הרשמה

ביקורת: Logitech G Pro X 60

האחות הקטנה ביותר במשפחת G Pro X הגיעה לביקורת, מה חשבנו עליה?

כמאמר השיר ״לא יכול להוריד ממך את הידיים״

המקלדת סופקה לנו על ידי Logitech ישראל, תודה רבה!

הכמה שנים האחרונות היו מעניינות מאוד בגזרת המקלדות. מקלדות הממברנה הישנות והמעצבנות נדחקו לפינה וכמעט ולא רואים אותן יותר (וטוב ושכך), דבר שאיפשר את עלייתן של המקלדות המכאניות וירידת המחירים הדרסטית שלהן. לצד המגמה הזאת היו עוד שתי מגמות שהשפיעו בצורה ניכרת מאוד על שחקני המחשב ושוק מקלדות הגיימינג. האחת, עליה בפופלאריות ובנגישות של מקלדות קאסטום, זה תחום בפני עצמו שראוי להקדיש לו כתבה שלמה על כל סוגי המקלדות השונים שיצרו המון קהילות שנפתחו סביב הנושא ויודעות כל מידע ופרט קטן בתחום. המגמה השניה היא כניסה למיינסטרים של גדלי מקלדות שהיו נחשבים אקזוטיים יותר כשהן נהיות קטנות יותר ועם פחות מקשים. לפני מספר שבועות, Logitech חשפה את המקלדת החדשה שלה, ה-Logitech G Pro X 60 כשהיא נמצאת איפשהו באמצע כל המגמות האלה. אז אחרי מעל חודש עם המקלדת מה דעתי עליה והאם אתם צריכים לשקול אותה כמקלדת החדשה שלכם? בואו נדבר על זה.

כובד האחריות

דבר ראשון שהרגשתי זה כמה הקופסא של המקלדת כבדה וזה הפתיע אותי מאוד, במיוחד בהתחשב שמדובר במקלדת קטנטנה. כשפותחים את הקופסא מקבל את פנינו תיק הנשיאה שבתוכו נמצאת המקלדת. איתם נמצא בקופסא גם את כבל ההטענה, דונגל, מתאם USB, מקש ESC נוסף בצבע שחור וניירת. אני חייב לציין לטובה את תיק הנשיאה של המלקדת, Logitech רוצה שתקחו את המקלדת אתכם והיא מבינה את יתרון הניידות של הגודל שלה והיא מספקת תיק נשיאה שהוא לא פחות ממדהים, הוא עשוי חומרים קלים וגמישים אבל הוא גם חזק מספיק כדי לשמור על המקלדת. בונוס נחמד הוא בדמות מקש ה-ESC שמגיע בצבע לבן עם המקלדת השחורה לתוספת טוויסט אבל כאמור מקבלים גם אחד שחור למקרה ואתם רוצים צבע אחיד.

מבחינת איכות בניה, גם כאן Logitech מראה שהיא יודעת בדיוק מה היא עושה. ה-G Pro X 60 בנויה מפרופיל אלומיניום קשיח (מפה גם מגיע המשקל שלה), היא לא גמישה או מתעקמת תחת הפעלת לחץ. על הפאה העליונה של המקלדת אפשר למצוא את מתג ההפעלה, חיבור הטענה ושני כפתורים לבחירת התקשורת בין Lightspeed ו-Bluetooth. בצידה הימני ישנו כפתור Macro ובצד השמאלי נראה גלגלת סאונד קטנה. אני מאוד אוהב את הרעיון של גלגלת סאונד על המקלדת ואני חושב שכל מקלדת חייבת אחת כזאת. אבל עם כמה ששמחתי על הגלגלת היא לא מושלמת כשהיא מאוד רגישה וזזה בקלות וחופשיות. לקח לי כמה ימים של שימוש כדי להתרגל למיקום שלה כשבהתחלה הייתי מזיז את הגלגלת עם הזרת בטעות באופן קבוע בזמן שאני כותב. הייתי שמח אם הגלגלת הייתה במיקום אחר ואו שהייתה טיפה יותר גדולה ופחות חלקה.

