הרשמה

יומן מסע - Intel Extreme Masters 2016

איתמר ברזנר מספר על המסע לאליפות העולם בפולין, על החויות וקצת דעה אישית

איתמר ברזנר משתף אותנו בחוויות והאירועים באירוע הספורט האלקטרוני IEM 2016

ביום שישי, קצת יותר משבוע לפני אירוע הענק IEM 2016, טלפון מפתיע הגיע מחברת אינטל שהציעו לנו לנסוע לסקר את העונה העשירית של האליפות והשלישית ברציפות בעיר Katowice בפולין. לכבוד העונה העשירית אינטל החליטו לשלוח כתבים מכל רחבי העולם כדי לסקר את האירוע ולחשוף כמה שיותר קהלים לעולם הגיימינג והספורט האלקטרוני. אינטל שלחו מישראל ארבעה חבר'ה (כולל אותי) מאתרים שונים וקהלי יעד שונים. אלי הצטרף לאליפות רועי, כתב החומרה בויגיימס. זהו אירוע הספורט האלקטרוני הבינ"ל הראשון שנסעתי אליו ולא שכשזה מגיע לאליפות הגדולה ביותר של השנה, בחסות אינטל ובהפקת ESL, ההתרגשות עצומה; אפילו לאלה שהיו בעבר באירועים כאלה ודומים.

לאלו שלא מכירים אותי, אני נמצא קרוב ל-10 שנים באתר ויגיימס, התחלתי כצוות זוטר בקהילת 1.6 ומשם השמים היו הגבול. כיום אני מנהל פיתוח עסקי באתר ודואג לקדם את האתר מבחינת שיתופי פעולה ופיתוחים עתידיים ובין היתר כותב תכני ספורט אלקטרוני, מעצב, עורך וידאו וגם לומד לפסיכומטרי.

למי שלא לגמרי מעורה בעולם הספורט האלקטרוני, אליפות Intel Extreme Masters אינה מתמקדת במשחק אחד בלבד וכוללת סדרה של טורנירים למשחקים המרכזיים והמובילים בתחום: Starcraft 2, League of Legends, Counter Strike: Global Offensive ועוד כותרים כמו Hearthstone, Rainbow Six ועוד. גולת הכותרת והחידוש המרכזי היה אליפות CS:GO לנשים שכללה את 4 קבוצות נשים הטובות ביותר בעולם. Intel ו-ESL שמים דגש על גיוון ועל חיזוק השכבות החלשות בספורט האלקטרוני כפי שראינו בהכרזה של ארגון AnyKey שמטרתו העיקרית היא ליצור את השוויון ולתת את ההזדמנות לשכבות הפחות מקובלות להשתלב בספורט. זהו צעד שמקבל תאוצה רצינית מצדם של אינטל שמשקיעים המון כדי שכולם יוכלו לשחק עם כולם בלי שום הבדלים. לאחר המון שיחות עם אנשי המפתח באירוע בין אם זה אנשי אינטל או השחקניות עצמן, בהחלט יש תאוצה בעד הנושא של שילוב הנשים והאוכלוסיות הפחות "נחשבות" בכל התחומים, לאו דווקא רק בגיימינג, אלא גם בתעשייה ובהיי טק. אני שמח שיש מישהו שבאמת מרים את הכפפה וגורם לשינוי כזה לקרות.

אליפות Intel Extreme Masters התחילה ביום רביעי ב-2 במרץ עם שלבי הבתים של CS:GO בדלתיים סגורות ולאחר מכן הצטרפו גם LoL ושאר המשחקים. האליפות נפתחה לקהל הרחב ביום חמישי ב-3 במרץ, אך אני הגעתי לפולין רק ביום שישי בלילה ולמעשה פספסתי את היום הראשון של התחרות. אני יכול לומר שלא פספסתי יותר מדי מבחינת מה שקרה באותו היום, חוץ ממשחקי רבע הגמר של CS:GO שזה קצת אכזבה מבחינתי.

ביום שבת ב-4 במרץ יצאנו עם הסעה מסודרת מהמלון לכיוון האירוע, בדרך עברנו דבר מאד מעניין ומרשים (אך מוזר באותו האופן) - בית הקברות של Katowice, שכנראה ביום שישי ביקרו בו המון אנשים כי הוא מקושט כולו בעציצים ופרחים. כשהתקרבנו כבר ל-Spodek כבר ראינו מרחוק את התורים הענקיים שנמשכו כבר לתוך המדרכות בכביש, מחזה פשוט מדהים שבו מאות אלפי אנשים עומדים בתור בשקט מופתי ובסבלנות בקור של 0 מעלות ולפעמים גם פחות מזה. למזלנו אנחנו עיתונאים ולא חיכינו בכלל בתור והאוטובוס זרק אותנו היישר בכניסה ל-ICC.


