הרשמה

בקרוב: The Witcher 2

צייד המפלצות גראלט חוזר לתת ל-Dragon Age 2 פייט רציני.

באוקטובר 2007 שוחרר גלובלית משחק התפקידים The Witcher, שהגיע בתקופה יבשה למדי לשחקני תפקידים, ועינג רבים מחובבי הז'אנר בשילוב מוצלח בין מפות פתוחות ועלילה, אותה הובילה דמות גיבור מפותחת וכריזמטית מהרגיל, ועולם פנטזיה מוכר ברובו, אבל עם טון מעט יותר טרגי. אה, והוא הקדים את Mass Effect לשוק עם כל עניין הסקס קז'ואלי עם דמויות משנה - אבל טיפל בסצנות הסקס הרבה יותר בטוב טעם.

בשנה הבאה מגיע אלינו משחק ההמשך המתבקש, המפותח על ידי אותם יוצרים ב-CD Projekt. ההמשך מתבקש להתעלות אף על קודמו המצויין, ויש לו לפי כל הסימנים סיכויים טובים לעשות זאת.

עבר של אלימות

אירועי The Witcher 2: Assassins of Kings מגיעים כמעט מייד לאחר התרחשויות המשחק המקורי. הגיבור שלנו, צייד המפלצות גראלט, נאלץ להתמודד עם שני אויבים חדשים שמשתפים פעולה - אחד הוא האלף המורד, שונא האדם Lorveth, והשני הוא דמות מסתורית שעונה לשם "רוצח המלכים" (ומסיבה טובה), ואיכשהו קשורה לעברו של הגיבור.

ב-CD Projekt מבטיחים שסיפור הרקע יתרחש בקנה מידה גדול הרבה יותר בהמשך, כולל יותר כוח להשפיע על מהלך העלילה הכללי ולא רק על תוצאותיהם של קווסטים צדדיים. גראלט גם מתחיל לאט לאט להיזכר בעברו, מה שאמור לתת אפילו יותר עומק לדמות המוכרת.

כמו במשחקי Mass Effect, ההמשך יתמוך באפשרות להמיר את הבחירות וההחלטות שעשיתם במשחק הראשון כך שישפיעו על מהלך האירועים במשחק החדש. הממממ... נראה לי שמחקתי את ה-Save שלי אי שם בפברואר 2008.

טובים השלושה מן האחד 

אחד מהחידושים המרכזיים ש-Witcher II יציג הוא במנגון הלחימה, שנבנה מחדש מהבסיס. הפעם לא תצטרכו לתזמן את ההתקפות שלכם כדי לבצע קומבואים. הקומבואים אמנם נשארים, אבל השליטה בהם אסטרטגית יותר ופחות ארקיידית.

עוד חדש - דגש על טקטיקה חבורתית: גראלט כבר אינו זאב בודד כמעט לגמרי, כמו במשחק הקודם. שיתוף הפעולה עם השותפים אמור להוות גורם מכריע.

עוד מספרים המפתחים שהאינטראקציה עם הסביבה תהיה בהחלט גורם משמעותי, וגם בקרבות בוסים נגד יצורים ענקיים. כך תוכלו להסיח את דעתו של אויב ע"י הריסה או שבירה של חפץ מסוים, לנצל את ההזדמנות בשביל להתגנב מאחוריו, ואז להנחית עליו מכה מאחור שתהרוג אותו מיידית. 

מנוע חדש ועוצמתי

לפי מה שראינו עד היום, ניתן בהחלט להגיד שהמשחק יוצג באותו טון אפל כמו קודמו, והכתיבה שלו תהיה מעט יותר מתוחכמת מרוב המתחרים. 

בשביל לדמות את החוויה על הצד הטוב ביותר, ב-CD Projekt החליטו לנטוש את מנוע ה-Aurora המזדקן (ששימש את משחקי Neverwinter Nights) ולהחליפו במנוע שפותח בתוך החברה. התוצאה מתבטאת באנימציות פנים וסביבות מפורטות יותר, וגם בפיזיקה שמשחקת חלק חשוב יותר באינטראקציה עם העולם. זה לא שהמשחק הראשון נראה או הרגיש רע, אבל צריך ללכת עם הזמנים.

עוד תשמעו עליו

עדיין לא נחשפו כל השינויים למערכות המשחק, אבל עם עלילה אפילו מושקעת יותר מזו של המשחק הראשון, קרב משופר כולל אויבי ענק, יותר דגש על הרפתקה בחבורה ועל אינטראקציה עם הסביבה, עושה רושם כבר עכשיו ש-Witcher 2 הולך הולך להיות אחד מלהיטי ז'אנר התפקידים של 2011.

