אנחנו נישאר עם Battlefield 6 השנה, תודה
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!
אני לא יודע מי אחראי ב-Activision על קבלת ההחלטות בכל מה שקשור לסדרת Call of Duty בשנים האחרונות, אבל האסטרטגיה שלהם פשוט לא עובדת. נדמה שהם כן מסוגלים להוציא משחקים איכותיים ברמה גבוהה ועם מחשבה מאחוריהם, לפחות ברוב הזמן, אבל אחת לכמה זמן אנחנו מקבלים משחקים שפשוט אין להם זכות קיום כמו Vanguard, Modern Warfare 3 וגם הפעם עם Black Ops 7. זה כאילו שהם מאמינים שעל כל שתי הצלחות ענקיות, הם צריכים לספק אכזבה אחת גדולה לא פחות, ולצערי זו ההרגשה שיצאתי ממנה מהכותר האחרון בסדרה.
איכשהו, מננדז חזר
הקמפיין של המשחק הוא…משהו. מצב הקמפיין נקרא באופן רשמי Co-Op Campaign, ועל כן הוא לא ממש מותאם למשחק לשחקן יחיד, בניגוד מוחלט לקמפיינים קודמים בסדרת המשחקים שידועים בקטעים אפיים שמותאמים באופן מובהק לחוויית סינגל-פלייר. אם אתם רוצים לחוות את הסיפור של Black Ops 7, ההמלצה הכי טובה שלי אליכם היא להביא לפחות עוד חבר כדי להפוך את החוויה לטיפה יותר מהנה, אבל גם אז - אני לא ממש יכול להתחייב לזה.
מה ש-Activision עשתה במקרה פה הוא פחות סיפור ויותר שורה של משימות שנזרקו לתוך מפות Warzone שונות שמתחפשות לחוויה עלילתית כלשהי. אנחנו חוזרים לנעליו של דייויד מייסון, כעשר שנים לאחר אירועי Black Ops 2 והבסתו של ראול מננדז. אבל איכשהו, מננדז חזר עם מזימה לבצע תקיפות טרור נוספות, וכעת מייסון והיחידה שלו צריכים לפעול כדי לעצור אותו. מכאן, כל משימה תזרוק אתכם לתוך מפה גדולה שעושה מאמץ נמוך מאוד להסתיר את העובדה שהכל בנוי במאה אחוז על התשתית של Warzone, ממש עם קופסאות נשקים שאפשר לשדרג, חליפת כנפיים וכמה גאדג'טים, ומעבירה אתכם מנקודה לנקודה בעודכם נלחמים בחיילים, רובוטים ומפלצות צמחים ענקיות.

כן כן, אם חשבתם שאתם הולכים לקבל פה עלילה צבאית עתידנית כמו שרק סדרת בלאק אופס יודעת לספק, אז צר לי לבשר לכם שזה לא המקרה, כי ברוב הזמן אתם הולכים להתמודד עם מפלצות שלקוחות ישר מסרטי מדע-בדיוני ופחות רובוטים וחיילים משודרגים. יש פה חוסר עצום בהשקעה, עם שימוש בסביבות ממוחזרות, משימות לא יצירתיות ושורות דיבוב שנשמע כאילו השחקנים נמצאים עם אקדח לרקה. אני באמת לא מבין איך מייקל רוקר (Michael Rooker) הסכים להשתתף בדבר הזה, וכשראיתי אותו בדקות הראשונות של המשחק אמרתי לעצמי שאם הוא כאן זה לא יכול להיות עד כדי כך גרוע, אבל טעיתי. יש פה מעט מאוד רגעים מעניינים לאורך כל 5 שעות הקמפיין שלו, וזה מרגיש שהוא קיים רק כדי שהמפתחת תוכל להגיד שהיא שמה אותו כדי שהמעריצים לא יכעסו עליה, אבל מה שהיא עשתה זה רק לעצבן אותם יותר עם משהו שפשוט לא שווה את הזמן שלכם.

אם קרה ואיכשהו יצא שאתם משחקים בקמפיין לבד, תופתעו לגלות שבסצינות המעבר אמנם דייויד משוחח עם חברי הצוות, מתכנן איתם אסטרטגיות, קצת דיבורים ויוצאים לפעולה - אבל ברגע שתיכנסו למשימה עצמה ותתפסו שליטה עליו, תגלו שאתם לגמרי לבד, כאילו המשחק עושה עליכם לוחמה פסיכולוגית שלא מביישת את בלאק אופס המקורי וגורם לכם לחשוב שהכל היה בראש שלכם. הם אפילו לא טרחו להוסיף חברי צוות הנשלטים ב-AI, זה עד כדי כך עצלני.
לבסוף אציין את המוזיקה של הקמפיין - היא לא קיימת. באמת, ברוב המשחק אתם תילחמו בדממת אלחוט, כשהסאונד היחידי שתשמעו זה את היריות שלכם, הזעקות של המפלצות שרודפות אחריכם ואתם מייקל רוקר צועק "תירו בבן ****!". אני באמת לא יודע מה הם רצו לעשות פה.

