הרשמה

Xbox One - הביקורת המלאה

כל מה שאתם צריכים לדעת על ה-Xbox One, במקום אחד

ה-Xbox One היא הקונסולה החדשה מבית מיקרוסופט, וההתחלה של מה שאנחנו קוראים לו "הדור הבא של הגיימינג". היא מגיעה עם חומרה עוצמתית המתחרה עם מחשבי גיימינג מודרניים, ליין-אפ רחב של משחקי השקה עם כמה וכמה בלעדיים, שלט משחק ומצלמת קינקט משופרים ואולי הכי חשוב – גישה לפיה גיימינג זה לא הכל בחיים. ה-Xbox One היא מערכת בידור ביתית ולא קונסולת גיימינג, וככזאת היא עושה הרבה יותר מלהריץ משחקים – החל משילוב של חווית הצפיה בטלויזיה אל תוך הקונסולה ועד שליטה אוניברסלית בכל מערכת הבידור בבית, כולל הטלויזיה והמגבר. ה-Xbox One עדיין לא זכתה להשקה רשמית בארץ ולצערנו אין אפילו תאריך משוער להשקה, אך ניתן לרכוש אותה בארץ דרך משווקי צד-שלישי. את הקונסולה של Vgames קיבלנו לפני קצת יותר משבוע, מה שנתן לנו מספיק זמן לחוות אותה כמעט מכל זווית אפשרית. בהמשך נביא לכם גם ביקורות משחקים ואף נשכתב את הביקורת הזו כך שתתאים לשינויים העתידיים במצב הקונסולה, אבל בינתיים – הנה הביקורת המלאה והמפורטת שלנו על ה-Xbox One.

תוכן עניינים:

  1. מה בחבילה + אסתטיקה
  2. חיבורים והקמה
  3. ממשק + Xbox Live
  4. השלט
  5. מצלמת הקינקט
  6. פקודות קוליות
  7. טלויזיה ואפליקציות
  8. משחקים
  9. סיכום

מה בחבילה + אסתטיקה

המארז שהגיע אלינו הוא מארז ה-"Day One" (יום ההשקה) של ה-Xbox One אבל חוץ מ-Achievement חסר משמעות והכיתוב "Day One 2013" על השלט, הוא לא שונה מהמארז הסטנדרטי. המארז כולל: כבל HDMI שמתאים לרזולוציית 4K, שלט אחד, אוזניות עם מיקרופון, מצלמת קינקט, ספק כוח שמן וכמובן הקונסולה עצמה. בצד האחורי של הקונסולה תמצאו את השקעים הבאים: שקע HDMI TV IN (לממיר\מחשב), שקע HDMI TV Out (לטלויזיה), שקע Ethernet (חיבור אינטרנט חוטי), שקעים יעודיים לספק כוח ולקינקט ושני שקעי USB 3.0. מבחינת אסתטיקה קשה מאוד להגיד שזו קונסולה יפה – היא דווקא די מכוערת ונראית קצת כמו מכשיר הוידאו שתפס את אותו מקום מתחת לטלויזיה לפני שנים רבות. היא גם הרבה יותר גדולה מהדגם הראשון של ה-Xbox 360 ואין בה אפילו שמץ מהחן שיש על דגם ה-Slim של ה-Xbox 360. עוד דבר שאולי יראה קצת קטנוני – הפלסטיק של המארז הוא מגנט לאבק וממש קשה לנקות אותו בלי מטלית מתאימה וחומר ניקוי

חיבורים והקמה

מיקמנו את הקינקט, חיברנו את הקונסולה והגיע הזמן להגיד סוף סוף "Xbox ON!"... אבל זה לא עבד אז קמנו מהספה והלכנו להדליק את הקונסולה בדרך הישנה והטובה. הדבר הראשון ששמים לב אליו ברגע שמדליקים את ה-Xbox One זה השקט המופתי. כמו ה-Xbox 360 Slim, היא שקטה בטירוף ולא מרעישה גם תחת לחץ. בהשוואה ל-Xbox 360 המקורי שנשמע כמו שואב אבק של פעם, זה בהחלט שיפור רציני. בעת ההקמה אתם נדרשים להגדיר חיבור אינטרנט לקונסולה, ואז לחכות מה שמרגיש כמו נצח עד שהקונסולה מעדכנת את עצמה דרך טלאי ששוקל יותר מ-500 מגה. אחרי זה תצטרכו לכייל את הקינקט, אבל למרבה הפתעתנו גילינו שמדובר בתהליך קל ופשוט במיוחד שלא לוקח יותר מ-2 דקות. כמובן שתצטרכו למצוא קודם מיקום טוב עבור המצלמה – בגובה של כמטר וחצי ובזווית שתופסת את כל הסלון, אבל יצא לנו להקים את הקונסולה בכמה סלונים והתהליך אף פעם לא היה מסובך מדי. לאחר הכיול הראשוני של הקונסולה והקינקט לא תצטרכו לבצע אותו בשנית, גם אם הקונסולה עברה למקום אחר. אפילו הקינקט יעבוד באופן מושלם ללא כיול מחדש כל עוד שמתם אותו במקום וזווית אופטימליים.

