הרשמה

בקרוב: רידיק 2

ההמשך לאחד המשחקים הכי טובים של 2004, בכיכובו של וין דיזל

מפתחת: Starbreeze Studios
מפיצה: Atari
תאריך יציאה: 6.3.2009
פלטפורמות: מחשב אישי, Xbox360, PS3

במרץ יגיע אלינו משחק ההמשך של סדרת "רידיק" בכיכובו של וין דיזל. אם הוא יהיה טוב כמו המשחק הקודם, דיינו

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay (ובקיצור, "רידיק") הוא עדיין אחד המשחקים המפתיעים ביותר של השנים האחרונות. עם מינימום של השקעה בשיווק הגיע ב- 2004 משחק פעולה מחברת פיתוח שבדית קטנה ולא מוכרת, שהתבסס על סרט הקאלט המדע-בדיוני Pitch Black בכיכובו של וין דיזל.

כל גיימר יודע שמשחק המבוסס על סרט קולנוע, ועוד כזה שמפותח על ידי חברה שולית, הולך להיות מסריח. אבל באופן יוצא דופן ומנוגד לכל הכללים של תעשיית המשחקים, "רידיק" התגלה כמשחק טוב. משחק טוב מאוד, למעשה, שזכה לתשבחות גם בגרסת ה- Xbox (ציון: 88) וגם בגרסת המחשב שיצאה חצי שנה לאחר מכן (ציון: 90).

יותר מארבע שנים חלפו, ובמרץ הקרוב עומד רידיק לחזור אלינו בצורת משחק המשך, שיגולל את קורותיו של האנטי-גיבור החל מהנקודה שבה הסתיים המשחק הראשון. מלבד גרפיקה חדשה שמותאמת לקונסולות ה- HD ולמחשבים החזקים של ימינו, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena יכלול המון פינוקים למי שמחפש תמורה עבור הכסף, ביניהם גרסה מחודשת, משופרת ומשודרגת-גרפית של המשחק הראשון במלואו, ומצב מולטיפלייר חדש לגמרי.


טריילר ראשון למשחק החדש

רידיק שוב פעם נלכד על ידי פיראטים. מה יהיה?

בפתיחת המשחק אנו מגלים שספינתו של רידיק נלכדה על ידי חבורת פיראטי-חלל עצבנים ואכזריים במיוחד אשר אורבים לחלליות תועות, תופסים אותן ואת המטען היקר שלהן, משעבדים את הצוות שלהן ומוכרים אותם כעבדים לכל המרבה במחיר. אם לדייק, הם הופכים אותם לחצי-זומבים חצי-רובוטים, עם נשק שמולחם להם לזרוע ויכולת לשליטה מרחוק ישירות במוח. לא נעים בכלל.

רידיק, כמובן, לא מתכוון שזה יקרה גם לו. האנטי-גיבור שהזניק את הקריירה של וין דיזל הוא פושע ורוצח ידוע-לשמצה, קטלני ושקט במיוחד, שבמהלך "ביקורו" באחד מכוכבי-הכלא האיומים של הגלקסיה הוא קנה לעצמו עיני-כסף שמאפשרות לו לראות בחשיכה כמעט מוחלטת. רידיק נמלט מהפיראטים, ומתחיל לשוטט ברחבי Dark Athena, חללית-הענק שלהם, בחיפוש אחר נקמה, אפשרות להמלט למקום תרבותי יותר, ועל הדרך לעזור לילדה הקטנה שכל משפחתה נחטפה על ידי הפושעים. כי מאחורי החזות השרירית והקטלנית, יודע כל מי שצפה ב- "Pitch Black", מפעם לב חם שלא יכול לראות ילדות במצוקה.

רוצח שקט וקטלני במיוחד

כמו ב- Escape From Butcher Bay, גם המשחק החדש בסדרה יערב בין קרבות יריות רגילים לבין התחמקות והסתתרות בצללים וזינוק על האוייבים ברגע שהם הכי פחות מצפים לזה. בזכות עיניו הייחודיות, רידיק יכול לראות בחושך כאילו היה לו מכשיר לראיית-לילה, כך שכאשר הוא עומד בשקט בפינה חשוכה הוא הופך לרואה-ואינו-נראה חזק וזריז. פעמים רבות זו הדרך להפטר בשקט ובמהירות מרוב האוייבים, במקום להתפרץ קדימה עם אקדחים שלופים ולהעיר את כל השכונה.

כמו קודמו, גם "רידיק" החדש יהיה משחק ברוטלי ואלים שממש לא מתאים לילדים. היקום של רידיק אפל, מזוהם, מלא בטיפוסים נאלחים, שכירי חרב ופושעים, וכך גם המשחק. למשל, בין האוייבים שיפטרלו במסדרונות Dark Athena יהיו אותם עבדים זומבים-למחצה, שכעת נשלטים על ידי הפיראטים. רידיק יוכל לחסל אותם, ואז להפוך אותם למגן אנושי ואפילו להשתמש ברובה שלהם כעמדת-ירי לעת מצוא. בהמשך המשחק נוכל לחדור למערכות הספינה ולהשתלט על כמה עבדים שכאלו בעצמנו.

בעצם, המשחק כבר מוכן

הפיתוח של Dark Athena הסתיים לפני מספר חודשים, והדגמות שלו שנערכו לאחרונה לעיתונאים הראו שמדובר במשחק מרשים מבחינה גרפית, עם אנימציה מעולה ומשחקיות משובחת. אז למה הוא עדיין לא יצא? זה כבר סיפור מעניין: המשחק פותח עבור חברת אקטיוויז'ן, אך זו החליטה לוותר עליו לרגל האיחוד עם בליזארד. במשך מספר חודשים המשחק היה בסכנת ביטול, עד שאטארי לקחה עליו את חסותה ונתנה למפתחים חצי שנה נוספת כדי להשקיע בו.

