הרשמה

יוצרי LoL: "אל תקראו לנו חמדנים"

האם League of Legnds הפך למכונת כסף עם השנים?

כבר אין וויכוח בעניין - League of Legends הוא כנראה המשחק החינמי המצליח ביותר במערב ואחד המשחקים התחרותיים האהובים ביותר בישראל, אבל האם השנים הפכו אותו פחות למשחק הוגן וכיפי, ויותר למכונת כסף חמדנית? תלוי את מי שואלים. בימים האחרונים התלהט דיון ב-Reddit בו שחקנים התלוננו על כך שהמפתחת Riot לא יצרה קליינט חדש לעונה 4 של הסצינה התחרותית, ולא עבר הרבה זמן עד שהמעריצים התחילו להאשים את יוצרי המשחק בחמדנות והבליטו את מכירי המיקרו-רכישות העולים ואת ההגבלות החדשות על החזרים כספיים. עוד תלונה היתה על כך ש-Riot כביכול הורידה מהאוויר קליינטים לא-רשמיים להרצת המשחק כמו Wintermint, שלפי הדיווחים משתמש ב-80% פחות זכרון מהקליינט הרשמי.

כשמארק מריל (Marc Merrill), אחד מיוצרי המשחק, ראה את הדיון - הוא היה חייב להיכנס פנימה ולהגן על כבודו ועל כבודה של Riot: "זה די מתסכל שאנשים מסתכלים עלינו כחמדנים, כי תסתכלו על מהזווית שלנו: בנינו פחות את היותר את המשחק החינמי הראשון שזכה להצלחה במערב בגלל שגיימרים ממש אוהבים אותו. עשינו את זה על ידי בניית משחק ממש כיף, עם השקעה הולכת וגודלת שבאה להגדיל ולשפר את המשחק ולא את הערך הכספי והיכולת שלו להכניס כסף." מריל המשיך והשווה את המשחק לרכישות אחרות, וטען שאם תשוו את הזמן ששחקנים משקיעים ב-LoL אל מול הכסף שהם משקיעים בו - החישוב יהיה זול בהרבה בהשוואה לסרטי קולנוע, משחקים אחרים וצורות אחרות של בידור. הוא גם ציין שוב כי המשחק הוא חינמי לחלוטין וכי יש מליוני שחקנים שמבלים שעות רבות עם LoL ולא מוציאים עליו אגורה. מצד שני, מריל ציין כי יש שחקני LoL מקצועיים שמכניסים לכיסם קרוב למליון דולר בשנה.

"אנו עושים את כל זה בגלל ש-Ryze ואני גיימרים. תמיד היינו, ותמיד נהיה. אנחנו משחקים במשחק בעצמנו. כשהשרתים נופלים, אנחנו מתעצבנים. כשאנחנו לא מספקים משהו שהובטח, אנחנו מתעצבנים ומשנים את כל עולם המשחק [...] ונחשו מה עוד? רוב חברות המשחקים מתמקדות על תנונים כמו ARPU (חישוב של הכנסות מהמשחק פר משתמש) ומנסים לבנות את החברות שלהן על מכירות, אנחנו עושים את ההפך."

לסיכום, מריל סיים את התגובה הרגשנית ודחה על הסף את טענות הגולשים על חמדנות מצד Riot. "אז, אל תיעלב - אבל אני לחלוטין לא מסכים איתך על טענות החמדנות וכן, זה מעצבן אותי בגלל שהשקעתי את 8 השנים האחרונות בבניית החברה הזאת, המשחק והצוות כדי להביא ערך מצוין ולהתייחס לשחקנים כמו שצריך - ובעיקר בגלל שהיחס בין עובדי Riot לשחקנים השתנה מ-1:5,000 ל-1:50,000, המסר והתשוקה שלנו נהיים קצת מטושטשים. אז, תודה על התזכורת שאנחנו צריכים להסביר את עצמנו טוב יותר."

איפה אתם עומדים בעניין? האם Riot הפכה לחברה חמדנית יותר עם השנים או שהטענות כלפיה חסרות בסיס?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:06 02.01.2014 | FuXeR FuXeR

    חברה מצויינת,לא מבין למה כולם מתלוננים,דרך אגב התרגום של התגובה לא משהו..

  2. 2

    14:17 05.01.2014 | Caboose Caboose

    אל תתנו לכל החנופה הזו ולסיסמת ה"אנחנו קודם גיימרים" לשטות בכם....RIOT היא חברה וכמו כל חברה תפקידה הוא לייצר כסף. כששרתים נופלים-אנשים לא משחקים והם מפסידים כסף ולכן הם מתעצבים.המשחק מאפשר כניסה חינמית לכל אך ברגע ששחקן נכנס ורוכש בכסף אפילו מיקרו-עיסקה אחת RIOT ברווח עליו.
    המשחק פונה לאספקטים הפסיכולוגיים הנמוכים ביותר של התמכרות וכל מי שייפול ימצא עצמו משלם הרבה כסף לRIOT.
    לדוגמא - המשחק תמיד משגר דמויות חדשות לשחק עימם, אין דמות שRIOT הוציאו מבלי לודא שהיא חזקה מאוד ושוברת את האיזון. כמובן שהם יכחישו אבל תמיד לאחר כחודש\חודשיים מגיע לכל הדמויות האלו NERF (הורדת כח למען איזון) מדוע-?
    כיוון שדמויות שחזקות (OVER POWERED) הם מטרה לכל אותם שחקנים שרוצים לנצל את העובדה הזו - והם ימהרו לקנות אותה ולהתשמש בה כדי לנצח שלא בצורה הוגנת. מה קורה לאחר הNERF? תהיה דמות חדשה חזקה- אין מה לדאוג- שימו לב כמה הPATCH מכילים בתוכם גם את האיזון לדמות וגם דמות חדשה לשחק עימה ...צירוף מקרים?

    אז לא - אין מה לקנות את הטענה הזו -RIOT רוצים להרוויח וכמה שיותר והאמת שבזה אין מה להאשים אותם.
    גם אין מה להאשים אותם בעובדה שהם מכחישים זאת ומפזרים עשן ציבורי כדי להסתיר את זה -כשנבין שעובדים עלינו RIOT יפסידו כסף.

    WELCOME TO THE REAL WORLD

  3. 3

    18:06 05.01.2014 | winzard winzard

    ל-2

    בניגוד לחברות אחרות (כמו בליזארד, אקטיוויז'ן וכו') ריוט אמנם במטרה להרוויח כסף (ומגיע להם כמו שמגיע לכל בנאדם שעובד) אבל הם גם עושים דברים מהלב ומשקיעים - וזאת הסיבה העיקרית להצלחה של המשחק.

    רואים שהוא מושקע. רואים שהוא עשוי עם נשמה ולא סתם כמכונת כסף. הכסף שם ויש הרבה ממנו, ולכן יש גם ביקורת. אבל זאת לא הסיבה שהאנשים האלו עובדים ועושים את מה שהם עושים, כי זאת חברה מיוחדת, מבינים את זה כשמסתכלים מקרוב.

  4. 4

       | פורסם ע"י