 

ממשק + Xbox Live

הממשק של ה-Xbox One מזכיר מאוד את זה של ה-Xbox 360 או של Windows 8 – הדגש הוא על תוכן כמה שיותר גרפי, עם הרבה תמונות ומעט טקסט. צפו להרבה מאוד ריבועים המסודרים בשורות, כאשר כל ריבוע כזה מייצג משחק, קטגוריה, אפליקציה וכו'. בקצה השמאלי של "עמוד הבית" תוכלו לנעוץ את האפליקציות והמשחקים האהובים עליכם, אבל בשלב הזה כל כך נוח להגיע ממקום למקום שלא מצאנו סיבה להשתמש בפונקציה הזו כלל. הממשק נועד לעבוד עם השלט, מחוות עם הידיים או דרך פקודות קוליות, ואחרי הרבה התעסקות הגענו למסקנה שהדרך הכי טובה לעבוד עם הממשק היא בשילוב של השלט והפקודות הקוליות. למה? נגיע לזה בהמשך. בסך הכל הממשק הוא מאוד נוח, והעובדה שאפשר לתפעל אותו מבלי לגעת בשלט היא יתרון, למרות שזו לא הדרך הכי מהירה. אחת הפונקציות היותר מעניינות של הממשק הוא ה-Snap, מעין סרגל-כלים שנפתח בצד המסך ומאפשר לכם לנהל כל מני דברים בנוסף למה שקורה על המסך הראשי. סרגל ה-Snap יכול להכיל כמה אפליקציות שונות כמו סקייפ, טלויזיה, Xbox Party וכו'. אגב, השילוב של אפליקציית הסקייפ (Skype) בתוך הממשק הוא תוספת נהדרת. אחרי הכל, מתי בפעם האחרונה דיברתם עם מישהו על מסך הטלויזיה שלכם?

אם תהיתם, אין שום בעיה להתחבר מישראל עם חשבון Xbox Live, אבל החשבון שלכם צריך להיות אמריקאי - חשבונות Xbox 360 ישראליים או כאלה שעשו "עליה" יצטרכו לחכות להשקה הרשמית בארץ. אז כן, מצד אחד אנחנו צריכים לשקר לגבי הכתובת ומדינת המגורים שלנו אבל מצד שני – מיקרוסופט יודעת בדיוק מה קורה והיא מעדיפה את המצב ככה מאשר ששחקנים לא יוכלו לשחק כלל ממדינות שעוד לא זכו להשקה רשמית. מאותה סיבה, אין לכם מה לחשוש משבירת הסכם השימוש או חסימה משירות ה-Live.

