הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed The Ezio Collection על ה-Switch - פספוס הזדמנויות

המתנקש האיטלקי האייקוני מגיע ל-Switch וזו הזדמנות נהדרת לשמואל לסקר את טרילוגיית המשחקים הללו ב-2022. בואו לקרוא מה הוא חשב על האוסף!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/02/2022

תראו, אני מת על המשחקים האלה, אבל אני מרגיש שיוביסופט יכלו לעשות כאן עבודה הרבה יותר טובה ומושקעת כדי לתת לנו חוויה שעולה על המקור

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

מעטות הן סדרות המשחקים שיותר פופולריות, אייקוניות ומוכרות בעולם מסדרת משחקי Assassin's Creed. הסדרה שלה כבר 12 משחקים היא ללא ספק אחת מסדרות המשחקים האהובות והשנויות במחלוקת בגיימינג כיום. אבל מעל כל הדיבור על ההפיכה של המשחקים למשחקי תפקידים וכל הספינאופים וה-DLC, שם אחד מתנוסס כאבא האמיתי של הסדרה הזו: אציו אאודיטורה דה פירנצה. השם הזה נעוץ במוח של מעריצי הסדרה כאחת הדמויות הכי משמעותיות בה ואחת הדמויות שקיבלה את הכי הרבה פוקוס ואהבה ממפתחי הסדרה עם לא פחות משלושה משחקים בכיכובו של המתנקש האייקוני. ב-2016, שחקני הקונסולות קיבלו אוסף של המשחקים הללו בדמות The Ezio Collection ועכשיו, 6 שנים לאחר היציאה המקורית של האוסף הזה, הוא מגיע סוף סוף לקונסולת ה-Switch. עם פיצ'רים חדשים על קונסולה חדשה, חשבנו שיהיה נחמד לבדוק איך המשחקים הללו מחזיקים מעמד כיום.

קפיצה טובה - נחיתה לא נקייה

נתחיל מהדברים החיובים והדאגות שאני רוצה להסיר מליבו של כל מי שראה את הטריילר של המשחק בסיכום ה-Nintendo Direct שלי: המשחק לא עובד רע כמו שהוא נראה בטריילר. המשחק רץ על 30 פריימים לשנייה כמו גרסאות ה-PS4 וה-Xbox One - אבל אלו 30 פריימים לשנייה חלקים לחלוטין בלי נפילות בשום מקום: לא בזמן קרבות, לא בזמן ריצה על גגות הערים השונות באיטליה, לא בזמן קפיצות ממגדלים ולא בזמן סצנות סינמטיות. המשחק היחיד בקולקציה שעשה לי בעיות היה באופן מפתיע המשחק השני, Brotherhood. שם היו לי רגעים פה ושם שהמשחק גמגם, שזה ממש מוזר כי גם Revelations וגם AC2 רצו ממש חלק. חוץ מהרגעים הללו ב-Brotherhood, הקולקציה רצה נהדר והמשחקים עובדים מצוין על קונסולת ה-Nintendo Switch - מצב נייד או מצב נייח.

הפיצ'רים השונים גם נחמדים, למרות שלא מצאתי המון שימוש להם. ה-HD Rumble עובד סבבה לגמרי וכן מספק חוויה שונה מהרגיל עם סגנון רטט מיוחד לרגעים מסוימים במשחק, כמו הפתיחה של Brotherhood שם פלטת אבן ענקית יורדת והשלטים באמת נותנים לשחקן להרגיש את האירועים השונים במשחק (למרות ששוב, רטט רגיל לגמרי יעשה את העבודה). השליטה במסך מגע מיותרת לחלוטין. אולי זה נחמד אם כל מה שרציתם הוא לעבור במסך הראשי ל-Assassin's Creed Lineage ולצפות בסרטונים הללו, אבל חוץ מזה - זה פיצ'ר מיותר. למה אני בכלל מציין פיצ'ר מיותר שכזה? כי הוא לקח עבודה שהמפתחים יכול לשים על שיפור האוסף הזה ויצירת הגרסה הכי טובה של הקולקציה הזו.

אני שם בצד רגע את בעיות הביצועים הקלות ב-Brotherhood, האופציה לדלג על כמה סצנות סינמטיות שלא ניתן לדלג עליהן בכלל הייתה נחמדה למשחק שיוצא ב-2022. האופציה לדלג על סצנה סינמטית בלחיצת כפתור, הייתה נהדרת, הגברת הקצב של המשחק, שיפור הדיוק של אציו בזמן ה-Free Run במשחקים השונים כדי שאני לא אפול אל מותי בטעות מוחלטת ועוד. זאת גם הבעיה הגדולה שלי עם הקולקציה הזו: היא עושה מעט מאוד כדי לתקן את המשחקים המקוריים וזה נותן לנו בסופו של דבר קולקציה שעובדת טוב אך מרגישה מעט מיושנת.

נוח על משכבך בשלום, אציו

אני יודע שזה יכול להיראות טיפה לא הוגן, אבל קשה לי שלא להשוות את הקולקציה הזו למשחקים האחרים בסדרה שהגיעו ל-Switch ולהבין עד כמה הסדרה המקורית התקדמה מאז. גם אם אני שם את הגרפיקה בצד, המשחקיות והקצב של Assassin's Creed IV: Black Flag ו-Rogue אוכלים את אלו של AC2 ו-Brotherhood בלי מלח. הסצנות הסינמטיות הארוכות והאיטיות יחד עם משימות ההליכה הרבות אולי היו משהו מרהיב גרפית ב-2009, אבל כיום זה פשוט מציק.

