הרשמה

Overlord: Dark Legend

Overlord: Dark Legend - רשמים ראשונים מבטיחים ב- IGN

לאחרונה סיפרתי כאן על Overlord: Dark Legend, משחק מבוא ("פריקוול") אשר מפותח באופן בלעדי לקונסולת ה-Wii. לכתב IGN הייתה הזדמנות לראות את המשחק בפעולה בתערוכת Leipzig, ולדעתו הוא לובש צורה של משהו מיוחד באמת.

כמו Pikmin, רק אפל הרבה יותר

Overlord המקורי עבור קונסולת ה-Xbox 360 תואר כשילוב בין האסטרטגיה בזמן אמת שהציג Pikmin של נינטנדו לבין האסתטיקה של Fable. במשחק תגלמו את ה-Overlord, והמטרה שלכם בו תהיה לנדוד בארץ ולגרום לאנדרלמוסיה והרס על ידי שליטה בצבא של עבדים נבזים. על פני השטח, Dark Legend נראה דומה מאוד למקור מבחינת השליטה בדמות הראשית בגוף שלישי, וההשפעה על העבדים ועל האופן שהם פועלים בעולם המשחק. 

לדברי כתב IGN, בתחילת הדמו, מסך הפתיחה של Dark Legend הציג סרטון FMV שנראה כל כך טוב עד שהוא היה בטוח שהוא צולם במשחק המקורי על ה- Xbox 360. די מהר הוא גילה שמדובר בגרסת קונסולת ה-Wii דווקא. נראה שמנוע המשחק מציע ויזואליות מהממת באמת, אשר התמונות הראשונות למשחק לא עושות לו צדק כלל.


הדגמה - חלק 1

Dark Legend לוקח את השראתו מסיפורי מעשיות קלאסיים (אם כי הוא לוקח אותם לכיוון פחות תמים), והוא מתנהל בנוף פנטזיה שופע. במהלך הדמו, הכתב זכה לבקר בצריפים רעועים, בגבעות ירוקות ובמפלי מים מדורגים. עולם המשחק מתאפיין בצבעים מלאי חיים, טקסטורות חדות, צללים בזמן אמת, ומודלים מפורטים להפליא. אכן, נראה שזה המשחק צד ג' הכי יפה עד כה שנראה עבור קונסולת ה-Wii.

בעוד שבבדיקה מדוקדקת נראה שאכן המפתחים נאלצו לעשות מספר ויתורים גרפיים כדי לגרום למשחק לרוץ על ה-Wii, זו עדיין דוגמה לכך שתשומת לב קפדנית וגישה יצירתית ביחס למגבלות הטכניות של הקונסולה יכולות להפיק תוצאות מרשימות. בעיקר אם לוקחים בחשבון את מספר העבדים שהמנוע מריץ על המסך, וזוכרים עד כמה פיתוח המשחק עוד רחוק משלבי סיום.

מפותח מהיסוד לקונסולה

לדברי הכתב, זה ברור לחלוטין ש-Climax Studios, מפתחת המשחק, יוצאת מגישה לפתח את המשחק מהיסוד לקונסולת ה-Wii. לצד הגרפיקה, Dark Legend גם מתהדר בממשק שליטה בסגנון Point-and-click שעושה שימוש מלא ורגיש ביכולות השליטה של הקונסולה. זה זורם במידה שלא תאומן והרבה פחות מסורבל מאשר ממשק השליטה שיושם בגרסת ה-XBox 360: אתם פשוט בוחרים בעבדים שאתם מעוניינים לפקוד עליהם על ידי הסמן המוצג על המסך, ואז מקישים על היעד שתרצו שהם יצרו אינטרקציה אתו, או לחלופין, ישמידו אותו. בעזרת הסמן ניתן גם להזיז את מצלמת המשחק כפי שזה נעשה במשחקי אסטרטגיה למחשב, על ידי תנועה לעבר קצה המסך.