The Witcher 2 צפוי, כרגע, לצאת במחצית הראשונה של השנה הבאה למחשב, עם גרסאות קונסולה (360/PS3) מעט מאוחר יותר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:05 12.08.2010 | ראשוןןןן ראשוןןןן (אורח)

    מחכה למשחק

  2. 2

    19:19 12.08.2010 | noonameleft noonameleft

    לא ממש התחברתי לראשון אבל יש סיכוי שהשיפורים\שינויים
    שעשו כאן ישנו את דעתי בקשר לאחד הזה

  3. 3

    19:59 12.08.2010 | והוווו והוווו (אורח)

    משחק התפקידים הכי טוב בעולם!
    רגע, *ספוילרים* זה אומר שאם בחרתי להיות ברומן עם שיאני אז סצנת הבריכה מהפרומואים עם טריס לא תתרחש?! Nooooooooooooooo ידעתי שהייתי צריך לבחור בטריסססססס

  4. 4

    20:04 12.08.2010 | יוסי המלך יוסי המלך (אורח)

    עם אמא של noonameleft היה יותר אקשן...

  5. 5

    20:27 12.08.2010 | דוקל דוקל (אורח)

    אני עכשיו בתחילת הראשון.
    אני לא מבין למה אני צריך נשקים אחרים, כמו גרזנים וכאלה?

  6. 6

    20:30 12.08.2010 | Fudge Fudge (אורח)

    המשחק הראשון עשה את כל הטעויות הקלאסיות שמסמנות RPG גרוע. מערכת קרב משעממת ומונוטונית, אין-ספור תפריטים, עלילה משעממת, ו-grind. זה היה כמו MMORPG רק בלי ה-MMO, ולא במובן הטוב.

    אם אתם באמת חושבים שהמשחק החדש יכול להתחרות במשחקים קצת יותר נורמאליים, סביר להניח שפיטרו את כל הצוות שעבד על הראשון בשביל לעשות את השני. אם לא, הוא אפילו לא שווה בדיקה.

  7. 7

    20:43 12.08.2010 | DareDevil DareDevil

    חוץ מבחינה גרפית וסיגנון אומנותי, לדעתי המשחק נראה לא משהו בעליל.
    יצא לכם להקשיב לדיאלוגים ? על הפנים.. אני מקווה שאלו דיאלוגים זמניים, רק בשביל למלא את החסר עד שישכרו צוות טוב יותר ומקצועי יותר.

    בקיצור, לפי הסירטונים נראה שיש פוטנציאל, אבל עוד המון עבודה.

  8. 8

    21:00 12.08.2010 | ududy ududy

    grind? ב-Witcher? איזה שטויות מוחלטות.

  9. 9

    21:03 12.08.2010 | dads dads (אורח)

    כלכך אהבתי את הראשוןאיזה משחק מצויין הוא היה

  10. 10

    22:19 12.08.2010 | lol lol (אורח)

    תחפושות של שודדי הקריבים?

  11. 11

    23:00 12.08.2010 | אלון אלון (אורח)

    6 באמת מדבר שטויות, כנראה שאתה מדבר על משחק אחר לגמרי.
    מערכת קרב שסוף סוף שינתה מלחיצה רצופה על העכבר בלי שום חשיבה(עדיין לא סגנון bulder's gate, אבל שיפור משמעותי לhack aand slash.)
    ואין שום סיבה במשחק לבצע grind , אין ציוד משמעותי והXP לא שווה את זה(משיגים מספיק מהקווסטים).

    מסכים עם 7, הדיבוב נשמע גרוע מאד ובכלל לא מתאים למראה של הדמויות.
    הקול של גראלט משתנה ממשפט למשפט וכל התנועות בסרטון נראות לא טבעיות.
    וחוץ מזה עיצוב הפרצוף שעשו לו נוראי , בכלל לא דומה לדמות המקורית ולא מתאים לאופי שלה(וגם שאר הפרצופים נראים גרוע).

