הרשמה

מודים מגוף ראשון: חלק ב'

אימה ב-UT, התגנבות ב-Doom 3, רובוטי ענק ב-Crysis: הכל אפשרי.

מאת: תומר רובין

כתבות קודמות בסדרת המודים:
- מודים למשחקי פעולה מגוף ראשון, חלק א'
- מודים למשחקי חלל, חלק ב'
- מודים למשחקי חלל, חלק א'

ברוכים הבאים לחלק ב' של כתבת המודים למשחקי פעולה, בסדרת המודים ששואלת "למה לקנות משחק חדש ב-50 דולר כשאפשר לקנות ישן ב-10 ולשחק בחינם במגוון מודים מוצלחים ומקוריים?". היום יש לנו כמה מודים מעניינים ביותר.

זומבי... זומבי... זומביניישן

הכירו את אחד המודים הטובים ביותר הקיימים לז'אנר הפעולה-אימה (כן, לא שכחתי אתכם, כל אותם גיימרים שיש להם פטיש למקומות חשוכים וגופות מהלכות). ולא, אני לא מדבר על Killing Floor, שכבודו במקומו מונח, אני מדבר על Out Of Hell – מוד לשחקן יחיד של UT2004, שפותח על ידי אדם אחד (פלוס מוזיקאי) במשך 6 שנים.

העלילה מספרת על עיר דימיונית בשם Grinwood: מוכת פשע, אלימות וסמים, Grinwood היא לא מקום נחמד גם בימים פחות טרופים. לאחרונה נותק כל קשר עם המקום, ואתם, כבלשים מעיר קרובה, מוזנקים ולחקור את הפרשה. מיותר לציין שהקשר לא נותק בעקבות בעיה בקוים של בזק, אלא קשור לכוח שטני שצץ בעיר.

עד כאן הכל טוב ויפה, נשמע כהתחלה של עלילה טיפוסית - אבל המוד הזה מפתיע. מי שראה את הסרטון שם לב שהגרפיקה טובה מאוד ביחס למנוע מ-2004, אבל הגרפיקה היא לא העיקר אלא רק אמצעי, בעזרתו Out of Hell יוצר אווירה שלא מעט חברות משחקים גדולות נלחמות בשביל להגיע אליה. יצא לי לשחק בלא מעט משחקי אימה: בחלקם נלחמתי נגד עדרים של זומבים ומפלצות, ובאחרים נלחמתי נגד חושך, רעשים מוזרים ותופעות בלתי מוסברות. אישית, אני אוהב יותר את הסוג השני, וזה הסוג לו שייך Out of Hell.

עיצוב השלבים והמוזיקה המצמררת משתלבים פה ליצירת אווירת בדידות וחוסר אונים שהם קריטיים למשחק אימה טוב. עם זאת, למרות שהמשחק מתמקד באווירה ובחקירה מלאת מתח של סביבות שקטות באופן מטריד, כשהעניינים מגיעים לאקשן מתגלה בו מערכת קרבות מאוד מהנה וברוטאלית. במה אני מתכוון לברוטאלית?לנשקים החמים התחמושת מועטה; למזלנו קיים גם מבחר של נשקים קרים שמאפשר לנו לשסף/לחתוך/לבתר/לדקור/להתנהג באופן כללי כמו פסיכופט אמריקאי.

לסיכום, מוד מומלץ בחום, חובה לבעלי UT2004 שאוהבים משחקי פעולה בסגנון אימה-הישרדות.

- אתר המשחק
- להורדת המוד
- טלאי חובה

קלפטומניה בע"מ

The Dark Mod הוא מוד לשחקן יחיד של Doom 3, שלוקח בנדיבות מסדרת ההתגנבות הקלאסית Thief (שהמשחק הראשון בה, נזכיר, נקרא Thief: The Dark Project). עלילת המשחק מתרחשת בעולם אחר מזה של הרב-גנב גארט, אם כי מאוד דומה לו, וגם העיצוב ומכניקת המשחק דומות מאוד ומיושמות היטב, דבר שהופך אותו לאחד המודים המוצלחים ביותר שיצא לי לשחק בתקופה האחרונה.

המוד מתרחש בעולם סטים-פאנק קודר, שבו אתם משחקים גנב-אומן שצד את הפריטים רבי הערך והשמורים ביותר. כמו Thief כבר אמרנו.