השלט

גם סוני וגם מיקרוסופט הלכו על בטוח ויצרו שלט שאינו שונה בהרבה מקודמו. במקרה של ה-Xbox One, זה בהחלט לא דבר רע: השלט מרגיש טוב בידיים ולא דורש יותר מדי זמן הסתגלות. הג'ויסטיקים מגיבים יותר טוב, החצים (D-Pad) הם שיפור עצום בהשוואה לשלט ה-Xbox 360 וכפתורי הפנים מרגישים... בדיוק איך שהם צריכים להרגיש. לגבי הכפתורים האחוריים (ההדקים וכפתורי הכתף), יש לנו תחושות מעורבות: את כפתורי הכתף לא אהבנו מפני כדי שהם ילחצו, צריך ללחוץ על הקצה של הכפתור (לכיוון קצה השלט) ולא על הצד העליון שלו (לכיוון מרכז השלט). עבור מי שרגיל לשלט של ה-Xbox 360 – זה די מעצבן. את ההדקים, מצד שני, אהבנו הרבה יותר בגרסת ה-Xbox One: התנועה שלהם הרבה יותר חלקה, העיצוב שלהם יותר נוח באצבעות והכי חשוב – הם מגיעים עם מנועי רטט משל עצמם, מה שמוסיף לחוויה במיוחד במשחקי יריות ומירוצים. למרות שאפשר לשלוט בממשק עם מחוות ידיים או פקודות קוליות, מצאנו שבתפריטים פנימיים ואיזורים כמו מסך ההגדרות – הכי קל לעבוד עם השלט. שורה תחתונה - כל עוד אתם לא צריכים להגיע ממקום אחד למקום אחר לגמרי (למשל מצפיה בטלויזיה למשחק Killer Instinct), כנראה יהיה לכם קל יותר להגיע לשם עם השלט הישן והטוב. בכל מה שנוגע למשחקים, השלט מתפקד בצורה נהדרת ומרגיש הרבה יותר טוב מקודמו.

מצלמת הקינקט

מצלמת הקינקט החדשה אחראית על לקלוט גם תמונה וגם קול, אך כרגע נתמקד בתמונה בלבד. הקינקט הצליחה להרשים אותנו בכמה מהאפליקציות והמשחקים שניסינו כמו Xbox Fitness ומשחקי ריקודים למיניהם (מה לא נעשה בשביל הביקורת...) אבל גם בדור הבא – היא לא נותנת לנו סיבה מספיק טובה להניח את השלט ולעבוד עם הממשק בלעדיו. החלק הטוב הוא זיהוי הפנים – ברגע שתתיישבו מול הטלויזיה ולפני שבכלל תרימו את השלט, הקינקט יזהה אתכם וידע לקשר את הפנים לחשבון ה-Xbox Live המתאים. עם הזמן, הקונסולה לומדת "להכיר" אותנו ואת המראה שלנו ואחרי הפעם הראשונה התהליך נהיה יותר קל ויותר מיידי עם הזמן. עכשיו הגיע הזמן לחלק הפחות טוב – השליטה עם הידיים. אנחנו לא יודעים למה ציפינו לחוויה חלקה ונעימה מטכנולוגיה שעדיין נמצאת בחיתוליה, אבל תפעול הממשק עם הקינקט הוכיח את עצמו לאורך כל הדרך בתור בזבוז זמן טהור. בזמן שלקח לנו להרים את היד, לחכות שהקינקט יזהה את היד וישים אותה על המסך, להזיז את היד למקום הנכון, ללחוץ את היד פנימה בלי להזיז אותה לצדדים ואז להחזיר אותה בלי לזוז לצדדים – הדבר היחיד שחשבנו זה "למה לעזאזל אני לא משתמש בשלט?"

שלא תבינו לא נכון... זה לא שזה לא עובד בכלל. אפשר לעבוד עם הקינקט ואם ממש רוצים – לתפעל כל אספקט בממשק מבלי לגעת בשלט. זה אפילו די מגניב לדפדף בתפריטים עם היד ולהרגיש כאילו אתם ב"דו"ח מיוחד", אבל זה פשוט לא עובד מספיק טוב, והכי חשוב – לא באמת חוסך זמן או מאמץ. אחת המחוות, למשל, היא תנועה של הרחקת האגרופים לצדדים ואז קירוב. תנועה זו אמורה לצאת באופן מיידי ולהביא את המשתמש למסך הבית, כשהמקבילות שלה היא פקודת "Xbox go home" בקול או לחיצה על כפתור ה"Xbox" בשלט. לא רק שהמחווה הזו כמעט אף פעם לא מזוהית כמו שצריך על ידי הקינקט, היא גם הרבה יותר מסורבלת ודורשת יותר מדי מאמץ גם כשהיא נקלטת באופן מושלם. יכול להיות שזיהוי המחוות יעבוד טוב יותר עם סלון מרווח ומרחק של יותר מ-4 מטרים בין המצלמה לספה, אבל אנחנו ניסינו את הקונסולה בכמה מקומות שונים ובאף אחד מהם היא לא עבדה כמו שהיינו מצפים ממנה לעבוד. שורה תחתונה - יש למיקרוסופט עוד הרבה עבודה עם מצלמת הקינקט וזיהוי המחוות השונות, אז מזל שיש את הפקודות הקוליות שהופכות את העניינים לקצת יותר קלים.

