הרשמה

ביקורת: Singularity

אם אלכס היה יכול לנסוע בזמן, האם הוא היה בוחר לדלג על המשחק ב-Singularity?

        

מפתחת: Raven Software
מפיצה: Activision
תאריך יציאה: 29.06.10
פלטפורמות: PC,  X360, PS3

הגיע הזמן לעוד משחק FPS בשטנץ

זו עובדה ידועה שמפתחות משחקים אמריקאיות אוהבות לשבץ את הרוסים במשבצת "האיש הרע" במשחקים שלהן. Singularity לא משנה שום דבר בנוסחא הזו. חבר'ה, המלחמה הקרה הסתיימה לפני יותר משני עשורים, אולי תעזבו את זה כבר?

השאלה אותה מעלה בפנינו Singularity היא "מה היה קורה אם הרוסים היו מגלים דרך לנוע בזמן?". התשובה, כמובן, היא שהם היו מנסים להשתלט על העולם. למה תמיד להשתלט על העולם?! אולי מדבדב סך-הכל רוצה אייפון חדש ומשוכלל מהעתיד? אולי הם מחפשים טכנולוגיה עתידנית שתעזור לפתור את משבר הנפט בעולם? לא, הם רוסים. הם בטח רק רוצים להשתלט על העולם.

הטוב:
  • משחקיות מהירה  
  • הצעצוע שמתעסק עם הזמן מהנה בהתחלה...
הרע:
  • ... עד שמגלים שהוא רק גימיק
  • טקסטורות בהפרדה נמוכה 
  • מונוטוני
והמטרה:
  • דוד סאם מציל את העולם מדוד איוון!

 
הגיבור הכל-אמריקאי

ב-Singularity תזכו לגלם גיבור מלחמה אמריקאי, קצין חי"ר בשם נייט רנקו. רנקו נשלח למשימת ריגול בסיסית ביותר, ובסופו של דבר מוצא את עצמו במשימה לתקן את ההיסטוריה עצמה ולהחזיר אותה למסלולה המקורי. זאת הוא משיג על ידי ביקור נקודות זמן שונות בהיסטוריה ותיקון כל הרע שהרוסים חוללו בהן.

 איך זה קרה? מסתבר שהרוסים גילו אלמנט חדש בשם E99, בעל יכולות כמעט קסומות. הוא יכול לייצר אנרגיה בלתי-נדלית, להעצים את כוחם של כלי נשק ואף לקרוע קרע במרחב הזמן-חלל ולאפשר לכם לקרוא תיגר על אלוהים בעצמו. כמובן שכל היכולות הנפלאות האלה גורמות לו להיות מאוד רדיואקטיבי, וכמו כל דבר רדיואקטיבי שהרוסים מתעסקים איתו – הוא מתפוצץ (ראו ערך "צ'רנוביל").

בוראט היה פה

אם זה לא היה ברור – כל אתר המחקר סביב אלמנט ה-E99 מתפוצץ קיבינימט, חלק מהעובדים מתים וחלקם הופכים ליצורים שונים ומשונים כתוצאה מרמת הקרינה האדירה שנפלטה בזמן הפיצוץ. בערך בנקודה זו בזמן אתם מצטרפים לחגיגה, אם כי מעט קשה למקם את העניין כרונולוגית, בגלל שהמשחק אוהב מאוד להתעסק עם רצף הזמן ולא לתת לו לזרום בשקט מהעבר אל העתיד.

העלילה מסתמכת בעיקר על דברים שתגלו תוך כדי משחק, דיאלוגים, הקלטות קוליות ומסמכים שלאט לאט מתחברים לתמונה מלאה יותר של ההיסטוריה (הבלתי רציפה) של המקום. אני חייב לציין שלמפתחים בהחלט יש חוש הומור לא רע, והם כנראה גם מאוד אוהבים את בוראט, כפי שתוכלו לראות בסרטון לעיל.

 

זמננו מוגבל

לב המשחק היה אמור להיות ה-TMD. לא, לא Team Deathmatch. ה-TMD הוא מכשיר נייד בו תתקלו זמן קצר לאחר פתיחת המשחק. הוא יתלבש באלגנטיות על פרק ידכם השמאלית ויאפשר לכם להשתמש בכוחותיו של אלמנט ה-E99. 

תוכלו, למשל, להשתמש במעין יכולת טלקינסיס על מנת לתפוס חביות נפץ שיושלכו לעברכם, למשוך תחמושת ממקומות בעייתיים לגישה ולהזיז את התיבות הקלאסיות על מנת לפתור את הפאזלים הסביבתיים הקלאסיים. תוכלו לשנות את גילם של חפצים מסויימים, ורק של אותם חפצים קבועים מראש, למשל להפוך תיבות לחדשות כדי שתוכלו לדלות את תוכנן, או לגרום למנעולים להתיישן ולהחליד בשנייה כדי לפרוץ דלץ ולאפשר לכם להתקדם הלאה.

זהו, למעשה, באופן מאכזב ובניגוד מוחלט לפוטנציאל של הרעיון, השימוש העיקרי של המכשיר הייחודי – פאזלי משחקיות זולים של גרירת תיבות והפעלת מתגים. זה, ויריית הבזקי אנרגיה על אוייבים על מנת לראות אותם מזדקנים בשניות והופכים לעפר.

 אבל... אני רוצה עכשיו...

 המשחק "יודיע" לכם בעזרת סימון על המסך מתי תוכלו להפעיל את כוחות השליטה בזמן שלכם. בכל שאר הזמן הם ליופי בלבד. המשחק לא נותן לכם לחקור את היכולות של אותו מכשיר מיוחד, להתנסות בכוחותיו באופן יצירתי  או להשפיע על העולם שסביבכם שלא בדרך המתוסרטת המדוייקת שהמפתחים תכנתו לתוכו. הכל בנאלי וקבוע מראש. רוב היכולות לא שונות מלחיצת הכפתורים השגרתית ביותר שבמשחקים אחרים - רק מתחזות אסתטית למשהו מתוחכם יותר.

למשל, כאשר הגעתי למקרן ישן והמשחק הודיע לי שניתן להשתמש עליו באנרגיית זמן, הייתי סקרן. "וואו, אולי סוף סוף הם יתנו לי לעשות משהו מעניין עם ה-TMD?". אבל לא. כל מה שה"כוח המיוחד" שלי עשה הוא לגרום למקרן הזה לעבוד שוב ולהציג קטעי תעמולה סובייטים ישנים. יופי, זה בדיוק מה שהיה חסר במשחקי מחשב, היכולת להפעיל מכשירים בלחיצת כפתור.

כוחות הזמן שלכם, תגלו מהר, הם בסך הכל גימיק שהמפתחים הכניסו כדי לנסות להסוות את העובדה שמדובר במשחק יריות ממוצע לחלוטין. 

חורים בעיצוב

העניינים אמנם נראים טוב יותר ברגע שראשים מתחילים לעוף. האלימות כאן מוגזמת מספיק כדי לספק גם את הפסיכופטים שבינינו. אהבתי במיוחד את הרובה-על-שלט-רחוק שמאפשר לכם לשלוט בקליע בזמן מעופו, מה שמקל על פגיעות בדיוק במרכז המצח של כל מיני מזיקים. כל זה, כמובן, בהילוך איטי.