רוב הנשקים\גאדג'טים האהובים של סדרת Thief נתמכים במוד, כמו חיצי מים לכיבוי מקורות אש גלויה, או הנבוט, שטפיחה בו על ראש שומרים בלתי ערניים מספיקה כדי לשלח אותם לעולם החלומות. היוצרים הוסיפו גם כמה אביזרים משלהם, ובהם רימון הלם ומכשיר לנשימה מתחת למים.

מכניקת ההתגנבות זהה לזו של סדרת Thief: עליכם להיעזר ב"אבן-אור" (Light Gem), שבהירותה מייצגת את רמת הנראות שלכם. הדרך היחידה לחמוק מעיניהם הבוחנות של השומרים העוינים היא להיצמד למקומות חשוכים ולפסוע בשקט מופתי. למזלנו, או לזכות איכות בחירתם של המפתחים, המנוע של Doom 3 מעולה למשחקי אור-צל.

המוד נמצא בפיתוח מתמשך על ידי קהילה של יוצרי שלבים, ורוב המשימות לו הופקו באופן מקצועי והן מאתגרות ומהנות מאוד, ברמה דומה לזו של משחק מסחרי. הבעיה היחידה כרגע היא שישנן רק מעט משימות רשמיות מיוצרי המוד, כך שרוב השלבים אינם קשורים לעלילה או זה לזה.

לכל מי שאוהב את סדרת משחקי Thief והתגנבות בכלל, עדיין מדובר במוד שאין לפספס.

- אתר המשחק
- להורדת המוד
- משימות למוד (חובה להוריד, המוד מגיע עם משימת אימון בלבד)
- פורום המוד (עוד מקום טוב למצוא בו משימות ולעקוב אחר מצב הפיתוח)

מומלץ להתחיל עם המפה "The Tears of Saint Lucia".

צ'רנוביל השלמה

S.T.A.L.K.E.R היא סדרת משחקים שאפשר לאהוב או לשנוא. היא יצאה לשוק עם הרבה מחלות ילדות ובאגים, שנגררו גם למשחק השני בה, ובאופן מופחת גם לשלישי. למרות הקיטורים על הבאגים הבלתי נגמרים של הטרילוגיה, מדובר בסדרה שאני אישית מאוד אוהב, שהביאה משחקיות פתוחה ולא לינארית לעולם יוצא הדופן שמסביב לכור הגרעיני ההרוס בצ'רנוביל.

המוד שאני הולך להציג בפניכם נקרא S.T.A.L.K.E.R Complete, והוא למעשה סדרת מודים שמכניסים שיפור מאסיבי מכל הבחינות למשחקי הסדרה – Shadow of Chernobyl ו-Clear Sky (המוד ל-Pripyat עדיין בפיתוח).

 

המוד משדרג את המשחק כמעט בכל אספקט אפשרי: אם בפתרון רוב הבאגים שעדיין קיימים (הללויה), בגרפיקה, מוזיקה חדשה, AI יותר מתוחכם, תיקוני תרגום והגהה, שיפורים בקווסטים ועוד. בקיצור - המוד הזה לוקח משחק טוב והופך אותו למצויין. צ'רנוביל מעולם לא נראתה טוב יותר, באופן פוסט-אפוקליפטי כמובן (אם כי למי שאין מחשב חזק מחכה עולם של כאב).

למי שדואג - המוד לא משנה דבר מהותית בעלילה ובמשחקיות, רק תוספת של תכני בונוס קטנים שמשתלבים היטב בתוכן המקורי 

- אתר המוד
- הורדת המוד ל-Shadow of Chernobyl
- הורדת המוד ל-Clear Sky

Mechwarrior קם לתחיה

הכירו את מוד השנה לשנת 2009 - Mechwarrior: Living Legends. מוד המולטיפלייר בלבד הזה הוא Total Conversion של Crysis, וכפי שבוודאי כבר הבנתם, הוא מבוסס על סדרת המשחקים Mechwarrior , אחת הסדרות המצליחות והאהובות ביותר שקשורות לעולם Battletech, בו מעמד לוחמים עתידני דמוי סמוראים נוהג במכונות קרב משוריינות בצורת רובוטים ענקיים.

