הרשמה

Wii Music - מה דעתכם?

Wii Music - האם זה המשחק הכי חשוב של נינטדו השנה, או סתם צעצוע משעמם לילדים קטנים?

כש-Wii Music הוצג שוב בתערוכת E3 האחרונה, הדעות היו חלוקות. היו שחשבו שהוא משחק מוזיקה מדהים, ואחרים חשבו שהוא בסיסי ופשטני מדי כדי לעניין אותנו, הגיימרים הוותיקים, לאורך זמן.

מה שכולם הסכימו לגביו הוא שהמשחק יהיה להיט גדול נוסף מבית נינטנדו לאחר שיושק יותר מאוחר בחודש זה, ב-20 באוקטובר, ויש אפילו שחושבים, גם לאחר השמעת מספר סייגים, שמדובר בכותר הכי מעניין השנה. לא מבחינת תוכנו, כי אם מבחינת יכולתו הפוטנציאלית להרחיב את שוק משחקי הטלוויזיה, ואולי אף לשנות אותו.

אבל בכל זאת, האם Wii Music מציע גם עומק אשר לא ראינו עד כה? שהרי, זה מה שהכי חשוב לנו, הגיימרים המנוסים. לטענתה של נינטנדו, אנחנו עדיין לא מודעים לכל מה שיש למשחק הזה להציע, ולא רק זה, היא מאמינה שהיא טעתה עד כה בכך ששמה דגש מוגזם על הפשטות של המשחק, במקום להראות לנו גם את הצדדים האחרים שלו, כגון עומקו המובטח והמיומנות הדרושה כדי להתמחות בו באמת.

אז האמנם ניתן לצפות לעומק מהמשחק הזה שעד כה לא הרשים רבים?

 


מר מיאמוטו, יוצר המשחק, מסביר עליו באריכות ומדגים אותו בתערוכת E3 2008

יותר מאשר צעצוע?

בוועידה האחרונה שערכה, נינטנדו ניסתה להתנער מעט מהאמירה המוקדמת של מיאמוטו, כדי להוכיח ש-Wii Music הוא יותר מאשר צעצוע בלבד. במהלך מסיבת העיתונאים עלו שני נציגים לבמה והסבירו ש-Wii Music הוא משחק מוזיקה שונה משאר משחקי המוזיקה שעד כה שיחקנו בהם. במקום שנאלץ לנגן מוזיקה קבועה בהתאם לסימנים על המסך, כפי שזה נעשה במשחקים כגון Guitar Hero ו-Rock Band, הוא מאפשר לנו ליצור מוזיקה משלנו, בהתאם ליכולת היצירתית האינדוודואלית של כל אחד ואחד. אך עדיין, גם לאחר מסיבת העיתונאים הזו של נינטנדו, נראה שעדיין הדעות חלוקות מבחינת תוכנו של המשחק.

מערכת IGN אשר נכחה שם, למשל, חזרה לספר ש-Wii Music עדיין חסר מבנה ואתגר (זה לא משחק במלוא מובן המילה שבו יש מטרה ואפשרות לפסילה, אז לאיזה אתגר הם ציפו?) ושהנעימות בו, 50 במספר, הם ברמה של גן ילדים, הן מבחינת אופיין והן מבחינת איכותן.

 


כאילו כתשובה למערכת IGN, מר מיאמוטו, יוצר המשחק, מדגים את Wii Music בפני ילדי הגן

 

מערכת blogcritics.org, לעומתה, נשמעה פחות ביקורתית כלפי הכותר לאחר שהתנסתה בו ב-PAX 2008. לדעתה, התפיסה עליו לאחר תערוכת E3 הייתה שגויה בתכלית, כי לאחר בדיקה הסתבר לה שהוא אמנם אינו מושלם, אך רחוק מלהיות הזבל המוחלט שעשו ממנו. אולם, היא עדיין מודה בפשטות שלו, ובקהל היעד העיקרי שלו - הקאז'ואל. 

ובכל זאת, במה מדובר?

ב-Wi Music, כאמור, השחקן יוצר את המוזיקה באופן חופשי על ידי ניגון באחד מ-60 כלי נגינה שונים כגון תופים, חליל, סקסופון, קסילופון, נבל, אקורדיון, פסנתר, פעמוני יד יפניים, חצוצרה, גיטרות מסוגים שונים ומה לא, ואפילו כלי נגינה שמעולם לא שמעתם עליהם, כגון טווינקל יפני ומרימבה (דמוי קסילופון, ראו הדגמה למטה). יש דרך מסוימת להחזיק את שלטי הקונסולה בניגון כל אחד מכלי הנגינה האלה, ולחיצה על כפתורי השלטים במקביל לתנועותיהם, יפיקו מגוון אפקטים בצליל, כגון החרשה, סלסולים וגלישים (מעבר הדרגתי מצליל אחד לאחר), או להחליף בין נגינת תווים בודדים לאקורדים.

