הרשמה

רשמי בטא: Rift

שחקו דמות אחת שהיא כמה במשחק התפקידים ההמוני המגיע עוד חודשיים.

 מאת: CoreOxide

      

מפתחת: Trion Worlds
מפיצה: Trion Worlds
תאריך יציאה: 1.3.2011
פלטפורמות: PC

בעולם המאוכלס בכמה עשרות טובות של משחקי תפקידים המוניים, והנשלט ללא עוררין על-ידי WoW כבר שש שנים, קשה מאוד להרים מאפס משחק תפקידים המוני נוסף שיצליח, במיוחד עם כל המתחרים החדשים שכל הזמן צצים, חלקם חינמיים וידועי שם כמו Guild Wars 2.

אז איך בדיוק מתכוונת Trion Worlds לדחוף את משחק התפקידים ההמוני הבא שלה, Rift, לפסגה, ועוד לגבות עבור התענוג תשלום חודשי קבוע?

מאחר וקיבלתי לאחרונה הזמנה לסיבוב השלישי של הבטא הסגורה, אני יכול לנסות לענות על השאלה הזאת. היו לי שלושה ימים בלבד לשחק עם הבטא, כך שהחלטתי לשחק עם דמות אחת בלבד ולנסות להתקדם אל כמה שיותר מהתוכן שהמשחק יודע להציע בשלבים מאוחרים יותר.

כדי להתחיל לשחק תצטרכו קודם להוריד קובץ התקנה של כמעט 8 ג'יגה. לאחר שתכנסו למשחק תצטרכו לבחור את שפת השרת ואת סוגו, באם זה יהיה שרת PvP או PvE. מיד לאחר מכן תבחרו את הצד שלכם בקונפליקט (כאשר לכל צד יש את הסיבות שלו לשנוא את האחר). ההבדלים ביניהם לא גדולים, פרט לגישה שלהם למלחמה שמתחוללת בעולם. אתם מבינים, בטוויסט עלילתי מפתיע מתברר ששד מרושע כלשהו מאיים על העולם, וכעת נשמות ה"נבחרים" חוזרות לעולם בדמויות אנוש על מנת לעזור במאבק. הצד של ה"טובים" מאמין בכוחות הקסם, בעוד הצד של ה"רעים" משכפל גנטית את אותם "נבחרים". אני כמובן בחרתי בצד האפל יותר למראה. מי באמת צריך קסמים כשיש קטפולטות?
 

 

ה-Rift נפתח

לאחר מכן תבחרו את המקצוע הבסיסי של דמותכם, כאשר התמקצעות עמוקה יותר תבוא בהמשך. תוכלו כמובן גם להתאים במידה את ההופעה החיצונית של הדמות, ואז תזרקו אל עולם המשחק, כאשר את כל שאר ההסברים כבר תקבלו במהלכו.

ברגע שתצאו לחופשי תגלו שעליכם מייד להלחם על חייכם, ואתם צריכים, עם עזרה מכמה דמויות NPC, להדוף גלים בלתי פוסקים של אויבים. המשימות הראשונות באיזור ההתחלה ילמדו אתכם להשתמש בממשק, ולאחר מכן תשוחררו לעשות את ה-Questing שלכם לבד. המשימות, גם בשלבים מוקדמים אלה, מגוונות, ואף פעם לא תרגישו שאתם סתם הורגים מפלצות כדי להגדיל מספרים. לכל קלאס ישנן משימות שינצלו את היכולות המיוחדות שלו, כך שאני, למשל, קיבלתי משימות הסתננות והתגנבות שניצלו את יכולות ההסוואה שלי.

   

נופים ועולם

המשחק לא נראה ונשמע ברמה עולמית. הוא אמנם מציג כמה אפקטים ויזואליים נחמדים למראה, במיוחד אלה של הקסמים והתקפות מיוחדות למיניהן, אבל בת'כלס – הוא מאוד דומה ל-WoW. מצד שני, לא ניכר עליו שנעשו מאמצים כלשהם להסתיר את העובדה הזו. עם מצב השוק ההמוני היום, הוא גם לא המשחק הראשון שמסתמך על דמיון ל-WoW כדי לנסות למשוך תשומת לב.