  12. 12

    23:28 12.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    מסכים עם 6. אני חובב RPG, לא מעריץ מושבע אבל לא איזה פאנבוי של FPS למינהם, והמשחק הראשון באמת סבל מתסמונת MMORPG. או יותר נכון, תסמונת RPG בסגנון NEVERWINTER NIGHTS
    דווקא מערכת הקרב היתה טובה, אבל כל דבר חוץ ממנה היה סוג של כשלון. דיאלוגים שמעממים ארוכים ויבשים, עלילה שבמשך 3 או 4 ACTS לא מתקדמת לשום מקום, עולם משחק קטן וסגור ועוד
    באמת שאני מקווה לראות פה יותר משהו בסגנון FALLOUT 3, משהו שאתה באמת נכנס אליו ומתקשר איתו. ככה שאתה תרגיש שבאמת מדובר בעולם פנטזיה, ולא אוסף של מפות מקובצות יחד.

  13. 13

    00:52 13.08.2010 | blackbeard blackbeard (אורח)

    אני חושב שהמשחק הראשון מצוין ו-6 דבר שטויות...
    מישהו יודע אם המשחק הזה יהיה עולם פתוח ברמה של המשחק הקודם(שבכל אקט העולם הפתוח משתנה)-ממש צרך את התשובה, זאת הייתה תכונת מפתח בקודם.

  14. 14

    01:13 13.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    6 אתה חיקית את הביקורת של יאצי אבל שכחת 2 דברים חשובים:
    א. הוא לא מבין ואפילו לא מתמיימר להבין ב-RPG והוא לא יותר מדי מחבב אותם
    ב. הוא עשה ביקורת על האפילוג והפרק הראשון וגם זה בצורה מאוד מאוד שטוחה...
    וויצ'ר הראשון היה מעולה, מערכת הקרב הייתה מעניינת ומהנה לטעמי והעלילה הייתה מאוד עמוקה וסוחפת אני באמת מקווה שוויצ'ר 2 לא יאכזב אבל אני לא מבין למה לתקוע אותו עם קבוצה? אחד הדברים היותר מגניבים בדמות היא שהוא מין מתבודד שכזה.

  15. 15

    03:17 13.08.2010 | Fudge Fudge (אורח)

    לא ידעתי בכלל שיאצי עשה על זה ביקורת, הפסקתי לעקוב אחריו אחרי כמה סרטונים שבהם הוא חזר על עצמו.
    מערכת הקרב בכלל הייתה מטומטמת, לא יודע איך אתם יכולים לומר שלא. אוי תראו יש לי סמן ואני מקליק והדמות שלי מבצעת פעולה, רגע בואו נעבור לסטאנס אחר כדי לעשות אותו דבר עם אנימציה שונה.

    אני לא יכול לומר שסיימתי את המשחק הראשון, למען האמת התקדמתי באפילוג ואחר כך בכמה משימות ופשוט לא יכולתי לסבול את זה. גם הטוטוריאל של האפילוג היה משעמם מאוד.

  16. 16

    18:02 13.08.2010 | 17 הבילתי מעורער 17 הבילתי מעורער (אורח)

    כל השומרים נראים בדיוק אותו דבר והדיבוב גרוע

  17. 17

    20:38 13.08.2010 | InterAl InterAl

    אנשים, זה פרולוג, לא אפילוג. פרולוג זה החלק הפותח, אפילוג זה הסוגר.
    ו-the witcher הוא משחק טוב. לא מבריק במיוחד, אבל טוב. הוא הרבה יותר הרפתקה מאשר RPG לדעתי.

  18. 18

    21:38 13.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    15 מערכת הקרב היית פחות מרוכזת על הטקטיקה ויותר על האסטרטגיה.
    כלומר במקום להשתמש ביכולות שלך בקרב, זה היה יותר פשוט אבל למשל כשאתה עולה דרגות אתה צריך לבחור במה להתרכז, אם זה בלחשים, אלכימיה, קרב וכו'.
    הרבה מאוד משחקי RPG הם ככה...
    ואתה לא יכול לבקר משחק על השעות הראשונות שלו (במיוחד על הטוטוריאל והפרק הראשון...) זה כמו לראות את העשר דקות הראשונות של הסרט ואז לצאת מהקולנוע ולאמר שהסרט חרא...
    טוטוריאל לא אמורים להיות שיא האדרנלין במשחק... הרעיון הוא לאט לאט להגיע למים העמוקים ולא להטביע אותך עוד לפני שאתה יודע לשחות...