 כמובן שהרעיון הלא מקורי של קליע-מונחה לא מספיק כדי להפוך FPS ליחודי. בשביל זה הוא צריך עיצוב שלבים מרשים ומקורי. ב-Singularity יש כמה כאלה - למרבה הצער הם מעטים מדי. הקרב עם מפלצת E99 ענקית שמרסקת עמודים ומנפצת את תקרת הזכוכית שמתחתיה מתרחש הקרב - מרשים. השלב המתרחש על ספינה שמאבדת אנרגיית זמן וחוזרת בהדרגה למצבה הישן - גם מרשים וגם מקורי. בעודכם מנסים להיחלץ ממנה תראו חלקים שלה מחלידים ונהרסים בשניות, חורים מופיעים בשלדה ומים מתפרצים פנימה. 

אם רוב המשחק היה מורכב משלבים כאלה - זה היה סיפור אחר לגמרי. אלא שלצערי, רוב השלבים הם בנאליים לחלוטין. מסדרונות, גינות קטנות ליד הבניין ושוב מסדרונות.

             

המשחק כולל שני מצבי אונליין בלבד, כשבשניהם בני אנוש נאבקים במפלצות E99. האחד הוא Team Deathmatch פשוט והשני מבוסס משימות, אך המשחקיות בשניהם דומה מאוד. החיילים חמושים בכוחות E99 בעוד שהמפלצות יכולות לזמן מזיקים למיניהם לשדה הקרב, כגון עכבישים קטנים וטורדניים.

 עם כל מה שהולך על המסך, המשחק יכול להפוך לכאוטי לחלוטין לפעמים, ויחד עם הויזואליות הרעועה אפשר בקלות ללכת לאיבוד. נו באמת, משחק באמצע שנת 2010 צריך להציג טקסטורות מרוחות?

 ממה שהספקתי לראות, קהילת האונליין קטנה מאוד, ולא יצא לי לשחק משחק אחד נורמלי עד הסוף. אם היא לא תתפתח בקרוב, כנראה שהיא תדעך ותעלם עד מהרה.

Time's Up

Singularity הוא משחק שיכול להציל אתכם מלהתעלף משעמום במשך סופ"ש אחד או שתיים, אבל הוא בהחלט לא חוויה שתספרו עליה לחברים או תתמכרו למצבי האונליין שלה. כמו הרבה משחקים של Raven, הוא יוצר "לפי הספר" ומקדש את הבינוניות. רוצים? תאכלו. לא רוצים? לא תפסידו הרבה.

 
משחקיות - חד-גונית לחלוטין. גימיק השליטה בזמן הוא רק זה - גימיק.
גרפיקה - טקסטורות מרוחות, אבל עיצוב דמויות לא רע ואפקטים מגניבים.
סאונד ופסקול - הדיבוב לא יזכה בשום פרס, המוזיקה מתאימה לאווירה.
טכני - משחק קליל. לא נתקלתי בבאגים נראים לעין.
אורך חיים - לא יותר משני סופי שבוע.
מולטיפלייר - שני מצבי משחק בלבד, קהילה קטנה. לפחות המשחקיות מהירה וכאוטית.

 ציון סופי70

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:46 06.07.2010 | מטומטמים הם. מטומטמים הם. (אורח)

    "זו עובדה ידועה שמפתחות משחקים אמריקאיות אוהבות לשבץ את הרוסים במשבצת "האיש הרע" במשחקים שלהן. Singularity לא משנה שום דבר בנוסחא הזו. חבר'ה, המלחמה הקרה הסתיימה לפני יותר משני עשורים, אולי תעזבו את זה כבר?"

    צודק. ותמיד עושים את זה בצורה כל כך גרועה ומזלזלת. הם עדיין לא הבינו שרוסיה כבר שווה לארה"ב בכח הצבאי, תכנולוגיה, פיקוד ואפילו נחותה מהרוסים במספר הנשק הגרעיני?? כבר המשחק הזה פסול אצלי. אני לא רוסי, אבל אני אחד ששונא אאת אמריקה ומעדיף את רוסיה על פניהם. הם לפחות לא עושים מעצמם "מדינת העולם".

    באמת שנמאס.

  2. 2

    10:57 06.07.2010 | בקשר לרוסים כרעים בקשר לרוסים כרעים (אורח)

    הייתי סבור שגם רוסים ואולי אף בעיקר רוסים, לא יתמהו על השמת כוונות רעות למשטר של אותה תקופה, הרי המשטר רצח (עשרות?) מיליוני רוסים בין יתר שאר הזוועות שעשה, לכן לא נראה לי מופרך לייחס לו כוונות רעות כלפי שאר העולם.
    שיחקתי אצל חבר במשחק ודווקא די נהניתי, תודה על הביקורת!

  3. 3

    11:01 06.07.2010 | Republic! Republic! (אורח)

    מה לעזאזל עושה שם MP44 בתמונה השניה...ובאמת למה בכל משחק אנחנו משחקים אמריקאים נגד רוסים??! למה לא הפוך? או שיגונו קצת?!

  4. 4

    11:05 06.07.2010 | lio543 lio543

    זה עניין של האמריקאים, אנחנו פשוט צריכים ליהנות מהמשחק. ד"א, ב-World in conflict: soviet assault הרוסים מוצגים מנקודת המבט שלהם, סמל מאלאשנקו הוא הרוסי הכי רע שם, וגם הוא לא כ"כ רשע (זוכרים את סצנת כיתת היורים ואת סצנת הריאיון? pure evil( מה שאני מנסה להגיד הוא שאם האמריקאים מציגים את הרוסים כרעים כ"כ, הרוסים יכולים להציג את האמריקאים כרעים, מתישהוא זה יקרה, ולאף אחד לא תהיה בעיה עם זה, אז יאללה, 1C, תנו לנו לחסל כמה אמריקאים.

  5. 5

    11:05 06.07.2010 | אקי אקי (אורח)

    2 משטר הרצח היה עד שנות בזמן מלחמת העולם השנייה ועד שנות ה-50, אחרי שסטלין מת, רוסיה הקומוניסתית התפתחה ונהיתה המעתמה הכי חזקה בעולם בעיקר בשנות ה-70 וה-80.. אחרי שהיא התפרקה היא נחלשה אבל היא שוב הופכת לחזקה כמו פעם.

  6. 6

    11:05 06.07.2010 | שי שי (אורח)

    משחק מעפן, לא ציפיתי למשהו טוב אחרי ששמעתי שזה מהיוצרים של וולפנשטיין, כל המשחקים שלהם גרועים.

  7. 7

    11:06 06.07.2010 | אקי אקי (אורח)

    ל-2*

  8. 8

    11:10 06.07.2010 | ל - 1 ל - 1 (אורח)

    מה יש להעריך את רוסיה על פני ארצות הברית יא בור ללא שום
    השכלה או חשיבה מעבר לעצמך ? רוסיה מוכרת ציוד צבאי למדינות
    שלא רוצות אותך פה, ובכלל טכנולוגיה וכל מה שבא להם לא משנה
    למי העיקר עבור כסף. מדינה שחיה בבועה גדולה שמה שמעניין אותם
    זה פצצות מימן ועוד ועוד כסף... אתם חיים בסרט, הרוסים עושים
    עסקאות של מיליארדים עם סוריה ואיראן אתם פשוט כל כך חכמים
    שהידע שלכם נשפך במשפטים כמו ש 1 רשם.

