הרשמה

E3: המשחקים של מיקרוסופט

MGS ו-Halo חדשים, Forza 3, Left4Dead 2 וילד אחד בשם מיילו

מיקרוסופט מציגה: Left4Dead 2, משחקי Halo ו- MGS חדשים, משחקי צד-שלישי בלעדיים- ואת מערכת NATAL המהפכנית

מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט, שנערכה אתמול ב- 20:30 בערב שעון ישראל (10:30 בבוקר בלוס-אנג'לס), היתה הראשונה מבין שלוש הגדולות. היא הציגה לא מעט משחקים, חלקם בלעדיים, ומערכת מפתיעה וחדשנית אחת שעשויה לשנות את הדרך שבה נשחק בעתיד.

יוצאים לכל הקונסולות: FF XIII, Tony Hawk's Ride, הביטלס

את האירוע פתח The Beatls: Rock Band, משחק המוסיקה החדש של הביטלס, לכבודו הגיעו ל- E3 שני חברי הלהקה שנותרו בחיים, מקרתני ורינגו, ואלמנותיהם של שני החברים שנפטרו. המשחק, שהוצג על הבמה לראשונה אי פעם, נראה דומה מאוד למשחקי מוסיקה אחרים, אבל סרטון הפתיחה שלו מושקע במיוחד ויצבוט בלבם של כל מעריצי הלהקה.

לאחר הביטלס עלה לבמה טוני הוק, גולש הסקייטבורד המפורסם, שהציג את המשחק החדש שלו, Ride, ואת השלט האלחוטי בצורת סקייטבורד שישמש אותנו במשחק. אחריו הוצגו קטעי משחקיות מתוך Modern Warfare 2, המשחק החדש בסדרת Call of Duty, ואחריו הוצג הדמו של Final Fantasy XIII שיגיע ל- Xbox 360 בעוד כשנה, באביב 2010.

הבלעדיים של מיקרוסופט: Left 4 Dead 2, Halo ODST, Alan Wake

עד כאן הוצגו משחקים שיוצאים גם לקונסולות אחרות, ומעתה ואילך הוצגו המשחקים הבלעדיים ל- Xbox 360. אלו כוללים משחק פעולה להורדה ישירה בשם Shadow Complex ונראה מבטיח, משחק הפעולה Crackdown 2, משחק המשך ללהיט הזומבים Left 4 Dead שיגיע לחנויות שנה בלבד לאחר המשחק הראשון, ומשחק המרוצים Forza 3 שמפתחיו הבטיחו שהוא יהיה הטוב ביותר מסוגו בדור הנוכחי.

המשחקים המסקרנים ביותר שהוצגו באריכות יחסית היו Halo ODST, המשחק החדש של באנג'י בעולם "היילו" שנראה פחות או יותר כמו קודמיו, ו- Splinter Cell: Conviction, משחק חדש בסדרת ההתגנבות שיהיה אפל יותר, חופשי יותר ומלא באקשן יחסית לקודמיו. מ- Alan Wake, הרפתקת פעולה-אימה שמפותחת על ידי יוצרי "מקס פיין" כבר מספר שנים, הוצגו לראשונה קטעי משחקיות בהם נראה הגיבור מכוון פנס לעבר אוייביו וכך גורם להם להאט ולהפוך פגיעים לקליעים.

עוד נחשפו (אבל לא הוצגו ממש) משחק Halo חדש מאת באנג'י שייקרא Halo: Reach, ומשחק חדש בסדרת Metal Gear Solid שיגיע לראשונה ל- Xbox 360. בניגוד לשמועות, לא הוכרזה גרסה ל- Xbox 360 של MGS 4, שנותר בלעדי לפלייסטיישן 3.