בכלים תנגנו 50 מוזיקות שונות אשר קיימות במשחק. המוזיקות כוללות מוזיקות נושא של משחקי נינטנדו כגון  The Legend of Zelda ו-Super Mario Bros, וכמו כן גם מוזיקות מודרניות וקלאסיות. לא רק זה, אלא שכל מוזיקה ניתן לנגן בקצבים שונים ובמגוון סגנונות מוזיקליים רחבים, כגון יפני, רגיי (סגנון מוזיקלי שמקורו בג'מייקה), רוק וקאונטרי, בין היתר. כל אלה משנים את החוויה מעט תוך כדי הנגינה.


הדגמת המרימבה ב-Wii Music

לאחר שתבחרו את המוזיקה הרצויה, תוכלו לבדוק כיצד היא נשמעת בכל אחד מכלי הנגינה השונים שהמשחק מציע. מצאתם את הכלי האהוב שלכם? אתם מוזמנים להתחיל לנגן, ומכאן אתם חופשיים לעשות זאת ככל העולה על רוחכם. אין מערכת נקודות, אין מערכת פסילות, ואין דבר כזה תווים שגויים. זה רק אתם והיצירתיות שלכם. נטו. לא משנה מתי ואיך תניפו את השלטים, הצליל שתפיקו ישתלב בהרמוניה עם המוזיקה.

על ידי לחיצה ב-"+" שעל גבי ה-Wiimote, אחד משלטי הקונסולה, ניתן להעלות מדריך תווים על המסך אשר מציג את הקצב המקורי של המוזיקה שבחרתם, אם תרצו להישאר נאמנים לו. אך כאמור, ב-Wii Music אין מערכת פסילות ולכן ניתן להתעלם ממנו לחלוטין, או כפי שנינטנדו הבטיחה, ב-Wii Music תוכלו לאלתר ולהעלות רעיונות משלכם לגבי איך לבצע שיר מוכר.


הדגמת תוף הפח ב-Wii Music

עד ארבעה שחקנים יכולים להצטרף בכל רגע נתון לחגיגה וליצור להקה, כאשר שישה נגנים (דמויות "Mii") מופיעים על הבמה שעל המרקע (הנותרים נשלטים על ידי המחשב). את היצירות שיצרתם, לבד או בלהקה, ניתן אף לשמור ולהוסיף רבדים נוספים לאותו ביצוע, בדמות כלי נגינה אחרים. את היצירה הסופית ניתן לדרג מ-0 עד 100, בהתאם לדעתכם עליה. Wii Music יכול לשמור עשרות ביצועים שלכם והוא ידרג את עשרת הראשונים מביניהם בהתאם לדירוג שהענקתם לכל אחד מהם, לצורך גישה קלה אליהם.

לאחר ניגון היצירה וליטושה על ידיכם תוכלו לבחור כריכה אמנותית ליצירה שלכם. ישנו מגוון רב של רקעים לבחור מהם עבור הכריכה, וניתן גם להשתמש בדמויות Miis (ה"אוואטרים" של ה-Wii) כדי לשלב אותן בכריכה ואפילו לקבוע את גודלן, על ידי הרחקה או הקרבה של ה-Wiimote , שלט הקונסולה, מן החיישן של ה-Wii שמונח מעל או מתחת לטלוויזיה.

לאחר שתבחרו כריכה נאה ליצירה היותר נאה שלכם, בטח גם תרצו לשלוח אותה לחברים. הם גם יוכלו להשפיע על הדירוג שנתתם לה, לטוב או לרע, זאת בהתאם לדעתם. הם אף יוכלו ליצור ממנה רימקס: יוכלו לשנות את הקצב, הסגנון המוזיקלי, וסוג כלי הנגינה היוצרים את היצירה.


הדגמת הגיטרה האקוסטית ב-Wii Music

גם סביבת הנגינה משפיעה 

ישנן עשר סביבות שונות שניתן לבחור מהן ב-Wii Music, ביניהן אולם קונצרטים, מועדון, גן ציבורי, ערוגה על רקע קרונות נעים ועוד. כל סביבה תתאפיין באקוסטיקה שונה אשר תשנה את הצליל של המוזיקה בהתאם. הקהל ברקע גם יגיב באופן שונה בין סביבה לסביבה.

תהיה תחושה מסוימת של התקדמות בכותר, כי ככל שתתקדמו בו, תפתחו סביבות ומוזיקות חדשות.


