הרשמה

נשיא סוני מתחמק מהצעת החברות של מיקרוסופט עם Cross-Network

הכדור במגרש של סוני

עכשיו כשאנחנו יודעים שזה אפשרי לשחק עם שחקנים על הקונסולה המתחרה, כל מה שצריך זה שמיקרוסופט וסוני ישימו את היריבות בצד

מוקדם יותר השבוע קיבלנו הכרזה מרעישה מהצד של מיקרוסופט על Cross-Network Play - טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין שחקני ה-Xbox One לשחקני ה-PS4 ושוברת את החומה שמפרידה בין שתי הקונסולות. המשחק החלוץ בתחום הוא Rocket League שמאפשר כבר עכשיו לשחקני שתי הקונסולות להיפגש באותו המגרש, והרבה לא יודעים שיש חלוץ אפילו מוקדם יותר - Final Fantaxy XI שאיפשר את אותו הדבר בדיוק. מיקרוסופט העבירה את הכדור לצד של סוני מאחר ומדובר בטכנולוגיה שהם צריכים לאמץ ולאשר למפתחים להשתמש בה. אם סוני תסכים לשתף פעולה, לא יקח הרבה זמן עד שנוכל לשחק מגוון רחב של משחקים עם ונגד שחקנים מהקונסולה המתחרה. אולם, נראה שסוני לא ממהרת לקפוץ למיטה עם מיקרוסופט.

נשיא אולפני סוני שוהיי יושידה (Shuhei Yoshida) נשאל על ידי Eurogamer במהלך כנס GDC האם סוני פתוחה לשיתוף פעולה שכזה מול מיקרוסופט, והתשובה שלו היתה מתחמקת בצורה שיותר אופיינית למה שאנחנו רגילים לשמוע ממיקרוסופט: "מאחר וה-PC היא פלטפורמה פתוחה, זה הרבה יותר פשוט, אבל לחבר בין שתי רשתות סגורות זה הרבה יותר מסובך, אז אנחנו צריכים לעבוד עם המפתחים והמפיצות כדי להבין מה הם מנסים להשיג, ואנחנו צריכים להסתכל על אספקטים טכניים." אולם, הקטע הטכני הוא הפשוט יותר. מה שיהיה יותר מסובך זה לאחד את נהלי העבודה של שתי הרשתות, למשל כאשר אחת הרשתות יורדת לצורך תחזוקה - מה ההשלכות של זה על הפלטפורמה השניה? יושידה הסכים לגבי החלק הטכני והוסיף: "האקספט הטכני עשוי להיות הקל ביותר, אבל אנו צריכים להסתכל גם על בעיות בנהלים ובעסקים, אז אנו נעבוד מול המפתחים והמפיצות".

למען האמת לא יכולנו לצפות לתגובה חיובית יותר מיושידה, שכנראה רק מתחיל להבין את המשמעות של Cross-Network. מה דעתכם - האם בעתיד אנו נראה את הפערים מצטמצמים בין הקונסולות המתחרות?

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:18 19.03.2016 | בר בר (אורח)

    אני רואה תמריץ עסקי הרבה יותר חזק למייקרוסופט מאשר לסוני (בגלל מספר משתמשים) ולכן לא נראה לי שהם יאשרו כזה דבר כל כך בקלות ובטח שלא ידחפו לזה. הדרך עוד ארוכה.

  2. 2

       | פורסם ע"י