ה-G Pro X 60 היא מקלדת גבוהה ולי היא הרגישה גבוהה במיוחד מפני שאני משתמש באופן קבוע ב-G915 TKL ו-Magic Keyboard ששתיהן מקלדות שטוחות ונמוכות מאוד. גם כאן, לקח לי זמן להתרגל אליה, בימים הראשונים היו לי כאבים קלים בפרק כף היד אחרי שעות של שימוש אבל תוך בערך שבוע התרגלתי ואחרי כמה ימים נוספים התחלתי להשתמש גם ברגליות הקטנות שלה כדי לתת לה זווית שימוש נוחה וארגונומית יותר. הייתי שמח אם היו מקבלים עם המקלדת איזושהיא משענת לפרק כף היד כדי לשפר את הארגונומיות עוד יותר, אבל זה משהו שאפשר לקנות בנפרד כמו למשל המשענת של Glorious שאני קניתי באופן אישי.

זאת לא מכונת כתיבה

רגע לפני שאני אדבר על חווית השימוש שלי עם המקלדת, צריך לדבר על כל עולם המקלדות בגודל 60 ולמי הוא מיועד. מקלדות 60 ממשיכות את הקו של מקלדות TKL ו-75% כשהן מוותרות על מקשים שלא נחוצים אבל בעיקר לא נחוצים לגיימינג, הויתור הגדול ביותר של מקלדות 60 על פני מקלדות אחרות הוא על מקשי החצים. אחרי כמה שבועות של שימוש עם ה-G Pro X 60 אני יכול להגיד בלב שלם שמקלדות 60 הן לא בשבילי. אני צריך את המקשי חצים כדי לכתוב בנוחות וגם כדי לשחק במשחקים האהובים עליי, ואני אגע בשני אלה בהמשך.

ל-G Pro X 60 יש שתי וריאציות, אחת עם סוויצ׳ים טקטליים ואחת עם מקשים ליניארים. המקלדת שאני קיבלתי לביקורת הגיעה עם סוויצ׳ים טקטליים (המועדפים עליי באופן אישי) שבאו בדמות סוויצ׳ים חומים סטנדרטיים. הבחירה בסוויצ׳ים סטנדרטיים היא תמיד טובה כשהיא מאפשרת למשתמש לקנות מקשים בצבעים וצורות אחרות לבחירתו. אני מאוד אהבתי את הסוויצ׳ים החומים בשילוב מקשי ה-PBT ש-Logitech בחרה בהם. אני חושב שזאת הייתה חווית השימוש הטובה ביותר שהייתה לי ממקלדת והיא הייתה כמעט מושלמת. 

כמעט מושלמת זה תואר מכובד אז אספר קצת על חווית השימוש. היה לי מאוד כיף לכתוב על ה-G Pro X 60, הסוויצ׳ים נותנים פידבק מדויק עם צליל שמורגש וברור מתי בוצעה לחיצה. יש מרחק תנועה גדול אבל לא גדול מידי כך שאין לחיצות שגויות אבל אפשר לכתוב במהירות. לפרקים היה נדמה לי שהמקלדת עושה הכל רק כדי שאמשיך להשתמש בה. עד כאן לחוויות הטובות שלי בזמן כתיבה ושימוש כללי אבל יש לי גם דברים פחות טובים. ראשית, אין למקלדת כל נורת חיווי או אינדיקציה לשימוש ב-Caps Lock, אני מבין ש-Logitech רצתה לעשות את המקלדת כמה שיותר קטנה ולכן אין פאנל עם נורות אבל הייתי שמח אולי לנורה קטנה על המקש Caps Lock כמו שאפל עושה או אפילו מניפולציה מתוחכמת עם תאורת ה-RGB של המקש.

שנית וזה משהו שכבר נגעתי בו וזה לא מפתיע כשמדברים על מקלדות בגודל 60%, למקלדת אין כפתורי חצים, זה יהיה מוטיב חוזר בביקורת. העובדה הזאת הפריעה לי במיוחד בזמן כתיבה כאשר לא יכולתי לזוז בין אותיות ומילים והייתי חייב להשתמש בעכבר. נכון, יש אפשרות להשתמש במקשים אחרים בשילוב מקש Fn כדי לקבל את השימושיות של מקשי חצים אבל זה לא נוח ולא אינטואטיבי לשימוש רציף ומהיר. אזכיר בקצרה את הסוללה של המקלדת שהייתי צריך להטעין רק פעם אחת בחודש רצוף של שימוש ואני חושב שזה אומר עליה הכל.