הדגמת הפסנתר ב-Wii Music

מצבי משחק שונים

Wii Music מתאפיין במספר מצבי משחק, ביניהם מצב משחק חופשי שהוא המפורסם ביותר, וגם העיקרי ועליו פירטתי לעיל. אין בו פסילות, ואמנם מופיע תרשים תווים לכל אחת מהמוזיקות, אך אין צורך לנגן בדיוק לפי הקצב. נאמר שמצב זה הוא יותר כמו ניסוי, מאשר כל דבר אחר.

האם אתם מכורים לתיפוף בתופים? יש מצב נגינה גם בשבילכם. על ידי לחיצה על כפתורים שונים בשלטים יהיה ניתן לבחור על איזה תופים או מצילות אתם מעוניינים לתופף במערכת התופים שלפניכם, תוך כדי שאתם מבצעים תנועות תיפוף באוויר בשני השלטים.

כאן גם נכנס לתמונה אביזר נוסף, ה-Balance Board, משטח שיווי המשקל של נינטנדו, והוא משמש כדי ללחוץ על הדוושות של מערכת התופים המונחות על הרצפה ואחראיות לתיפוף בתוף הבס ובהפרדת המצילתיים זו מזו להפקת צליל שונה בזמן התיפוף בהם. נאמר שהשליטה הכללית במערכת התופים דורשת זמן הסתגלות קצר, אך לאחריה העניין הופך לטבע שני. מרבית האנשים שבדקו את המצב הזה ב- PAX 2008 נראו נהנים ממנו, כך על פי מערכת blogcritics.org.

כמו כן, מצבי משחק נוספים שייכללו הם ניצוח, מצבי סולו נוספים של תיפוף ושיעורים של "איך לשחק".


הדגמת אחד ממצבי התיפוף ב-Wii Music

גם הוויזואליות פשוטה

על פי אותה מסורת של סדרת משחקי Wii פשטניים לקהל הרחב, גם כאן המשחק מתאפיין בגרפיקה פשוטה בכוונה, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת מערך הצבעים הזוהר. אכן, כל דבר במשחק הזה זועק פשטות, אך לכותר מסוג הזה, זה עובד יפה.

השורה התחתונה

במשחק אמתי יש מטרה, תגמול ופסילה, אלמנטים אשר אינם קיימים ב-Wii Music  - שהוא למעשה תוכנה מוזיקלית לשעות הפנאי, וכך צריך לראות ולבקר אותו. הוא אינו מיועד להיות תחרותי כמו Guitar Hero ו-Rock Band, אלא הוא יותר כמו Electroplankton, אותו משחק יצירה מוזיקלי אינטרקטיבי שהושק לקונסולת ה-DS. בסופו של יום, כמובן, זה לא ימנע ממנו להצליח, ולהצליח מאוד.

בסקר שהעלינו בקהילת נינטנדו נמצא רוב מוחלט של אנשים אשר אינם שוללים אותו מראש, אלא הם בעמדת המתנה. אישית, תמיד חלמתי לנגן על כלי נגינה, ונראה שהכותר הזה יהיה הדבר הכי קרוב לכך שאוכל להרשות לעצמי. אם הוא יציע בסופו של דבר אפשרויות גמישות וכמעט בלתי מוגבלות ביצירת המוזיקה, וכמו כן יתברר שיש בו עומק חבוי, אני בהחלט אשמח ליהנות ממנו ככותר מוזיקלי לשעות הפנאי.

בפורום נינטנדו אנו דנים על המשחק השנוי במחלוקת הזה.

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:46 16.10.2008 | מאגנה הכוסון מאגנה הכוסון

    צעצוע עלוב.

  2. 2

    16:50 16.10.2008 | SupErioR SupErioR

    נראה יפה

    אבל חבל שתופים משתמשים בWII FIT, וחבל שאתה יכול סתם לתת מכות באוויר לא משנה באיזה כיוון, העיקר שאתה לוחץ על משהו.

    וגם הפסנתר נראה מוזר, זה מוזר לנגן על כלי נגינה באוויר

  3. 3

    17:05 16.10.2008 | Mr.Quarky Mr.Quarky

    במילה אחת

    LAME!

  4. 4

    17:48 16.10.2008 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    אחרי הרשמים האחרונים של IGN

    ברור שהמשחק הוא בדיוק מה שהוא נראה.. והוא צעצוע נחמד מאוד.

  5. 5

    18:46 16.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    היי, לפחות הקריינות איכותית

  6. 6

    19:55 16.10.2008 | Harel Gur Harel Gur

    צעצוע!!!!