לצערם הרב של אוהדי הסדרה, ואני ביניהם, היא הוגבלה בעשור האחרון ל-Xbox, בצורת משחקי MechAssault, שלאחר שני כותרים נעלמה גם היא. החדשות הטובות הן ש-Reboot של הסדרה, שלפעמים נקרא בטעות Mechwarrior 5, נמצא בפיתוח. החדשות הרעות הן שהוא יגיע לכל המוקדם בסוף 2011. החדשות הטובות הן ש-MechWarrior Legends זמין כבר עכשיו.

המוד הזה מבייש הרבה משחקים גדולים, ומראה שבעזרת אנשים כישרוניים (ומנוע משוכלל) אפשר לפתח משחק מדהים גם משחקית וגם ויזואלית. אוהדים מקבלים פה בדיוק את מה שהם רוצים כבר שנים (מלבד עלילה): רובוטים עצומים, גרפיקה מצויינת של שדות הקרב באלף הרביעי, והתמקדות לא רק ב-Mech-ים, אלא בכל שאר הרכבים/נשקים של עולם Battletech העשיר - מטוסים, טנקים וחיילי רגלים בשריון כוח. 

Legends נמצא כרגע בשלב בטא פתוחה, ולא חף מבאגים ובעיות. עידכונים קבועים שיוצאים לו מחזקים בי את התחושה שבעתיד הקרוב יהיה לנו מוד מהמרשימים שנראו בתעשיה.

- אתר המוד
- להורדת המוד

זהו להיום. בכתבה הבאה אני אציג בפניכם מגוון מודים של משחקי תפקידים, ובינתיים - משחק מהנה!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:14 30.07.2010 | מר מה זה איכפחתך? מר מה זה איכפחתך? (אורח)

    אני ראשון basters

  2. 2

    14:33 30.07.2010 | navekeinan navekeinan

    תודה רבה אהבתי את המוד mechwarrior legends

  3. 3

    14:49 30.07.2010 | נועם נועם (אורח)

    אודי, אולי תעשה דרך בה אף אחד לא יהיה ראשון?

  4. 4

    14:51 30.07.2010 | Dodge1 Dodge1

    השאלה היא לא האם תציג את the haunted אלא מתי.

  5. 5

    15:17 30.07.2010 | elronx elronx

    ל3
    זה עד כדי כך מפריע לך? Oם

  6. 6

    15:35 30.07.2010 | JitoN JitoN

    ל-3
    גאונות לשמה
    אני רציני

  7. 7

    15:41 30.07.2010 | Mix. Mix.

    בשביל לשחק בMechwarrior חייבים Crysis?

  8. 8

    16:25 30.07.2010 | melach melach

    כן,איזה מגניב אם המקום הראשון בתגובות יתפס תמיד על ידי בוט.............

  9. 9

    16:33 30.07.2010 | yci yci

    אז אנשים יתחילו להגיד: שני!!!

  10. 10

    17:36 30.07.2010 | Calavera Calavera

    אני מתחיל לחשוב שכל הקוראים באתר סובלים מסוג של הפרעת קשב!

  11. 11

    19:21 30.07.2010 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    אני יודע שיש מוד ל DOOM3 שנראה THE RUINER בפיתוח, יש למישהו מידע על זה אולי? ראיתי סרטונים של זה , נראה מעולה, הייתי משלם בשביל לשחק בזה אפילו

  12. 12

    19:33 30.07.2010 | ךםך ךםך (אורח)

    הכי פשוט זה למחוק את התגובות. אבל מנהלי האתר ישנים בשעות האלה כנראה. (כן אני יודע שאני מדבר שטויות)

  13. 13

    23:36 30.07.2010 | ASD ASD (אורח)

    1 מגניב אתה מקבל 100000000 מטבעות של סופר מריו שאיתם לא תוכל לעשות כלום!!!! תגיע בפעם הבאה למקום הראשון אתה תקבל 10000000 מטבעות של חומר נפץ שיתפוצצו לך בפנים!!!

  14. 14

    08:09 31.07.2010 | בר בר (אורח)

    8 המקום הראשון בדרך כלל תפוס על ידי בוט...

  15. 15

    13:16 31.07.2010 | שי שי (אורח)

    אגב, לא מציינים את זה פה אבל סטאלקר מבוסס על ספר (ועוד אחד מפורסם, "פיקניק בשולי הדרך")

  16. 16

    19:08 31.07.2010 | אדם מסוים אדם מסוים (אורח)

    ל-13
    איזה טמטום....

  17. 17

       | פורסם ע"י