שם חברתי לרועי שהגיע יום לפני והוא הדביק אותי בפערים שפספסתי באותו היום. התחלנו להסתובב בקומת ICC שזהו גם אזור הביתנים של כל החברות שהציגו מוצרים למכירה ולהתנסות, בין החברות הגדולות: Intel, HyperX, ASUS, MSI, Need for Seat (Maxnomic), Zowie ועוד. לאחר מכן הלכנו להסתובב באיזור העיתונאים Business and Media והלכנו לראות מה אינטל הביאו איתם להצגה באירוע. באזור העיתונאים היו חדרים פרטיים לחברות Intel, G2A, SteelSeries, וכן Twitch שם ראינו את היוטיובר המפורסם AnderZEL שהגיע לאירוע, לצערנו לא יכולנו לדבר איתו כי לא הייתה לנו אפשרות להיכנס לאזור הפרטי של Twitch.

בהמשך פגשנו את החברים שלנו ב-HyperX והצלחנו לראיין בפעם השנייה את אדוורד ביילי (Edward Baily), מנהל העסקי בחברה והצלחנו להשיג ממנו מידע מאד מעניין בנוגע למוצרים העתידיים של החברה, את הראיון המלא אפרסם בהמשך. בשעה 17:00 (שעון פולין) הלכתי להשתתף בטורניר לעיתונים בלבד במשחק CS:GO שהעברתי את חלקו בשידור חי בטוויץ', לצערי לא הספקנו לסיים את הטורניר כי הגמר של CS:GO התחיל בשעה 18:00 ואת הגמר אי אפשר לפספס. ישבנו כל החבר'ה מישראל לראות את המפה הראשונה של הגמר ואז יצאנו להתכונן למסיבת האפטר פארטי שהתקיימה אחרי הגמר. לצערנו לא ראינו את כל המפות אך עקבנו מקרוב אחרי התוצאות - מסתבר שכשמגיעים לאירוע כזה בשביל לעבוד, בסוף רואים פחות משחקים ממה שהייתי רואה בבית.

מסיבת האפטר פארטי התחילה מיד לאחר הגמר בשעה 22:00 והתחלקה לשניים – עיתונאים ומסיבת VIP של טוויץ'. המסיבה של העיתונאים, איך לתאר את זה במילים יפות? לא הייתה משהו, אז אנחנו כמו ישראלים אמיתיים הלכנו לראות מה יש במסיבת ה-VIP של טוויץ. שם גילינו שיש אוכל, שתייה וכל השדרנים והטאלנטים היו שם והעבירו שם את המשך הלילה שלהם, בהמשך הגיעו גם כל השחקנים.


ישובים מימין לשמאל: ראלף רייכרט (Ralf Reichert), גורג' וו (George Woo), לי מאכין (Lee Machen), מארצ'ין קרופה (Marcin Krupa)

יום ראשון היה היום העמוס ביותר שלנו והתחיל בשעה 10:00 בבוקר עם מסיבת עיתונאים של Intel, שם Ralf Reichert סגן נשיא ESL ו-George Woo, מנהל שיתופי פעולה וחסויות ב-Intel, דיברו על התפתחות הספורט האלקטרוני בשנים האחרונות ועל ההתפתחות של אליפות Intel Extreme Masters בעשור האחרון והסתכלו קדימה על שנת 2019. בהמשך דיבר גם Lee Machen שאחראי על שילוב בין Intel לחברות המשחקים וכן איש מפתח בארגון AnyKey. ראש העיר Marcin Krupa בירך את ESL ואת Intel על האירועים האחרונים והנוכחי והסביר כיצד זה תורם לגדילת העיר Katowice. בסוף דיבר Frank Soqui שאחראי על פלטפורמת המעבדים והדסקטופ באינטל. לאחר מכן תפס את הבמה Frank Soqui והרצה על ההתפתחות של המעבדים, על חזון החברה בעתיד וענה על שאלות העיתונאים. לאחר הפסקה קצרה עלו נציגי HyperX למסיבת העיתונאים שלהם והציגו פיתוחים עתידיים של החברה. אנחנו כמובן דאגנו להיות בכל מסיבות העיתונאים, תפסנו אנשי מפתח לשיחה ושאלנו שאלות בפאנלים השונים, ואת הסיכומים המלאים של מסיבות העיתונאים נביא לכם בהמשך.


