ביקורת: מאפיה 2
 
 
 

ביקורת: מאפיה 2

 

      

מפתחת: 2K Czech
מפיצה: 2K Games
תאריך יציאה: 24.08.10
פלטפורמות: PC, X360, PS3

מאת: CoreOxide

כולנו מודעים לסיכונים שבחייו של חבר ה"משפחה". השוטרים ינסו לתפוס אתכם, משפחות יריבות ינסו לחסל אתכם, ואם לא תיזהרו תמצאו את עצמכם ישנים עם הדגים. אז שוב חזרנו לשאלה הקלאסית: האם הפשע משתלם?

Mafia II, כותר ההמשך לאחד ממשחקי הפעולה הטובים של תחילת העשור מכניס אתכם שוב לנעליו של אחד מהחבר'ה הטובים, ובתקווה עושה זאת טוב יותר ממשחקי "הסנדק", על שורשיהם הקולנועיים מבוסס גם הוא. רק אזהרת הקדמה: אם ציפיתם, כמו רבים, לעוד חיקוי GTA – לא תמצאו כאן משחק עולם פתוח מפותח. מאפיה 2 הולך בכיוון אחר. 

הטוב:
  • סיפור מושקע, משוחק לעילא 
  • קרבות אקדחים קולנועיים
  • עיר יפה...
הרע:
  • ... אבל ריקה 
  • לא מספיק אקשן
וההצעה:
  • לא כדאי לסרב לה...

 

העולם החדש

ברוכים הבאים לאמריקה. הכירו את ויטו, מהגר איטלקי שהגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עם משפחתו על מנת להתחיל מחדש ולבנות לעצמו חיים טובים יותר. מזכיר לי מהגר אחר, ממוצא סלאבי.. גם לכם יש דז'ה-וו? זה סיפור קלאסי של תקווה, שאפתנות, אכזבה וציניות בג'ונגל החיים הקפיטליסטי.

בכל מקרה, ניקו... כלומר, ויטו, יגלה עד מהרה שהחיים כאן הם לא בדיוק כפי שדמיין אותם. אני לא רוצה לחשוף יותר מדי פרטים על העלילה, פשוט כי מהנה מדי לחוות אותה בזמן אמת, אבל העניינים לא ממש מסתדרים, והגיבור, מלווה בחבר ילדות, עובר במהירות אל הצד הלא נכון אבל המתגמל של החוק.

   

שנות הארבעים העליזות

העיר בה מתרחש המשחק היא אחד מעולמות המשחק השלמים ביותר ויזואלית שנפל בחלקי להסתובב בהם. מבחינה גראפית גרידא היא לא מתחרה בחופים של Crysis, אבל תשומת הלב הגדולה לפרטים ולאווירה האותנטית של עיר אמריקאית בת התקופה לא פחות ממדהימים. החבר'ה המסכנים שמנסים להניע אוטו תקוע לצד המדרכה, מגדל האמפייר-סטייט בשלבי בניה, פוסטרים של סיגריות ובירה; נשים שמהלכות להן בכובעים מצחיקים ומטריות, וגברים עם מעילים שחורים וארוכים שמעשנים ברצף סיגריה אחר סיגריה, כל אלה הם רק חלק קטן מהפרטים בהם תבחינו במהלך נהיגה בעיר, וישתלבו ליצירת תחושה שעברתם דרך שער מכושף אל ניו יורק של "הסנדק" וסרטי מאפיה תקופתיים אחרים.

   

כל עוד לא נוגעים בה ומסתפקים במבט שטחי, העיר של מאפיה 2 יפה ואמינה יותר מכל עיר GTA שיש. אלא שבמעקב צמוד אחר התרחשויות ובאינטראקציה איתן מתברר שמדובר יותר בסט של סרט, אשליה סטטית, מאשר בעיר חיה. הנהגים נוהגים כמו רובוטים, ועוברי האורח מתהלכים אדישים לחלוטין למעשיכם, אלא אם כן אלה נוגעים אליהם ישירות. התנפלתם על מישהו באמצע הרחוב והתחלתם לחלוק לו מכות רצח? לאף אחד, חוץ מהבחור שחוטף מכות, לא יהיה אכפת (אולי זו הערה מתוחכמת על אופיה המוסרי של העיר?). גם כשריסקתי רכב, אותו גנבתי מאחד הנהגים החולפים, לתוך ברז כיבוי, זה לא עניין כהוא זה את האוכלוסיה, המורגלת כנראה כבר בכל.

של מי השורה הזאת?

