הרשמה

ביקורת: Helldivers 2 - באג 2000

גיא יצא להפיץ דמוקרטיה ולא מעט אבק שרפה בגלקסיה וחזר עם הרבה מה לספר על Helldivers 2

  • PC
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות

האם מדובר בהפתעה הגדולה ביותר לשנת 2024?

עותר סיקור סופק לנו ע"י ישפאר, תודה רבה!

בשנים האחרונות המושג "לייב-סרביס" הפך למעין מילה גסה בתעשיית הגיימינג. משחקים כמו Marvel's Avengers, Suicide Squad: Kill the Justice League, Fallout 76 ועוד רבים נוספים הושקו עם מעט מאוד תוכן ודי הרבה בעיות שלא הצדיקו את תג המחיר המתבקש עבור חווית המשחק שהוצעה בפועל. אפשר להגיד שמאז, כל משחק שמוכרז בקונסטלציה מסוימת ביחד עם המושג הזה באותו רגע נידון לכישלון ע"י גיימרים באשר הם, בעיקר כשמבינים שהמשחק יבקש מהם להוציא עוד כסף כדי להמשיך ליהנות מהתוכן שהוא יציג בעתיד.

ואז הגיע Helldivers 2, משחק יריות קואופרטיבי ששם אתכם עם משימה אחת פשוטה למדי - הגנו על הגלקסייה בכל אמצעי אפשרי. הוא משחק לייב-סרביס לכל דבר ועניין, אך הוא לא יבקש מכם שקל יותר ממה שאתם צריכים כדי ליהנות ממנו, וניגש לזה בצורה כל כך טהורה שכמעט ולא רואים יותר בתעשיית הגיימינג, ולמרות שלא צריך לשבח אותו על משהו שאמור להיות מובן מאליו - אין ספק שמגיעה לו את האהבה העצומה שהוא מקבל בימים האלה. ביליתי את החודשיים האחרונים של חיי במילוי חובתי לגלקסיה ולחימה בלתי פוסקת בכל מי שיאיים על קיומה של הדמוקרטיה, הנה מה שחשבתי על אחת מההפתעות הגדולות של שנת 2024.

דמוקרטיה מנוהלת

אם הניסוח בסוף פסקת הפתיחה היה נשמע לכם קצת מוזר, זה כנראה כי לא שיחקתם עדיין במשחק (וכנראה למה אתם קוראים את הביקורת הזו, סליחה על האיחור). בגדול, Helldivers 2 הופך אתכם לפטריוטים עבור עולם שלא קיים באמת - Super Earth. אתם מגוייסים למאמץ המלחמתי להגנה של הכוכב מפני פלישה של חייזרים משתי חזיתות שונות - החרקים, או בשמם הרשמי Terminauts, והרובוטים, הידועים גם בתור ה-Automatons. אחרי סדרת אימונים יסודית שאורכת בין 5 ל-7 דקות (הטוטוריאל), אתם מקבלים חללית משלכם ונשלחים לחזית כדי להצטרף למלחמה. מאותו רגע, תקבלו גישה למפת המלחמה דרכה תוכלו לבחור בין עשרות כוכבי לכת שונים בהם תשלימו משימות על מנת לעלות רמות, לקבל גישה לציוד טוב יותר, שדרוגים לחללית שלכם שמשפיעים באופן ישיר על האפקטיביות שלכם בזמן משימות והדבר הכי חשוב - לכבוש את הכוכב משליטתם של הפולשים שבחרתם להילחם נגדם.

וזהו. אין כאן סצינות מעבר בהן תפגשו דמויות חדשות, אין קווי עלילה נוספים לחקור, אין משימות צדדיות מעבר למה שקיים באותה משימה שבחרתם ואין בוס סופי שאחריו ירדו הקרדיטים עם רקע של מסך שחור. העלילה של המשחק היא בדיוק מה שאמרתי ולא דבר אחד מעבר. וזה בסדר גמור - המשחק לא צריך לתת לנו עלילה כלשהי, כי הוא נותן לנו לבנות את הסיפורים שלנו בעצמנו, והוא דואג שהמשחק ישאר מספיק מעניין כדי שנמשיך לשחק בו ולהמשיך לקבל סיפורים חדשים.