בזמן הנוסף שהם קיבלו הספיקו המפתחים די הרבה. למעשה, בתחילה בכלל לא תוכנן משחק מלא אלא גרסה מחודשת של המשחק המקורי בגרפיקת HD, עם סאונד וטקסטורות חדשות לגמרי, שיפעל על הגרסה החדשה של המנוע הגרפי של The Darkness. אבל מאז יצרו המפתחים כל כך הרבה שלבים נוספים שהם החליטו להפוך אותם למשחק המשך של ממש, עם יותר מ- 11 שעות של אקשן, עלילה מושקעת ודיבוב של וין דיזל בכבודו ובעצמו (שידוע, אגב, כאחד הגיימרים הכי גדולים בהוליווד).

אנחנו, השחקנים, זוכים: בסופו של דבר יכלול Assault on Dark Athena גם את הגרסה המחודשת של המשחק הקודם וגם את משחק ההמשך, בחבילה אחת, ועוד עם תוספת של מולטיפלייר שלא היה קיים במשחק המקורי. המפתחים לא מוכנים להרחיב בעניין המולטיפלייר, רק שאת החודשים האחרונים הם משקיעים בעיקר בו, במטרה להפוך אותו למתחרה ראוי לשאר משחקי הפעולה שמציפים את השוק.


ראיון עם מפתחי המשחק

השורה התחתונה

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena (ובקיצור: רידיק 2) הוא לא רק ההמשך של אחד ממשחקי הפעולה הכי מפתיעים ומהנים של השנים האחרונות. מדובר בחבילה הכוללת, באותו מחיר, גם את המשחק החדש, גם מולטיפלייר וגם גרסה מחודשת של המשחק המקורי לטובת כל מי שלא שיחק בו, או שיחק בו מזמן ורוצה להזכר בו שוב, והפעם בגרפיקה משופרת.

למרות שהוא כבר מוכן, בעצם, מפתחי המשחק ממשיכים ומלטשים אותו ומוסיפים לו תוכן כל הזמן, שזו נוסחה מוצלחת לקבל משחק איכותי ולא חצי-אפוי. בכל אופן, לא נותר לנו זמן רב לחכות: רידיק 2 צפוי להגיע לחנויות ב- 6 במרץ השנה, בגרסאות למחשב האישי, ה- Xbox 360 והפלייסטיישן 3.

תכונות בולטות:

  • המשך למשחק פעולה מפתיע ואיכותי במיוחד
  • משחקיות שמשלבת גם חמיקה והתגנבות, אבל מגניבה וכייפית ולא מעצבנת כמו במשחקים אחרים
  • דיבוב, ייעוץ ואפילו השתתפות בהפקה של וין דיזל עצמו
  • שני משחקים במחיר אחד, כולל גרסה מחודשת ומשופרת של המשחק המקורי
  • אחד מהמשחקים מבוססי-הסרטים היחידים שהם ממש טובים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:13 14.01.2009 | SuBamBa SuBamBa

    תענוג! מאוד מחכה לזה...
    המשחק הקודם בסדרה היה אחד הטובים. לשחק בו שוב בגירסא מחודשת פלוס המשך ומולטיפלייר, אי אפשר לבקש יותר!

  2. 2

    15:35 14.01.2009 | Amiskoh Amiskoh (אורח)

    מחכה בקוצר רוח...
    המשחק הראשון ששיחקתי היה Escape from butcher bay

  3. 3

    15:38 14.01.2009 | Jackncoke Jackncoke (אורח)

    זה בהחלט הולך להיות על המדף שלי המשחק הזה,באמת אי אפשר לבקש יותר מזה.

  4. 4

    15:43 14.01.2009 | Death_119 Death_119 (אורח)

    משחק המשך? אתה בטוח? זה לא הרימייק של butcher bay שהם החליטו לשחרר? מוזר. זה ממש לא משחק המשך ולא רידיק 2.

  5. 5

    15:59 14.01.2009 | Mur'gul Mur'gul

    Death_119, זה אולי התחיל בתור רימייק כשהם תכננו אותו, אבל זה כבר מזמן לא רימייק.
    בחבילה של המשחק תקבל גם את הקמפיין המקורי של Butcher Bay וגם קמפיין חדש באורך דומה של Dark Athena, ועל כל זה הם מוסיפים גם מצב מולטיפלייר (שבינתיים המפתחים הבטיחו שיהיה יותר טוב מאשר מה שהם דחפו בThe Darkness)

  6. 6

    16:09 14.01.2009 | Mur'gul Mur'gul

    http://www.gamecyte.com/riddick-dark-athena-is-remake-no-more

  7. 7

    17:12 14.01.2009 | doei doei

    נראה טוב..

  8. 8

    17:29 14.01.2009 | ל-4 ל-4 (אורח)

    זה גם רימיק וגם משחק המשך ........זה פיצוץ!!!

  9. 9

    18:12 14.01.2009 | hrsisute hrsisute

    מולטיי בטח יהיה פצצה

  10. 10

    18:56 14.01.2009 | N N (אורח)

    תודה לאטארי.

  11. 11

    13:25 15.01.2009 | אנונימוס אנונימוס (אורח)

    נראה מצויין ! השאלה אם הוא טוב כמו הקודם..

  12. 12

    16:42 15.01.2009 | blackheim blackheim

    אני זוכר שהתרשמתי מהדמו של הראשון, והמשחק החדש בכלל נראה מעולה. אני כבר לא יכול לחכות...

  13. 13

    13:55 13.03.2009 | יפי יפי (אורח)

    פופי קקה דודל פופי קקה דודל והמשחק מזה יפה

  14. 14

       | פורסם ע"י