ועכשיו לנקודה החזקה ביותר של מאפיה 2: הסיפור. קטעי המעבר המרובים מאוד במנוע המשחק מלווים בפס קול שלא היה מבייש סרט מהז'אנר, ומבויימים במקצועיות. הדמויות מדרמת הפשע המשפחתית הזו אולי בנויות על סטיריאוטיפים - הבחור השמן והעליז שלובש חולצה פתוחה למחצה עם שרשרת זהב, הבוס עם חליפת השלוש-שכבות ומטפחת בכיס הימני - אבל הדיבוב המקצועי והכתיבה האיכותית הופכים אותם לסטריאוטיפים שאפשר להאמין בהם.

 

בכל פעם שהופיע קטע קישור נשענתי לאחור על הכיסא ונרגעתי לקראת סצנת סיפור פשע מהנה נוספת - ומכיוון שמאפיה 2 לא עוזב אותך ליותר מכמה דקות ללא קידום הסיפור, מצאתי את עצמי מתוגמל כך לעיתים קרובות מאוד. הבעייה היחידה עם סרטוני המעבר היא שהמנוע הגראפי של המשחק, שהוא טוב באופן כללי, לא טוב מספיק כדי להציג דמויות אנושיות בקלוז-אפ על מגוון מצבים דרמטיים וטונים רגשיים. החבר'ה האלה לא מצליחים להיראות כדמויות בשר ודם, לא יותר מבובות ממש משוכללות.

   

המימד הרביעי

סביבת המשחק, כאמור, כוללת מספר מרשים של פרטים מרוח התקופה ובאופן כללי, כל עוד לא מנסים לקבל תגובות מתוחכמות מדי מהעוברים ושבים, יוצרת תחושה ריאליסטית. המשטרה תרדוף אחריכם אם תבצעו עבירות תנועה, בשונה מהשוטרים הסלחניים של GTA. גם אם תפגעו במכונית אחרת, לאו דווקא בניידת – הם ינסו לעצור אתכם כדי לתת לכם דו"ח, בהתאם לתפקידם. כמובן שבגלל חינוך המאפיה שקיבלתם תוכלו לשחד שוטרים, עד רמה מסויימת. ברגע שהאקדחים ישלפו הכסף מפסיק לדבר.

המוזיקה המוכרת ממאפיה המקורי חזרה ושמחתי לשמוע צלילים אהובים ומוכרים, עם תוספות חדשות. ישנן אמנם רק שלוש תחנות ברדיו, אבל המוזיקה שהתנגנה בהן פשוט הרגה אותי מצחוק. לא בגלל שהיא מצחיקה, סוג המוזיקה הזה פשוט גורם לי לצחוק.

עוד דבר נחמד שמוסיף למלאות העולם הוא אפקטי מזג האוויר ותחושת זמן, מה שנקרא לעיתים "משחקי 4D". הבגדים שלכם, למשל, יתלכלכו עם הזמן, כמו גם מכוניתכם. אם תשאירו אותה הרבה זמן בשלג – שכבת שלג תצטבר לה על הגג, ותעופף עם הרוח ברגע שתתחילו לנסוע.

   

תסריט קבוע באבן

ברמת המשחקיות מה שתעשו יהיה הרבה נהיגה ממקום למקום, הרבה יריות מאחורי מחסה והרבה מכות. כל משימה תתחיל בזה שתנהגו למקום כלשהו, תצפו בסצינת מעבר שתסביר לכם מי נגד מי, תסעו עוד קצת ותתחילו לירות באנשים. אפרופו משימות – אין כאן משימות צדדיות, בכלל. לא רק זה, אלא שגם במשימות העלילתיות הכל קבוע: הזמן, המקום, דרך הגישה, נתיב התנועה, הכל מתוסרט עד אפס חופש פעולה. הצד החיובי של התסרוט הקשיח: כל משימה מלאה בהתרחשויות וקטעים בלתי-נשכחים, ומהווה חוויה בפני עצמה, חלק חשוב מהאירועים.

הקרבות במשחק מבוססים - כמה מקורי - על מערכת לקיחת מחסה, ממנו תציצו לפרקי זמן קצרים על מנת לכוון ולירות. זה עובד לא רע, אם כי נורא עיצבן אותי שצריך ללחוץ על כפתור גם כדי לצאת מהמחסה. לפעמים השניה הזאת יכולה להיות קריטית.

   

טומי-גאן

בקרבות הירי תשתמשו במגוון נשקים אופייניים, כגון הקולט 1911 והטומי-גאן. הגיוון לא רע, אבל היה אפשר להכניס עוד נשק או שניים לארסנל. מה שכן, אתם תשכחו מחיסרון מינורי זה בשנייה שתלחצו על ההדק ותראו איזה יופי של רתע יש לנשקים. זה כוח! גם האפקטים של היריות הפתיעו אותי, והם רחוקים מלחזור על עצמם. תוכלו לקחת את נשקיהם של אויבים שנפלו, או לקנות נשקים דנדשים אצל סוחר הנשק של המשפחה.

