הרשמה

תעשיית הגיימינג: עליה של 17% בהכנסות לעומת 2012

נחשו מי המוביל במכירות...

בשביל שנה שאמורה לסמל את סוף הדור הנוכחי של הגיימינג, בהחלט אפשר להגיד שההכנסות ממשחקים בשלושה הרבעונים הראשונים של השנה היו מוצלחים מעל המצופה. האם זה בגלל כותרי הקונסולות הבולטים או אולי מכירות משחקי המובייל שממשיכים לעלות? בואו נגלה.

אז כמה מוצלח היה הרבעון השלישי של השנה (יולי – ספטמבר)? מספיק בשביל שהתעשיה תכניס 3.45 מליארד דולר, 17% יותר מהרבעון המקביל שנה שעברה רק בגבולות ארה"ב – כך לפי מידע שפורסם על ידי חברת NPD המתמחה בניתוחי שוק. מי שעוקב אחרי החדשות כבר יודע שחלק גדול מהסכום הזה שייך ל-GTA V, שהכניס יותר ממליארד דולר ברחבי העולם בימי ההשקה הראשונים. ה-3.45 מליארד מתחלקים לשלוש קבוצות: 1.3 מליארד הוצאו על משחקים פיזיים, ואילו השוק הדיגיטלי הוכיח שהוא העתיד עם 1.75 מליארד דולר. יתר הסכום, 436 מליארד, הוצא על השכרות משחקים – תחום שכמעט ולא קיים בארץ אך ממשיך לשגשג בארה"ב.

הנתונים האלה מראים שהשוק הגדול ביותר בגיימינג כרגע הוא השוק הדיגיטלי, אבל זה לא ממש "חוכמה" שכן השוק הזה כולל בתוכו תכנים והרחבות למשחקים (DLC), משחקים דיגיטליים מלאים, משחקי מובייל, משחקים ברשתות החברתיות ומנויי פרימיום שונים. עדיין, אפשר לראות מגמה הולכת וגודלת של משחקים שההוצאה עליהם לא נגמרת עם רכישת הדיסק וממשיכה גם לתכנים נוספים בתשלום, שלא נדבר על ההוצאה החודשית על מנויים הכרחיים כמו Xbox Live Gold ו-PS Plus. כעת, עם השקת הקונסולות החדשות והמאסה של המשחקים הגדולים של השנה (כמו CoD: Ghosts ו-Battlefield 4), אנו יכולים לצפות לרבעון רווחי במיוחד לתעשיה.

מה דעתכם? האם אתם מרגישים שאתם משלמים יותר בתקופה האחרונה על משחקים?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:08 25.11.2013 | WarFox89 WarFox89

    אוקטובר-דצמבר זה תמיד הרבעון הכי רווחי בתעשייה מכיוון שכל הלהיטים יוצאים לקראת סוף השנה וגם מכירות החגים וההנחות.

  2. 2

       | פורסם ע"י