  19. 19

    00:38 14.08.2010 | יובל יובל (אורח)

    חחח 4 הרגת אותי

  20. 20

    01:51 14.08.2010 | Fudge Fudge (אורח)

    18 - זה כמו שתגיד לי שנסיעה ברכבת היא פשוט בלתי נסבלת, כואבת, יש ריחות רעים מכל מקום וצפוף, אבל אחרי שעה של נסיעה הכל נהיה בסדר.
    משחק לא אמור להיות נוראי בהתחלה ופתאום להיהפך לטוב, וגם אם זה כן קורה סימן שמישהו החליק על השכל.
    כמו שאמרתי, עשיתי גם את הטוטוריאל וגם כמה משימות אחרי זה בהמשך הסיפור, פשוט שיעמום טוטאלי. אני אוהב RPG שמעבירים את עצמם טוב, ולא RPG שנשארים עם מערכת ארכאית של לזרוק הכל על השחקן.

    אפשר להשוות אותו למשל לאובליביון, שבו אימון יכולות העלה אותן רמות, וגם כן זרקו אותך לתוך העולם. בת'סדה ידועים כרגע באיך שהם מעבירים את המשחקים שלהם.
    באובליביון אתה נכנס באופן אימרסיבי יחסית לעלילה והטוטוריאל מרגיש הרבה יותר בזמן אמת, אתה מוזמן להשתמש בכל הבא ליד, ומערכת הקרב נותנת לך לזוז ולתקוף בחופשיות. בוויטצ'ר הכל הרגיש תקוע. הכתיבה הייתה שטוחה לחלוטין, הדמות הראשית הייתה כל דבר חוץ מ-role playing כי הגדירו אותה לא רע בתור מישהו שאני לא רוצה להיות אי פעם, ונתנו לך מיליון אפשרויות על ההתחלה.
    במשחק הזה, כמו בחיים, כשיש יותר מדי אפשרויות (להלן, תפריטים ובחירות) הכל כבר נהיה יותר מדי. אם פעם היה זוג מסוים של ג'ינס שכולם לבשו, היום אתה צריך לברור בין מאות סוגים ודגמים עד שאתה מגיע למשהו שהוא כנראה לא הבחירה הכי טובה שיכולת לעשות.
    וכן, אני מצטט כאן את ברי שוורץ.

    בקיצור, RPG טוב לדעתי זה RPG שיודע להשתמש במערכת פשוטה מסוימת ולעשות לה stacking, כלומר לבנות מתוך מערכת פשוטה להבנה משהו יותר גדול. אם אני מתיחס כאן לרעיון של אובליביון, אז יש משהו מאוד פשוט - "אתה משתמש ביכולת, היא עולה רמות". אוקיי, אז עכשיו בואו נכין X יכולות והשחקן יבחר מה הוא רוצה להעלות כאשר ברור למדי מה יצא לו מזה. אם אני בוחר לאמן יכולות אתלטיות מסוימות אז אני ארגיש שיפור בתזוזה תוך כדי הקרב ובחקר העולם, לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה או לחשוב על זה יותר מחמש שניות.

  21. 21

    20:11 14.08.2010 | ךל20 ךל20 (אורח)

    ל20-
    כן, רק שהרכבת נשארת כמו שהיא, בעוד שמשחק במהלכו מתפתח ומשתנה. בכלל, אין לך את היכולת להעביר ביקורת על משהו שלא התנסית בו. במיוחד אם שיחקת בטוטוריאל חמש דקות ואז אמרת "טוב יאלה!" ועוד להגיד שהעלילה לא משהו. ואו, איזו חשיבה מוזרה. כאילו, עוד לא קיבלת עלילה, אבל החלטת שהיא רעה. [
    הוויצ'ר הוא משחק משובח

  22. 22

    21:50 14.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    20 "זה כמו שתגיד לי שנסיעה ברכבת היא פשוט בלתי נסבלת, כואבת, יש ריחות רעים מכל מקום וצפוף, אבל אחרי שעה של נסיעה הכל נהיה בסדר." הנוף משתפר ואתה עובר באזורים כפריים מימי הביניים, נזכרת שהבאת את ה-PSP שלך והתחלת לשחק בטקן ולהנות...
    רוב המשחקים שאני מכיר לוקח להם זמן להתחמם... כשאתה הולך לרכבת הרים אתה מתחיל בעלייה? כשאתה מכין מנגל אתה מחכה שהאש תתחמם לפני שאתה שם בשרים...
    ומה אובליביאון עשה כל כך טוב? הגיימפלי היה מזויע, מערכת הלחשים הייתה נוראית ואם הייתה רוצה להתקדם במשחק אתה רוב הסיכויים הייתה צריך לבחור לוחם, העלילה הייתה באמת נוראית (וגמרתי אותו ואת הוויצ'ר ואני מתחייב לך שהעלילה של הוויצ'ר ברמה יותר גבוה...) זה כאילו שיחקתי את ה-FF הראשונים מבחינה עלילתית...
    הוא היה אמור להתאפיין בזכות הסייד קווסט אבל הרעיון שלהם הוא שהם צדדיים... שהם נועדו לבזבז שעות נוספות לצד חוויה ברמה גבוה ומהנה... ה-AI (גם אמורה להיות תכונה בולטת) השאיר אותי מחוץ למשחק עם הבעות פנים מחרידות, פס קול שבנוי משלוש וחצי שחקנים ופאקים בהתנהגות...
    באמת אפשר לאמר על משחקיה של החברה שהם יודעים להתחיל משחק אבל מעבר לזה אין כלום...