  

לפעמים ויטו ישתמש באגרופיו כדי לפתור סכסוכים. קטעים אלה כיפיים בפעמיים הראשונות, אבל נמאסים מהר מאוד. תלחצו על כפתור אחד על מנת להתחמק ממכות היריב, ועל עוד 2 כפתורים כדי לתקוף. טקן זה לא, וגם לא קרב הפנים אל פנים הזורם והממכר של Batman: Arkham Asylum, אבל לפחות מהלכי הסיום הברוטאליים סוגרים את הקרב בסטייל.

להט הקרב

יריות רובי ציד, כדורים מהירים של טומי-גאן ובקבוק תבערה שפתאום ימלא את כל הסצינה בצהוב מסנוור מצטרפים למנוע הפיזיקה של המשחק כדי לפזר מאות חלקיקים על פני כל סצנת קרב. הדמויות מגיבות לפגיעה בצורה משכנעת, ואף נרתעות מכדורים שפוגעים קרוב. הו, כמה פעמים יריתי מסביב לאיזה בחור מסכן רק כדי לראות אותו רוקד.

הדבר שכן יכול להרוס קרב מוצלח הן בעיות התמצאות של דמויות בינה מלאכותית. הן לפעמים יתקעו בעצמים ברחבי עולם המשחק ויקח להם שניה להתעשת. מצד שני, ה-AI גם יכול להפתיע לטובה, ושלח אותי מספר פעמים לטעון משחק לאחר שזלזלתי בו.

 

מאפיה 2, מבחינת החוויה העלילתית, הוא משחק שאין הרבה כמותו. יש לו חסרונות, במיוחד אם ציפיתם למשחק עולם פתוח - חוסר במשימות צד ואינטראקציה כללית עם העולם משמעה שהעיר הפתוחה היא לא יותר מרקע לעלילה - אבל אם אתם מחפשים משחק פשע-פעולה טוב עם הרבה קטעי "וואו!" מתוסרטים, תנו למאפיה 2 לעשות לכם טובה קטנה.

משחקיות - קטעי האקשן מצויינים, הנהיגה ברחבי העיר די חסרת אירועים ואדרנלין ומתחילה להעיק בשלב כלשהו.
גרפיקה - אנימציות קשיחות וטקסטורות בהפרדה נמוכה הורסות את רמת הפירוט הכמעט מושלמת.
סאונד ופסקול - מ-ע-ו-ל-ה!
טכני - האפקטים הפיזיקליים מכבידים מאוד על המחשב.
אורך חיים - מצב עלילתי ארוך למדי (עשר שעות לכל הפחות), אבל אין תוכן נוסף או סיבה לשחק שוב.
   

 

ציון סופי81

 ציונים מהרשת (ממוצע 74 לאחר 47 ביקורות מקצועיות):

אהבתם ? שתפו את הדף עם חברים:
 
  1. 1

    Time 31.08.2010 - 15:13 פורסם ע"י Author blisf

    נחמד מאוד, אבל הקטע זה שאי אפשר להוריד מכל משחק שאין לו מולטיפלייר את האורך חיים. משחק סינגל שנותן 19 שעות מינימום צריך לקבל לפחות 8, אולי 9, (אבל שום משחק סינגל כמעט לא צריך לקבל 10)

  2. 2

    Time 31.08.2010 - 15:19 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    למה יורוגיימר נתנו 4 מתוך 10?

  3. 3

    Time 31.08.2010 - 15:19 פורסם ע"י Author ududy

    למשחקים מודרניים יש הרבה דרכים לספק לשחקן תוכן נוסף גם בלי מולטיפלייר: הישגים, סודות, משימות אופציונליות, מיני משחקים, אתגרי איסוף, חופש בחירה או מצבי משחק מיוחדים שמאפשרים משחק חוזר מעניין. במאפיה 2 אין כמעט דבר מכל זה.

  4. 4

    Time 31.08.2010 - 15:20 פורסם ע"י Author * לעולםלאמוח

    לכותבים של "הלול" - במשחק מתי שצריכים לפרוץ לכספת של משרד ממשלתי(בין המשימות הראשונות) אפשר לשמוע שניים מהשומרים מנהלים שיחה על זה שאחד מהם קנה טלוויזיה והוא חושב על מה יקרה אם יהיה אפשר לשלוט עליהם(כמו במשחקי מחשב), תוסיפו את זה עם אתם רוצים.