אז אחרי שיצרתם את הדמות שלכם ונתתם שם לחללית שלכם, אתם מתחילים את המסע שלכם כחיילים מתחילים. המשימות שתבצעו עובדות לפי מבצעים (Operations), כשלכל מבצע יש כמות מסוימת של משימות בתוכו שמחולקות לפי רמות קושי מ-1 עד 9 כש-9 היא הרמה הכי קשה. על מנת לפתוח את רמת הקושי הבאה, אתם צריכים להשלים מבצע שלם ברמת הקושי הקודמת. אז למשל, כשתתחילו מבצע ברמת קושי 2, תצטרכו להשלים את כל המשימות שבמבצע הזה כדי לעבור לרמת קושי 3. מדובר בדרך מאוד פשוטה בלגרום לכם להתאקלם לרמות הקושי השונות ולהבין את ההבדלים ביניהן, ואחת שאתם תשמחו מאוד שקיימת כשתבינו מה מחכה לכם ברמות הגבוהות יותר.

כל משימה תנחית אתכם בחלק מסויים בכוכב שבחרתם להילחם בו ותיתן לכם כמה פעולות לבצע באזורים שיהיו מסומנים במפה. כל חייל מתחיל עם הציוד שהוא בוחר ועם פעולות מיוחדות שנקראות Stratagems. אלו בעצם דרכי סיוע שונים ששחקנים יכולים לקרוא להם בזמן משימה, בין אם זו הפצצת ארטילריה במקום מסוים, הנחתה של נשקים מיוחדים כמו משגרי טילים, מטולים, נשקי מקלע כבדים וכו', רובים אוטומטיים שינעלו על אויבים או פשוט בקשה לעוד תחמושת עבור כל הקבוצה. כנראה שמדובר במכניקה הכי חשובה במשחק ואחת שיכולה להציל אתכם כשהמצב הופך לבעייתי, וזה כל כך כיף להשיג Stratagems חדשים ולראות את הדרך שבה הם עוזרים להפוך את החיים שלי לקלים יותר כל פעם מחדש.

הכוכב שתנחתו בו יהיה מלא באויבים שמשוטטים ומאותו רגע זה אתם נגד כל הכוכב. אתם תיתקלו בפטרולים של אויבים שמסתובבים, ואם הם יקלטו אתכם הם כמובן יתקפו אתכם, אך למשחק קיימת מכניקה שבה אויבים מסויימים יקראו לתגבורת אלא אם כן תצליחו לעצור אותם בזמן. אתם רוצים לעצור אותם בזמן, אחרת תתחיל מתקפה של אויבים שבדרך כלל גם תביא איתה סוגים מיוחדים של אויבים שיהיה הרבה יותר קשה להרוג. כאשר תשלימו את המשימה תקבלו ניסיון, כסף, מדליות ופריט אספנות בשם Samples. הניסיון יעלה אתכם ברמות שיפתחו לכם גישה ל-Stratagems טובים יותר, אותם תוכלו לקנות בכסף שתרוויחו. המדליות שתקבלו יתנו לכם להתקדם ב-Warbond, מעין באטל פאס חינמי שיתן לכם גישה לשריונות, Emotes, נשקים, גלימות, קסדות וכו'. לבסוף, ה-Samples שתמצאו במהלך משימות יתנו לכם לשדרג את החללית שלכם כדי להפוך את ה-Stratagems שלכם ליותר אפקטיביים, כמו האפשרות לקרוא להם מהר יותר או להמתין פחות זמן עד לרגע שהם נוחתים. מערכת ההתקדמות הזו, עם הכסף והמדליות וה-Samples, מתגמלת אתכם נטו מלשחק את המשחק, בלי שום דרישה להשקיע עוד כסף כדי להפוך לטובים יותר או לקבל גישה לציוד טוב יותר, ובסופו של דבר זה כל מה שצריך ממשחק לייב-סרביס.