עם זאת, סביבות המשחק מפורטות לעייפה. לא תמצאו כאן שממות... ובכן, שוממות. הנופים המגוונים כוללים שטחים פתוחים הרריים, מנוקדים בשרידיה של ציביליזציה קדומה, ואפילו עיר שלמה שנתלית לה על ענפיו של עץ-עולם. עולם המשחק גם מורכב באופן קוהרנטי ומעניק את ההרגשה שמדובר בישות אורגנית, לא באוסף מפות המחוברות באופן אקראי למחצה.

  

גיבורי אשכולות

מעבר למרכיבים הרגילים של משחק MMO, אשר רובם בנויים כאן כדי להחמיא ל-WoW, יש את האפשרות המעניינת לעצב מחדש את דמותכם - מתי וכמה פעמים שתרצו - כדי להתאים אותה לאתגרים וסגנונות משחק שונים.

היכולות שלכם מורכבות מ"נשמות", כאשר כל נשמה אחראית למסך שלם של יכולות פאסיביות ואקטיביות שניתן לרכוש ולשדרג. הקטע המגניב הוא שלא תצטרכו להסתפק בסט אחד של יכולות, וניתן לשלב מספר "נשמות" בדמות אחת, כאשר בכל זמן נתון יכולות לבנות את הדמות עד שלוש נשמות שונות. כמובן שישנן מגבלות מסויימות: אני בחרתי לשחק עם דמות המכשף, לכן יכולתי להשתמש רק בנשמות של קוסמים, כגון Cleric, Warlock או Elementalist.

היכולת לשחק עם הרכב הדמות מאפשרת לכם להתאים את עצמכם למצב ולתפקיד הדרוש. למשל, תוכלו לשלב נשמות של Healers ו-Buffers כשתצטרכו להעניק סיוע לקבוצת ההרפתקה שלכם, ואז להחליפם בנשמות של קוסמים התקפיים, כגון Necromancer, כשתעברו למשחק סולו. כל התאמה אישית כזו תוכלו לשמור, יחד עם כל ההגדרות והיכולות הספציפיות לנשמות שבשימוש. הרעיון החדש הזה עובד מצויין ומוטמע היטב בממשק של המשחק, גם אם משמעותו היא שתצטרכו להסתובב עם הרבה ציוד נוסף שיתאים לבונוסים ויכולות של כל גרסה של עצמכם.

  

רוב ה-MMORPGs גורמים לכם להיתקע עם הדמות והבחירות הראשוניות שעשיתם, בשלב בו לא הכרתם בכלל את המשחק - אבל לא ב-Rift. אפקט נוסף של פיצ'ר החלפת הנשמות הוא שלא תוכלו לשפוט דמות על פי מראה, או אפילו על פי המקצוע שלה. גם מי שנראה כדמות Buffer תמימה יכול פתאום להנחית עליכם Fireball משום מקום, ומייד אחר כך לזמן לקרב זומבי.

אפרופו, נראה שהדמויות עדיין לא מאוזנות מספיק, זאת משום שעם דמות הקוסם שלי זרעתי טרור בקלאסים לא קסומים. כל היבט ה-PvP, למעשה, לא קרוב להיות מוכן. ההתקלויות נגמרות מהר מדי, בלי שום שימוש בטקטיקה, אלא מסתמכות בלעדית על דברים כמו ציוד השחקן וזה שחלק את המכה הראשונה.

פתחו את השער, פתחוהו רחב

עוד פרט שמבדיל את Rift מהמוני המשחקים האחרים טמון בשם שלו – אירועים אקראיים בשם Rifts שמזכירים את השערים של Oblivion. אותם "קרעים" הם פתחים במרקם העולם דרכם פולשים נתיניו של אותו שד נורא בצורת כוחות אש, מים, אדמה, אוויר, חיים ומוות. הפתחים האלה יכולים להפיע בכל מקום בעולם ובכל זמן, וכשתראו אחד כזה תוכלו לגשת לשם לבד או לאסוף קבוצה ולהפוך אותו למיני Raid, כאשר הכוחות שהוא יערוך נגדכם ישתנו בהתאם לגודל והרכב הקבוצה שתיכנס אליו.

