הרשמה

המחתרת: נוע תנוע בגן התת-קרקעי

מנת אינדי כפולה עם And Yet It Moves ו-The Undergarden.

מאת: גיא שגיא

השבוע במחתרת, סיקור כפול! הראשון, על פלטפורמר-חידות עם עיצוב יוצא דופן, בו יהיה עליכם לסובב את עולם המשחק כולו כדי להגיע לסוף המיוחל, והשני, על מסעות מרגיעים בגנים תת-קרקעיים מופלאים, עם קורטוב של חידות פיזיקליות.

And Yet It Moves

המשחק, ששמו שאוב מהציטטה המפורסמת המיוחסת לגלילאו: " ואף על פי-כן נוע תנוע!", אולי היה ראוי יותר לציטטה אחרת, של ארכימדס, שגרס - "תנו לי נקודת משען ואזיז את העולם ממקומו". ובכן, אתם מצאתם נקודת משען זו, ותתכוננו להניף את העולם.

בעוד רעיון "סיבוב העולם" איננו חדשני במיוחד, מעטים הם המשחקים שמנצלים אותו כהלכה. AYIM הוא בין אותם המעטים. המשחק בנוי על שליטה כפולה: שליטה בעולם המשחק, אותו תוכלו לסובב כ-90 מעלות בכל פעם, דבר שישנה את כיוון הגרביטציה ויהפוך קירות לתקרות ולהיפך, ושליטה בדמות בעלת יכולות פלטפורמיות בסיסיות, ששינויי העולם הללו ישפיעו עליה ישירות.

רוב המשחק תתרוצצו אנה ואנה ובכל זווית אפשרית, דרך אתגרי פלטפורמה של קפיצות, רצפות מתפוררות, נדנדות וכיו"ב, אתגרים שינצלו היטב ובצורה חכמה למדי את עיקרון "סיבוב העולם". בין האתגרים הללו תמצאו גם חידות, פשוטות למדי אך אלגנטיות, שמנצלות בצורה אפילו מוצלחת יותר את יכולתו של העולם הזה לסוב על צירו.

למרות שהמשחק מאבד מעט מומנטום ונעשה פחות מקורי לקראת הסוף במחלקת הגיימפלי, דווקא במחלקת הפרזנטציה הוא הולך ונעשה מרתק יותר. עולם המשחק של AYIM הוא חגיגה לעיניים: זהו עולם של גזרי נייר צבעוניים, בו דמותכם היא שרבוט מהלך, שעושה את דרכה בעולמות של קניונים סלעיים, ג'ונגלים מוריקים, אפילו עולם שכולו פסיכדיליה של שנות ה-60, וכולם כאילו נגזרו ממגזין צבעוני. צפו לפגוש גורילות נייר שאוכלות בננות נייר ושוכנות על עצי נייר, ולפתור חידות שידגימו לכם כיצד אש מנייר מגיבה עם עולם מנייר. אמרתי כבר נייר? נייר.

And Yet It Moves הוא משחק קצר ומהנה שמצליח לנצל רעיון מוכר בצורה הטובה ביותר. הוא לא מחדש מספיק בשלבים מאוחרים יותר, ואין בו זכר לעלילה, אך הוא מקורי למדי, מאתגר ומעניין חזותית, ויספק לכם חוויה מעניינת וקצת ביזארית של שעתיים-שלוש. הוא זמין בהורדה ל-PC, Mac ו-Wii.

The UnderGarden

מאסתם במשחקי יריות מלחיצים? משחקי אימה מבהילים? ה-Wii Fit גורם לכם להזיע כמו תרנגולות לפני חג ההודיה? קחו הפסקה עם The UnderGarden.

אי שם מתחת לאדמה קבורים להם גנים יפהפיים ורדומים, הכמהים לקצת רוח חיים שתחזור ותחדיר בהם את האנרגיה אשר הם זקוקים לה בכדי לפרוח. תחינתם ממרחקים נשמעת, ושדון קטן עם חיוך ממזרי יוצא לעזרתם, במטרה להשיב לגנים את הפאר הראוי להם.

UnderGarden הוא משחק מז'אנר שאני אוהב לכנות "משחקי זן", כמו למשל Flower מה-PS3. אלו הם משחקים מרגיעים, בהם אתגרים ויעד סופי הם משניים בחשיבותם לחוויה המופקת מהעולם עצמו. צבעים ומראות מלבבים של פריחה, מוזיקה משכרת או נופים מרהיבים של מערות תת קרקעיות, הם אלו שיוצרים את החוויה העיקרית במשחק. קחו את הזמן. עצרו לרגע. הביטו סביב. ראו כיצד ידידכם השדונים מנגנים על כלי נגינה מוזר נעימה נפלאה, וכיצד הפרחים משנים צבעם כדי להגיד שגם הם מאזינים. אבל זה לא כל מה שיש במשחק.

האמת היא ש-The UnderGarden כן מכיל אתגרים. אלה מתבססים בעיקר על חידות פיזקליות בעלות דפוסים די קבועים: ביכולת השדון שלכם לגרור עימו פירות: רובם ישמשו כמשקולות שיפתחו לכם דלתות, וחלקם יתפוצצו כדי לפנות לכם בריקדות. בין האתגרים תוכלו לאסוף אבקנים אותם תפזרו על הצמחייה בגנים התת קרקעיים ולהפריחה, או לאסוף קריסטלים נדירים, אם אתם אוהבים לצוד חפצים. וזהו, פחות או יותר. אם אתם מצפים לאתגר גיימפלי רציני מ-UnderGarden, הרי שבחרתם במשחק הלא נכון. אך אם חפצה נפשכם באתגרים קלילים תוך שיטוט מרגיע בעולם יפהפה, The UnderGarden עשוי לספק את הסחורה.

המשחק זמין בהורדה למחשב, ל-360 ול-PS3.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:18 01.12.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    שום אזכור אפילו לSuper Meat Boy שיצא אתמול בלילה?

  2. 2

    16:18 01.12.2010 | Silent Dawn Silent Dawn

    ל-1, ברור שלא, אודי חבר ב- PETA

  3. 3

    16:37 01.12.2010 | ET2k ET2k

    אה.. חשבתי שהתכוונת למשחק הזה לפי הכותרת :-)

    http://gamejolt.com/freeware/games/adventure/escape-from-the-underworld/3816/

  4. 4

    18:53 01.12.2010 | ישו ישו (אורח)

    אבא שלי אלוהים

  5. 5

    20:09 01.12.2010 | מלאני גבריאל מלאני גבריאל (אורח)

    פח, אבא שלך בסך הכל נגר, אבא שלי לעומת זאת..

  6. 6

    22:30 01.12.2010 | TheWhiteSheep TheWhiteSheep (אורח)

    שום אזכור אפילו לMinecraft שעבר 680 אלף מכירות?

  7. 7

       | פורסם ע"י