כאן עולה השאלה, איך משחק בלי עלילה יכול לגרום לי להישאר מעוניין ולהמשיך לשחק? ובכן, בראיון שקיימה המפתחת Arrowhead, היא הסבירה שקיים אצלה עובד בשם ג'ואל, שהוא בעצם ה-Game Master של המשחק. התפקיד של ג'ואל הוא פשוט מאוד - הוא אחראי על הפקודות השונות שנקבל מהמפקדה של Super Earth שקובעות איפה אנחנו ממקדים את תשומת הלב שלנו, והוא בסופו של דבר קובע אם המאמצים שלנו מביאים להצלחה או כישלון בהשלמת הפקודה. בהתאם לאיך שהפקודה הושלמה, הוא יחליט מה הצעד הבא במלחמה. לדוגמה: לפני מספר שבועות התקבלה פקודה לבצע הדברה מוחלטת במספר כוכבי לכת שנשלטים ע"י החרקים. המשימות הנחו אותנו להפעיל מיכלי הדברה שיפיצו גז רעיל לכל הכוכב וישמידו "אחת ולתמיד" את האיום של החרקים באותם כוכבי לכת. המשימה הייתה הצלחה. כמה ימים לאחר מכן, התקבלה הודעה מ-Super Earth שהגז הרעיל שהפצנו בעצם גרם לאבולוציה אצל זן החרקים, וכעת אל הגלקסיה הצטרף סוג חדש של חרקים שיכולים לעוף. המפתחת באותה מידה יכלה להודיע שהחל ממחר החרקים האלו יכנסו למשחק ויתחילו להופיע במשימות, אך עצם העובדה שהמשחק בונה נרטיב סביב ההחלטות שלו והעדכונים שהוא מציג הופכת אותו להרבה יותר מעניין ונותן את ההרגשה שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר, וזה מספק לי את כל הסיבות שאני צריך כדי להמשיך לשחק בו. הנה שאר הסיבות.

 דם, יזע, עופרת ודמעות

בתור משחק יריות מגוף שלישי, השליטה בחייל שלכם היא בעיניי חלק מאוד חשוב בלקבוע עד כמה היא מהנה וכמה היא מגיבה לכם בקלות. Helldivers 2 מאפשר לכם לבצע את רוב הפעולות שתצפו שיתנו לכם לבצע בתור חייל בשדה קרב כמו להתכופף, לשכב על הרצפה, לקפוץ פזצטא וכו', אבל הוא עושה את זה בצורה כל כך קלה ומהנה לביצוע שמהר מאוד תהפכו להיות מיומנים מאוד בדרך שבה אתם מתנהלים בזמן קרב ובמצבי לחץ תחת אש כבדה או כשמקיפים אתכם חרקים מכל כיוון אפשרי. המשחק קיבל הרבה השוואות ל-Metal Gear Solid V: The Phantom Pain בדרך שבה אתם שולטים בחייל שלכם, וההשוואה הזו מדוייקת מאוד ומגיע למפתחת שבח על כך.

כשזה מגיע ללוחמה עצמה, כאן הדברים נהיים מאוד ממכרים. אין דרך מספיק טובה להעביר במילים את כמות האדרנלין והדופמין שהמשחק הזה הכניס לי לגוף כשהוא שם לי ביד מקלע כבד ולפחות 30 חרקים שרצים לכיוון שלי. הנשקים המיוחדים שתוכלו לקרוא להם בזמן משימות עושים את כל ההבדל כשצריך להתמודד עם סוגים מיוחדים של אויבים כמו ה-Charger, חרק גדול ומשוריין שקליעים רגילים פשוט לא יפגעו בו פרט לנקודת תורפה אחת בחלק האחורי שלו, ה-Annihilator Tank של הרובוטים שמצוייד בתותח קטלני שגם לו יש נקודת תורפה אחת ויחידה או ה-Bile Titan, החרק הכי גדול ומסוכן שתוכלו להיתקל בו (לפחות כרגע) שהדרך היחידה להתמודד איתו תהיה עם הפגזת ארטילריה מדויקת, טיל מכוון היטב לתוך הפנים או פשוט פצצת חצי טון קלילה.

