הרשמה

חידוש ל-FFVII? "רק אחרי שנתעלה עליו"

Square-Enix חושפים את התנאים שצריכים להתקיים בשביל שיתחילו לעבוד על חידוש ל-Final Fantasy VII

 קלאוד וספירות' יצטרכו להמשיך לחכות: במשך שנים ארוכות, פונים מעריצים רבים לחברת Square-Enix ומבקשים ממנה שיכינו כבר חידוש למשחק Final Fantasy VII, אחד המשחקים המצליחים והמוערכים ביותר בהסטוריה. עד היום, החברה הייתה די חשאית בכל הקשור לחידוש כזה - אך כעת חושף המנכ"ל שלה מה בדיוק צריך לקרות כדי שמתכנתי Square יתחילו לעבוד עליו.

במהלך מפגש עם בעלי המניות של החברה, הסביר מנכ"ל החברה יואיצ'י וואדה, כי אין בכוונתו לאשר חידוש כזה כל עוד החברה לא תצליח להתעלות על המשחק המקורי. גם וואדה יודע ש-Final Fantasy VII נחשב על ידי רבים כמשחק הטוב ביותר בסדרה, ושאף משחק שבא אחריו לא הצליח לשבור את שיא המכירות שלו. לטענתו - להוציא חידוש למשחק הזה כשאין עדיין Final Fantasyמוצלח ממנו יהיה כמו "להרוג את הסדרה"

דבריו של וואדה מעניינים. בכל הקשור למכירות, אי אפשר להתווכח איתו: משחקי Final Fantasy שבאו אחרי השביעי לא הצליחו לשחזר את ההישג. יש לציין שהמשחק המדובר יצא 1997 - ככה שהיה לחברה הרבה מאוד זמן לנסות להתעלות עליו, ללא הצלחה. 

אך בנוגע לאיכות בהחלט אפשר להתווכח. מעריצים רבים של הסדרה יטענו, למשל, ש-Final Fantasy IX היה מוצלח יותר מ-VII. אחרים ישמרו אמונים דווקא למשחק העשירי בסדרה. "איכות", הרי, זה עניין של טעם - ובעוד הקונצנזוס בהחלט מסכים שהמשחק השביעי הוא המוצלח ביותר, וואדה לא יכול להתייחס לכך כמעין מדד אבסולוטי.

 

סביר להניח שלא נראה בעתיד הקרוב חידוש ל-Final Fantasy VII לא בגלל עניין האיכות, אלא בגלל סיבות כלכליות יותר: Final Fantasy VII היה משחק שאפתני וגדול מאוד - ולבנות את כולו מחדש כך שיציג גרפיקת HD וירוץ על קונסולות המשחק הנוכחיות יכול להיות הליך יקר מאוד - שלא בטוח ישתלם בסופו של דבר לחברה.

זאת ועוד - גם אם יחליטו בחברה לנסות ולחדש את המשחק, מי בכלל מבטיח שהחידוש יצליח ללכוד מחדש את הקסם של המשחק המקורי? אמנם נכון להיום הגרפיקה של Final Fantasy VII נראית נוראית, אבל היא גם חלק ממה שהופך את המשחק למה שהוא - ולשנות אותה יוכל להתברר בדיעבד כרעיון לא כל כך טוב.

ומה עם כל אותם גיימרים שפספסו את Final Fantasy VII בזמן אמת? אלה ישמחו לדעת שהמשחק המקורי זמין להורדה בחנות ה-PSN, ושלמרות הגרפיקה המיושנת הוא בהחלט עומד במבחן הזמן. בנוסף, לאחרונה נפוצו שמועות על כך שב-Square Enix מתכוננים לשחרר בקרוב גירסה של המשחק גם בחנות המשחקים המקוונת Steam. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:11 27.06.2012 | שוקימיצי שוקימיצי (אורח)

    לא היה ולא יהיה כמו FF7 עלילה בוגרת, מורכבת, ומשובחת בלי הפלצנות ודרמתיות היתר של משחקים 9, 12 ו14 בסדרה. העלילה, יותר מהגרפיקה, היא זו שמשכה אנשים למשחק. והדבר עבר מפה לאוזן והביא את הסדרה לשיאי מכירות שלא נראו מאז. המכירות החלו לרדת בדיוק בגלל העובדה שסקוואר החלה להשקיע יותר בגרפיקה ופחות בסיפור מרתק והדבר נראה בבירור במשחק האחרון והמזעזע.

    מה זה בכלל פיינל פנטזי? לאורך כל השנים המוקדמות יצאו בדיוק שלושה משחקים בכל דור של קונסולות. וכל משחק פיינל פנטזי היה גדול ומורכב יותר מכל דבר אחר שנעשה עד אותו הזמן. זה הבסיס של הסדרה. זו הסיבה להצלחה שלה וזה משהו ששכחו שם אצל סקוואר.

  2. 2

    15:27 27.06.2012 | ש ש (אורח)

    מי בכלל משחק בשחק הגיי הזה
    לך תראה אנימה ותבין
    סתם לא שיחקתי אפילו במשחק אבל זה מה עולה לי בראש

  3. 3

    15:37 27.06.2012 | שלום שלום (אורח)

    זה לא בסדר לעשות חידוש, זה לא בדר לעשות לקלסיקות חידוש ראבאק.

    הם יצטרכו לשנות את כל המשחקיות בשביל שתתאים לגיימרים של היום קיבינמאט. עדיף כבר שיוציאו עוד חמישה המשכים לFF13.
    והדבר הכי חשוב, כל עוד הם מוציאים משחקים בסגנון FF13 זה לא לעולם לא יקרה - אולי הגיע הזמן לחזור למקורות?

  4. 4

    15:42 27.06.2012 | שלום שלום (אורח)

    ודבר נוסף, FF7 הוא משחק טוב אבל לא הכי טוב, לתקופה שלו הוא היה מצוין. חוץ מזה אני נגעלתי מכמות הפאןבויס שהמשחק הזה יצר, ואיך שSE חלבו את המותג עם שלל המשכים בצורת סרטים/פריקוולים/ספין אופים, שאפילו לא גירדו את מה שהמשחק הזה העביר.

  5. 5

    22:03 27.06.2012 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    אני היחיד שחושב שדווקא Final Fantasy VI היה הכי טוב?

  6. 6

    23:30 27.06.2012 | WarFox89 WarFox89

    שיחקתי רק ב FF12 שהיה לי זמנו PS2 וממש אבל ממש לא אהבתי את המשחק הזה :)

  7. 7

    06:38 28.06.2012 | dddd dddd (אורח)

    ל-6, המשחקים שיצאו לPS2 ומעלה שונים ממה שיצא לPS1 ומטה.

  8. 8

    22:12 28.06.2012 | סאבין סאבין (אורח)

    12 הכי טוב בהפרש ענק מהשאר. הסיפור אומנם סביר אבל מערכת הקרב, המוזיקה, הקווסטים הצדדיים והעולם פשוט יותר טובים מכל משחק אחר. כמובן שזה עוזר שהצוות הכי טוב בהיסטוריית הJRPG, זה שאחראי גם על טקטיקס אוגר ועל FFT היה אחראי על המשחק הזה.

  9. 9

       | פורסם ע"י