וכן, אני רוצה שוב להזכיר שאני מודע לכך שמדובר בקולקציה שכבר יצאה לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One ושגם שם המשחק עובד כמו שהוא עובד, אבל הייתי סולח לרוב הבעיות במשחקים הללו בקולקציה אם היא הייתה יוצאת בשנת ההשקה של ה-Switch ב-2017 או אפילו ב-2018 ולא 6 שנים לאחר מכן. כבר ראינו גרסאות Switch למשחקים חדשים כמו Dragon Quest XI S שלקחו את המשחק המקורי וגיהצו את הבעיות שלו ובכך יצרו גרסה מחודשת של המשחק שגרמה לאנשים לקנות את המשחק שוב בלב שלם וליהנות ממנו. גם ראינו את זה מהוצאות משחקים מחודשות שלא על ה-Switch. עברו 6 שנים מאז היציאה של הקולקציה המקורית - אם כבר עשיתם את העבודה על המשחק כדי להתאים אותו ל-Switch: לא הייתם יכולים לעשות קצת עבודה כדי שהמשחק ירגיש קצת יותר מתאים לימינו?

אני לא מדבר עכשיו על מנוע גרפי מתקדם וחדש, או טקסטורות מחודשות, אנימציות טובות יותר ותאורה מעלפת: פשוט להוסיף כל מיני שיפורי QoL (איכות חיים) שהיו הופכים את החוויה הזו ל-Must Have לכל שחקני ה-Switch ולא רק מעריצי הסדרה. המשחקים הללו כיפיים: לרוץ ברחבי פירנצה, רומא והמזרח התיכון תמיד היו מהנים, הקומבט הצליח להחזיק מעמד איכשהו (למרות שהוא פשוט קל אחרי 26 שנה של גיימינג הארדקור) והעולם הפתוח של המשחקים גדול ומעניין. אני לא צריך להיזכר שמדובר במשחק בין 13 בכל פעם שאנחנו נכנסים לסצנה סינמטית ואני לא יכול לדלג עליה, או להיפסל באיזשהו שלב ולחזור ממש אחורה לצ'קפוינט שהוגדר יותר מדי מוקדם.

השורה התחתונה

תראו, אני מת על המשחקים האלה. הטרילוגיה הזו של משחקי Assassin's Creed עם אציו כדמות הראשית, מספרת את אחד הסיפורים הגרנדיוזים, מעניינים ומרתקים בסדרה. הדמות הזו נהדרת, הסיפור שלה נהדר והמשחקים שלה טובים - אבל התפקיד שלי כאן הוא לומר לכם את האמת ובעוד שהפורט הזה מתפקד בצורה טובה ואני נהניתי ממנו מאוד, אני מרגיש שיוביסופט יכלו לעשות כאן עבודה טובה יותר כדי לתת לנו חוויה שעולה על המקור ונותנת למעריצים של המשחק המקורי וחובבי הסדרה סיבה נוספת לצלול אל העולם של המשחק, מעבר לקצת HD Rumble. באגים וגליצ'ים גרפיים לא תוקנו, לא ניתן לדלג על סצנות סינמטיות מסוימות (לפחות לא בצורה פשוטה) ומכניקות הטיפוס עדיין מרגישות מיושנות ולא מדויקות לעומת המשחקים שבאו אחרי שלושת המשחקים הללו. מעריצי המשחק המקורי שרוצים את החוויה המקורית הולכים ליהנות בצורה מדהימה מהמשחק בכל מקום ובכל זמן כי הפורטים כן טובים, אבל כל השאר... חכו לרימאסטר אמיתי.

6
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • פורטים מעולים לטרילוגיית המשחקים של אציו
  • ה-HD Rumble מפתיע ממש לטובה

הרע

  • אין מספיק שיפורים שיצדיקו קנייה מחודשת
  • בעיות ביצועים קלות ב-Brotherhood
  • המשחקים מרגישים מיושנים למדי

והמכוערים

  • אלוהים ישמור המודלים של AC2 לא התיישנו יפה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:00 21.02.2022 | ליאור ליאור (אורח)

    לא ברור למה אם קונים את הגרסה הפיזית מקבלים רק את ac2 על הכרטיס משחק ואת השאר המשחקים שבאוסף רק בצורה דיגיטלית.

  2. 2

    23:01 21.02.2022 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    הייתי שnח לשמוע את דעתך לגבי שאר המשחקים של AC לסוויץ כי לא ראיתי עליהם ביקורת מקצועית (לפחות ברמה שלך)
    וגם האם לדעת הם יוציאו עוד כמו Assassin's Creed Chronicles או UNITY והמשחק שאחריו (הלוואי שכן)

  3. 3

    10:13 22.02.2022 | (אורח) (אורח) (אורח)

    אססנס קריד הוא פרנצ'ייס טוב

  4. 4

    21:56 22.02.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    לא הולכות להיות ביקורות עליהן אבל ממש בקצרה:
    AC3 - מעולם לא אהבתי. הגרסה ל-Switch בסדר גמור, אבל יש לה קצת בעיות ביצועים שמגיעות משום מקום.

    AC4:BF - תענוג של משחק. עובד טוב, נראה טוב, המשחק שהכי עובד טוב עם העובדה שה-Switch נייד. בדיוק כמו AC2 ו-AC3 גם פה יש המון רגעים שאני מקווה שישמיטו כשיעשו לזה רימאסטר מתישהו, אבל בסך הכל זה משחק נהדר.

  5. 5

       | פורסם ע"י