פעולות קוליות

אז מחוות התנועה של הקינקט היו... לא בדיוק מה שציפינו. מזל שכעת יש את פונקציית הפקודות הקוליות – ואנחנו מבטיחים לכם שזה ה-פיצ'ר שיגרום לכם להרגיש שעברתם לדור הבא של הגיימינג. אנחנו יכולים להבטיח לכם שאחד הדברים הראשונים שתעשו עם הקונסולה אחרי ההקמה (בזמן שהיא מורידה את המשחק הראשון שלכם כמובן), זה לכבות ולהדליק אותה עם "Xbox ON!" ו-"Xbox Turn Off". זה פשוט מרגיש עתידני, למרות שזיהוי קולי כבר נמצא כמעט בכל מכשיר אלקטרוני שיש לנו. הזיהוי הקולי לא עובד באופן מושלם, בטח שלא עבור ישראלים עם מבטא מוזר, אבל הוא הופך את תפעול הקונסולה להרבה יותר נוח ונעים. עם השלט או מחוות התנועה, אתם יכולים ללכת רק תפריט אחד קדימה או אחורה בכל פעם, למשל: בית->ספריית המשחקים->Killer Instinct->הפעלה של המשחק – זו הדרך בה אנחנו מתפעלים לא רק את ה-Xbox One אלא כל מכשיר אחר עם ממשק. היתרון העיקרי של הפקודות הקוליות היא שכעת אנחנו יכולים להגיע מאיפה שאנחנו רוצים למקום הסופי שתכננו להגיע אליו, על ידי פקודה אחת בלבד. למשל, אם אתם משחקים כרגע ב-Forza 5 ורוצים לשחק ב-Ryse, אתם לא חייבים לחזור לתפריט ולמצוא את Ryse, אלא פשוט להגיד "Xbox, Go to Ryse: Son of Rome". מה שמביא אותנו לבעיה העיקרית של ממשק הקול – הפקודות הן לא ממש אינטואיטיביות וצריך ללמוד את ה"ז'רגון" אם אתם רוצים שהקונסולה תעשה משהו כשאתם מדברים אליה.

בואו נחזור ל-Ryse: כשהפעלנו את הקונסולה, הפקודה הראשונה שאמרנו היא "Xbox, Play Ryse", אבל מהר מאוד הבנו שזה לא עובד ככה. כדי להגיע למקום כלשהו חייבים להגיד "Xbox Go to" ואז את השם המלא של האפליקציה או המשחק שאתם רוצים. הפקודה לא תמיד תעבוד גם כשאתם יודעים מה בדיוק להגיד, אבל תוך כמה זמן אתם תשימו לב שזה נהיה יותר ויותר קל. לא בטוח אם זה בגלל שהקונסולה לומדת להבין אותנו או שפשוט אנחנו לומדים לדבר בצורה יותר ידידותית לקונסולה, אבל – ככל שתשתמשו בפקודות הקוליות יותר, ככה תיתקלו בפחות בעיות זיהוי... ומזל שזה כך, כי זו הרגשה ממש מעצבנת לתת פקודה קולית ולא לראות תגובה. השורה התחתונה - מערכת הזיהוי הקולי אמנם עדיין לא מושלמת אך עובדת מצוין רוב הזמן והופכת את תפעול הקונסולה לנוח בהרבה.

טלויזיה ואפליקציות

גם אנחנו הרמנו גבה כשמיקרוסופט הציגה את ה-Xbox One בתור "מערכת בידור כוללת" ולא קונסולת גיימינג, אבל הנה אנחנו – מודים שהיכולות האלה הן תוספת נהדרת לקונסולה ויתרון משמעותי שיש רק ל-Xbox One. ה"בידור" במקרה הזה מתחלק לשלוש פונקציות עיקריות: אפליקציות להזרמת סרטים וסדרות, חיבור HDMI In המאפשר צפיה בממיר הכבלים\לווין דרך הקונסולה, ותפעול אוטומטי של הטלויזיה והמגבר. בואו נתחיל מהסוף – ה-Xbox One  יודעת "לתקשר" עם הטלויזיה ועם המגבר ולשלוט פחות או יותר על כל מה שדורש שלט-רחוק בסלון שלנו. התהליך הוא לא אוטומטי ודורש נבירה בתפריטי ההגדרות אך רוב הפעולות מתבצעות על ידי הקונסולה עצמה וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לספק לה את שם היצרן ומשם זה עניין של דקה עד שהיא תדע לשלוט בטלויזיה ובמגבר. היתרונות של זה הם ברורים: אפשר להגביר או להנמיך, לשנות ערוצים, להדליק ולכבות את כל המכשירים – וכל זה בפקודה קולית אחת. אם חשבתם שזה מגניב להדליק את ה-Xbox One עם פקודת "Xbox ON!", חכו שתראו מה זה להגיד את הפקודה ולראות את כל מערכת הבידור הביתי קמה לחיים. עם זאת, קחו בחשבון שלא כל הדגמים והיצרנים מזוהים על ידי הקונסולה ולכן השליטה האולטימטיבית הזו לא תהיה זמינה לכל המשתמשים.