    לגבי הביקורת : ביקורת גרועה בכל מובן אפשרי.
    לטקסטורות יש תיקון באינטרנט וזה פורסם כמה ימים אחרי היציאה
    של המשחק יש פאץ' פשוט וקל שמתקן את זה.

    המשחק עצמו סופר דופר מקורי ברעיונות שהוא מביא ובעלילה
    שזורמת ולא משעממת לאורך המשחק, גם אם יש פה אלמנט של רוסיה
    וארצות הברית... אז מה ? זה עובד - המשחק עושה עבודה מצוינת
    בשמירה על אווירה מותחת ולעיתים מקפיצה, הנשקים במשחק
    עובדים יופי והשדרוג והמערכת ממשק נוחה וכיפית.

    חסרונות בודדים : המשחק קצר, וצריך היה קצת לדעתי להעלות
    את רמת הקושי קצת כי שחקנים שמשחקים הרבה FPS ימצאו אותו
    לא ממש מאתגר או קשה... סך הכול משחק טוב מאוד ומיוחד כל
    הכבוד לרייבן.

  9. 9

    11:19 06.07.2010 | DJFMBEN DJFMBEN

    גם אני מסכים עם זה וזה מאוד מעצבן אותי במיוחד בתור רוסי.
    אבל את האמת שמאוד אהבתי את המשחק הזה הייתי נותן לו 8.5 רק מההנאה שקיבלתי מממנו לא מהצד הטכני.

  10. 10

    11:20 06.07.2010 | 07U 07U (אורח)

    קצת קשה לי עם הביקורות האלה.
    קראתי את כל הביקורת, אבל דברים מעצבנים אותי - במיוחד בסיכום.
    "טכני - משחק קליל. לא נתקלתי בבאגים נראים לעין." אז למה לא לתת לו 9-10?!
    מולטי - אם הקהילה קטנה, אז זה לא הוגן כלפי המשחק שתשפוט אותו עכשיו.

    ולדעתי לא במקום כל ההתבכיינות הזאת על הרוסים הרעים.
    אם אתה רוצה להתבכיין, תעשה כתבה נפרדת.
    ככה זה בכל המשחקים והסרטים. האמריקאים הם הטובים. כל האויבים שלהם במהלך ההסטוריה הם הרעים.

  11. 11

    11:27 06.07.2010 | בנצי שבילי בנצי שבילי (אורח)

    חרה אתם לא מבינים מהחיים זה אחד המשחקים הכי טובים

  12. 12

    11:33 06.07.2010 | ududy ududy

    10, זה מה שמפריע לך? שהטכני קיבל ציון 8 במקום 9? תהיה בריא. מכל המגיבים כאן, אף אחד לא התייחס למשהו מהותי בביקורת או במשחק, כמו העובדה שכוחות השליטה בזמן שהובטחו לנו יושמו באופן מוגבל וחסר דמיון.

  13. 13

    11:39 06.07.2010 | gamespotfan gamespotfan (אורח)

    חחח...מה מצפים מרוסי שמבקר משחק שבו הרעים הם רוסים...המשחק עומד על 8-8.5 ...כל הזמן הביקורות שלכם הוא על בנאליות בנאליות ובלה בלה...מתי תתחילו לבקר את רמת האלגוריתם של המחשב...לדוגמה שהחיילים לא מספיק חכמים כשהם נלחמים איתך....הם יכולים סתם לדלג ממקום למקום...זה דבר שיכול מאוד לעניין שחקנים שרוצים רמת קושי גבוהה...שורה תחתונה הביקורת שלך חמודה אבל לא קולעת..חוץ מזה כל הכבוד לRAVEN יחסית לחברה צעירה הם נתנו בראש והוציאו משחק יחסית טוב מאוד...אורך חיים זה לא תמיד אלמנט...עובדה שGOD OF WAR מסיימים אותו ב4 ימים והוא משחק של 9-9.5

  14. 14

    11:39 06.07.2010 | Tomilion Tomilion

    ל-1
    בינתיים עדיף את ארה"ב על רוסיה... אחרי הכל רוסיה היא זאת שמספקת נשק לטרוריסטים.
    והמשחק נראה חמוד, אבל לא יותר מזה... :S

  15. 15

    11:45 06.07.2010 | elronx elronx

    אהבתי תביקורת ציון מתאים אבל בכל זאת.. משחק כיף (=

  16. 16

    11:50 06.07.2010 | ududy ududy

    13 - Raven חברה צעירה? אי אפשר לומר שאין פה צחוקים בתגובות.

  17. 17

    11:50 06.07.2010 | tomer1114 tomer1114 (אורח)

    כה איכשהוא תמיד הרוסים הם האיש הרע אבל 1 צודק רוסיה יותר גדולה מארצות הברית בכל הבחינות ואים תהיה מילחמה בין שתי המעצמות האלה חח זה ירגיש כמו מישחק^^

  18. 18

    12:27 06.07.2010 | אנשים טיפשים! אנשים טיפשים! (אורח)

    אני פשוט בז לטוקבקיסטים ולכתב. המלחמה הקרה הסתיימה בהחלט (עאלק) רשמית, אל תשכח שהאיראנים ממומנים על ידי הרוסים וגם הסורים. שנית, המשטר הקומוניסטי הוא משטר אכזרי ונוראי שכל מי שטוען פה ש"התפתח" אומר שטויות. מדובר בניסוי כושל של נסיון הסוציאליזם, שהביא לבורות ונחשלות עד שקרס ברוסיה ב-91. שלישית, לכל הרוסים שנעלבים פה, כשאני אומר שאני לא אוהב רוסים, כוונתי אל הרוסים הבורים שמממנים את הטרור והקומוניסטים שעכשיו יושבים ברוסיה, לא אל היהודים מבינהם. תמיד יקום איזה אוויל ויגיד "יא **** שונא רוסים", בדיוק כפי שאם חבר בכיתה בישראל יגיד שהוא גרמני איזה אידיוט יבוא ויגיד "נאצי!"............
    אם המלחמה בין הרוסים לאמריקאים חרושה, איזה עוד מלחמות יש חוץ מערבים? תכף תגיד מלחמת העולם השניה.
    פשוט נמאס שכל הטיפשים מגיבים שטויות עד שזה הופך לאמת. באמת שרמת החינוך בארץ היא במצב עגום מאוד.......

  19. 19

    12:39 06.07.2010 | מגיב מס 2 מגיב מס 2 (אורח)

    לחמש : נו אז אתה בעצם מסכים איתי ועם יוצרי המשחק, הרי העלילה של המשחק היא שסטלין הורה על הקמת הפרייקט הסודי הנ"ל.
    אז מה הבעיה?

  20. 20

    12:45 06.07.2010 | אלי אלי (אורח)

    פעם ראשונה אני מסכים איתך באמת לא הבנתי מה כולם מתלהבים מימנו

  21. 21

    12:52 06.07.2010 | Klayman Klayman

    מלחמת העולם השנייה הסתיימה לפני הרבה יותר משני עשורים ולא עושה רושם שמישהו הולך לעזוב אותה בקרוב.. :P

  22. 22

    12:52 06.07.2010 | 07U 07U (אורח)

    לאודי, כן, זה מה שהפריע לי.
    אין לי טום טענות עם הביקורת, וביקורות, כמה שהן מנסול להיות אובייקטיביות, תמיד ישארו סובייקטיביות, כי בכל זאת יש בן אדם אחר שעומד מהצד השני.
    לכן אני לא אומר "על מה אתה מדבר, זה משחק מעולה", או מתווכח עם האמירות בביקורת.

