הרשמה

תאילנד: בן 12 התאבד בגלל משחק

תאילנד: בית משפט הורה לסגור 72 אתרי משחקים בעקבות התאבדותו של בן 12. האמנם?

(הערת העורך: אוקיי, הידיעה הזו מסתובבת בכל מיני אתרי משחקים ברחבי האינטרנט, אז היא דורשת פרסום- למרות ההסתייגות שלי, שמיד תבינו)

על פי דיווח מבנגקוק, בית משפט תאילנדי הורה על סגירתם של 72 אתרים אשר מוגדרים כ"אתרי הימורים ומשחקי רשת", בעקבות התאבדותו של ילד בן 12 בקפיצה ממרפסת הקומה השישית של בית ספרו. על פי הדיווח, הילד התאבד לאחר שאביו מנע ממנו לשחק במשחקי מחשב.

באנדיט סורנפיסרן, המנהל של מרכז לבריאות הנפשית של הילד והמתבגר, אמר כי מקרה ההתאבדות האחרון מעיד על כך שילדים אשר מכורים למשחקים ובעלי אישיות אגרסיבית עלולים לבצע התאבדות יותר מאשר אחרים, ושעל ההורים להחדיר בהם משמעת מגיל צעיר על מנת למנוע מקרים מצערים שכאלו.

לדבריו, הורים לילדים אשר מכורים למשחקי אונליין צריכים להשתלט על רגשותיהם ולדבר עם הילד בצורה חיובית, להקשיב לזווית המבט של הילד ולהסביר לו את דאגותיהם.

אתרי משחקים או הימורים?

עד כאן תמצית הידיעה המקורית. הבעיה שלי היא חוסר הבהירות בין "משחקי הימורים" ו"משחקי אונליין", והעובדה ששני האתרים היחידים המוזכרים במפורש (368sb.com ו- 88suncity.com) הם אתרי הימורים ולא משחקים. במקומות מסויימים בעולם, המילה Gaming מתייחסת דווקא לאתרי הימורים ולא למשחקי מחשב, כך שייתכן שיש כאן טעות בתרגום- או שבכלל בית המשפט התאילנדי לא ידע להבדיל בין אתרי הימורים ואתרי משחקים.

בכל אופן, זו לא הפעם הראשונה שמשחקי מחשב מואשמים בכל מיני פשעים ואסונות, וגם לא האחרונה. בתאילנד באופן ספציפי יש בתקופה האחרונה מגמה של מלחמה במשחקי מחשב, ונראה שהדעה הרווחת בקרב המבוגרים במדינה היא שמשחקים הם התמכרות איומה ונוראה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:14 26.05.2009 | גשדג גשדג (אורח)

    איזה פאק!!!!
    ואחר-כך אני שואל למה ההורים שלי מגבילים אותי (לא שם עליהם)

  2. 2

    10:31 26.05.2009 | Hipno Hipno (אורח)

    אמממ...
    זו יותר בעיה של הילד טיפול לקוי של ההורה.

  3. 3

    10:39 26.05.2009 | Ravid Ravid

    במקום לסגור אתרי משחקים, שייערבו את שירותי הרווחה, אם ילד מתאבד בגלל שאבא שלו לא נתן לו לשחק אז הבעיה קצת יותר עמוקה מסתם תסכול.

  4. 4

    10:49 26.05.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    צודק RAVID - אתה יכול להיות פסיכולוג =P סתם אבל באמת

  5. 5

    11:33 26.05.2009 | HeavenTear HeavenTear

    טימטום אף פעם לא מאכזב

    (משפט מקורי שלי)

  6. 6

    11:37 26.05.2009 | DareDevil DareDevil

    שיגידו תודה שהילדים שלהם לא מכורים לסמים, שיקוו שההתמכרות הכי קשה שלהם בחיים תהיה למשחקי מחשב.

  7. 7

    11:45 26.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    לכל ההתאבדויות כתוצאה ממשחקי המחשב וכל הדברים הדומים יש תשובה אחת, שניתנה לפני מעל מאה שנים:

    הברירה הטבעית

    המין האנושי מתנקה מהחלקים המנוונים והנחותים שלו. אם מישהוא מספיק עלוב כדי להתאבד כתוצאה ממניעת מחשב ממנו, אז הגנים הגרועים לא יעברו הלאה.