עם זאת, הייתי סובל הרבה יותר מחוויית הקמפיין אם מערכות התנועה והירי של המשחק לא הייתה טובות כפי שהן. הנשקים מרגישים נהדר ומעוצבים בצורה מספיק מעניינת שמצדיקה את כל התמה העתידנית, ומערכת ה-Omnimovement שהוצגה במשחק הקודם חוזרת כאן עם אפשרויות תנועה חדשות כמו ריצה על קירות שמשאירות את הגיימפליי מרענן ומספק. ותודה לאל שהגיימפליי מספיק טוב, אחרת המולטיפלייר היה הופך את כל העניין להרבה פחות שווה.
ה-COD הישן והטוב?
אין ספק שכשמדברים על המולטיפלייר של Black Ops 7, אמנם לא מדובר בחיה אחרת לחלוטין - אבל כן מדובר בחוויה יותר מהנה ממה שהיה לי עם הקמפיין. כיאה למולטיפלייר של משחק Call of Duty, אתם אמורים כבר לדעת למה אתם נכנסים - Battle Pass, באנדלים עם דמויות וסקינים לרכישה, כל העסק הזה עדיין קיים ולא ילך לשום מקום. אבל ברגע שמתעלמים מכל זה, מוצאים את מה שהופך את המשחקים האלה לכל כך מהנים.

לופ המשחקיות של המולטיפלייר היה וישאר ממכר, עם קומבאט מהיר שמשתמש בכל האלמנטים העתידניים של המשחק דרך גאדג'טים ו-Scorestreaks מעניינים, מצבי משחק קלאסים לצד כאלה חדשים, נשקים להשיג ולשפר ומפות ללמוד - בין אם זה Nuketown הישנה והטובה, מפות שחוזרות מ-Black Ops 2 האהוב או כאלה חדשות לגמרי.
אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר, וזו העובדה שמפתחי המשחק השתמשו בבינה מלאכותית כדי ליצור חלקים במשחק כמו Calling Cards שניתן להשיג או פריטים קוסמטיים כאלה ואחרים. צריך לקטוע את הדבר הזה כל עוד הוא בתחילת הדרך, כי משם ההידרדרות יכולה להיות מאוד מהירה. מדובר בפתרון קל ומהיר למפתחים שרצו להוציא את המשחק הזה כמה שיותר מהר במינימום מאמץ, ובהחלט ניכר שאין פה הרבה ממנו. חבל לי מאוד שזה המצב שהתעשייה בכלל וסדרת המשחקים הזו בפרט הגיעה אליה. אז נכון, אם אתם מחפשים חווית מולטיפלייר צבאית טהורה, המתחרה Battlefield 6 נמצא ממש פה ממול וכנראה שיציע לכם חוויה קצת יותר…מודרנית ומושקעת. אבל לאלה מכם שנמצאים במחנה של Call of Duty ולא מתכננים לעזוב, תשמחו לגלות שהמולטיפלייר שלו מהנה לא פחות ממה שאתם זוכרים מהמשחקים הקודמים בסדרה.

הדבר תקף גם למצב הזומבים הקלאסי, שמגיע עם מפה אחת ייעודית בשם Ashes of the Damned וקשה במיוחד. אני יודע שמעריצים מושבעים של מצב הזומבים ישמחו לשמוע שמדובר במפה מאתגרת למדי שמצריכה למידה והרבה ריצות כדי לגלות כל סוד, איסטר אג ותוכן שיש לה להציע.
השורה התחתונה
Black Ops 7 הוא דוגמה כואבת ודי מבאסת למצבה הנוכחי של סדרת המשחקים הזו. מצד אחד, הוא מציג יסודות גיימפליי מעולים, מערכת תנועה מהנה ומולטיפלייר ממכר, אבל נכשל בצורה מוחלטת בלספק חוויית קמפיין ראויה, עם עלילה חסרת היגיון, משימות ממוחזרות, חוסר השקעה בולט והישענות מוגזמת על התשתיות של Warzone. מי שמגיע בשביל המולטיפלייר והזומבים ימצא כאן עולם מוכר ומהנה, אבל אי אפשר שלא להתאכזב משאר האלמנטים של המשחק. Call of Duty איבד את העלילה, והוא חייב למצוא אותה כמה שיותר מהר.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות
1
| פורסם ע"י