הרשמה

שיחקנו: Ori And The Blind Forest

בדקנו את אחד מהמשחקים המצופים של 2015

אחת מההפתעות הגדולות של השנה האחרונה, במיוחד בכנס E3, הייתה המשחק Ori And The Blind Forest של חברת Moon Studios.

מה שהפתיע אותי מאוד היה לראות בכנס GameIS 2014 אמש את הקבוצה הישראלית מבין המפתחים של Moon Studios בעמדה שכולה טוב: עמדות משחק של Ori And The Blind Forest.

ההתרגשות בעיצומה וצוות Vgames ניגש למלאכה: לשחק, סוף סוף, במשחק המצופה שנמצא בפיתוח כבר 4 שנים על ידי מפתחים ממדינת ישראל, ארה"ב, גרמניה, אוסטריה, אוסטרליה וקנדה. ולחבר'ה האלה יש את הגיבוי של המפיצה Microsoft Studios.

אנחנו משחקים את אורי, סוג של יצור נשמה אשר אימו נחטפה. אז כפי שכבר הבנתם, אנו יוצאים למסע ביערות הקסומים במטרה למצוא את אמו.

אפשר להציג את Ori And The Blind Forest כפלטפורמר דו ממדי לכל דבר, אם כי יותר מדובר בתת הז'אנר "Metroidvania" עם אלמנטים של משחקי RPG.

בהמשך לכך, את עולם המשחק תוכלו לחקור בחופשיות כמעט לגמרי. המשחק לא מחזיק אתכם בנתיב אחד בלבד אלא מאפשר לכם לחקור אותו בכיוונים שונים תוך נטייה שמאלה (בשונה מפלטפורמרים דו מימדים אחרים בהם נעים ימינה).

אחרי זמן משחק קצר תוצג בפניכם מעין "Orb" זהבהב הנקרא "Spirit Light" את אלו תאספו בהמשך על ידי הריגת אויבים. ככל שתאספו יותר, כך תרוויחו נקודות ניסיון.

בהמשך מגלים כי לאורי מתלווה מעין רוח ללא פיגורה אנושית בעלת כוחות. הכוח הראשון שיעניק בן הלוויה הזה למסע הוא היכולת לתקוף. 

את נקודות הניסיון שתרוויחו תוכלו להשקיע בסקילים שמחולקים להתקפה, מחקר ותנועה. ככל שהמשחק ממשיך נגיע למקומות הקשורים ישירות לסיפור, בהם נוכל לקבל יכולות נוספות. כמו למשל היכולת לטפס על צצדי קירות בעזרת קפיצות חוזרות.

יכולת מעניינת במיוחד נקראת "Bash Attack", בעזרתה נוכל לנתר גבוהה ולבחור את הכיוון אליו נרצה להגיע. את היכולת הזו אפשר לבצע על אויבים ובתיאום מושלם. אזורים שלמים במשחק יבקשו מכם להשתמש ביכולת הזו לאורך זמן מסוים על מנת להתקדם מאותו אזור. ככל שהמשחק מתקדם, כך השימוש ביכולת הזו יאתגר יותר. היכולת גם מאפשרת לכוון התקפה של אויב בכיוון ההפוך בחזרה אליו. 

עוד עובדה מעניינת על המשחק היא שעל מנת לשמור את ההתקדמות שלנו נצטרך לאסוף מספר מסוים של "Energy Cell" כדי לקבל "Soul Link". בעזרתן אפשר לשמור בכל מקום שנרצה, אך צריך להשתמש בהם בחכמה.

וויזואלית, Ori And The Blind Forest הוא פשוט חוויה יוצאת מגדר הרגיל. הוא יפהפה בכל קנה מידה אפשרי. הצבעוניות שלו, הסאונד, המוזיקה, הפיזיקה והאנימציה, כולם מתחברים לתזמורת אחת שתערבל לכם את כל החושים הויזואלים ותנעים לכם את האוזנים. לכל אלמנט או אופציה במשחק מותאם בקפידה מנגנון עיצובי מרהיב אשר מביא את העולם של אורי לחיים.

Ori And The Blind Forest יגיע ל-Xbox One, Xbox 360 ו-PC ב-2015.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י