הרשמה

הצבע והקלק: משחקי פלטפורמה

מאת: איתי ברנר

אל דאגה, הגעתם לפינה הנכונה, אבל לפי הטרנדים האחרונים בסצנה, יכול להיות שממש עוד מעט ה-PC כבר לא יהיה מספיק כדי ליהנות מכל מה שיש למשחקי ההרפתקאות להציע. שימו לרגע את המקלדת בצד והכינו את הגיימפדים ומסכי המגע...

ג'ונסון האדום

Red Johnson's Chronicles הצליח להפתיע לא מעט אנשים מכיוון שהוא יהיה אקסקלוסיבי עבור ה – PS3, לפחות בשלב הראשון. זאת מתוך מטרה לנצל את המומנטום של Heavy Rain, שהיוצרים מאמינים שיצר רעב למשחקים דומים.

המשחק מתואר כשילוב בין חקירה בלשית בדוגמת CSI, כולל קטעי אקשן, לבין פתרון פאזלים כדוגמת פרופסור לייטון. תחקור הנשאלים נעשה באמצעות דיאלוגים ואיסוף ממצאים מהזירות השונות עוזר להשלים את התמונה. קטעי האקשן הם ברובם Quick Time Events כמו ב – Heavy Rain, ועל כל קטע מוצלח, מקבלים כסף איתו אפשר לקנות רמזים.

הסביבה העירונית בה מתרחש המשחק נראית כמו גרסה משופצת של סדרות משטרה קלאסיות ודגש רב הושם על הדיבוב המקצועי לדמויות השונות, כך שכל אחת מהן תישמע יחודית.

Red Johnson's Chronicles אמור לראות אור בחודש מאי, אותו חודש בו יוצא L.A. Noire שגם הוא מתעתד להחזיר מעט מקסם ההרפתקה הבלשית אל הקונסולות. מכיוון שאין מה להשוות בין הבאזז התקשורתי שקיבלו שני המשחקים האלו, מעניין יהיה לראות כיצד יתמודד דוד מול גולית בקרב הזה.

התחלה חדשה עם מסר אקולוגי

A New Beginning היא הרפתקה דו ממדית מצוירת שנמצאת בפיתוח כבר זמן רב וטומנת בחובה מסר אקולוגי: בשנת 2500 כבר ברור לכולם שכדה"א יגיע אל קיצו תוך זמן קצר, והסיכוי היחיד הוא לחזור לעבר בניסיון אחרון לשכנע את האנושות שתשנה את דרכיה ותפסיק לנצל בצורה מוגזמת את המשאבים העומדים לרשותה. במהלך הסיפור נפגשת פאי מהעתיד הרחוק עם מדען מהעתיד הקרוב (2050) בשם בנט, שכבר נואש מלשכנע את כולם בצדקתו. השניים משתפים פעולה בניסיון להציל את עתיד הכוכב, כאשר לא כולם מעוניינים שהמסר יעבור. השחקן שולט כל פעם באחת מן הדמויות.

כתב Adventure Gamers שכבר התנסה בערך בחצי משחק כותב כי הוא מצליח להימנע מגישה מטיפנית או מתחסדת שליוצרים היה יכול להיות קל להיגרר אליה. כמו בהרבה הרפתקאות מדעיות עתידניות שכאלו, לצד החידות המתבססות על שילוב חפצים או דיאלוגים, יש גם כמה חידות היגיון, וכמעט כמו כל משחק הרפתקאות שפותח בגרמניה, הוא זמין שם כבר משנה שעברה, כאשר הגרסה האנגלית בהפצת Lace Mamba תושק בחודש הבא.

הטריילר היחיד שקיים בינתיים הוא בגרמנית, מה שדי מתאים לאווירה האפוקליפטית.

Telltale מפצה את האירופאים

בנוסף להתווספותו של Strong Bad לחנות האירופאית של הPSN (כולל זו הישראלית) ולמחשבי המק, כפי שכבר הובטח לפני כמה חודשים, בתחילת אפריל ייצאו גם שתי המהדורות המיוחדות בקופסא של Tales of Monkey Island לחנויות אירופאיות.