  8. 8

    12:02 26.05.2009 | itay169 itay169 (אורח)

    ל-7 שקט. זה היה גם אחד מהעקרונות של הנאצים...

  9. 9

    12:12 26.05.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    הם חושבים שכל ילד שמתאבד והוא היה מחשק משחקי מחשב אז זה בגלל המחשקי מחשב אולי יש לילד בעיות נפשיות? אולי בגלל שהוא תאילדני? זה כמו שאני יגיד שאיש שמכור לחומוס לא יתנו לאכול חומוס ואז הוא התאבד? אז יסגרו 72 חומוסיות בגלל זה?

  10. 10

    12:15 26.05.2009 | Antispay Antispay

    וואללה מי יתאבד בשביל דבר כזה מה אני מטומטם?

  11. 11

    12:19 26.05.2009 | ערן ערן (אורח)

    אבל עכשיו עוד תאילנדים יתאבדו.

  12. 12

    12:23 26.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    ל 8 יש הרבה עקרונות של הנאצים שמשתמשים בהם כיום. מלא המצאות. מה בגלל שגם הם השתמשו בזה אז לנו אסור? אתה יודע שהרבה מאוד מהטכנולוגיה של המלחמה הקרה פשוט נגנבה מהמדענים הנאצים בתום המלחמה? אני לא תומך בנאצים אבל מה לעשות שיש דבר שנקרא עיקרון הברירה הטבעית והנאצים לא המציאו אותו, הוא היה נוסח על ידי דרווין, וכשמישהוא מתאבד בגלל משחק מחשב אנחנו נחשפים לדרך הפעולה של העיקרון הזה.

  13. 13

    12:49 26.05.2009 | L L (אורח)

    חח הוא בטח שיחק במייפל סטורי והתאבד XD
    אבל עכשיו ברצינות זה לא אשמתו של הילד אולי להורים לא היה ממש אכפת עד שהוא התאבד.

  14. 14

    13:18 26.05.2009 | Silent Dawn Silent Dawn

    מעניין, כשמחבל מוסלמי מתאבד, הוא מקבל 72 בתולות. אבל כשילד בן 12 מתאבד - סוגרים לנו 72 אתרים. אין צדק בעולם!!

  15. 15

    13:28 26.05.2009 | NaorBlader NaorBlader

    ONE THAI BOY DOWN

    63,038,247 LEFT

  16. 16

    13:40 26.05.2009 | חחחח חחחח (אורח)

    14-15 שניכם קרעתם אותי מצחוק

  17. 17

    14:40 26.05.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    חחחח חזק 14 גם נכון

  18. 18

    15:24 26.05.2009 | TheRealFakeDude TheRealFakeDude

    זה לא בעיה של האתרים זה בעיה נפשית קשה במיוחד של הילד הספציפי הזה
    ול- 12
    זה אולי נוסח על ידי דרווין אבל הנאצים הפנו את התאוריה הזאת לבני אדם והפכו את זה לשונה לגמריי מהתאוריה של דרווין שהתיחסה לעולם החי בלבד ואתה משתמש בתאוריה נאצית מופרכת
    לפי אותה תאוריה היהודים הם גזע נחות שצריך להעלם מהעולם זה הופך את זה לנכון? לא.
    ל- 14
    בעיקרון אתה צודק אבל מאיפה לך שהוא קיבל 72 בתולות?
    מה אם סתם שיקרו לו והוא מקבל 72 בתולים?

  19. 19

    15:42 26.05.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    אל תזכירו אפילו מוסלמים באתר הזה, שהוא לא יהפוך לחרא. בכל מקרה, לתאילנדים יש בעיות,זה לא הפעם הראשונה שנעשה הרג כלשהו על ידי תאילנדי בגלל משחק מחשב.

  20. 20

    16:09 26.05.2009 | DarkRay DarkRay

    וואי, זו אחת מהכתבות היחידות שהתגובות בה ממש מעניינות ולא סתם בולשיט של ערסים שלא יודעים עברית.

  21. 21

    16:21 26.05.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    נו באמת, אם אבא שלי לא היה נתן לי לשחק במחשב לא הייתי קופץ מהגג!
    לילד הזה היו בעיות נפשיות (יכול להיות בגלל חינוך לקוי של ההורים) ואולי אפילו נטיות אובדניות.
    אם איזה ילד מטורף קפץ מהגג לא צריך להאשים את כל תעשיית הגיימינג בגלל שיש לו בעיות נפשיות

  22. 22

    16:37 26.05.2009 | Mur'gul Mur'gul

    עצוב לראות את זה שלמרות שחיים במדינת ישראל, עדיין יש אנשים שלא מבינים את ההבדל בין תורת הגזע של הנאצים לבין הברירה הטבעית של דארווין - ועוד מתקנים אחד את השני...