כל נשק שתיקחו אתכם לשדה הקרב מתאים להתמודדות עם סיטואציות ואויבים שונים, וחשיבה נכונה ואסטרטגית ביחד עם חברי הקבוצה שלכם יכול להפוך השלמה של משימה להרבה יותר קלה, בעיקר כשהמשחק מגביל אתכם ל-4 בחירות של ציוד מיוחד בכל משימה עבור כל חייל. המשחק מציג בפני השחקן כמות עצומה של ציוד מיוחד שהוא יכול לקחת איתו לכל משימה שמותאמת כפי שאמרתי לסיטואציות שונות. בתחום הנשקים שתוכלו להשתמש בהם יש מקלעים כבדים, צלפים, מטולי רימונים, מספר סוגים שונים של משגרי טילים, להביור, רובי לייזר כבדים והרשימה רק ממשיכה, אבל זה לא עוצר שם. יש מספר רחב של ארטילריות שונות, רובן של חומרי נפץ, אחרות יכולות להיות הפגזות של פצצות גז (לחרקים) או מיסוך של אזור מסויים במפה (מונע מהרובוטים לפגוע בכם במדוייק). 

אם אתם יותר בקטע של להגן על אזור מסויים במפה, אתם יכולים לקרוא לרובים אוטומטיים שיעשו בשבילכם את העבודה שגם להם יש לפחות 5 סוגים שונים, מגדל טסלה שיחשמל ויאדה כל יצור חי שיכנס לטווח שלו (הוא יהרוג גם אתכם ואת חברי הצוות שלכם) או בועת מגן שתשמור עליכם מאש של האויבים. האפשרויות הן אינסופיות, והמשחק יודע שבסופו של דבר תשיגו את כל הציוד האפשרי ולכן, כיאה למשחק לייב-סרביס שאוהב את השחקנים שלו, הוא מוסיף כל הזמן ציוד חדש ללא עלות נוספת כדי להשאיר את החוויה מרעננת ומהנה, כמו חליפת ה-Exosuit Walker שמאפשרת לכם להיכנס לרכב משוריין המצוייד במיניגאן ומשגרי טילים. אפשר להגיד ללא ספק שהמשחק הזה נמצא על דרך המלך כשזה מגיע לתמיכה שלאחר ההשקה.

מלבד לכמות הבאמת פסיכית של הציוד המיוחד שתוכלו להשתמש בו, וכמות אויבים מאוד מגוונת, המשחק גם מספק המון כוכבי לכת שונים להילחם בהם. כשהמשחק הושק, ההבדלים היחידים בין כוכבי הלכת היו הנראות שלהם ואפקטים מסויימים שישפיעו על השחקן. לדוגמה, בכוכב לכת מושלג תתמודדו עם קור קיצוני שיגרום לנשקי האנרגיה שלכם להתחמם לאט יותר ובכך יהפוך אותם ליותר אפקטיביים, אך בכוכב לכת מדברי תוצגו מול שרב כבד שיגרום לנשקים להתחמם מהר יותר ולאנרגיה שלכם להתרוקן מהר יותר. מדי פעם גם תראו שלכוכבי לכת מסויימים יש "שיבושים" שיגרמו לציוד או להפצצות שתקראו להם להגיע לאחר זמן ממושך או להמתין יותר זמן לפעם הבאה שתוכלו לקרוא להם. 