מימין לשמאל: אדוורד ביילי (Edward Baily), פאוול סמיגיאלסקי (Pawel Smigielski), מייקל בוצ'נסקי (Michal Bochenski)

אחרי המסיבה של HyperX הלכנו לחדר פרטי של אינטל שם היה לנו פאנל "שולחנות עגולים" עם בכירי החברה שדיברו מקודם במסיבת העיתונאים של אינטל. אנחנו ישבנו עם Frank Soqui ועם Lee Machen ושחקנית CS:GO מקצועית Hege Botnen מקבוצת LGB. בשולחנות העגולים שאלנו שאלות וקיבלנו תשובות לכל מה שרצינו. אל דאגה, נפרסם את כל הראיונות בהמשך.

סיימנו את החלק הראשון של היום בשעה 16:00 ומעכשיו היינו פנויים לכל שארית היום. המשכנו להסתובב בביתנים, בתצוגות של אינטל, ב-Spodek והלכנו לשחק שוב באזור FreeToPlay. לא הלכנו לצפות בגמר LoL ובמקום הלכנו לאכול המבורגר במסעדה מקומית "Mad MicK". לאחר מכן חזרנו למתחם האליפות וחיכינו לאוטובוס שיחזיר אותנו מלון. למחרת יצאתי בשעה 4:15 לשדה התעופה כדי לחזור לארץ.


שולחן עגול עם פרנק סוקוי (Frank Soqui) כמו שאפשר לראות - השולחן לא באמת עגול


שולחן עגול עם לי מאכין והשחקנית הג' בוטנן (Hege Botnen)

לסיכום

החוויה הייתה מטורפת, במיוחד בגמר של CS:GO שכל הקהל צועק אחרי כל הריגה של Luminosity – פשוט מדהים. ההייפ ב-Spodek היה מטורף למרות שהקבוצה הפולנית לא שיחקה בגמר. דוכני החברות פחות הרשימו אותי כי לא הציגו חידושים או פיתוחים, אלא רק מכירות. חוץ מזה אזור העיתונאים היה מאוד מרשים והתרבות והיחס אחד כלפי השני שונה לגמרי ממה שכולכם מכירים – אי אפשר לתאר את זה במילים. מתחם ה-FreeToPlay היה עם 200 מחשבים, חלקם חזקים מאד וחלקם היו NUC שהריצו דווקא משחקים ממש לא רע, אני אישית שיחקתי על מחשב נייח רגיל, הרצתי CS:GO וכן שידור באותו הזמן בלי להרגיש לאגים או נפילות ב-FPS.

למי שתהיה ההזדמנות לנסוע לאירוע בינ"ל של ESL או כל חברה אחרת הייתי ממליץ בחום, הדבר הזה הוא חוויה שכל גיימר חייב לעבור לפחות פעם אחת בחייו; וגם זה מקום מעולה ליצור קשרים ולהכיר אנשים מקרוב שבדר"כ רואים אותם דרך מצלמת וידאו בטוויץ' או יוטיוב. האירועים הבאים שאני מתכנן לנסוע אליהם: גמר ESL Pro League באמצע מאי בלונדון וגם ESL One Cologne בתחילת יולי בגרמניה. מי שכן מתכנן לנסוע לאירוע כזה או אחר ויש לו שאלות על האירוע הנוכחי/הבא, אני בכיף אוכל לעזור ולייעץ, תוכלו לשאול שאלות בתגובות כאן או בפרטי: אני זמין לרוב במייל [email protected] ואשתדל לענות לכולם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:21 13.03.2016 | . . (אורח)

    למרות שספורט אלקטרוני מעניין לי את התחת, היה מאוד נחמד לקרוא. כדאי שתטוסו גם ל-E3 כמו בימים הטובים.

  2. 2

    16:08 13.03.2016 | R0x0R R0x0R (אורח)

    היה מעניין מאוד לקרוא את היומן מסע שלך .
    כל הכבוד על ההשקעה :)

  3. 3

    16:46 13.03.2016 | איתי שמיר איתי שמיר (אורח)

    סחטיין עליך איתמר. גאה בך!

  4. 4

       | פורסם ע"י