  23. 23

    16:43 26.05.2009 | ududy ududy

    לא לכל סוג מוות יש השפעה סטטיסטית על ברירת גנים. התאבדות, למשל, אינה דפוס התנהגות שמוגבל לקבוצת אנשים ניתנת להגדרה, כך שאני בספק אם אנחנו רואים פה את הברירה הטבעית בפעולה. אם אתה רוצה להרגיש מוצלח על עצם זה שאתה שורד, בבקשה, אבל לא צריך להפוך את זה לתיאוריה מדעית.

  24. 24

    18:15 26.05.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 22:
    ...ומצליחים לשלב בדרך בין אאוגניקה ואבולוציה חברתית בדרכים שאפילו האקסלי לא היה חושב עליהם. והכי מצער, כמובן, הוא שאין להם מושג מה כתבתי עכשיו, למרות שעל זה בדיוק הם מדברים- או חושבים שהם מדברים.

    מפתיע לגלות שגם היום, כשכל כך הרבה ידע והיסטוריה נמצאים במרחק קליק, עדיין רבים לא טורחים לברר אם הם בכלל יודעים על מה הם מדברים.

  25. 25

    19:34 26.05.2009 | dios dios (אורח)

    הייתי נותן לו פרס דרווין, כפיים אנשים כפיים. 8.7 נקודות, הנחיתה הייתה מלוכלכת.

  26. 26

    19:35 26.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    מה הקשר? הברירה הטבעית פועלת גם על בני האדם. העיוות הנאצי היה לטעון שיש מדרג של גזעים ושהיהודים הכי נחותים, כשבפועל היהודים דווקא היו עשירים ומבוססים אז עם כבר הם עליונים... הנאצים פשוט קבעו בצורה שרירותית רמות שונות של נחיתות והחליטו שאנחנו נחותים ולכן צריך להשמיד אותנו. אם הם היו צודקים היינו נכחדים לאט לאט מעצמנו בגלל הברירה הטבעית. ההוכחה שהם טעו היא שמצבנו רק השתפר בשנים האחרונות.

    אם מישהוא דפוק מספיק כדי להתאבד בגלל משחק מחשב, אז טוב שזה קורה כשהוא ילד, משתי סיבות עיקריות - אחת, זה מונע פגיעה עתידית בבני אדם שהוא עלול לגרום. שתיים, זה מונע את זה שיהיו לו ילדים עם גנים דומים, שגם הם בעלי פוטנציאל להתאבדות ופגיעה בזולת כתוצאה ממשחק מחשב. בהינתן מספיק זמן, הגנים האחראיים על התאבדות ופגיעה באנשים כתוצאה ממשחקי מחשב יעלמו, והתופעה הנוראה הזאת תיעלם.

  27. 27

    20:32 26.05.2009 | לירן לירן (אורח)

    ברירה טבעית? הפרעה נפשית יכולה להיות חלק מהסטטיסטיקה רק במקרה שהגנים הם באמת הגורם לעניין, ובאותה הזדמנות, אני לא יכול להגיד לך בבטחון שאם אותו ילד, היה מקבל חינוך תקין מההורים שלו, לא היה גדל להיות הורה לילד בריא שהיה סותר לחלוטין את הברירה הטבעית הטיפשית שהכנסת בלי קשר לעניין.

    זה ברור שיש מופרעים בעולם, לא צריך להכליל את כולם כאשמים בבעיה ספציפית.

  28. 28

    21:27 26.05.2009 | ududy ududy

    ל-26: שיהיה לך בהצלחה באיתור גנים שתורמים לסיכוי שלך להתאבד בגלל משחק מחשב. מעניין שהגנים שתורמים לסיכוי שלך להיות חייל, למרות מיליוני חיילים מתים באלפי מלחמות במהלך ההיסטוריה, לא בדיוק הולכים ונעלמים. אולי תפיסת האבולוציה שלך מעט פשטנית?

  29. 29

    21:56 26.05.2009 | ToMuSH ToMuSH

    :|

    Come the fuck on...