  5. 5

    Time 31.08.2010 - 15:24 פורסם ע"י Author * 4545

    המשחק מאוד טוב, אבל חסר פה משהו
    אני אגיד להם מה, המאפיה 2 מאוד שונה מ1, במשחק 1, אני יותר הרגשתי שזה באמת נקרא מאפיה, המשחק מדובר על מאפיונרים, אנשים מכובדים, בעלי כוח, בעלי השפעה, מסוכנים, שהם עושים משהו יותר מסתם להרוג מוכרי סמים וכל שטויות האלו, הם מסתבכים, היה קטע שבמאפיה 1 שהרגנו נשיא, ובאו אנשים והתחילו לירות עלינו במסעדה, והקטע הזה כמעט הכניס אותי לסביבה אמיתית שקשורה למאפיה, לא סתם פושעים וסתם GTA הבולשיט שבנאדם אחד מכסח את כולם, והמפה הייתה יכולה להיות יותר טובה מזה, הם היו יכולים לנצל את הסביבה, להרחיב, לגרום לה להיות מעניינת, אנשים יותר אמיתיים, אני גם לא אוהב את JOE, הוא סתם נשמע כמו ילד קטן שלא מבין כלום מה זה החיים שלו, וזה ביכלל לא איטלקי איך שהוא מתנהג, הוא אמריקאי מדי לדברים כאלו, למה הוסיפו אותו ביכלל לעלילה, העלילה גורמת לרגשות להתעורר, אבל העלילה לא אמיתית ביכלל.
    חסרות פה עלילה מעניינת שאיכשהו יכולה גם להזכיר את ''הסנדק'' או סרטים מאפיונרים טובים, העלילה ביכלל לא הגיע לרמה הזאת.

  6. 6

    Time 31.08.2010 - 15:24 פורסם ע"י Author * גם

    קולט 1911

  7. 7

    Time 31.08.2010 - 15:28 פורסם ע"י Author Idankri

    ביקורת מעולה!
    התאכזבתי אבל מהמשחק, ציפיתי ליותר..

  8. 8

    Time 31.08.2010 - 15:34 פורסם ע"י Author * שששש

    תודה רבה שפירסמתם ביקורת!!!!
    כבר התחלתי לחשוש שלא תפרסמו.
    המשיכו לטפח ולגדל את מדור הביקורות שלכם!!!!!

  9. 9

    Time 31.08.2010 - 15:39 פורסם ע"י Author * אלי

    מבחינתי זה משחק השנה..
    ןהוא צריך לקבל 90

  10. 10

    Time 31.08.2010 - 15:42 פורסם ע"י Author blisf

    בתגובה 1 התכוונתי 10.

  11. 11

    Time 31.08.2010 - 15:42 פורסם ע"י Author

    משחק בינוני רק עם גרפיקה מאוד יפה
    ו10 שעות זה קצר מידי למשחק של רק סינגל בלי אפילו משימות צד נורמליות
    כניראה תיכננו לגרום לאנשים לבזבז עוד על DLC

  12. 12

    Time 31.08.2010 - 15:46 פורסם ע"י Author * AS

    ביקורת גרועה.
    בעקרון אני מסכים עם הכתב, אבל צורת הכתיבה היא חובבנית ולא מצליחה להצחיק.
    ________________________________________________________
    10 שעות זה לא:"ארוך למדי"! זה קצר!!! איזה מן מבקר אתם?! שיחקת ב GTA IV? העלילה הראשית לוקחת מינימום שבוע.(לי לקח שבועים שלושה)

    נ.ב.
    מי שרוצה 2K הוציאו פאטץ שנותן לך FREE ROOM.

  13. 13

    Time 31.08.2010 - 15:49 פורסם ע"י Author RoiE12

    מה זה?????????????\

    הדיבוב מתחת לכל ביקורת

  14. 14

    Time 31.08.2010 - 15:50 פורסם ע"י Author BlacKp0inT

    אני גם חושב שמגיע למשחק ציון כזה.למה? דבר ראשון זה משחק ללא מולטי שאפשר להוריד בחינם מהאינטרנט(אני הורדתי).
    דבר שני באמת כל קטעי הנהיגה הארוכים האלה מאוד מעצבנים והעבודות המפגרות האלה שאתה מקבל במשחק גורן לך לא לחשוב על המאפיה אלא על סוכן מכירות ושודד זוטר.

  15. 15

    Time 31.08.2010 - 15:55 פורסם ע"י Author * 123

    משחק מדהים!!!
    עלילה כל כך מעניינת
    ולומר את האמת, נהנתי מקטעי המעבר מאשר המשחק עצמו.. זה היה כמו לצפות בסרט ממש ממש טוב.

  16. 16

    Time 31.08.2010 - 15:59 פורסם ע"י Author Shmati

    שכחתם לציין שגרסאת הPS3 היא פורט מסריח וגורע שדופק את המשחק לגמרי.

  17. 17

    Time 31.08.2010 - 15:59 פורסם ע"י Author veet

    יותר מדי נהיגה
    יש קטעים שאתה פשוט סתם נוהג מלא זמן
    דוגמא :
    אתה נוסע לבר - סרטון - נוסע לבית של ג'ו - סרטון - נוסע עוד קצת(לא אגיד לאן שלא יהיה ספוילר) - נוסע הביתה.
    משהו כמו חצי שעה רק נסיעות . זה ממש מעצבן

  18. 18

    Time 31.08.2010 - 16:01 פורסם ע"י Author BlacKp0inT

    מסכים עם 17, אני חושב שמה שהאריך את זמן המשחק פי שתייםהוא הנהיגה המרובה והלא רלוונטית.