    מפריע לי לא בצורה קטנונית שזה רק מה שאני מסתכן עליו ולפי זה אני בוחר משחק. אני אף פעם לא מחליט אם לקנות או לא לקנות משחק דרך ביקורות. אבל... זה פשוט מציק לי שאם נותנים ציון, שייתנו לכל קטגוריה בנפרד, ושלא ייראה כאילו הוא מנסה "לעגל" את כל התוצאות ביחד ל-7.
    אני לא מטיל שום ספק בהחלטה של אלכס, ואם הוא החליט שמגיע למשחק 7, אז כנראה מבחינתו הוא היה 7. אבל ממש מציק לי שהוא לא התלונן כל הביקורת על הפן הטכני, ובכל זאת הוא קיבל 8. אם יש חשיבות למספרים, אז שיגיד למה. אם אין חשיבות למספרים (וכך זה נראה לי מהתגובה שלך, כי למה שיפריעו לי סתם מספרים בסוף הכתבה), אז אולי תשקלו להוריד אותם.

    ולגבי המולטי אתה חייב להסכים איתי שאי אפשר לתת ציון למולטי עם קהילה דלילה. ניתן לציין את זה, וטוב שהוא ציין, אבל פשוט אי אפשר.

  23. 23

    13:01 06.07.2010 |  (אורח)

    Raven זאת המפתחת שעשתה את אקס מן וולברין לא? דווקא אחלה משחק.

    (רונן)

  24. 24

    13:10 06.07.2010 | ududy ududy

    07u, כן, אני חושב שהמספרים זה דבר טפשי. מצד שני, אנשים אוהבים מספרים. אנחנו לא יכולים סתם להוריד אותם כי אז אנשים יתלוננו מהצד השני. הרבה יותר קל שמי שלא מתעניין במספרים פשוט יתעלם מהם, לא?

  25. 25

    13:17 06.07.2010 | Klayman Klayman

    אגב, שאלה למי ששיחק, המכשיר זמן הזה רק הופך אוייבים לזקנים? אי אפשר להפוך אותם לתינוקות?

  26. 26

    13:26 06.07.2010 | הגבתי כבר פה פעם אחת. הגבתי כבר פה פעם אחת. (אורח)

    ארה"ב פשוט דוחפת את האף שלה לכל חור. ככה גם נוצרות מלחמות וקונפליקטים ממש מיותרים. מה שלי יש להגיד הוא שארה"ב ל יותר טובה מרוסיה. ושיפסיקו כבר למכור לנו את הזבל של "אין מישהו שמתאים ליהיות האויב חוץ מרוסיה". ול-8 עוף לחור שממנו זחלת, אתה בכלל יודע משהו בעצמך לפני שקורא לאחרים חסרי השכלה? ולמה אתה רק מתלונן על הכל?

    ול-18 מממנים את הטרור? מי הצתרף להטלת סנקציות נגד הגרעין האירני? אה?

  27. 27

    13:29 06.07.2010 | המלחמה הקרה השנייה תתחיל בדיוק בגלל זה. המלחמה הקרה השנייה תתחיל בדיוק בגלל זה. (אורח)

    הכל בגלל הסרטים והמשחקים האלה..ילדים קטנים רואים את זה, ישר מתחילים לאהוב את ארה"ב ולשנוא את רוסיה כי הגיבור הראשי הוא כזה. ואני לא מדבר על ישראל אלה בכללי.

  28. 28

    13:37 06.07.2010 | אני דווקא אהבתי ת'משחק אני דווקא אהבתי ת'משחק (אורח)

    ל25
    הממ, כעיקרון יש 3 סוגי אויבים:
    1. בוסים, עליהם זה כימעט בכלל לא משפיע. אולי מחליש.
    2. מוטציות ומפלצות, חלק מהם זה מעט (יענו יקח להם שנה לעשות חצי צד, אבל אחרי דקה זה פג), בחלק מהם זה פוגע, וחלק זה משמיד.
    3. חיילים, אותם זה הופך לשלדים.

    ואיפה ה"מה חשבו אתרי גיימינג אחרים"?

  29. 29

    14:04 06.07.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    שמתם לב שאלכס נותן ציונים נמוכים מאוד לכמעט כל משחק שהוא מבקר, אלכס במקום להסתכל רק על החלקים הרעים במשחק, אני מציע שתסתכל גם על החלקים הטובים שבמשחק ותנסה להוציא ממנו את הטוב.

  30. 30

    14:43 06.07.2010 | Sai Sai (אורח)

    אני רואה שאלכס מתייחס לרוסיוּת שלו ברצינות. :O

  31. 31

    14:51 06.07.2010 | doctordod doctordod

    אני אהבתי את נביקורת וחשבתי שהיא מבדרת מאד.
    הממשלה של ארצות הברית היא לא טלית שכולה תכלת- המלחמה בעירק שהיא פוגעת באוכלוסיה שם באופן נרחב ומפרץ גואנטנמו שהיא פגעת בזכויות אדם (אני לא אומר שלא מגיע לטרוריסטים האלו שיתעללו בהם אבל עובדתית הם פוגעים להם בזכויות אדם)
    ואלכס צודק המלחמה הקרה היית לפני המון זמן, ואם מדברים על מכירת נשק לערבים אז תדעו שצרפת מכרה ידע גרעיני להמון מדינות
    וגם מכרה אורניום http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/560/671.html
    אבל אתה לא רואה באף משחק שהורגים צרפתים

  32. 32

    14:59 06.07.2010 | BB Queen BB Queen

    זין. אבא שלי עלה מברית המועצות כי נמאס לו מהקומוניזם המזדיין, מהשחיתות בממשל שבלי שוחד אי אפשר להתקדם לשום מקום ומהאנטישמיות שם.

    מה לעשות לפי השיטה הקומוניסטית אני אמור לקבל אותו דבר גם אם אני אקרע את התחת וגם אני ישב לי בפנאן.

    מי התנגדה לסוללת הטילים של נאטו בפולין? מי "שיפצו" לקצ'ינסקי את המטוס?
     

  33. 33

    15:07 06.07.2010 | אני אני (אורח)

    אחלה משחק, ביקורת מסריחה, רק בגלל שאלכס נעלב שאומרים שהרוסים רעים במשחק אז הוא נותן 70 זה משחק של 85 מינימום

  34. 34

    15:26 06.07.2010 | בדיחה בדיחה (אורח)

    13 - צעירה?! היא בשוק מאז 1990

  35. 35

    15:46 06.07.2010 | haifa1997 haifa1997

    מה אתה לא יודע עברית?

