הרשמה

משחקי אייפון: Infinity Blade

Epic ו-Chair מביאים את מנוע ה-Unreal לשחקני אייפון.

מאת: אליאב סולומון

You Killed My Father, Prepare to Die

איך זה מרגיש, להיות האביר הנוקם? מה היא התחושה המלווה את אותו הרגע שבו אתה מתכונן לנעוץ את חרבך עמוק בגופו של מי שגרם לך כאב בלתי יתואר? לעמוד איתן מול הכוח שלקח את אביך, להביט בעיניו ולראות בהן את ההבנה שהוא פגש לבסוף את סופו? Infinity Blade לא ממש יעזור לכם לענות על השאלות האלו, אבל כן יש בו סיפור של נקמה, וחוץ מזה, מדובר במשחק הראשון שמדגים את מנוע ה-Unreal בפעולה על מכשירי iOS.

מפתחת: Chair Entertainment
ז'אנר: פעולה
מספר שחקנים: 1 (מולטי פלייר מובטח בעדכון קרוב)
מחיר: 6$

Infinity Blade נפתח עם הקדמה הרואית: לוחם אמיץ מצליח לפרוץ לטירתו של "המלך-אל" (The God King). אם להיצמד למקורות, אפשר לתרגם את זה ל "מלך אל-עליון", וזה כבר נשמע הרבה יותר מרשים.

הלוחם שלנו מפלס דרכו דרך כל השומרים של אותו המלך, ולבסוף ניצב מולו לקרב פנים מול פנים אחרון. בלי להניד עפעף טובח אותו המלך באבכת חרב קלילה, ומביע תקווה שיורשיו של אותו לוחם יהיו מרשימים ממנו.

ההקדמה נגמרת בסצנה המתרחשת 23 שנים לאחר מכן, בה רואים את בנו של הלוחם, לבוש בשריון אביו, מגיע לפתח הטירה ומצהיר "אני אנקום את מותך, אבא!". מכאן אנחנו לוקחים את ענייני הנקמה לידיים.

הדבר הראשון שאנחנו מתוודעים אליו הוא הפשטות של המשחק. נקודה כחולה מהבהבת על השביל המוביל לכניסה לטירה, ואין לנו אפשרות אחרת – כאן או כמעט בכל שלב אחר במשחק – מלבד ללכת בדרך המסומנת. וכאן יש אכזבה למי שקיווה למשחק תפקידים. Infinity Blade הוא בפירוש לא משחק תפקידים במלוא מובן המילה, למרות שיש בו פיתוח דמות.

במהלך המשחק נצבור נקודות מיומנות ע"י חיסול אויבים, וננצל אותן כדי לקדם את הגיבור שלנו בהגנה, התקפה, קסם, מגן ומד חיים. כמות הנקודות שנצבור קשורה גם לחפצים שנמצא, והמשחק בהחלט מושך להתעסקות ולשיפור תדיר של הציוד והמיומנות של הלוחם.

אם, לדוגמא, ציידנו את עצמנו בחרב חזקה יותר, אך מהירה פחות, נרגיש את זה על שריוננו: בקרב הבא, הנינג'ה ההיפראקטיבי שיסתער לעברנו יהיה כל כך הרבה יותר מהיר וחד שלא נספיק אפילו להכות אותו פעם אחת, והוא כבר יתן בנו ארבע מכות שיורידו שלושת רבעי מד חיים.

החיים הם קרב

הקרבות, כמו שניתן להבין, הם מרכז המשחק. תיקון טעות - הקרבות הם כמעט כל מה שיש במשחק. מלבדם יש קצת עיסוק בתכונות הגיבור וציודו, וסצנות מתוסרטות מראש של תנועה. השאר הוא קרבות, קרבות, קרבות.

לפיכך, טוב של-Infinity Blade יש את מנגנון הלחימה בחרבות מגוף ראשון הטוב ביותר שזכיתי לשחק בו. אני יכול להבטיח לכם שמערכת הקרב פה היא הדוקה וכיפית בהרבה מכל משחק או קטע משחק דומה ששיחקתם, להוציא אולי את משחקי התנועה החדשים.

מערכת הלחימה מבוססת על שלוש סוגי הגנות: הדיפת חרבו של האויב עם זו שלך, חסימה של מכה עם המגן והתחמקות. מה שיפה כאן הוא שאשכרה תצטרכו להדוף את האויב - על ידי הזזת האצבע ולא על בעזרת מקש קבוע – בדיוק איפה שהוא מתכנן להכות.