  19. 19

    Time 31.08.2010 - 16:09 פורסם ע"י Author ududy

    Blackpoint, היגיון ברזל יש לך. אני מתייחס כמובן להברקת העל "זה משחק סינגל שאפשר להוריד מהרשת". אני מבין שתהיה מרוצה כשיעברו ליצור רק או בעיקר משחקי מולטיפלייר - מגמה שאנחנו כבר נמצאים בעיצומה.

  20. 20

    Time 31.08.2010 - 16:09 פורסם ע"י Author Itay_pro

    יש איסוף של דברים
    אפשר לאסוף את המגזינים פליביו שמפוזרים במשחק(כמו היונים ב GTA רק שווה ואני לא אומר סתם באמת אוספים מגזיני פליבוי)
    חוץ מזה אין ממש תוכן מחוץ לעלילה

  21. 21

    Time 31.08.2010 - 16:11 פורסם ע"י Author ududy

    12, עשר (מינימום) שעות זה לא קצר למצב הסינגל של משחק פעולה מודרני. כבר התרגלנו ל-6-7 שעות בקושי. GTA הוא לא דוגמה מייצגת.

  22. 22

    Time 31.08.2010 - 16:41 פורסם ע"י Author סמואל סמי

    לעורך האתר היקר... יש תופעה חדשה שמתפתחת באתר,והיא מדאיגה אותי... פעם כול ביקורת שלכם היית מלאת פרטים ודעות.. היום הביקורות שלכם באתר נעשו יותר ויותר קצרות ולא משכנעות. אני רוצה כשאני קורא ביקורת של משחק שיהיה בה טיפה כוח שיכנוע ומקורית,וצר לי להגיד לך שביקורת זאת למשל לא ״סחפה״ אותי במיוחד. אני הרגשתי יותר כאילו זה הצגת פרטים על המשחק מאשר ולא דעה בעלת להט יוצא מן הכלל.... אז אודודי מה דעתך לייעץ לבעל האתר להביע גיימר בעל כישרון כתיבה סוחף שיכתוב את ביקורות האתר?

  23. 23

    Time 31.08.2010 - 16:45 פורסם ע"י Author סמואל סמי

    דרך אגב.. כאשר הורגים בעל חנות במשחק,לאחר יממה בכניסה לחנות יש שלטים של ״זירת פשע אין כניסה״ זה דבר שאותי הלהיב במיוחד!

  24. 24

    Time 31.08.2010 - 16:47 פורסם ע"י Author * יאלה

    סיימתי כבר את המשחק. אחלה משחק באמת אבל הוא קצר אבל שווה

  25. 25

    Time 31.08.2010 - 16:47 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    21 לHL המקורי היו כמעט 30 שעות.

  26. 26

    Time 31.08.2010 - 16:59 פורסם ע"י Author ududy

    25 - למרות שב-98' משחקי פעולה עלילתיים נטו להית ארוכים יותר, הם עדיין לא הגיעו ל-30 שעות. Half-Life המקורי לא היה בין הארוכים שבמשחקים גם לדורו, והיו לו 10 שעות משחק, לא הרבה יותר. מאיפה הבאת את המספר הזה, 30? בכל מקרה, אני לא מבין מה הקשר של ההערה שלך לנושא. דיברנו על משחק הפעולה המודרני.

  27. 27

    Time 31.08.2010 - 17:04 פורסם ע"י Author * תלמיד תיכון

    שביתה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  28. 28

    Time 31.08.2010 - 17:05 פורסם ע"י Author * אופק

    לזה שכתב את הביקורת יש לך קצת טעות - כתבת שויטו גילה שהחיים באמריקה הם לא מה שהוא ציפה לו - לפי המשחק הוא הגיע לאמריקה שהוא היה ממש קטן ככה שלא בדיוק היה לו מה לצפות וחוץ מזה לפי הסיפור הוא התחיל להיות פושע ולגנוב עם חברו ג'ו עוד לפני שהוא נהיה בן 18 כי הוא היה במשפחה ענייה אז העניינים התחילו להסתבך עוד לפני שהתחיל המשחק אז זה ממש לא קשור מה שאמרת

  29. 29

    Time 31.08.2010 - 17:32 פורסם ע"י Author FoXie

    כמה שחיכיתי למשחק הזה

    הוא ממש אבל ממש לא משחק של שמונים

    העלילה

    האזהרת ספויילר
    האזהרת ספויילר
    האזהרת ספויילרכל העלילה בכל פעם שאחד מהחברים שלו היה בצרה או משהו הוא עזר