    זה "סוף שבוע אחד או שניים"

    לא "סוף שבוע אחד או שתיים"

  36. 36

    15:49 06.07.2010 | veet veet

    משחק טוב מאוד
    אם הוא היה פי שתיים באורך הייתי נותן לו 9

  37. 37

    15:59 06.07.2010 | ולדימיר ולדימיר (אורח)

    אני רוסי בלאט

  38. 38

    16:00 06.07.2010 | גיימר גיימר (אורח)

    משחק לא מקורי בכלל
    מזכיר קצת Bioshock בהתחלה אחר כך קצת את FEAR ולקראת הסוף את Time Shift

  39. 39

    16:08 06.07.2010 | היסטריון היסטריון (אורח)

    לא היית מגאה להיות רוסי אחרי ההיסטוריה שלה למשל במלחמת העולם השניה רוסיה ההיית עם הגרמנים עד שלמזלינו היטלר הטיפש בגד בהם ורק אז נפל לרוסיה האסימון שהם בצד הלא נכון יש עוד הרבה דוגמאות כאלו .

  40. 40

    16:14 06.07.2010 | מנמנ מנמנ (אורח)

    ל - 31
    נכון צרפת מכרה ידע גרעיני.....לישראל

  41. 41

    16:42 06.07.2010 | lio543 lio543

    ל- 39: רוסיה לא אשמה, סטלין היה אשם.

  42. 42

    16:54 06.07.2010 | lio543 lio543

    כלומר שכשהיטלר פלש לחלק הרוסי בפולין שאותה כבש בתחילת מלחמת העולם השנייה, הוא כבש כפרים שלמים, שרף אנשים בחיים וחיסל יחידות צבאיות שלמות, כמובן שכל העם הרוסי ניסה לשכנע אותו, אבל הוא לא השתכנע עד שהוא ראה את הצבא הנאצי צועד בחצר האחורי שלו, לכן מנהיג רקוב לא עושה את העם רקוב.

  43. 43

    16:58 06.07.2010 | ברק ברק (אורח)

    כמה דברים:
    1. אני מסכים עם כמעט כול הביקורת חוץ מהקטע של המולטי זה באמת לא הוגן לשפוט אותו בגלל הקהילה הקטנה.
    2.שמתם לב מה קרה פה?כול הטוקבקים פה הם על שאלכס מפגר ושהביקורת גרועה ועל הרוסים ואזרחי אמריקה.אין פה אף מילה על רצף הביקורות. הביקורת הקודמת פורסמה רק לפני כמה ימים, אז כול הכבוד אלכס!!!
    3. אני יודע שזה קצת דפוק אבל בבקשה תפרסם ביקורת ללגו הרי פוטר.

  44. 44

    17:01 06.07.2010 | mattan7777 mattan7777

    השאלה אותה מעלה בפנינו Singularity היא "מה היה קורה אם הרוסים היו מגלים דרך לנוע בזמן?". התשובה, כמובן, היא שהם היו מנסים להשתלט על העולם. למה תמיד להשתלט על העולם?! אולי מדבדב סך-הכל רוצה אייפון חדש ומשוכלל מהעתיד? אולי הם מחפשים טכנולוגיה עתידנית שתעזור לפתור את משבר הנפט בעולם? לא, הם רוסים. הם בטח רק רוצים להשתלט על העולם.

    חחחחחחח

  45. 45

    17:06 06.07.2010 | gtyjmty gtyjmty (אורח)

    למה הוא לא מראה מה אתרים אחרים חושבים אני רוצה לבדוק אם לקנות את זה או להאמין לו שלא כדאי כל כך

  46. 46

    17:09 06.07.2010 | gtyjmty gtyjmty (אורח)

    אתרים כמו ign או לא יודע*

  47. 47

    17:16 06.07.2010 | איך זה יכול להיות איך זה יכול להיות (אורח)

    יצאה ביקורת טובה, בלי יובל? כל הכבוד ויגימס פעם ראשונה שאתם מוציאים תוכן איכותי ללא יובל

  48. 48

    17:18 06.07.2010 | RUS! RUS! (אורח)

    47 אז תחפש בעצמך עצלן

  49. 49

    17:56 06.07.2010 | D.O.R D.O.R

    כנסו לפינה משחקי פעולה שלי בפורום משחקי פעולה, השבוע הפינה עוסקת בבורדרלנדס.

  50. 50

    18:17 06.07.2010 | ek355 ek355

    כשראיתי את הציון לכל קריטריון שצריך להיות במשחק,פחדתי להסתכל על הציון ומאוד הופתעתי(לרעה).אני לא מבין איך שיחקת את כל המשחק(סיימת נכון?).משעמם.

  51. 51

    18:51 06.07.2010 | גדי גדי (אורח)

    משחק פשוט מגעיל.

  52. 52

    18:57 06.07.2010 | Zeev Zeev (אורח)

    #4, תראה את המשחקים הרוסים:
    STALKER.
    METRO 2033
    משחקים זהב. עלילה מדהימה. שום אזכור לפרופוגנדה נגד אמריקאים.
    ככה צריך לעשות משחקים.

  53. 53

    19:14 06.07.2010 | אלון אלון (אורח)

    המשחק הזה היה אכזבה גדולה וגם לפי הטריילר רואים שהו גרוע

  54. 54

    19:22 06.07.2010 | Silent Dawn Silent Dawn

    שמעו, בנתיים אני רק בתחילת המשחק (קצת אחרי שפוגשים את הבחורה הזאת) וזה לא נראה רע בכלל. מרגיש כמו CoD בשילוב עם ביושוק וטיפונת וולפנשטיין.

  55. 55

    21:10 06.07.2010 | 12ziv21 12ziv21

    ביקורת מצוינת תמשיך כך

  56. 56

    21:47 06.07.2010 | יוסי יוסי (אורח)

    אתה כזה מבקר דיכאוני...

  57. 57

    23:29 06.07.2010 | k k (אורח)

    הכתב לא מבין מהחיים שלו כלום..
    עושים את הרוסים רעים והוא רוסי אז הוא פרנציפ מביא ביקורת שקרנית ולא נכונה על משחק שלפי דעתי מצוין ממש כיף לשחק בו יש מלא אפשרויות מגניבות כמו לעשות מין בועת זמן כחולה כז שבה האוייבים זזים באיטי ואתה יכול לירות להם בתוך הפרצוף שהם לא יכולים להתנגד וכל מי שאמר שהמשחק מעפן או שהוא לא שיחק והוא סתם ילד קטן או שהוא מהאלה שעם רואים ביקורת רעה על המשחק מפסיקים לשחק בו ומתחילים לשנוא אותו אם אתם אוהבים תמשחק תשחקו בו אל תקשיבו לביקורת של האנשים הרגשיים האלה שמשקרים על משחק מצוין רק מגלל שעשו את העדה שלהם רעה תגברו רק אל תגמרו לו להיראות רע!..