אישית לא ראיתי הרבה שיתוף פעולה בין שחקנים, גם לא יותר מדי שחקנים למען האמת, אחרי הכל מדובר בבטא סגורה וקצרת טווח. בזמן שרצתי ברחבי העולם, רוב הזמן הייתי לבד, אולי עם עוד שחקן אחד או שניים. המפות ברובן היו ריקות מאדם, חוץ מבערים, שם היו התקהלויות עם הרבה קרבות PvP.

   

מבחינה טכנית, בשעות הערב (לפי שעון ישראל) מקומות הומי אדם נהיו בלתי-אפשריים למשחק, ואף בשעות מאוחרות יותר נדרשו לי מספר נסיונות על מנת להתחבר לשרת ולשחק. אני לא יודע האם להאשים את קוד השרת הלא-גמור או את החיבור הישראלי הידוע לשמצה, אך אני יכול להעיד שמשחקי רשת אחרים, תובעניים הרבה יותר, כגון Vindictus ו-Aion, עבדו חלק באותן השעות.

בסופו של דבר, ל-Rift אין מותג או יחוד שקופץ מייד לעיניים ויקפיץ אותו אוטומטית לקבוצה המובילה של רצי מרתון ה-MMO הצפוף. הוא גם יצטרך להתחרות מול כותרי הטריפל-A היוקרתיים ביותר ללא הנחות, מאחר והוא לא נותן כאלה לשחקניו - המשחק מתומחר ב-50 דולר לבסיס ואז 15 דולר דמי מנוי חודשי. אבל הוא מספיק מעניין, במיוחד בזכות מערכת עיצוב-הדמות-בזמן-אמת, כדי שאני ארצה לראות אותו שורד ומתפתח.

השקת המשחק צפויה בתחילת מרץ, למידע נוסף בקרו באתר הרשמי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:14 05.01.2011 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    ביקורת ל-WWE הגיע הזמן באמת..

  2. 2

    14:30 05.01.2011 | אהרן אהרן (אורח)

    שונא משחק כאלה משחקים של ילדי כאפות.

  3. 3

    14:35 05.01.2011 | Makeyougg Makeyougg

    קיבלתי גם כרטיס לבטא, ובכל פעם שניסיתי להתחבר לדמות, הגעתי למפה וכל הNPC לא היו, או ש המשחק פשוט נתקע...היו לי מלא לאגים ולא יכולתי לשחק. זה לא שהחיבור שלי מאוד איטי, זו רק בעיה בשרתים..

  4. 4

    14:37 05.01.2011 | ישו ישו (אורח)

    אבא שלי אלוהים

  5. 5

    14:56 05.01.2011 | matan1000 matan1000

    WWE 2011 הוא משחק מעפן!!!! לויגיימס אין שום סיבה לתת ביקורות למשחק מעפן כמו WWE

  6. 6

    14:58 05.01.2011 | martin1997 martin1997

    נראה משחק אחלה...

    אולי אני אקנה אותו.

  7. 7

    15:58 05.01.2011 | מתן מתן (אורח)

    יצא לי לשחק קצת בבטא באמת משחק לא רע בכלל ובעיני ממש יפה ויזואלית, אבל עדין אני לא חושב שהוא מצדיק את התשלום החודשי שהוא דורש במיוחד שכבר משחק כמו GW2 שיצא בעתיד ידרוש רק את המחיר של הדיסק עצמו. ובכלל אני חושב שכל משחקי הMMORPG צריכים להפסיק עם עניין התשלום החודשי.

  8. 8

    16:03 05.01.2011 | ArchPsion ArchPsion

    שילוב הנשמות נשמע לי כמו שם יפה ליכולת ה duel spec שהכניסו בוואו בהרחבה הקודמת כבר. בסופו של דבר זה וואו עם עלילה שונה, אני מצפה בכליון עיניים דווקא לswtor שנראה לי המשחק היחיד שמנסה באמת להכניס משהו שונה לז'אנר.

  9. 9

    16:22 05.01.2011 | noonameleft noonameleft

    כל הקטע של לשלב יכולות של קלאסים שונים ולעשות "reset" לדמות הוא אחד המכיבים המרכזיים של guild wars אז המשחק צריך להציע יותר כדי להיות מקורי.

  10. 10

    19:15 05.01.2011 | 10 10 (אורח)

    נראה נחמד אבל לדעתי עדיך לחכות לגילד ווארס 2 גם אם ז אומר לחכות עד סוף 2011 .