שימוש מוגבל בזיהוי תנועה

גם זיהוי התנועה הייחודי של ה- Wi נכנס לפעולה, אך Climax החליטה להשתמש בו בצורה מצומצמת. למשל, ניתן להשליך כדורי אש על ידי רעד קל של הנאנצ'וק, אך זה לא מהלך שתשתמשו בו לעתים קרובות במשחק, כפי שגם אחד ממפיקי המשחק הסביר: זיהוי התנועה מנוצל רק כדי להעצים את הקשר בין השחקן לבין עולם המשחק במצבים הולמים בלבד. למרבה המזל, Dark Legend רחוק מלייגע בשימוש אינטנסיבי של זיהוי תנועה אשר מאפיין משחקי צד ג' רבים.

כאמור, מדובר במשחק מקדים ("פריקוול"). עלילת Dark Legend מקדימה את זו של גרסת ה-XBox 360, ומציעה לחובבי המשחק קריצות שונות למשחק המקורי. המשחק אף מתאפיין בטירה דומה אשר משמשת כמוקד מרכזי (Hub) אשר יש לחזור אליה בין המשימות. כשהרשע שלכם יתפרס בכל הממלכה, הטירה תשתנה כדי לשקף את ההתקדמות שלכם: הכיסויים ירדו מהפסלים, פרסים (Trophies) ערוכים בשורות לצד הקירות וכד'.


הדגמה - חלק 2

שיפורים נוספים

מעבר לקרבות מבטיחה Codemasters, מפיצת המשחק, התמקדות רבה יותר בפאזלים. כמו בפיקמין, המכניקה הבסיסית דורשת שימוש בסוג הנכון של עבדים (אדום, כחול, ירוק או חום) בהתאם לסיטואציה וליכולות השונות שלהם, אך Dark Legend יציג גם אלמנטים נוספים ועמוקים יותר. המשחק החדש גם יכלול הרבה יותר סודות לגלות ברחבי הממלכה, ויספק לעבדים שלנו קצת יותר אישיות מבעבר. למשל, הם יוכלו לשחק עם כל מיני עצמים (להיתלות על טחנת-רוח, למשל), ואפשר גם להרים עבד כדי לבחון אותו מקרוב, ולראות איזה מין עצמים הוא אסף במהלך דרכו (לעבדים יש נטיה לבזוז כל דבר שהם נתקלים בו).

זה לא הכול - בעוד שבוחנים את העבד הספציפי מקרוב, רעד מהיר של השלט יגרום לו להיכנס למצב חרדה, דבר שיהפוך אותו לפצצה חכמה. הפילו אותו לאדמה, והוא ירוץ במהירות לעבר האויב, יתפוצץ במקרה של עבד אדום, יהפוך למגן במקרה של עבד כחול, ויש גם, כמובן, טריקים מקבילים לזנים הצהובים והחומים אשר עדיין לא נחשפו.

Overlord: Dark Legend צפוי לצאת בסביבות יוני 2009.

מקור: IGN

לת'רד המשחק בקהילת נינטנדו: כאן

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:42 26.08.2008 | Jack Frost Jack Frost

    אחלה כתבה

    אם זה פריקוול אז כנראה ישחקו אוברלורד אחר כי זה לא יהיה הגיוני... בכל אופן אחלה כתבה כמו תמיד ^^

  2. 2

    18:58 26.08.2008 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    יופי של כתבה (זהירות ספוילר!)

    אתה בטח תשחק בתור האוברלורד הישן, בגלל שב-Overlord הראשון אתה משחק בתוא שליט חדש בגלל שהראשון נעלם/מת, לא זוכר.

    זה יהיה מעניין :)

  3. 3

    18:02 21.01.2009 | חסוי חסוי (אורח)

    גם לדעתי זה מגניב

  4. 4

    09:53 12.05.2009 | דרקון אפלה  דרקון אפלה (אורח)

    יש לי את overlord1

  5. 5

    15:21 16.07.2010 | L L (אורח)

    יש לזה עלילה שונה מהמשחק הרגיל? אחרת למה לתת שם אחר יכלו פשוט לקרוא לזה overlord wii ול2 חשבו שהוא מת אבל בעצם הוא נכנס למחשבות של הגיבורים וגרם להם להפןך לרשע כמוהו ובסוף המשחק הוא חוזר בגוף של אחד מהם ומנסה להרוג אותך

  6. 6

       | פורסם ע"י