הפצצה האמיתית: מערכת NATAL והילד מיילו

לאחר הצגה של שיפורים מינוריים יחסית לשירות ה- Xbox Live (רובם ממילא לא רלוונטיים לישראל), הפילה מיקרוסופט את הפצצה האמיתית: מערכת בשם NATAL אשר משלבת בין זיהוי תנועה, זיהוי פנים, זיהוי עצמים וזיהוי קול לכדי ממשק חדשני שמאפשר לכם לשלוט בקונסולה, לשחק ואפילו לדבר עם הדמויות במשחקים מבלי צורך ללחוץ על שום דבר או אפילו להחזיק משהו ביד- הכל על ידי תנועות ידיים חופשיות ודיבור טבעי.

אם מערכת NATAL אכן עובדת כפי שהיא הוצגה על הבמה, ואם מה שפיטר מולינו הציג (דמות וירטואלית של ילד בשם מיילו שניהלה שיחה עם שחקנית בצורה טבעית ומשכנעת לגמרי) הוא לא עבודה בעיניים, מדובר במערכת עם פוטנציאל אדיר- לא רק לנצח את ה- Wii במגרש שלה, אלא לפתוח שער למשחקים מסוגים חדשים לגמרי, כפי שאמר סטיבן שפילברג שקפץ לביקור קצר.

השורה התחתונה

מעט משחקים בלעדיים, מעט משחקים מלהיבים, והצצה לעתיד שנראה כמעט מדע-בדיוני. לא מזהיר מבחינת מיקרוסופט, אבל גם לא כשלון. נראה מה יעשו שתי המתחרות הגדולות שלה מחר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:55 02.06.2009 | לדעתי לדעתי (אורח)

    הייתה אחלה מסיבת עיתונאים לדעתי. היו הרבה שינויים מעניינים בקונסולה, הרבה תוספות שימושיות ונוחות והרבה משחקים מצוינים. לצערי, חצי מהשירותים שמיקרוסופט הציגו/שיפרו בכלל לא עובדים בישראל, אז זה קצת מאכזב. בכל זאת, בכללי, לא רע בכלל. הם אפילו הספיקו לגנוב PS Exclusive יפני כמסורתם ב-E3 בשנים האחרונות.

    דרך אגב, יובל, מה קרה? שכחת ממסיבת העיתונאים של EA? אתה לא טורח או שכבר התעייפת? בכל מקרה, קצת הפצצת את העמוד הראשי, אישית הייתי מרכז הכל בצורה כלשהי.

  2. 2

    02:11 02.06.2009 | יובל בירב יובל בירב

    מסיבת העיתונאים של EA היתה שיעמום טוטאלי.ואנחנו לא טורחים כי אין כמעט קוראים בשעה כזו.

  3. 3

    02:28 02.06.2009 | לדעתי לדעתי (אורח)

    כן, יש בזה משהו. לא באמת ציפיתי ליותר מ-EA.
    בכל מקרה, אל תשכחו לפחות לפרסם את מה שכן היה שווה פרסום, ואת מה שבטוח שיהיה שווה פרסום במסיבת העיתונאים של Ubisoft בעוד כמה שעות. אבל כמו שאמרת, כבר מחר.

  4. 4

    03:36 02.06.2009 | DareDevil DareDevil

    יש אתרים ששוכחים או שבכוונה משמיטים את זה ש Alan Wake יוצא גם למחשב, מה הקטע עם זה ? אין מצב שהוא בלעדי ל 360.. נכון ?

  5. 5

    07:38 02.06.2009 | Volgez Volgez

    יש לי חבר שיעשה הכל למען המשחק של הביטלס

  6. 6

    14:54 02.06.2009 | yzahav yzahav

    ראיתי את מסיבת העיתונאים של EA יוווווו
    איזה משעמם הרדימו אותי ZZzzzzZZZzzzz

  7. 7

    17:10 02.06.2009 | Rinku Rinku

    לא הייתי אומר שג'ון לנון נפטר, הייתי אומר נרצח.

  8. 8

    18:22 02.06.2009 | Klayman Klayman

    יובל בירב, אתה ממש אנטי מייקרוסופט שזה מגעיל.

  9. 9

    13:55 10.06.2009 | נדב סבג נדב סבג (אורח)

    סתמו כבר למישהו יש את המשחק של הביטלס?

  10. 10

       | פורסם ע"י