    ואז בסוף כשהולכים להרוג את חבר שלו הוא לא עושה כלום?
    לא פה הוא מפחד
    אבל בשביל להציל זקן שימות מנקנקייה עוד חודש זה הגיוני

    ואי אפשר להביא למשחק הזה 7 באורך חיים

    אין משימות צדדיות בכללללל שזה אחד החלקים היותר חשובים במשחק עולם פתוח

    אין שום דבר לעשות בעיר הזאת חוץ מלשדוד חניות ולאכול
    והם פשוט חיפשו תירוץ לשים כסף במשחק

    אין במשחק הזה שום תגמול לזה שאתה שומר על הנשקים שלך
    בכל 20 דקות של המשחק יש תירוץ אחר להשאיר אותך בלי כסף ובלי נשקים

    ואז אחרי 2 דקות יש משימה שבה אתה מקבל את כל הנשקים שלך בחזרה

    ובכלל העלילה נורא אבל נורא קצרה

    סיימתי אותה אני חושב תוך 5-6 שעות

    הגיימפלי היה ממש אבל ממש קל
    הנהיגה במכוניות הייתה מגוחכת באייפון שיחקתי במשחקי נהיגה יותר נורמאלים

    אני באמת שלא יכול להבין מה לקח להם 6 שנים לסיים את המשחק הזה

    המשחק קצר
    אין משימות צדדיות בכלל
    הגיימפלי פשוט
    כל החלק של הנהיגה מגוחך לגמרי
    ובוא נגיד את זה ככה
    המשחק לא ניראה הכי טוב
    וגם הטכני פשוט זוועתי הרצתי את crysis עם יותר FPS על הגדרות יותר גבוהות

    אני הייתי נותן למשחק הזה מקסימום 75

    למי שחשב לקנות את המשחק הזה

    עדיף לשחק בהרחבות של GTA IV
    אני דיי בטוח שבהרחבה אחת של GTA IV יש משימות מאשר במאפייה 2

  30. 30

    Time 31.08.2010 - 17:33 פורסם ע"י Author * AS

    21
    פרוטוטיפ ארוך יותר.
    COD 5 מתקרב ל10 שעות.
    RDR.
    FAR CRY.
    ועוד משחקים שאני לא יכול לחשוב עליהם עכשיו.

    ולמה בדיוק GTA IV הוא לא דוגמה? Mafia 2 בפיתוח למעלה מ-6 שנים! GTA IV, אני לא יודע בדיוק, אבל אני יודע ש SA יצא ב-04 ו IV יצא באפריל 08. בקיצור היה להם מספיק זמן ליצור משהו הרבה יותר טוב ממשחק של יומיים. אהה וה AI אידיוטי מאיפה הבאת שה AI הפתיע אותך? אנשים לא מגיבים שאתה מכוון עליהם אקדח.(גם שהם במכונית דרך אגב)

  31. 31

    Time 31.08.2010 - 17:33 פורסם ע"י Author darkness293

    ל-13
    אתה קצת מתבלבל בין דיבוב לסינכרון שפתיים, הדיבוב המאפיה 2 הוא מעולה, למרות שהוא לא תמיד תואם לשפתיים של הדמויות.

  32. 32

    Time 31.08.2010 - 17:49 פורסם ע"י Author * "-_-

    ""אורך חיים - מצב עלילתי ארוך למדי (עשר שעות לכל הפחות), אבל אין תוכן נוסף או סיבה לשחק שוב."
    בטח שיש תוכן נוסף! לא סתם שמו מגזיני פלייבוי שמה :P

  33. 33

    Time 31.08.2010 - 17:53 פורסם ע"י Author * היי

    שיחקתי בדמו משחק סביר מה שיעצבן אותי שהים הוא כמו קיר אי אפשר להיכנס ולשחות

  34. 34

    Time 31.08.2010 - 18:13 פורסם ע"י Author * שמוס

    מחכה לDLC הראשון: מאפיה 2: לחם ארז

  35. 35

    Time 31.08.2010 - 18:30 פורסם ע"י Author * AS

    ל-29 מסכים איתך בכל מילה! טוב חוץ מדבר אחד, אני אהבתי את הנהיגה היא מציאותית וכיפית יותר מכל משחק גוף 3 אחר ששיחקתי.

    דרך אגב בשביל לשיים את EFLC לוקח 20 שעות.(לי לקח יותר)

  36. 36

    Time 31.08.2010 - 18:44 פורסם ע"י Author adirbd

    משחק מהנה ביותר, אני עוד מעט מסיים אותו, ואני נהנה מכל רגע!