  58. 58

    02:03 07.07.2010 | מנחם בן מנחם בן (אורח)

    למי שרוצה על הקומוניזם,
    קומוניזם הנו שיטה כלכלית-חברתית המוגדרת בבעלות מוחלטת של החברה על הנכסים השונים שלה, תוך שמירה על שוויון כלכלי וחברתי ניכר. מונח זה הפך לנפוץ בזכות פרסום ספרם של קרל מרקס ופרידריך אנגלס, המניפסט הקומוניסטי, שתיאר את הקומוניזם כשלב הבא בהתפתחות החברה האנושית, אשר יביא לפתירת מצוקות האדם שנגרמו על ידי השיטה הקפיטליסטית. הקומוניזם בצורתו המלאה (קומוניזם טהור) לא יושם מעולם.
    על פי מרקס, הדרך לאוטופיה הקומוניסטית עוברת דרך משטר הנקרא סוציאליזם,

    סוציאליזם, על פי מרקס, מבטא את הלאמת כל אמצעי הייצור והפיכתם לרכוש בבעלות כלל הציבור. שיטה זו אינה שונה באופן מהותי מהשיטה הקפיטליסטית המושתתת על רכוש פרטי, אלא הופכת את המדינה למעסיק היחיד. משטר זה מכונה בפי מרקס דיקטטורה של הפרולטריון, כלומר – משטר בו מעמד הפועלים הוא השליט היחידי. הדבר נעשה באמצעות שליחה של נציגים של העובדים. ("דיקטטורה של הפרולטריון" אינה בהכרח דיקטטורה פוליטית – מרקס קרא גם לדמוקרטיה הבורגנית "דיקטטורה של הבורגנות".)
    קומוניזם, המבטא את הגשמת אידאל ביטול הכפייה והניכור - משטר בו אין הפעלת כוח (כלכלי או אחר) על מנת לאפשר את התנהלות החיים, וכל מעשי האדם נגזרים מתוך רצונו בהגשמה עצמית דרך עיצוב הטבע והמציאות החברתית. בחברה כזו אין כסף והקצאת המשאבים נעשית על פי "כל אחד מקבל לפי צרכיו ונותן לפי יכולתו". על פי המרקסיזם, צורה זו הינה האוטופיה הקומוניסטית ותאופשר לאחר תהליכי חינוך והשתנות החברה במסגרת הסוציאליזם. (ביטול העבודה מובנו כאן - ביטול העבודה המנכרת כפי שהיא מופיעה בכלכלה הקפיטליסטית).
    ישנו זרם נוסף המכנה עצמו קומוניסטי והוא רעיון הקומוניזם הפרימיטיבי, בו הארגון החברתי של שבטים מסוימים באיי האוקיינוס השקט או של מסדרי נזירים בתקופה ההלניסטית ובימי הביניים. השבטים והמסדרים התאפינו בבעלות משותפת על הרכוש.

    קומוניזם אלטרואיסטי – חברה המתנהלת על פי עקרונות של שוויון וצדק חברתי, אך כל פרט ופרט בחברה מונע מתוך כח מוסרי פנימי, ולא מתוך אילוץ וכפייה. זאת בניגוד לקומוניזם המרקסיסטי, אשר טיפח את ערך האגואיזם ושנאת המעמד הבורגני. הרב יהודה לייב הלוי אשלג, בעל הסולם, הוא אשר הטביע את המונח "קומוניזם אלטרואיסטי" (או סוציאליזם מעשי) לדבריו : "יש להעביר את הקומוניזם מן הפסים של "שלי שלי ושלך שלך", שהוא מדת סדום, אל הפסים של "שלי שלך ושלך שלך", [מסכת אבות, ארבע מידות באדם: האומר שלי שלי, ושלך שלך--זו מידה בינונית; ויש אומרין, זו מידת סדום. שלי שלך, ושלך שלי--עם הארץ. שלי שלך, ושלך שלך--חסיד. שלך שלי, ושלי שלי--רשע], דהיינו, לאלטרואיזם אבסולוטי. וכשרוב הציבור יקבל תורה זו בפועל, אז הזמן להגיע לכלל "לעבוד לפי היכולת ולקבל לפי הצורך"...מטרם שרוב הציבור מוכן להשפיע לזולתו, אין לקבוע משטר קומוניזם אלטרואיסטי" ‏‏[1] כלומר, התשתית קומוניזם אלטרואיסטי הוא אלטרואיזם אבסולוטי שכל פרט ופרט יהיה מוכן לקבל את העיקרון של אהבת הזולת ומתוך כך יתקיים התנאי החיצוני של "לעבוד כפי היכולת ולקבל לפי הצורך". תפיסתו זו של אשלג מבוססת על המסורת הקבלית, לפיה האנושות כולה הינה "גוף" רוחני אחד, או כלשון הקבלה "גוף דאדם הראשון", וכל אחד ואחד - כמוהו כתא בגוף זה. ברגע שהאדם מונע מתוך קשר פנימי של אהבת הזולת הוא פועל למען איחוד חלקי "נשמת אדם הראשון" ובכך מגיע לתכלית הבריאה. בעל הסולם ערך משנה סדורה אודות פניה של החברה האנושית העתידית, אשר תנוהל על פי עקרונות הקומוניזם האלטרואיסטי. "והנני להודות, שהאידיאה הסוציאליסטית, שהיא הרעיון של חלוקה שווה וצודקת, אני רואה אותה לאמיתיות ביותר: כי כדור ארצנו די עשירה לפרנס לכולנו...
    הקומוניזם והקפיטליזם היו שתי תפיסות העולם הקוטביות העיקריות במהלך המלחמה הקרה עד לקריסת ברית המועצות בשנת 1991. עם קריסת ברית המועצות מדינות וארגונים קומוניסטים רבים בעולם איבדו מקסמם, לכשהוכח כי הקומוניזם הוא זה ש"נפל ראשון", בעקבות כך תנועות רבות אימצו מצע הנוטה יותר לכיוון סוציאל-דמוקרטי, כדי שלא להיות מזוהות עם ברית המועצות הקורסת.

    סין היא כיום המעצמה הקומוניסטית היחידה, אם כי בפועל מונהגת בה מאז שנות ה-90 שיטה כלכלית של שוק חופשי. בקובה, מדינה בים הקריבי, שורר שלטון המוגדר כסוציאליסטי, אולם יש הרואים בו משטר קומוניסטי. מדינות אחרות הנחשבות קומוניסטיות (אם כי הן עצמן מגדירות את עצמן כסוציאליסטיות) הן: לאוס ווייטנאם, הנמצאות בדרום מזרח אסיה, וכמו כן אלבניה, מדינה באירופה שתומכת באידאלוגיה קיצונית של סוציאל-דמוקרטיה. השלטון בקוריאה הצפונית אף הוא מגדיר את עצמו כסוציאליסטי, אולם בפועל הוא פעל בעבר לפי עקרונות המשטר בברית המועצות, וכיום הוא מפעיל דיקטטורה נוקשה שאינה פועלת לפי עקרונות סוציאליסטיים או קומוניסטיים.

    למרות נפילה חדה בכוחם של רוב התנועות והמפלגות הקומוניסטיות בעולם לאחר קריסת הגוש המזרחי, החל משנות ה-90 המאוחרות, ויותר מכך בשנות האלפיים, חלה עלייה הדרגתית בכוחן של מפלגות קומוניסטיות שונות ברחבי העולם. ייתכן והעלייה נובעת מהעמקת הפערים בין העניים לעשירים בחלק ממדינות העולם, כחלק מתגובת הנגד לגלובליזציה ולנאו-ליברליזם וכן התאוששות של מפלגות קומוניסטיות אשר ביקרו את השלטון הקומוניסטי של ברית המועצות. חיזוק כוחם של הקומוניסטים ניכר בעיקר בעולם השלישי, ובפרט בהודו, נפאל, ודרום אמריקה, אך גם במדינות מערביות כמו איטליה וקפריסין (שבה מכהן כיום נשיא אשר נבחר כנציג המפלגה הקומוניסטית).