היתרון השני של ה-Xbox One בגזרת הבידור הוא מגוון האפליקציות והאפשרויות לתוכן מוזרם: חוץ מספריית הבית של Xbox Live הכוללת מגוון סדרות וסרטים, תוכלו למצוא גם את Netflix, Hulu, Fox TV, TheCW ועוד. זו חווית הצפיה המושלמת... עבור מי שגר בארה"ב או במדינות אחרות עם שירותים נתמכים. בישראל, מצד שני, אף אחת מהאפליקציות האלה לא תעבוד למעט ספריית הבית של Xbox Live. אפשר להתקין את האפליקציות בלי שום בעיה אך המחסום יגיע כאשר התוכנה תנסה להתחבר ותגלה כי מדובר בכתובת IP ישראלית. זאת בעיה מוכרת עם שירותים אלה ואתם תיתקלו בה גם על כל המחשב או בכל מכשיר אחר, והפתרון האפשרי אליה תקף גם ל-Xbox One: אם אתם משתמשים בשירותי VPN או Proxy שיכולים לתת לכם כתובת IP אמריקאית – ברגע שתשתמשו בהם, השערים יפתחו ותוכלו להיכנס לכל האפליקציות ואף לראות שידורים מרשתות שונות בארה"ב בשידור ישיר. הבעיה היא ששירותים מהסוג הזה בדרך כלל כרוכים בדמי מנוי חודשיים או חיבור איטי עד כאב. שורה תחתונה – אם אתם משתמשים כיום בשירותים כמו Hulu או Netflix, תוכלו להשתמש בהם גם דרך ה-Xbox One.

היתרון השלישי והמשמעותי ביותר של ה-Xbox One ומה שבאמת הופך אותה לקונסולת "בידור כולל" הוא שקע ה-HDMI In, המיועד לחיבור של ממיר דיגיטלי לקונסולה. כעת, במקום לעבור ערוץ בשביל להחליף בין הקונסולה לטלויזיה, כל מה שצריך לעשות זה להגיד "Xbox Watch TV" ואתם תועברו מיידית. בארה"ב ומדינות תומכות אחרות תוכלו למצוא תמיכה במפעילים השונים, מה שלוקח  את כל המידע שאנחנו מקבלים מהממיר (כמו למשל מה התוכנית הבאה) ומעביר אותו ל-Xbox One כל שלא נצטרך יותר את השלט של הממיר. בארץ זה כמובן לא תומך בהוט ויס, לפחות בשלב הזה, אבל הפונקציה עובדת ומאפשרת לנו לצפות בטלויזיה דרך ה-Xbox One כמו שהיינו צופים בה בחיבור ישיר. זה מצוין עבור מי שאין לו הרבה שקעי HDMI בטלויזיה, וכמובן שאתם מקבלים את כל שאר היתרונות של העבודה עם ה-Xbox One כמו פקודות קוליות בשביל הגברה\הנמכה של הווליום, פונקציית ה-Snap המאפשרת צפיה במסך ראשי ועוד מסך משני וקטן שנמצא בצד (למשל – לשחק ב-NBA 14 במסך הראשי ולשים ב-Snap את המשחק של מכבי) והיכולת לעבור מהמשחק האהוב לצפיה בטלויזיה בלי לגעת באף שלט. מה שהרבה אנשים עדיין לא יודעים זה ששקע ה-HDMI IN יכול לשמש אתכם לכל מכשיר שתרצו! תוכלו לחבר ל-Xbox One את המחשב, את ה-Xbox 360 (אתם יודעים, כי ה-Xbox One לא יכול להריץ משחקי 360) ואפילו, אם אתם ממש טרולים, את ה-PS4. הבעיה היא שלא משנה איזה מכשיר תחברו, אתם תחוו לאג קטן בגלל שהוא לא מחובר ישירות לטלויזיה. זה לא מהווה בעיה לצפיה בתכנים, אבל זה כן הופך גיימינג עם מכשירים אחרים לבלתי אפשרי או לכל הפחות – ממש מעצבן. שורה תחתונה – לא חייבים ממיר! אפשר גם לחבר את המחשב או כל מכשיר אחר עם חיבור HDMI, וליהנות מפונקציית ה"Watch TV" של ה-Xbox One אבל רק עם סרטים וסדרות – לא עם משחקים.

