הרשמה

שמועה: מיקרוסופט במגעים לרכישת AMD

איך המהלך הזה עשוי להשפיע על שוק הגיימינג?

לפי מקורות אנונימיים, מיקרוסופט נמצאת במגעים לרכישת חברת החומרה AMD

עסקת ענק נרקמת במהלך החודשים האחרונים בין חברת מיקרוסופט לבין חברת יצור השבבים AMD - כך נמסר לאתר Kitguru ממקור מיודע. ע"פ הדיווח, מיקרוסופט פנתה ל-AMD במטרה לרכוש את החברה ולהפוך אותה לחברת בת של מיקרוסופט. אותם מקורות אומרים כי מיקרוסופט לא תהסס לשלם סכום של 1.81 מיליארד דולר, כשוויה של חברת AMD.

אחת הסיבות העיקריות לכך היא שמיקרוסופט כבר נמצאת מספר שנים בתחרות עם חברת סוני על שוק הקונסולות הביתיות. לפי דיווחים, על כל מכשיר Xbox One שהחברה מוכרת, היא מוציאה כ-100$ על השבבים הכלולים של AMD. העובדה שמיקרוסופט מכרה מעל 12.6 מיליון יחידות, אומרת שהיא כבר הוציאה מעל ל-1.26 מיליארד דולר.

הקנייה של AMD נשמעת כמו צעד הגיוני שעשוי לחסוך כסף לחברה ולעזור לה לפרוץ לשוק החומרה. למרות העובדה שמיקרוסופט תשמח לקנות את AMD, דווקא חברת השבבים יכולה להיות זו שאינה מעוניינת במכירה. בעוד שמיקרוסופט תשתמש בשבבים שלה בשביל המכשירים היעודיים שלה, אין לה שום עניין בליצור כרטיסי מסך בעלי מפרט גבוה - אחד הדברים החשובים של חברת AMD.

בטור שפרסמנו בויגיימס רק בשבוע שעבר, "המשדרג" רועי באלוה ניתח את מצבה העגום של AMD וקבע כי "AMD צועדת במקום וחוזרת על אותה הנוסחה הכושלת מבלי להראות רצון או מאמצים לשנות את המצב". האם זה המהלך שיוציא אותה מהבוץ ויציל אותה מפשיטת הרגל הבלתי נמנעת?

מיקרוסופט ו-AMD עדיין לא הגיבו בנושא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:36 30.06.2015 | בר בר (אורח)

    כבר שנים שמייקרוסופט חוזרת ואומרת: "תסתכלו עלי אני לא רק תוכנה! כן תראו איזה מגניב אני עושה עכשיו גם פאלפונים!" ושנים שהם עושים את זה לא טוב. מעניין מה יקרה הפעם.
    ניחוש שלי: העסקה תתבצע בעבור סכום מוגזם ומייקרוסופט "תבלע" את AMD כמו שהיא בלעה את נוקיה.

  2. 2

    00:33 01.07.2015 | הכלכלן הכלכלן (אורח)

    עם כל הכבוד לרצון של AMD, אם תגיע הצעת רכישה, בעלי המניות יכריחו את ההנהלה לקבל אותה. AMD מפסידה מאות מליוני דולרים גם עם כרטיסי המסך המהוללים שלה. השאלה החשובה היא האם אנחנו עומדים לשלם הרבה יותר על כרטיסי מסך של NVIDIA בעתיד.

  3. 3

    12:24 01.07.2015 | ב ב (אורח)

    אלא שזה לא נכון, 1. השתמשת פעם בלומיה מתקדם? הממשק שלו מדהים, חלק מכל טלפון שניסיתי. המון אופציות, יעיל, נוח, הם יודעים מה הם עושים שם במיקרוסופט. העובדה שזה לא מצליח היא בגלל חוסר באפליקציות, אבל זה לא באשמתם אלא באשמת המפתחים שתקועים ב-iOS ובאיחור ניכר גם ב-Android.

  4. 4

       | פורסם ע"י