הרשמה

ביקורת: Logitech Pro X TKL

בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Logitech Pro X TKL

קליק קליק קליק

המקלדת הגיעה אלינו לסיקור תודות ל-Logitech G, תודה רבה!

המקלדת האחרונה שסיקרתי עבור האתר היתה מקלדת של Logitech לפני קצת יותר משנה וחצי, אז כמה סימבולי זה שאסקר מקלדת שוב, איך לא - של Logitech פעם נוספת? בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מבצע לא מעט שינויים בציוד ההיקפי שאני עושה בו שימוש בעמדה שלי. קניתי עכבר חדש, קניתי משטח (ענק!!) חדש, ואפילו המסך חדש, אבל המקלדת התחילה להעלות אבק. למזלי, קיבלתי פניה לסקר את המקלדת החדשה של Logitech, החדשה בסדרת מוצרי ה-Pro של Logitech, וכמובן שקפצתי על המציאה. עכשיו שאני אחרי שבוע וקצת עם המקלדת הזאת ואני זוכה להנות מהפיצ'רים שלה, האם זאת היא המקלדת החדשה שלי?

לא משקל נוצה

תקשיבו (או במקרה שלכם, תקראו), החבילה שקיבלתי היא לא קלילה במיוחד. אני מודה שממש לא ציפיתי למשקל של הקופסא שיהיה ככה כבד, אין לי משקל מדויק אבל אולי זה אני שלא בכושר (אני לא בכושר). איך שנפתח את הקופסא, נראה את הקייס הקשיח של המקלדת, היא אומנם לא מקלדת 60% קטנה וקומפקטית, אבל היא ניידת, מה שלא חשדתי בו באמת בעקבות המשקל של המקלדת. בתוך הקייס נמצא את המקלדת עצמה (כמובן), אדפטר וכבל USB-C.

לסקירה כללית של המקלדת, מדובר במקלדת Tenkeyless מכאנית, ניידת ואלחוטית, אלא אם כן אתם אוהבים את הציוד שלכם מחובר בכבל, עיקר השימוש של הכבל יהיה עבור טעינה של המקלדת ולא יותר מכך. המקלדת עשויה ממתכת חזקה מאוד, איכות הבנייה סולידית מאוד (שלא הצלחתי לעקם אפילו טיפה), המקשים הם מקשי Dual Shot PBT (שכבה כפולה של פלסטיק בהשוואה למקשי PBT רגילים). המקלדת שלי הגיעה עם סוויצ'ים GX Brown טקטילים קליקיים (Sweet, sweet, clickity clackities!).

ישר עם החיבור הראשון של המקלדת למחשב בעזרת כבל USB, המוקלדת מתעוררת לחיים עם תאורה אחידה (לא קשת משתנה או כל פריסט מיוחד אחר, העיניים שלי מעריכות את זה מאוד), חבל רק שהתוכנה של המקלדת לא מגיעה על הדונגל של או המקלדת עצמה כאשר אני מחבר אותה. את ה-G Hub צריך להוריד עצמאית. ה-G Hub, בהשוואה לתוכנות של חברות אחרות כמו Razer או באופן הכי בוטה, Asus, היא יחסית פשוטה וברורה מאוד, הציוד ההיקפי מוצג בעזרת תמונות די גדולות בחלון הפתיחה, קשה לפספס את הציוד ההיקפי בו.

ה-G Hub מאפשר לנו לשנות את התאורה של המקלדת, את הפונקציונליות של מקשים ספציפיים והקיצורים השונים שישנם על המקלדת ועריכה של ה-Game mode שבאופן דיפולטיבי חוסם רק את מקשי ה-win key. האפשרויות של עריכת הצבעים של המקלדת הן רבות, אני חושב שבפעם הראשונה בחיי שאני רואה עריכה של לוח זמנים של מקשים מסויימים ואיזה צבעים הם יקבלו בלופ על מנת לערוך אנימציות מאוד ספציפיות על המקשים שאני נהנה לראות כמו גלים של חוף ים (אני לא צוחק, זה אחד האפקטים הכי נעימים לעין שהיו לי במקלדת).

איש ומקלדת יצאו לעבודה...