משחק מרובה מקשים

כמו חווית הכתיבה, גם חווית המשחק על המקלדת הייתה לא פחות ממדהימה. המקשים מרגישים נוחים ורספונסיביים עם זמן תגובה מהיר מאוד. אפשר לשים לב שלוג׳יטק ייעדה את המקלדת הזאת קודם כל לגיימינג והיא הביאה את חווית השימוש בה לרמת גימור על גבול המושלמת. צריך להגיד, שומעים את המקלדת, בין אם זה חברים בדיסקורד ששמעו מידי פעם את ההקשות שלי (אם כי אני משתמש במיקרופון שולחני שיושב קרוב למקלדת) או הבת זוג שלי שישבה לעבוד על המסך לידי בזמן שאני משחק. אמנם לי זה לא מפריע ואני דווקא אוהב את הפידבק הקולי, אבל לדבריה של מי שניסתה לעבוד בזמן שאני משחק, ״כל עוד אתה משחק זה לא נורא ומפריע כל כך, אבל אם היית כותב זה כניראה כן היה מפריע לי״. 

עם כמה שהמקלדת עצמה נוחה וכיפית למשחק, היא גם גרמה לי להבין שמקלדות 60% הן לא בשבילי. היה לי קשה מידי לשחק בלי המקשי חצים, במשחקים כמו Gray Zone Warfare, Cities Skylines או Borderlands שדורשים רק את המקשי WASD ועוד כמה בודדים לידם לא שמתי לב לעובדה שאני משחק עם מקלדת מוקטנת. אבל, כשרציתי לדוגמא לשחק ב-Battlefield ולהטיס מטוס, שמתי לב שאני לא יכול לעשות את זה כי אין לי את המקשי חצים. זה הגיע למצב שכששיחקתי עם חברים באטלפילד חיברתי למחשב מקלדת נוספת רק כדי שאוכל להטיס בלי בעיה ובלי לשנות הגדרות. אני מבין שמקשי החצים זאת הפשרה הכי גדולה של המקלדות האלה אבל זה גרם לי להבין שהגודל הזה הוא בעיקר למי שמשחק משחקים עם מעט מקשים או משחקי Esport. אם אתם מסוג השחקנים האלה, אז ברכותיי, זאת לדעתי המקלדת הטובה ביותר שתוכלו למצוא, אם אתם כמוני ורוצים מקלדת קטנה, אז יכול להיות שעדיף לכם להסתכל על דווקא מקלדות בגודל 75%.

השורה התחתונה

כמו שכבר אמרתי כמה פעמים לאורך הביקורת הזאת, ה-Logitech G Pro X 60 היא המקלדת הכי טובה שהשתמשתי בה אי פעם. היא בנויה טוב, היא נוחה וכיפית ולא תרצו להוריד את הידיים שלכם ממנה. אבל כשמה כן היא והיא מקלדת 60% אז אם אתם שחקני ARMA שצריכים המון מקשים או כותבים כל הזמן ומקשי החצים קריטיים עבורכם, הייתי ממליץ לכם ללכת על אחותה הגדולה, ה-G Pro X TKL או לחפש מקלדת 75% שתתאים לכם. חבל שלוג׳יטק לא מייצרת את אותה המקלדת בדיוק, רק בגודל של 75%. אבל עד שזה יקרה, בעבור 980 שקלים שתצטרכו לשלם אני חושב שאתם מקבלים את המקלדת הטובה ביותר בקטגוריה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • תיק נשיאה מעולה
  • איכות בניה טובה מאוד
  • חיי סוללה ארוכים
  • נוחה מאוד לשימוש ולכתיבה
  • כיפית מאוד למשחק

הרע

  • גלגלת סאונד רגישה וקטנה
  • חוסר במשענת יד
  • חוסר באינדיקציית Caps Lock

והגודל:

  • לפעמים הוא כן קובע
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י