רק לאחר שתהדפו רצף מכות שלם תוכלו לצאת ממגננה להתקפה. מלבד קומבואי הסלאשינג שאפשר לנצל, העמידו לרשותנו המפתחים שתי דרכים מתקדמות יותר לתקיפה. האופציה הראשונה היא קסם – המשחק מציע מספר קסמים התקפיים די בנאליים כגון אש, קרח, שוק חשמלי וכדומה, וקסם רפואה אחד. האופציה השנייה היא מעין mega-hit, שיתרונה העיקרי הוא בכך שמלבד הנזק עצמו היא מכניסה את האויב לשיתוק קצר וכך יש לך מספר שניות שבהן אתה יכול להכות אותו ללא נסיונות חסימה\התחמקות מצידו.

יתרונות ממשק ה-touch של האייפד מתגלים במערכת המשחק הזו במלוא הדרם. אמנם זהו עדיין לא שיא הפוטנציאל של קרבות בממשק מגע, אבל זוהי בהחלט דרך המלך בשבילם. אם תחשבו על מערכת הקרב בחרבות של משחק, מצוין ככל שיהיה, כמו Oblivion, היא נראית מיושנת, אפורה ומוגבלת לעומת זו של Infinity Blade.

הבן של הבן של הבן של הבן של הנכד שלי יראה לך מה זה

כשתצלחו לראשונה את הטירה ותגיעו למלך, תראו שבעצם הוניתם ע"י המפתחים, שכן המלך ברמה הרבה יותר גבוהה מהשומרים שלו, מאתגרים ככל שיהיו. אין לכם סיכוי לנצח את המלך ב"שושלת" הראשונה, ורק לאחר שתמותו מוות מתוסרט ע"יהמלך, ותתחילו לשחק "כעבור 23 שנים" עם בנו של הלוחם בפעם השנייה, תבינו שאתם לא אמורים בכלל להגיע מוכנים למלך, אלא לחזק את דמותכם מדור לדור.

בכל התחלה חדשה של המשחק אתם מגיעים (ללא הסבר לתופעה הזו בעלילת המשחק) עם כל הניסיון והרכוש של אביכם המת. מהרגע שהתחלת שושלת ועד שתגיעו למלך (שיחתוך אתכם לחתיכות די מהר) ייקח בערך 20-80 דקות, תלוי ביכולות המשחק שלכם. אני הצלחתי להרוג את המלך בשושלת הרביעית - your mileage may vary.

הגראפיקה והסאונד של Infinity Blade עשויים למשעי, ולא נראו כדוגמתם ב-App Store. כמובן שממנוע המשחק, שהוסב מהמחשב והקונסולות, הושמטו פיצ'רים מתקדמים יותר כמו צללים דינמיים, אבל זה לא מפריע לו, בעבור משחק iOS, להיות מרהיב ביופיו. העיצוב האומנותי הוא מצויין, ובסך הכל אני לא יכול להגיד מילה רעה אמיתית על הגראפיקה או על הסאונד. כמו בתחום הקרבות, גם בתחום הגראפיקה והסאונד, נותר רק להוריד את הכובע בפני המפתחים.

שיחקתי את המשחק על ה-iPad, ומלבד כמה ירידות בודדות וזניחות בקצב הפריימים, המשחק רץ חלק לחלוטין, כמעט ללא זמני טעינה או באגים.

הדבר היחיד שכן הפריע לי במשחק הוא כמות התוכן המצומצמת שלו. בכל קטגוריית ציוד המשחק מציע כ-15 פריטים בלבד; סך המפלצות השונות שתתקלו בהן הוא באזור השמונה, רק שכל פעם הן יופיעו ברמה גבוהה יותר, מצויידות בקומבואים וחפצים שונים. תוסיפו לזה אצ'יוומנטס בודדים בלבד שאשכרה שווה לשחק שוב במשחק בשבילם, וקיבלתם לא יותר מ-5-6 שעות משחק. זה אמנם לא מעט למשחק App Store, אבל אל לנו לשכוח כי המשחק מתחלק למס' "שושלות", וכל שושלת חוזרת על עצמה בצורה ליניארית וזהה לחלוטין מלבד רמת המפלצות, כך שלמעשה כמות התוכן חוזרת על עצמה כמה וכמה פעמים.