    מה נסגר ?!

  30. 30

    23:11 26.05.2009 | DAVID* DAVID*

    מזה השטויות האלה אי לא מבין סליחה עם ילד היתאבד ביגלל מישחק והוא רק כולה ב12 ורק התחילו החיים שלו הוא קצת לא בסדר וההורים שלו גם

  31. 31

    09:03 27.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    28 בגלל שעם שלא ישלח חיילים למלחמה פשוט יפסיד במלחמה, לכן למרות שהאנשים הספציפיים שעושים זאת עלולים למות, חלקם שורדים ומצילים את הצד שלהם מהפסד.

    לעומת זאת מישהוא שמתאבד לא תורם או מקריב את עצמו כדי להציל אחרים, הוא פשוט מת. לדעתי להתאבד בגלל מחשב יכול לנבוע מבעייה פסיכולוגית, ברור שזה לא קשור לגנים, אבל זה דבר כל כך טפשי וקיצוני שצריך להיות אדיוט במיוחד כדי להגיע לבעיה הנפשית מלחתחילה. ברור לי שלפני שהוא התמכר הוא היה בריא בנפשו ולא חשב להתאבד. מה שקרה זה שהוא שיחק, התמכר והשתגע, ואז כשמנעו את זה ממנו הוא התאבד. בן אדם שנותן לעצמו להגיע לרמה כזאת של התמכרות הוא פשוט מעורר רחמים, ואין פלא שהוא התאבד על שטות קטנה שכזאת. זה גם מראה מה הוא שווה בעיני עצמו - שעת משחק ברשת. בעיני הוא שווה אפילו פחות.

  32. 32

    16:23 27.05.2009 | EretiC EretiC

    :\ חבל ... אני מצטער בשביל הורים שלו ובשבילו

  33. 33

    17:57 27.05.2009 | Dr.Phil Dr.Phil

    כן יש לי מה להוסיף !

  34. 34

    18:02 27.05.2009 | oF[i]R oF[i]R

    ל-1 .
    גם לי מגיבלים וזה מעצבן ואני מתעצבן שהם אומרים לי לסגור תמחשב ..
    X:

  35. 35

    12:48 28.05.2009 | LorD SaMaRa LorD SaMaRa

    התמכרות כזאת פשוט תסביך

  36. 36

    17:58 28.05.2009 | members members

    אין מה להגיב רואים מה קרה וזה

    טימטום ילד מטומתם חמור כזה לא ראתי פשוט מפגר מה היה לו במחשב זה תאילנד שילך לאכול נחש כזה חמור לא רתי

  37. 37

    15:46 29.05.2009 | Tom C Tom C

    לא ניראה לי שהוא היתאבד ביגלל מישחקי מחשב, אולי הוא היה ילד אם "בעיות מיוחדות", שלקחו לו משהו שהוא אוהב זה גרם לו להישתגע ולעשות מה שהוא עשה.

  38. 38

    03:45 30.05.2009 | ofir ofir (אורח)

    קודם כל ל26 ההחלטה על האנטישמיות בגרמניה לא הייתה שרירותית זאת הייתה חלק מתוכנית של היטלר לפיתוח הכלכלה בגרמניה אחרי שפלה בסוף מלחמת העולם הראשונה. אחרי שהתוכנית שלו הצליחה הגיע כל הקטע של ה"גזע הטהור" של הגרמנים כביכול.

    חוץ מזה ל28 יש הרבה בעיות פסיכולוגיות כאלה, בלי קשר אני עדיין חושב שזה לא כשור לגנים.

    הילד היה בן 12 בטח אחד כזה שלא מבין מהחיים שלו. כנראה ילד לא חכם כל כך שההורים שלו כמו שאמרו לא טיפלו בו כמו שצריך ובגלל זה הוא לא באמת הבין את ההשלכות של המעשה שהוא עשה.
    בשורה התחתונה, לדעתי בעיה של ההורים שלא עשו את העבודה שלהם כמו שצריך.

  39. 39

    16:31 30.05.2009 | NikeShox NikeShox

    חאלס לדבר על הנאצים!!!

    זה לא המקום!