  37. 37

    Time 31.08.2010 - 20:21 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    26 לי אישית לקח שבוע לגמור את הראשון
    כן, נראה הגזמתי, לא 30 שעות אבל מינימום 20

    הקטע שבאתי להראות שיש הדרדרות קשה בתכום הסינגלפלייר בתעשיה. גם באורך, וגם (לדעתי) באיכות.

  38. 38

    Time 31.08.2010 - 20:35 פורסם ע"י Author * מישהו

    איזה פיגור. זה המשחק הכי טוב שראיתי בינתיים השנה. והעיר ממש לא ריקה. נראה לי שלא באמת שיחקת.

  39. 39

    Time 31.08.2010 - 20:37 פורסם ע"י Author Yuvalpapo1

    תודה על הסיקור!

  40. 40

    Time 31.08.2010 - 20:42 פורסם ע"י Author * ייאלה

    המשחק הזה טוב אבך אני לא חושב שהוא שווה 200 שקל למחשב או 240 שקל לקונסולות למה זה יקר מידי למשחק ממש אבל ממש קצר תוך יום וחצי סיימתי אותו לעומת GTA IV שלקח לי כמעט שבוע לסיים אותו

  41. 41

    Time 31.08.2010 - 20:53 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    26, התקוונתי לתחום, לא "תכום"

  42. 42

    Time 31.08.2010 - 21:11 פורסם ע"י Author * מעצבן

    מה שמעצבן אותי במשחק שכאשר מסיימים אותו אי אפשר להמשיך להסתובב בעיר כי זהו המשחק נגמר וזה מעצבן למה שאני רוצה סתם להסתובב בעיר זה חוזר למשימה האחרונה
    לעומת זאת ב-GTA IV אפשר לשחק ולהיסתובב כמה שרוצים

  43. 43

    Time 31.08.2010 - 21:24 פורסם ע"י Author BlacKp0inT

    ל-19 אני יודע שאמרתה את זה בציניות ואני מקבל את מה שאמרתה,
    ואני אומר לך מה אני חושב: הנה השוואה טובה תראה את BC2(שאותו קניתי) לעומת המשחק הזה שעולה 20$ יותר אז תגיד לי בדיוק מה שווה בלקנות את המשחק? זה סה"כ סינגל ולא מולטי שמאריך את חיי המשחק מאוד הרי אחרי שתסיים את MAFIA 2 תמשיך לשחק בו? לא!

  44. 44

    Time 31.08.2010 - 21:49 פורסם ע"י Author 1itay1

    המשחק טוב ויפה, אבל שזה מגיע לסוף המשחק, לא שווה כלום
    המשחק נורא קצר סיימתי אותו על מדיום תוך 3 ימים (ללא חרישה מיוחדת) באמת שציפיתי ליותר, אבל אין מה להגיד על המוזיקה
    של שנות ה 40 50 הטובה.

  45. 45

    Time 31.08.2010 - 22:28 פורסם ע"י Author * חחח

    ציון 4 מתוך 10?לא צודק בכלל

  46. 46

    Time 31.08.2010 - 22:31 פורסם ע"י Author * אני

    COD זה 5 שעות משחק די להיתלונן,
    לא צריך משחק של 50 שעות כמו GAT שסתם חוזר על עצמו ואין כוך לסיים אותו (אלא אם כן אין לכם חיים)

    (דרך אגב ויגימס, שפרו דחוף את הפונט שיש בתיבת טקסט כשכותבים את ההודעה זה פשוט מפחיד מה שיש עכשו*

  47. 47

    Time 31.08.2010 - 22:50 פורסם ע"י Author norman

    לא אהבתי , סימתי את המשחק והוא לא דומה ל MAFIA 1 .

    מה שהיה טוב ב MAFIA 1, זה שאתה מרגיש את העלילה של המשחק , זאת אומרת אם זה שמלמדים אותך לפרוץ רכבים , אתה מתקדם ותופס שם במשפחה.

    לעומת זאת , בMAFIA 2 המשחק לא מתמקד באיך שבאמת החיי מאפיה נראים , יותר לקרבות "גאנס " בין השניים , ולאקשן.

    כשאני משחק מישחק אני אוהב להיכנס לדמות בעזרת העלליה מה שלא הרגשתי ב MAFIA 2 וחבל .

    הטוב במשחק זה שאתה לא יכול להפסיק :]

  48. 48

    Time 31.08.2010 - 22:51 פורסם ע"י Author gilmeiri1

    כמעט נקראתי מצחוק שקפצה לי התמונה מהמגזין פלייבוי של מישהי עירומה אחד המצחיקים :)

  49. 49

    Time 31.08.2010 - 22:51 פורסם ע"י Author gilmeiri1

    נקרעתי*

  50. 50

    Time 31.08.2010 - 22:52 פורסם ע"י Author * שביתה!!!!!!!!!

    27 צודק,
    שביתה!!!!!!!!!!!!!!!!!