המקלדת עצמה לא מציגה איזה שינוי מטורף על פני העיצובים שאנחנו מכירים של Logitech, למען האמת היא אפילו מזכירה כמעט אחת לאחת את המקלדת הקודמת שסיקרתי של החברה, ה-G431, גם היא מקלדת TKL. בדומה לה, המקלדת היא אומנם לא מקלדת קטנה, היא בהחלט שוקלת יותר מה-G431 התקציבית, במיוחד יחד עם הקייס שלה, שזאת אולי המגרעה היחידה האמיתית של המקלדת הזאת, היא ניידת במיוחד אבל המשקל שלה מורגש.

אני אומנם יכול לחבר את המקלדת בעזרת כבל USB ולא לטרוח בכלל עם הפיצ'ר המרכזי שלה. היא אלחוטית, אבל אני מרגיש מעט מאוד בהבדל בין אם אני משתמש במקלדת כאשר היא מחוברת ל-USB או כאשר אני עושה שימוש בדונגל. המקלדת תומכת חיבור Lightspeed אלחוטי, ובמהלך השימוש לא הרגשתי אפילו לא את הדיליי הכי קטן מזמן ההקלדה ולזמן התגובה של המחשב. המקלדת גם יכולה להתחבר בעזרת חיבור Bluetooth, דבר מאוד נחמד כאשר אני ארצה לחבר את המקלדת למכשירים כמו ה-PS5, או אם אני מסתובב עם המקלדת בחוץ, אז לחבר אותה למחשב הנייד ואפילו ל-Steam Deck, אבל לחבר את ה-Bluetooth למכשירים האלה לפעמים מרגיש כמו בזבוז של זמן מיותר ואלא אם כן אני במסיבת LAN, האם יש לי סיבה באמת לחבר את המקלדת למחשב?

דבר נוסף שאציין לשבח הוא הסוללה של המקלדת הזאת, חיי הסוללה של המקלדת יכולים להחזיק עד כ-53 שעות ללא הטענה. אני משתמש במקלדת הזאת במשך ימים שלמים מאז שהיא הגיעה אליי לביקורת והייתי צריך לחבר את המקלדת לטעינה רק היום, אחרי שהחזיקה לי כשבוע פלוס מבלי שהייתי צריך לחבר אותה אף לא פעם אחת למחשב שלי על מנת להטעין אותה. G-Hub מראה שחיי הסוללה יכולים להשתנות על פי הגדרות תאורה שונות, המקלדת שלי נכנסת למצב היברנציה כאשר אני לא מבצע בה שימוש אחרי כמה דקות, אבל אני לא מאמין שזה משהו שצריך להפריע למישהו באמת.

השורה התחתונה

ה-Logitech Pro X TKL היא מקלדת שאני נהנה מהשימוש בה ומדובר בשדרוג שהייתי צריך כרגע לעמדה שלי, אבל (וזה אבל גדול) קשה לי מאוד להמליץ עליה לכל רוכש פוטנציאלי בקלות רבה מדי. המחיר של המקלדת נכון לעכשיו הוא מאוד גבוה (עולה כ-989 שקלים, במבצעי סוף שנה היא עולה 799), דבר שגורם לי לשאול "האם יש תמורה עבור המחיר"? אני מאמין שהמקלדת שווה את זה, אבל יהיה לי קשה לשכנע אנשים שדברים כמו הקייס שווים את ההוצאה המכובדת, אבל עבור ההוצאה המכובדת הזאת, המשתמש מקבל חבילת פרימיום שווה במיוחד עם סט פיצ'רים שעובד באופן פנטסטי, הביצועים של המקלדת הם מצויינים, איכות הבניה מדהימה והעובדה שהיא ניידת רק מוסיפה עוד מימד ששווה את השיקול.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה סולידית יחד עם מקשי Dual Shot PBT
  • ביצועים יוצאים מן הכלל בלי דיליי מורגש
  • G-Hub היא החלה תוכנה עבור הציוד של Logitech
  • ניידות זה שם המשחק עם קייס קשיח....

הרע

  • ... אך המשקל קצת בעייתי
  • יקרה מאוד בהשוואה למוצרים דומים

והסוויצ'ים:

  • קליק קליק קליק קליק קליק קליק...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י