מהדורת הפרימיום הזולה יותר כוללת את כל חמשת הפרקים וחומר נוסף כמו רקעים וסקיצות של ההפקה על גבי DVD אחד. מהדורת האספנים מעוצבת כמו תיבת אוצר של פיראטים ובהתאם לזאת אוצרת בתוכה מפה של קבוצת האיים הראשונה (Gulf of Melange) , קלף וודו, תחתית לכוסות ממועדון 41, מטבע אוצר עתיק מדומה וסיכה של "משפט המאה" מהפרק הרביעי. אלו חדשות די טובות לאספנים שמעדיפים להזמין מאירופה, משם המשלוח לעיתים מגיע מהר יותר. מספר חנויות כבר הזדרזו והורידו את המחיר המומלץ כך ששווה לבדוק את ההצעות השונות.


פארק היורה: טריילר דינוזאורים

טריילר חדש מ-Telltale שכולל גם ראיון עם המפתחים שם פוקוס על כמה מהדינוזאורים הוותיקים בסדרה ומראה כיצד הם מיוצגים במשחק. הטריילר מציג לכמה שניות את הדינוזאור החדש בעל העיניים הזוהרות שכנראה יהיה ממין טרוודון. לדינוזאור יהיה ארס קטלני במיוחד שיכול לגרום לטשטוש, הזיות ובסופו של דבר יביא למוות איטי בייסורים. לא ברור האם השחקן עצמו ייתקל בו, אבל מכיוון שכבר נודע שיהיה אפשר למות במשחק, זו אפשרות סבירה לחלוטין.

הפרק הראשון בהרפתקת "פארק היורה" יוצא למחשב בסוף אפריל.

Sarien מגיע לאייפד

Sarien.net של מרטין קוול מציע כבר זמן רב משחקי הרפתקאות קלאסיים של סיירה למשחק ישירות בדפדפן. בינואר האחרון הוא אפילו קיבל חותמת כשרות רשמית של Activision להמשיך ולהציע את שלושת המשחקים הראשונים בסדרות קינג קווסט, ספייס קווסט ופוליס קווסט באתר.

ועכשיו מסתבר שהבחור לא מסתפק בזה, וכרגע הוא עובד על התאמת האתר לאייפד דרך כתובות מיוחדות שדרכן יהיה אפשר להוסיף קיצורי דרך למשחקים (כך בעצם הוא עוקף את הצורך להוריד אותן כאפליקציות נפרדות) . הוידאו קצת מטושטש, אבל כמו שאפשר לראות, ב-2/3 העליונים של המסך אפשר להזיז את הדמות עצמה ובשליש התחתון אפשר לבחור מבין כמה פעולות רלוונטיות לאותו המסך. יש שיגידו שזו לא חוכמה וחצי מהפיתרון כבר גלוי, אבל גם לניידות יש מחיר...



 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:05 31.03.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    צריך לחכות לביקורות על פארק היורה אבל אם הכל יילך כמתוכנן אז יכול להיות שבפעם הראשונה בחיים שלי אני אקנה משחק של Telltale (אם הוא יהיה בהנחה דרך סטים). ולא, זו לא תיהיה הפעם הראשונה שאני משחק במשחק של Telltale מוהמוהמוהמומהמהוהההה!

  2. 2

    13:56 31.03.2011 | ET2k ET2k

    1 - אני חושב שהמחיר הכי זול שתמצא כרגע הוא 29$ ישירות מTelltale (במקום 34), סטים בדרך כלל נותנים הנחה של 10% בלבד על משחקים בהזמנה מוקדמת.

    יותר מזה, ההורדה ישירות משם היא כמעט תמיד על המהירות המקסימלית ואתה לא תלוי בלחץ שיש על השרתים של סטים.

    (איתי)

  3. 3

       | פורסם ע"י