  40. 40

    01:04 02.06.2009 | Reu[V]eN Reu[V]eN

    לדעתי בעיה נפשית של הילד מכיוון שילד נורמלי בראש לא מתאבד בגלל משחקי מחשב.
    אז לפי דעתי לא היו צריכים לקנות לו מחשב וככה כל זה לא היה קורה.
    סתם חח

  41. 41

    01:07 02.06.2009 | Reu[V]eN Reu[V]eN

    עוד דבר אולי ההורים מטומטמים שלא עשו משהו כדי לטפל בילד.
    אם הם היו לוקחים אותו לפסיכולוג כל זה לא היה קורה.
    סתם חח

  42. 42

    01:48 04.06.2009 | אביתר בר. אביתר בר. (אורח)

    יש כאן כל מיני תגובות שסוטות לגמריי מהנושא!

    "הברירה הטבעית" היא כן חלק מתורת הנאציזם,אך כמו דבריי קודמיי,הם לא המציאו אותה וגם לא יהיו האחרונים לשימושה!
    הנאצים הפכו את הברירה הטבעית כמין ביטוי שנאה כלפי היהודים,כאהדה להיטלר ושנאה ליהודים.
    -מדובר כאן על נושא הרבה יותר עמוק עם הרבה יותר דברים שנמצאים בו.
    אני לא מסכים שהסיפור כאן שייך לברירה הטבעית.
    אני גם ממש לא חושב שמדובר כאן בהורה שלא שם לב מה קורה עם הילד שלו.
    -הסתכלו רגע על עצמכם,הרי שרובכם נמצאים באתרי האינטרנט השונים יום וליל. חלקכם אפילו יום וליל במשחקי הרשת השונים.
    אנו דור כזה שגדל על טלויזיה,מחשב,משחקי רשת. נולדנו לתוך זה.
    זה כמו שייקחו לילד את המוצץ שלו,כך היום.
    לילד שחיי במאה ה-21 עם מחשבים,טלויזיה וכדומה,תגובתו ללקיחת הדברים הללו תיהיה היסטרית,פתאומית,בלתי רצויה ובלי שום תכנון/מחשבה מאחוריה.
    הילד התבשר שאין עליו יותר לשחק במשחקי ההימורים למיניהם,התעצבן ,אך לכמה רגעים זה עבר לו.
    ביום כשהיה עליו להגיע לבית הספר,כבר היה רגוע מהמקרה.
    אך כנראה שאיזה ילד זרק לו איזו הערה לגבי אותו משחק והתסכול שלו עלה שוב.
    ולכן עלה לקומה השישית וקפץ.
    אני לא רואה כאן שום תכנון/מחשבה או כל דבר שהיה אמור להיראות על אותו הילד.
    תחשבו על עצמכם,האם בגיל 12 הייתם מוכנים לאבד את חייכם?
    זה מגוחך. כל ילד בן 12 רוצה כבר לעלות לכיתה ז' ולהרגיש בוגר.
    מדובר כאן על מחשבה מהירה ובלתי נשלטת.
    אין להאשים את ההורה.
    אם כבר להאשים אז את הילד ואת בית הספר שלא שם סורגים בחלונות בית הספר.
    איך בית הספר מרשה לילד לעלות לקומה השישית שאולי היא גג? אפילו אם לא,סורגים בחלונות אין? -אין להאשים את ההורה!

    אתם קצת סוטים מהנושא כשאתם מדברים על "הברירה הטבעית" כסיבה המוצדקת למה שאירע.

  43. 43

    00:21 07.06.2009 | spahYa spahYa

    חחחחח איזה טמבל

  44. 44

    19:13 09.06.2009 | Duplexxx Duplexxx

    תאמינו לי הוא היתאבד לא רק בגלל המשחק/הימורים.
    הוא היתאבד גם בגלל תיסכול או מעידה בתמיכה בבית ועוד אלפי דברים בעיתיים במשפחה או בראש של הילד.
    צריך לקחת את ההורים לתמיכה.
    בעיה קשה היתה לילד!

  45. 45

    20:09 09.06.2009 | oRatiA oRatiA

    ל10 נראה לי אתה הייתה מתאבד גם .

  46. 46

    17:04 12.03.2010 | בו זונה בו זונה (אורח)

    הילד הזה חכם...
    אני בטוח שהוא לא התאבד סתם...
    הוא היה מתוסכל... גם אני הייתי מתוסכל במקומו.... אתם יודעים שנורא קשה לא להשטלת עליכם...
    גם אני רציתי להתאבד פעם מחוסר יחס...
    אבל לא נורא.......

  47. 47

       | פורסם ע"י