 11

    18:55 19.07.2010 | lio543 lio543

    ל-3: אתה טמבל, אם תסתכל על השם תראה שזה אותו אחד.
    המשחק נראה נהדר! מתכנן לקנות.

  12. 12

       | פורסם ע"י