הרשמה

המחתרת: Saira

מאת: גיא שגיא

מרגישים לפעמים שהבדידות אוכלת אתכם? ובכן, סיירה תבין ללבכם. הצטרפו אליה למסע מופלא ובודד על כוכבים זנוחי אל ברחבי הגלקסיה, ואולי תעזרו לה להבין לאן לעזאזל נעלמו כולם.

Saira הוא הצעד המסחרי הראשון של יוצר האינדי הנודע Nicklas Nygren השוודי (הידוע בכינויו Nifflas), שאת הרזומה שלו מעטר אוסף משחקים קטנים ומקסימים עם הרבה דגש על חקירת עולם ואווירה, אשר נוטים להזכיר סדרות כ"מטרויד" או "קסלווניה", רק עם קצת פחות אל-מתים ופיראטים חלליים. כשהוא שיחרר את Knytt Stories הייתי סבור שספק אם הוא יתעלה על עצמו. ואז הגיע Saira.

Saira מגולל את סיפורה של צלמת כוכבים, שכאשר היא חוזרת הביתה ממסע עבודה למאדים, מוצאת (מאבדת?) שכולם נעלמו. לא רק על כוכב הבית שלה, אלא בגלקסיה כולה. מה עלה בגורל המין האנושי? האם היא צפוייה להתאחד איתו? בתקווה שהכוכבים יכילו בחובם את התשובות, היא יוצאת למסע חובק גלקסיה כדי למצוא מזור לבדידותה הקוסמית באופן ליטרלי.

Saira הוא משחק פלטפורמה-חידות דו-מימדי, טריטוריה מוכרת בקרב האנשים ששיחקו במשחקים הקודמים של Nifflas. אספקט הפלטפורמינג מתבסס בעיקר על אלמנטים מוכרים – סיירה בורכה ברגליים זריזות וידיים חזקות, שיקדמו אותה דרך אתגרים מסורתיים של טיפוס קירות ותמרון ביניהם, קפיצות מעל בורות ובין פלטפורמות שונות, התחמקות מלייזרים או אפילו שימוש בכוחות מיוחדים לזמן מה. סיירה מסוגלת לבצע את מהלך ה-Wall Kick שפלטפורמר מודרני כנראה אינו שלם בלעדיו, אבל מוגבלת על ידי הפיזיקה בכך שאינה יכולה לעצור מייד במקום תוך ריצה מהירה, בדומה לאינרציה שמשפיעה על הנסיך הפרסי ולארה קרופט. בחירה זאת עשוייה להקשות על חלק מהשחקנים ובהחלט דורשת הסתגלות למי שהגיע זה הרגע מפלטפורמרים ארקיידיים יותר.

הפאזלים במשחק נעים בין חידות עצמאיות ובין כאלה שידרשו מידע כלשהו הנמצא על השלב - למשל מחשב הדורש קוד החקוק על אבן באזור אחר. כדי להקל על עניין הזיכרון, המצלמה הנאמנה של סיירה תעשה את העבודה בשבילכם, ולא רק שתצלם את מידע, אלא גם תעשה אנליזה לחלקו, כמו הקסדה של סאמוס במטרויד פריים, ותספק לכם מידע על אובייקטים שונים בשלב, כמו היצורים הילידים לכוכב שאתם חוקרים.

אחת המעלות הבולטות של Saira היא שהמשחק איננו לינארי. נתקעתם בשלב כלשהו? אין בעיה. תוכלו לקפוץ בין-רגע לאחד משלל הכוכבים הרבים האחרים שמקיפה ההרפתקה. גם בשלבים עצמם יש דרכים אלטקנטיביות שתוכלו לחקור כרצונכם, כך שאין סיבה שתרגישו תקועים או מחוייבים לפתירת פאזל מסויים ממש עד לשלבים המאוחרים של המשחק.

מעלה נוספת שניתן לזקוף לטובת Saira היא הצד הויזואלי יוצא הדופן שלו. Nifflas לקח תמונות נוף אמיתיות והצליח ליצור מהן רקעים יפהפיים, שופעים בצבעי ואנימציות חיות, ובכך ברא אוסף של עולמות שלכל אחד מהם מראה ייחודי. אם נזכיר שוב את סדרת Metroid Prime, האפקט של עולם חי ונושם דומה, גם אם הושג בטכנולוגיה הרבה יותר פשוטה. 

Saira הוא חוויה מאתגרת, יפהפיה ומספקת באורכה. Nifflas הצליח שוב לספק את החוויה לה מייחלים שחקני אינדי רבים, בהיותה נדירה בעולם משחקי המיינסטרים של ימינו: עולם מעניין חזותית, עשיר באווירה, שניתן לחקור ולגלות אותו בקצב אישי. הוא נמכר ב-Steam (ובחנויות דיגיטליות אחרות) במחיר השווה-כל-פרוטה של 10 דולר.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:52 14.10.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    משחק מעניין...

  2. 2

       | פורסם ע"י