  7. 7

    20:28 16.10.2008 | (אורח)

    זה הצעצוע החשוב של ניטנדו השנה

    ל3
    זה לא LAME
    זה WiiLame

  8. 8

    22:46 16.10.2008 | Niseg Niseg

    תראו את הסרט עם ההדגמה לילדי גן דקה 7 זה מראה אימפרוביזציו

    בוידאו עם ההדגמה לילדי הגן בעך בדקה השביעית רואים איך מיאמוטו עושה אימפרוביזציה כשהוא מנגן twinkle twinkle little star הוא מנגן בקצבים שונים וזה יוצר אימפרוביזציות באופן אוטומטי. ממש מדהים.

    אני צריך לבדוק מאיפה הזמין אותו אבל אשתי אמרה שצריך לצמצם בהוצאות אולי חודש הבא אני גם רוצה את fallout3 לPC ... נגמר הכסף בתקופה הלא נכונה...

  9. 9

    00:02 17.10.2008 | בן אשכנזי בן אשכנזי (אורח)

    סיקור מצויין !

    אחד ה"בקרובים" הטובים ביותר שקראתי, מפורט, הרבה סרטים, כיף לקרוא, בקיצור : ישר כוח רונן ! ולדעתי זה הולך להיות להיט ובהחלט לא זבל לילדים קטנים. גם guitar hero נראה לאנשים טפשי בהתחלה, ובסוף רוב האנשים מאוד אוהבים אותו...

  10. 10

    02:49 17.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    בן, אני שמח שנהנית

    אני מקווה שבקרוב אוכל לדאוג לכם גם לביקורות על משחקי ה-Wii וה-DS. גיששתי קצת, ונראה שזה יכול לצאת אל הפועל.

    רונן.

  11. 11

    04:55 17.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    משה, כל הכבוד על האומץ

    מצהיר בגלוי שגם נשוי וגם קונה את המשחק הזה, ולא בשביל הילדים :-)

    אני דווקא מפרגן.

    כן, הביקורות למשחק בטח יהיו ממוצעות מאוד, אך זה כי המשחק יכוון למשהו אחר לגמרי, וזה לא אומר שזה לא יהיה טוב גם עבור חלק מאתנו.

    אני חושב שיש גיימרים שיודעים להיות פתוחים וליהנות גם מדברים אחרים. יכולת האימפרוביזציה של המשחק נראית גם לי נחמדה למשחק בשעות הפנאי.

    רונן.

  12. 12

    11:24 17.10.2008 | leibo208 leibo208

    סתם צעצוע משעמם לילדים קטנים

  13. 13

    12:07 17.10.2008 | Dezaster Dezaster

    סתם צעצוע עלוב ומי שלא חושב ככה חי בסרט.

  14. 14

    14:37 17.10.2008 | arbi arbi

    הייתה צריך להוסיף ש...

    שבניגוד למשחקים גיטר הירו ורוק בנד אין צורך בו בגיטרות וערכת תופים מפלסטיק

  15. 15

    15:22 17.10.2008 | DarkKnight DarkKnight (אורח)

    מחזק את 9

    לדעתי כדי שמשחק מהסוג הזה יהיה משהו גדול צריך שיהיה לו שיעורים של איך לנגן על כול כלי

  16. 16

    17:24 16.11.2008 | fsdfds fsdfds (אורח)

    מישחקים שווים לWII ANIMAL CROSSING WILD WORLD

  17. 17

    17:25 16.11.2008 | ASDAS ASDAS (אורח)

    עוד מישחקים ANIMAL CROSSING

  18. 18

    17:25 16.11.2008 | ASD ASD (אורח)

    ו
    ANIMAL CROSSING CITY FOLK

  19. 19

    17:26 16.11.2008 | FSD FSD (אורח)

    ולסיום THE LEGEND OF ZELDA

  20. 20

    14:47 26.06.2010 | wiil wiil (אורח)

    המשחק ממש יפה והוא לא צעצוע !!!! משחק שווה ברמות לקנות!!!!1

  21. 21

    20:49 29.04.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    דברו בשם עצמכם! (אלא שאמרו שזה "צעצוע מעפן")
    היום קניתי את wii music
    ורציתי לנגן בו דקה וזה הפך לשעה וכל משפחתי שיחקה בו!
    לדעתי זה הדיסק בינתיים הכי טוב שיצא ל-wii!
    אז כל מי שאמר שזה צעצוע מעפן טועה בגדול!
    בגללכם, אלה שאמרו זה צעצוע מעפן ניתן בקושי למצוא את הדיסק הזה,כבר חיפשתי בשלושה ערים, ובסופו של דבר מצאתי!!!!
    אז אל תלכלכו!!!!

  22. 22

    20:53 29.04.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    לגבי תגובה 15, גם יש הוראות מדויקות ומפורטות לכל כלי נגינה בדיסק

  23. 23

       | פורסם ע"י