    הרעיון ב-RPG מערביים הוא שאתה כביכול מעצב לעצמך את החוויה כמו בדה וויצ'ר, DA, ME וכו' שבהם דברים שונים שאתה עושה משפיעים על העלילה המרכזית.
    וכפי שאתה רואה בתגובות המנוגדות לך לבקר משחק רק מחמש שעות משחק לא נחשב לעבודה יסודית ומביא לך נקודת מבט מעוותת עליו... אתה יכול אולי להוריד נקודות למשחק שלוקח לו זמן להתחמם כמבקר אבל זה מגוחך להפסיק לשחק בבת אחת ולבטל אותו מיידית

  23. 23

    11:02 15.08.2010 | השחקן השחקן (אורח)

    מעניין אותי באמת לקרוא את התגובות של כולכם ,אבל לפי דעתי אין להשוות OBLIVION לTHE WITCHER בשום דרך,לWITCHER היו כשלונות משלו וגם לOBLIVION,אישית אני שחקתי WITCHER והגעתי לפרק הרביעי ואם אני לא טועה זה הפרק האחרון או לפני האחרון והפסקתי לשחק כי נמאס לי וזה בגלל שהמשחק בנוי בצורה מעניינת מגוונת ולא מעלצת אותך לעשות GRIND אבל בסופו של דבר גם קצת GRIND היה חסר והקובץ מפות הזה שהזכרתם באמת לא הרגיש לי רציני הם היו ארוכות ומשעממות שבמשך שעות הייתי צריך רק לנוע מA ל B לדבר אם מישהו ולחזור על הפעולה עד צאת הנשמה...
    בOBLIVION לא שחקתי אבל אחי שיחק וראיתי את המשחק ואת הדבר הכי חשוב בו לפי דעתי וזה הGAMEPLAY והוא לא נרא מושך מידי למרות מערכות נחמדות אחרות שהמשחק מציע.....
    בקיצור המשחקים כיפים ולא אגיד שלא,אבל חסר עליהם עבודה ליטושים וכו,המשחק החדש לעומת זאת נראה יותר מושך ומשכנע לפי הGAMEPLAY שלו לפחות אבל כמו שכבר צינניו כאן חסר לו עוד הרבה עבודה.
    ואי אפשר להשוות את המשחקים לMMOS שבהם אתה יושב שעות על שעות עושה GRIND על ידי לחיצה על מפלצות אם עלילה מינימלית....
    הMMOS והSINGLE ממש שונים ואני מעדיף SINGLE אבל רק אם הוא טוב כי בMMO העובדה שהעלילה של המשחקים אינה משהו משהו לא פוגעת במשחק כי אפשר לשחק אם חברים וזה מפצע על הרבה דברים .
    לסיכום נצטרך לחכות ולגלות מה יהיה אם WITCHER 2 ,אולי ידחו את תאריך היציאה למען שיפור וליטוש המשחק.
    ועוד דבר שהיתי רוצה להגיד הוא שמשחק כן אפשר לשפוט לפי ה5 דקות הראשונות,כי לפעמים החמש דקות הראשונות הם הדקות הכי חשובות במשחק אלה הם הדקות בו אתה מכיר את המשחק ומכיר את מה שאתה הולך להתמודד איתו במשך שבוע או יותר אם אתה מתכוון לסיים את המשחק.

  24. 24

    21:25 30.09.2010 | מלך משחקי המחשב מלך משחקי המחשב (אורח)

    משחק יפה אבל המון משחקים עוקפים אותו סיימתי את 1 אבל לפי דעתי 2 לא הצלחה משחררת כמו Devil May Cry 4 או god of war 3

  25. 25

       | פורסם ע"י