  11. 11

    20:23 05.01.2011 | * * (אורח)

    ל-2,
    עברית שפה קשה??

  12. 12

    22:09 05.01.2011 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    VGAMES מה יהיה? אתם מפרסמים דבריים טיפה שקריים
    GUILD WARS לא חינמי!

    וכן GUILD WARS זכה לאחרונה בפרס למשחק הכי נחשק ב2010, בין המתמודדים RIFT היה...

    אתם לא יכולים להשוות

  13. 13

    14:18 06.01.2011 | Aldor Aldor

    עוד משחק שמחקה מWOW, האמת שDC UNIVERSE ONLINE כבר נראה מבטיח יותר, הוא MMO עם מערכת קרב קצת שונה, בתור אחד שמשחק WOW אני מעדיף לשלם לWOW במקום לעוד משחק שמחקה אותו ואולי לקנות את הDC UNVIERSE הזה הוא משחק שבאמת קצת שונה משאר הMMO אבל הוא עדיין MMO.

  14. 14

    19:10 06.01.2011 | HeadChopper HeadChopper

    איך שיחקת בvindictus זה לא רק לארה"ב

  15. 15

    18:21 07.01.2011 | השולט השולט (אורח)

    למספר 5 אבא שלך מעפן שדופק בדואים ומשחק מיפל סטורי אז תירגע כי מיפל זה בכי גרוע יה בן מיפל

  16. 16

    05:48 08.01.2011 | מתן מתן (אורח)

    ל-13 אני שיחקתי ומשחק בבטא של RIFT והאמת הוא יותר טוב מWOW יש לו הרבה מאפיינים ייחודיים משלו, ומה לעשות לא כל MMORPG FANTASY הוא חיקוי של WOW.
    די WOW הוא משחק טוב אבל מיושן וחוזר על עצמו, RIFT הוא משחק חדשני.
    ככה או ככה בעיני אף אחד מהמשחקים האלו לא צריך לגבות תשלום חודשי.

  17. 17

    15:12 12.01.2011 | מישהוא מישהוא (אורח)

    איך אני שונה את כל האלה כמו 4 שאומרים שאבא שלהם אלוהים או שאמא שלהם חתולה

  18. 18

    07:12 02.03.2011 | asd asd (אורח)

    לומר את האמת, אני חושב שהעיצוב של המשחק מכוער והאלמנטים הייחודיים לא מעניינים מספיק

  19. 19

    11:27 13.04.2011 | Freedoom96 Freedoom96

    עוד פעם מוציאים משחקים של חיקוי של WOW זה טיפשי כי אף פעם לא יגיעו לכמות המכירות של WOW כל המשחקים האלה

  20. 20

    10:45 14.07.2011 | mishu mishu (אורח)

    גישה מאוד בריאה ובוגרת יש פה...
    לא כל משחק הולך להמציא את הגלגל.
    כל הסיקורים של RIFT אומרים בערך את אותו הדבר המשעשע:
    "WoW הוא ה MMO הכי טוב! RIFT ממש דומה לו אבל עם גרפיקה יותר טובה. אה, וגם כמה שינויים שב- WoW השחקנים מתחננים כבר שנים שיעשו. ושכחתי צוות תמיכה שמקשיב לשחקנים...
    בקיצור כמו WoW אבל משודרג... אבל WoW הכי טוב."
    חלאס לקטר! בגישה שלכם עדיף לכולם לפרוש, להגיד ש WoW הוא המשחק הכי טוב בעולם ולמה בכלל לטרוח. - חשוב גם לשחקני WoW הגדולים והאציליים שיצאו מדי פעם משחקים חדשים שיעשו קצת רעש
    כי ככה גם Blizzard טורחים לנסות להזיז דברים ב- WoW...
    כשיש מונופול - לא צריך להתאמץ :)
    ומי שכתב שם על DC Universe -תקרא ביקורות!
    מערכת קרב נחמדה - אבל אם אתה לא גר מעל השרת המרכזי שלהם אתה תהנה בעיקר מלאגים ובעיות... מערכת קרב דינאמית בעולם עקבי זה בעייתי...
    ו GW2 בהחלט לוקח את כולם :)

  21. 21

       | פורסם ע"י