  59. 59

    03:21 07.07.2010 | FoXie FoXie

    בדרך כלל אני אוהב את הביקורות של אלכס

    אבל בביקורות האחרונות שקראתי הוא מדבר על דברים שלא ממש מעניינים ואני לא מסכים עם הציונים שלו
    ,
    דיברת על הטקסטורות שלפי מה שהבנתי יש להם תיקון והורדת על זה ציון שזאת פאשלה רצינית

    ומה ציפית מהשינוי זמן של חפצים תהיה רציני מה היית שמח אם היית יכול לשים את זה על קיר ולראות אותו מזדקן
    ואיך זה היה משפר את המשחק בדיוק?
    על זה מורידים ציון על זה שאפשר להשתמש בו רק לפאזלים ושטויות קטנות כאלו
    זה היה ברור שזה יהיה ככה פאזלים ולחימה

    ועם כל השטויות האלו לא דיברת פעם אחת על הגיימפלי
    אמרת אולי באיזה שורה אחת שהוא בינוני

    חוץ מזה כלום
    אמרת משהו על קרבות בוס ולא פירטת בכלל

    אז בקיצור
    לא אהבתי את הסיקור

    ובכלל לא שיחקתי במשחק ד"א

  60. 60

    07:33 07.07.2010 | ShadowGame ShadowGame

    המשחק הזה הוא פחות או יותר הכלאה בין BIOSHOCK ל-CRYOSTASIS. זה עלילת BIOSHOCK עם אלמנטים של CRYOSTASIS.

  61. 61

    07:35 07.07.2010 | ShadowGame ShadowGame

    ל-52:
    תוסיף את Cryostasis לרשימה.

  62. 62

    08:11 07.07.2010 | תקשיבו תקשיבו (אורח)

    57 אתה לא מבין כלום מהחיים שלך. אתה לא מבין שנמאס לו כמישהו שנולד ברוסיה לראות רק משחקים נגדם? רק על זה מגיע להוריד ציון. משחק שממש לא מחדש כלום בנוגע לאויבים ועוד משתמש בקונפליקט האמריקאי רוסי בצורה כזאת מגעילה.

  63. 63

    08:44 07.07.2010 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    ל1 אין הבדל בין 2000 פצצות ל5000 פצצות גרעין בשניהם אפשר להרוס חלק עצום

  64. 64

    09:22 07.07.2010 | sharinox sharinox

    ביקורת מדהימה ומצחיקה במיוחד הפתיחה, אמריקאים אנשים טיפשים אין להם משהו אחר לעשות חוץ מלנסות לרדת על הרוסים שיותר חכמים ומצליחים מהם, בגלל זה הם עושים את זה! יאללה רוסים!

  65. 65

    10:03 07.07.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    64 לא הייתי מייחס לרוסים כאלה יכולות חוכמה לעם שהתרבות שלו זה שתיית וודקה, ומדינה שהמשכורת הממוצעת היא 500$

  66. 66

    11:12 07.07.2010 | חפרתם חפרתם (אורח)

    חלאס כולה משחק סביר פלוס שחקו תהנו וזרקו לפח!!

  67. 67

    12:59 07.07.2010 | יעקב יעקב (אורח)

    64 רואים שאתה רוסי, הרוסים תמיד מזלזלים באמריקאים בגלל קנאה.
    אם הרוסים כל כך טובים למה אתה בארץ,

  68. 68

    13:01 07.07.2010 | יעקב יעקב (אורח)

    מנחם בן תעשה לי ילד

  69. 69

    14:16 07.07.2010 | נו עוד שני מפגרים אמריקנים נו עוד שני מפגרים אמריקנים (אורח)

    67 רואים שאתה ילד ממוצע שלא קורא עיתונים ולא יודע כלום מהחיים שלו. במה יש לקנא באמריקה? בזה שהם הפסידו יותר מחצי מהמלחמות שלהם? או בזה שהם כל כך טיפשים שהם יכולים לנצח את רוסיה במשחק מחשב?

    64 - למה, ילדים מטומטמים שמשתכרים בלילה וקופצים ברחובות בלי בגדים כמו בארה"ב זה חכם?

  70. 70

    14:52 07.07.2010 | Ghost Ghost (אורח)

    אחד המשחקים הכי קצרים ששחקתי בערך 4-5 שעות וסיימתי את המשחק

  71. 71

    19:54 07.07.2010 | oren oren (אורח)

    "כוחות הזמן שלכם, תגלו מהר, הם בסך הכל גימיק שהמפתחים הכניסו כדי לנסות להסוות את העובדה שמדובר במשחק יריות ממוצע לחלוטין."

    איזה נכון זה, בתור אחד ששיחק במשחק וסיים אותו.. המשחק עצמו ממש מהנה וכיף לשחק בו, אבל באמת שהתאכזבתי מה TMD, כשראיתי לפני ששיחקתי במשחק את כל הסרטונים האלו שהציגו אותו הוא היה נראה מחשק ממש מפציץ עם פוטנציאל, אבל ת'כלס זה די איכזב לראות שאין לו יותר מדי שימושים וגם זה הולך בקו ישר לפי איך שהמפתחים רוצים ואין לך יותר מדי חופש פעולה עם ה TMD אלה רק לפי דברים מסויימים שהם קבעו..

    בכל זאת אני נהנתי מאוד מהמשחק, הרבה יותר טוב מהרבה משחקי סוג ז' שיצאו לאחרונה.. אני ממליץ.

  72. 72

    20:31 07.07.2010 | Textures Textures (אורח)

    It's a bug, not on purpose. There are patched EXE's for that

  73. 73

    21:09 07.07.2010 | יעקב יעקב (אורח)

    69 הרוסי נעלב ממני

  74. 74

    22:26 07.07.2010 | איתי איתי (אורח)

    כהרגלו, אלכס מדבר שטויות.
    מעבר לכך שהביקורת, כרגיל, לא טובה.
    "השאלה אותה מעלה בפנינו Singularity היא "מה היה קורה אם הרוסים היו מגלים דרך לנוע בזמן?". התשובה, כמובן, היא שהם היו מנסים להשתלט על העולם. למה תמיד להשתלט על העולם?! אולי מדבדב סך-הכל רוצה אייפון חדש ומשוכלל מהעתיד? אולי הם מחפשים טכנולוגיה עתידנית שתעזור לפתור את משבר הנפט בעולם? לא, הם רוסים. הם בטח רק רוצים להשתלט על העולם."

    טוב צודק, איך לא חשבתי על זה, שרוסיה של שנות ה-50, דיקטטורית רצחנית ובעלת תכניות של...המממ...כיבוש שטחים נרחבים בעולם והפלת המעצמה הגדולה ביותר מלבדה - ארה"ב, לא תנסה לנצל יכולת עצומה שכזו לכיבוש עולמי???
    צודק, אולי הם ינסו לפתור את משבר הנפט...הרבה יותר מסבר את הדעת...

  75. 75

    04:30 08.07.2010 | noam529 noam529

    סיימתי אותו יכול להיות שלושה סופים איזה משחק אחד הנדירים הלוואי שהיה 2!! אני לא מקשיב לביקורות אם אני אוהב אותו אני ישחק בו!..
    ו57 צודק הכתב נפגע מהמשחק אז הוא הביא לו ציון גרוע..

  76. 76

    09:41 08.07.2010 | FUCK USA FUCK USA (אורח)

    FUCK USA

  77. 77

    13:50 08.07.2010 | Jiddu Jiddu

    אתה שוחכים שבGTA IV אז הגיבור הוא רוסי ואפשר לרצוח אמריקאים...