משחקים

ה-Xbox one הושקה עם 22 משחקים, מתוכם 3 משחקי AAA מקוריים ובלעדיים לקונסולה: Dead Rising 3, Forza Motorsport 5 ו-Ryse: Son of Rome. למרות שהוא לא בדיוק AAA, ראוי לציין גם את Killer Instinct הבלעדי שכבר הספיק להוכיח את עצמו בתור אחד ממשחקי המכות הטובים ביותר של השנים האחרונות. בגזרת משחקי הצד-שלישי (הזמינים על כל הקונסולות והמחשב), הכותרים הבולטים הם Call of Duty: Ghosts, Battlefield 4, Assassin's Creed IV: Black Flag, Fifa 14 ו-NBA 2K14. למרות שזה נראה כמו ליין-אפ די טוב, בסופו של יום הוא לא כולל אפילו משחק אחד מצוין שיתפוס אתכם חזק ולא ישחרר. יותר מזה – מתוך כל המשחקים הבלעדיים, יש רק שניים עם גרפיקה באמת מרשימה: Ryse  ו-Forza 5, אבל Forza 5 מתאים למי שבאמת אוהב מירוצי מכוניות, ו-Ryse הוא משחק גרוע שבמקרה נראה ממש טוב. אם יש משהו שלא חשבנו שנרגיש בתהליך זה אכזבה מרמת ואיכות הגרפיקה במשחקים – ולצערנו, רוב המשחקים על ה-Xbox One כרגע פשוט לא נראים מספיק טוב בשביל להצדיק את הרכישה. אפילו Ryse, ללא ספק המשחק היפה ביותר על הדור הבא כרגע, סובל מקצב פריימים של 30 לשניה במקום ה-60 שאנו מצפים על משחק מהסוג הזה. זה לא משהו שיפריע למי שנוהג לשחק רק על קונסולות אבל עבור גיימרים שרגילים לשחק במחשב – Ryse ירגיש כמו משחק תובעני שרץ על חומרה חלשה מדי.

מעבר למשחקים ה"רגילים" המופעלים על ידי השלט, ה-Xbox One הגיעה עם כמה כותרי קינקט – וכאן האכזבה היא אפילו יותר גדולה. מכל המשחקים, אין אפילו אחד שמראה את היכולות האמיתיות של הקינקט בצורה כיפית וחברתית. אם ה-Xbox One היתה מגיעה עם כותר כמו Wii Sports, זה היה משנה את התמונה לגמרי. כרגע אנחנו צריכים להסתפק במשחקי ריקוד, משחק מכות אחד שלא עושה שום דבר כמו שצריך וכותרים שהיו יכולים להיות נהדרים לקינקט אך עובדים עם השלט בלבד ,כמו PowerStar Golf. עוד דבר שהציק לנו הוא המחסור באינדי משובח: יש כל כך הרבה משחקי אינדי טובים על ה-Xbox 360 וכל כך הרבה שיתופי פעולה של מיקרוסופט עם יוצרים עצמאיים, ופשוט כואב לראות שמתוך כל זה לא יצא אפילו משחק טוב אחד בגזרת האינדי. שורה תחתונה – מי שרוצה ליהנות מהגרפיקה של משחקים כמו Call of Duty: Ghost, Fifa 14 או Ryse – ה-Xbox One היא הקונסולה עבורכם. מי שמחפש משחקים מצוינים, מיוחדים ויוצאי דופן – שיחפש במקום אחר.