אלו שינויים מינוריים שעושים הבדל מאוד גדול בלגרום לכל כוכב לכת להרגיש כמו מקום שונה עם היתרונות והחסרונות שלו, אך המפתחת החליטה לקחת את זה צעד קדימה ובעדכון שהוציאה לא מזמן הוסיפה אירועים שונים שיכולים להתרחש בזמן משימה. למשל, בכוכב לכת אחד יתכן שתיתקלו בגשם מטאורים שיתחילו להתרסק אל תוך הכוכב, ותהיו בטוחים שהם ימעכו אתכם לא פעם ולא פעמיים, בעוד שבכוכב אחר תראו סופות אש שהם פשוט טורנדו בוער שיהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קשים. האירועים האלה עוזרים להפוך את הקרבות הכי סוערים לעוד יותר מלהיבים ומרגשים, ומוסיפים אלמנט של חוסר שליטה ודינמיות שבאופן אישי מעיף אותי לשמיים כל פעם מחדש. אציין כאן כי העיצוב של כל כוכב נעשה בצורה מושלמת, מהעיצוב של הכוכב עצמו ועד לנופים המרהיבים שתוכלו לראות מרחוק או בהסתכלות על הכוכבים. זה עשוי נהדר, תנסו להעיף מבט במשימה הבאה שלכם כשלא תוקפים אתכם חרקים או רובוטים רצחניים.

 באגים? יש. באגים? יש, והרבה

העקב אכילס של המשחק הזה הוא ללא ספק הבאגים. לא הבאגים האלה, הבאגים האחרים. מהבחינה הטכנית המשחק סובל לא מעט מבעיות מאוד חמורות שיכולות להרוס משימות שלמות. אני לא מדבר על נפילות פריימים תכופות כשהמשימה הופכת לכאוטית ואתם מתמודדים עם כמות מאוד גדולה של אויבים, אלא על מצבים שבהם אני עולה על אבן כלשהי ומיד נבלע מתחת לאדמה בלי יכולת לעשות שום דבר חוץ מלקוות שחברי הצוות יהרגו אותי כדי שאוכל לחזור למשימה, או לסיטואציה שבה החללית הגיעה להוציא אותנו מהכוכב אחרי שסיימנו משימה ופשוט לא הצלחנו להיכנס פנימה כדי להמריא. המפתחת מוציאה עדכונים באופן שוטף כדי להתמודד עם הבעיות האלו, אבל נתקלתי בכל כך הרבה מהן שלהגיד שזה לא פגע לי בחוויה יהיה שקר.

השורה התחתונה

Helldivers 2 הוא משחק הקו-אופ המהנה ביותר ששיחקתי בשנים האחרונות, והחוויה הטובה ביותר שקיבלתי ממשחק לייב-סרביס כלשהו, אי פעם. התמיכה לאחר ההשקה עד כה היא פשוט מצויינת, ביחד עם מערכות רבות במשחק שעשויות בצורה שמתגמלת אתכם ככל שתשחקו יותר ותלמדו איך להפוך לחיילים טובים יותר. הבאגים שלו הם בעיה רצינית, אבל אני בטוח שאחרי כמה עדכונים נוספים הם יהפכו לנחלת העבר, בדיוק כמו החרקים והרובוטים. יחי Super Earth, תחי הדמוקרטיה, ושאלוהים יהיה בצד שלכם, הלדייברס. ניפגש בשדה הקרב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מערכת שליטה וירי מעולות
  • אקשן ברמה גבוהה מאוד
  • מגוון עצום של אויבים להילחם בהם
  • מגוון עצום של ציוד מיוחד שזמין לשחקנים
  • תמיכה מעולה לאחר ההשקה
  • כוכבי הלכת השונים מעוצבים בצורה יפהפייה ומרגישים ייחודיים

הרע

  • באגים רבים שנעים מלא מזיקים להורסי משימות

והדמוקרטיה:

  • לכו תפיצו אותה
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י