המלך-אל מת, יחי המלך

Infinity Blade ייזכר לא רק כאחד המשחקים הטובים של ה-App Store, אלא כ-המשחק שהביא את מכשירי ה-iDevices לקדמת הבמה, והעמיד אותם כקונסולות לגיימרים רציניים. הוא אמנם לא עשיר ומפותח כמו שניתן היה לצפות, אבל בהחלט מפגין יכולות של מותג שיכול להפוך לאחד כזה. קפיצת המדרגה הזאת בערכי הפקה, וזמינותו של מנוע Unreal הנייד בזול, בוודאי תדרבן מפתחים ליצור משחקים ניידים שיפתיעו אותנו בשנים הקרובות.

- להורדת המשחק מה-App Store


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:35 21.12.2010 | ולאד הערפד ולאד הערפד (אורח)

    גראפיקה ממש טובה אהבתי את המשחק

  2. 2

    16:47 21.12.2010 | Slor Slor (אורח)

    משחק מעולה! ממליץ לקנות אותו למרות המחיר היחסית גבוה!
    לדעתי הוא המשחק הטוב ביותר לאייפון יחד עם angry birds ו-cut a rope.
    דרך אגב אני גם ממליץ על משחק בשם minigore שהוא גם ברמה גבוהה ואיכותי וגם יצא לו לפני כמה זמן עדכון של מולטיפלייר.

  3. 3

    16:48 21.12.2010 | cscs cscs (אורח)

    אני רשאון!!!!

  4. 4

    17:53 21.12.2010 | שחקן מכור שחקן מכור (אורח)

    מי שלא קונה את המשחק הזה אפס
    יש משחקים שעולים 50-60 דולר למחשב\אקסבוקס\PS3 שיותר גרועים ממנו הוא אחד המשחקים

  5. 5

    18:18 21.12.2010 | * * (אורח)

    נראה חמודידו ביותר

  6. 6

    22:25 21.12.2010 | ddd ddd (אורח)

    זה גם לאייפוד?

  7. 7

    22:49 21.12.2010 | שי ירדני שי ירדני

    אולי הגרפיקה טובה , אבל זה יותר כמו לראות סרט... הסיפור משעמם אני חושב , וכול מה שאתה צריך זה להילחם במפלצות ואז לבחור לאיפה ללכת .. מה כיף פה ?!

  8. 8

    23:24 21.12.2010 | itay169 itay169 (אורח)

    לפי הכתבה שלך נראה שאם יעשו משחק תפקידים כמו שצריך לאייפון- עם איזור פתוח, הרבה סוגים של אוייבים, משימות צד מעניינות שלא דווקא קשורים לקרבות, הרבה נשקים קסמים וכו'- ויוסיפו לו את מערכת הקרבות הזו, זה יהיה משחק ממש טוב.
    נחכה עד אז

    ודרך אגב, הגרפיקה נראית מצויינת יחסית למשחק אייפון- כנראה אחד המשחקים שנראים הכי טוב עליו- אבל זה פחות חשוב

  9. 9

    14:13 22.12.2010 | Aldor Aldor

    פשוט גראפיקה מרשימה, המשחק מעשמם מאוד ולשחק בו 80 דקות בשביל להגיע לסוף יתיש אותכם באמצע.. ובכלל להגיע ל 5 שעות משחק שאתה פשוט עושה אותו דבר שוב ושוב ישעמם כבר, משחק תפקידים אמיתי שיש לIPHONE ולא כל כך מתהדר בגרפיקה סתמית אבל יפה, זה Zenonia.

  10. 10

    22:47 22.12.2010 | הגיימר האנונימי הגיימר האנונימי (אורח)

    5 אתה הומו.

  11. 11

    12:52 23.12.2010 | אמיר אמיר (אורח)

    מי שמעוניין במשחק תפקידים עולם פתוח בסגנון elder scrolls לאייפון/אייפד ממליץ בחום להתרשם מהמשחק החדש - Aralon: Sword and Shadow, המפתחים מבטיחים מעל 30 שעות משחק, 4 קלאסים ו3 גזעים. משחק שווה כל אגורה

  12. 12

    15:38 24.12.2010 | שמוליק דה ספלר שמוליק דה ספלר (אורח)

    אותה שולשלת - דור אחר.

  13. 13

       | פורסם ע"י