סיכום

חלמנו על הרגע הזה במשך יותר משנתיים – הרגע שבו נפתח את הקופסא, נתענג רגע על הריח של ה"חדש" ונוציא ממנה את הקונסולה הבאה של מיקרוסופט, ה-Xbox One. כבר שנתיים שמבטיחים לנו את "הדור הבא" של הגיימינג, אבל גם אחרי השקת הקונסולות החדשות – זה עדיין לא מרגיש שאנחנו שם. ה-Xbox One היא קונסולה עוצמתית וחכמה עם הרבה מה להציע – לא רק בגזרת הגיימינג אלא גם במוזיקה, טלויזיה, סרטים וכל דבר אחר שאנחנו מחשיבים כ"בידור" ונמצא בסלון שלנו. כמו שכל שהמורות בחיינו אמרו לנו לפחות פעם אחת, יש ל-Xbox One המון פוטנציאל אבל הוא לא ממומש – לפחות לא כרגע. מי שמחפש פתרון שישלוט ביד רמה על כל הבידור הביתי ויחסוך את השימוש בשלטים כאלה ואחרים, ה-Xbox One עושה את כל זה בצורה נהדרת ובלי הרבה מהמורות בדרך. מי שמחפש קונסולה הכוללת את המשחקים הכי טובים שאפשר למצוא כיום – עדיף שתישארו עם ה-Xbox 360, ככה לפחות תוכלו ליהנות מכותרים כמו GTA V ו-Brothers: A Tale of Two Sons.

צריך לקחת בחשבון שה-Xbox One עדיין נמצאת בחיתוליה, ועם הזמן היא תגדל ותהיה חכמה יותר, חזקה יותר ואולי כשיעצבו לה מארז חדש – סקסית יותר. גם הביקורת שלנו תגדל ותתפתח בהתאם, ואנו נעדכן אותה עם הזמן עם פרטים חדשים ותיקונים. אז ביום שבו השליטה בעזרת הקינקט תהפוך סוף סוף לנוחה ומהירה – אנחנו נהיה שם כדי לכתוב על זה ולספר לכם על כך. בינתיים, אנחנו מקווים שנהניתם מהביקורת ושהיא עזרה לכם בבחירה הכל-כך קשה בין שתי הקונסולות החדשות. עכשיו אם תסלחו לנו, אנחנו הולכים לעבוד על הביקורת של ה-PS4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:23 23.12.2013 | sagimi sagimi

    כתבה מושקעת אבל איך אפשר לדבר על ONE XBOX מבלי להזכיר את הPS4 (לא קראתי הכל)

  2. 2

    08:20 24.12.2013 | PixelShot PixelShot

    שאלה אחת : שיחקתם ב Dead Rising 3 ?

  3. 3

    11:46 24.12.2013 | אור מנטש אור מנטש

    שיחקנו ב-DR3, וזה משחק אקשן נחמד אבל לא משהו שהעיף לנו את הפוני. מבחינת גרפיקה אפשר להגיד שהיינו מעדיפים לשחק אותו על מחשב גיימינג כי הטקסטורות ופרטים אחרים פשוט לא נראים כל כך טוב.

    לגבי ה-PS4! כמובן שאנחנו עובדים כרגע על הביקורת המלאה של הPS4 אבל אם אתם רוצים לראות עוד פסקה בביקורת הזו שעוסקת בהשוואה בין הקונסולות, רק תגידו :) אם יהיו מספיק בקשות אנחנו נוסיף את זה לביקורת.

  4. 4

    15:25 24.12.2013 | sagimi sagimi

    ^_^

  5. 5

    15:48 25.12.2013 | WarFox89 WarFox89

    כל הכבוד, סיקור מושקע!

  6. 6

    10:46 29.07.2015 | xbox one בלב xbox one בלב (אורח)

    לא הבאתם בחשבון את כל היכולות של האקסבוקס וואן כמו xbox one smartglass, party, ועוד מלא דברים אחרים.
    חוץ מזה שיש מלא משחקים טובים gta v נמצא בינהם.

  7. 7

    19:32 05.12.2015 | אמיר אמיר (אורח)

    היי
    רכשתי xboxone ואני לא יודע איך להתקין את המשחק tomb raider
    קיבלתי את המשחק עם המכשיר וזה קוד , לא דיסק
    אז בבקשה מי שיודע איך מתקינים אני אשמח לתשובה תודה

  8. 8

    20:11 09.03.2016 | ויטלי ויטלי (אורח)

    ליטבינוב ויטלי GTA V 5 משחקים XBOX360

  9. 9

       | פורסם ע"י