  78. 78

    13:57 08.07.2010 | יעקב יעקב (אורח)

    ב GTA IV הוא היה סרבי...

  79. 79

    17:32 08.07.2010 | כגד כגד (אורח)

    כותבים *מונוטוני
    ואחלה משחק אני נותן לו יותר

  80. 80

    18:34 08.07.2010 | 'כרג 'כרג (אורח)

    משחק גרוע.

  81. 81

    14:00 09.07.2010 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    משחק סבבה, לא הכי טוב אבל נהנתי

  82. 82

    10:09 11.07.2010 | הרואה הכל הרואה הכל (אורח)

    לכל הרוסים פה, אתם אנשים אנאלפאבתים.
    לא משנה כמה תדחו את זה, הרוסים נכשלו מול האמריקאים. לא שאני אומר שהאמריקאים מושלמים, והם לא, אבל האמא רוסיה הזה נגמר.
    אגב, אתם בכלל ישראלים יהודים (או לפחות חלקכם), מה אתם תומכים במדינה שלא רק פגעה ביהודיה באיזור באופן קשה במיוחד (ראו ערך : סופות בנגב ופוגרום קישינב), ושהיום מממנת מדינות טרור כמו סוריה, איראן ועוד???? נכון שמישהו פה אמר שהם "תמכו בסנקציות", אבל בסופו של דבר כל הנשק האיראני הוא ברובו רוסי.

    אנאלפאבתים!

  83. 83

    14:09 11.07.2010 | למר 82. למר 82. (אורח)

    82 אתה אדם חסר שכל שמושפע רק מסרטים או משחקים. האמריקאים נכשלו ובגדול בכמעט כל המלחמות שלהם. והיו כבר מתים שהמלחמה הקרה תיגמר. "ממנה את הטרור" - מה אכפת להם? גם אתה מר "יהודי כשר וטוב לב" היתה מממן כל דב תמורת סכום נאה.
    צאו מהסרט שאתם חיים בו. אמריקה לע עשתה שום דבר מועיל בכל ההיסטוריה שלה. רק דחפה את האף שלה לכל מקום. כמו שאתה דוחף את שלך. למה אין יההודים שבאו או גרים ברוסיה?

  84. 84

    14:10 11.07.2010 | טיפשים שחיים בינינו זה לא יאומן! טיפשים שחיים בינינו זה לא יאומן! (אורח)

    מה דעתכם על משחק שבו מגלמים כוח אמריקאי כשהאויבים הם צבא ישראל. נחמד לא? הרי זה כולה משחק לא?

  85. 85

    22:04 11.07.2010 | Lord L Lord L (אורח)

    אני מסכים עם 18 למרות שאני חושב שהוא היה קצת בוטה מדי אבל תכלס הוא צודק יותר מדי אנשים מאשימים בנאדם לפי המעשים של המדינה שלו כמו הדוגמא שהוא נתן שאנשים חושבים שכל הגרמנים נאצים וכל הערבים טרוריסטים שרוצים להרוג את כל היהודים בעולם
    אם זה שהרוסים הם החברה הרעים במשחק באמת משפיעה עליכם בצורת חשיבה שלכם זה עצוב מה אתם לוקחים את זה כלכך ברצינות? אני מבין אותכם שאתם כועסים אבל בכל זאת זה רק משחק ומה לעשות יש גם אנשים לא מתחשבים בעולם שכועסים על מה שקרה לפני 20 שנה בעיה שלהם לא שלנו

  86. 86

    22:15 11.07.2010 | אורן אורן (אורח)

    ל82 אתה חייב להרגיע עם הסרטים אמריקה הפסידה במלחמה זה שהם שולטים ברוב תוצרת הסרטים בעולם ומראים איך הם ניצחו את רוסיה למרות המצב הקשה זה חרטה המלחמה נגמרה לא בגלל שרוסיה נכנעה אלא בגלל ששני הצדדים הבינו שלא שווה לנצח בכמות כזאת של אבידות

  87. 87

    04:09 12.07.2010 | D.O.R D.O.R

    אני לא יודע מה איתכם אבל המשחק הזה אדיר! והוא לא מתאים לכל אחד ובנתיים ראיתי אצלו רק בעיה אחת שלגרפיקה של המשחק לוקח כמה שניות לההשתנות למצב רגיל ממטושטש (המשחק מקורי), אבל זה לא נורא מתרגלים.

  88. 88

    17:59 12.07.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    האמריקאים טיפשים בגלל שהם הצביעו לנשיא בגלל שהוא שחור, מהדמקורטים ושמו חוסיין בלי לחשוב אם אולי משהו בו מוזר ועכשיו הם אוכלים על זה את הכובע

  89. 89

    00:05 13.07.2010 | שי ירדני שי ירדני

    88- אם הם הצביעו לו בגלל שהוא דמוקרט זה קבר אומר שהם מטומטמים! ואתה יודע למה ? בגלל שדמוקרטיה זה חרה ח-ר-ה!
    שיטת הממשל הטובה ביותר היא הרפובליקה! ואני לא יודע מה אייתכם אבל אני מתבייש בזה שאנכנו "מדינה דמוקרטית"!  
    בארצות הברית יש שני מפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית
    לצערי הבחירות בארצית הברית נעשות בשיתה דמוקרטית ובגלל זה אין פלה שאובמה זכה, הרי זה ברור שעם נותנים לאנשים שלא מבינים כלום כמו סבתות ונרקומנים להצביע, הם לא יצביעו נכון! 

  90. 90

    00:25 13.07.2010 | סתם... סתם... (אורח)

    89-או שאתה דיסלקט או שאתה בן 4...

  91. 91

    00:36 16.07.2010 | Y.Orkaby Y.Orkaby

    אני אם DK 1995 בידיוק אותו דעה

  92. 92

    00:17 17.07.2010 | כגיגעי כגיגעי (אורח)

    כמה רוסים יש פה...

  93. 93

    21:57 19.07.2010 | Pitbull Pitbull (אורח)

    אחד המשחקים הכי מהנים שנגעתי בהם זה שנים.
    לא מחדש שום דבר אבל הוא פשוט הנאה צרופה...
    וואלה גם אני רוסי, זה לא פוגע בכלום מההנאה מהמשחק, בסופו של דבר כל זה רקע לעלילה שהיא גם ככה מוקצנת ברמות מטורפות.

  94. 94

    00:32 21.07.2010 | שולטים שולטים (אורח)

    רוסים שליטה

  95. 95

    11:24 28.07.2010 | robert 100 robert 100 (אורח)

    אני רוסי ובכל זאת אני חושב שזה משחק אדיר!!! (למרות שהרוסים הם הרעים). הם מוכרים נשק כדי להרויח כסף וישראל מדינה קטנה בקושי שמים לב אליה, לרוסיה יש עניינים אחרים. וככה כל מדינה היתה עושה אם היא רוצה כסף.

  96. 96

    08:33 29.08.2010 | Yuvalpapo1 Yuvalpapo1

    אמי מוכרח להודות שבאמת ברוב המשחקים שמיוצרים ע"י אמריקיאים הרוסים הם האנשים האלה אבל זה לא ככה בחיים האמיתיים...

  97. 97

       | פורסם ע"י