  51. 51

    Time 31.08.2010 - 23:00 פורסם ע"י Author * וואו יורוגיימר הגזימו ממש

    ויש DLC חביבי, אז תוריד את ה"אין תוכן נוסף" ותערוך מ7 לאורך חיים ל8.

  52. 52

    Time 31.08.2010 - 23:11 פורסם ע"י Author ududy

    51, אני מקווה שהתכוונת לזה כבדיחה.

  53. 53

    Time 01.09.2010 - 00:20 פורסם ע"י Author * גיא.

    ת'כלס אני באמת תוהה איך המשחק: grand theft auto iv קיבל ציונים המצוטטים ללקוחות, רוצו לרכוש אותו באופן מיידי!
    המשחק: grand theft auto iv זכה לשיבוח עם הציונים שדירגו אותו.
    מ - 9.0 ומעלה.

    לעומת המשחק: mafia 2 לא זוכה לאהדה רבה מצד אתרי הגיימרים.
    ואני קורא לכך ''שערורייה, עכשיו זה הוכיח לי שהאתרים הללו מנוהלים לפי (שוחד, החברה תשלם כמה מאות דולרים לאתרים הללו, ובתמורה לציונים המעידים על משחק משובח ביותר הרווח מהמשחק יהיה רב למדי).

    למשל תביטו על המשחק: starcraft 2 wings of liberty באיזה אתר ראיתם שהמשחק הזה קיבל ציון של 8.5 / או 8.9. כל הציונים היו על 9.0 ומעלה שבהחלט לא מגיע לו.

    הציונים שמספקים ל - mafia 2, פוגעים באנשי הפיתוח.
    הם עשו עבודה ממש מעולה, והמשחק מאוד משובח עם דיאלוגים מציונים ואופציות חדשות שלא ראינו ב - grand theft auto iv מלבד הנושא הגרפי והמולטי הוא לא חידש דבר.

    התעשייה המוגחכת הזאת מתנהלת לפי שוחד אחד גדול ! ! !
    פשוט שערורייה.

  54. 54

    Time 01.09.2010 - 07:23 פורסם ע"י Author * pop

    המשחק הזה בעייתי ביותר.
    זה משחק מאפיה שלא נותן לך להרגיש מאפיונר באמת.
    אין פה התקדמות בדרגת החשיבות של המאפיה,אין פה דרגות,אין פה אנשים שאפשר לשכור או משימות שאפשר לבצע.
    לאורך כל המשחק אתה בובה של המאפיונרים הגדולים,שהם כנראה משחקים בסנדק 3 במקום.
    כשאתה מגיע לשלב מסוים,תמיד קורה משהו ודופק אותך.
    זה אחד המשחקים שבהם הפשע לא משתלם,אבל אין אופציה אחרת.

  55. 55

    Time 01.09.2010 - 07:36 פורסם ע"י Author * A

    46 עוף לשחק קאונטר.

  56. 56

    Time 01.09.2010 - 08:01 פורסם ע"י Author FoXie

    53

    תעשה לכולנו טובה ותחזור למייפל

    אני אפילו לא יתייחס לטימטום שבתגובה שלך

  57. 57

    Time 01.09.2010 - 08:32 פורסם ע"י Author Klayman

    למה להגיד שאין אתגרי איסוף במאפיה 2? בהחלט יש! 50 תמונות של נערות פלייבוי מהתקופה ההיא, ועוד כ100 ומשהו (לדעתי 150) כרזות של מבוקשים. בנוסף, יש משימות צדדיות, כמו לגנוב מכוניות, או ללכת לעזור לדרק ברציף, אבל מאוד קשה להגיע לעשות אותן, בגלל שהמשחק מושך אותך מאוד חזק לתוך המשימות הראשיות. להגיד שאין משימות צדדיות כלל, זאת טעות.

  58. 58

    Time 01.09.2010 - 08:40 פורסם ע"י Author * רועי

    46- ב- COD יש מולטיפלייר, זה משחק שיותר מיועד למולטיפלייר.. במאפיה 2 אפילו מולטיפלייר אין... לא יודע למה לקח להם כ"כ הרבה זמן לפתח אותו, אני שומע עליו רק 4 שנים ובסוף זה מה שקיבלנו...

    GTA IV הוא בסביבות ה-30-40 שעות מולטיפלייר... ובכלל, כתור משחק מאפיה 2 נחות לעומת GTA IV... אין מקום להשוואה ביניהם.

  59. 59

    Time 01.09.2010 - 10:24 פורסם ע"י Author * sd

    סורי אבל משחק כזה לא קונים. ובתגובה ל-2, יורוגיימר נתנו למשחק הזה 4 מתוך 10 כי הם היו נדיבים.

  60. 60

    Time 01.09.2010 - 11:47 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    46 אתה פייל ענק. תחזור לCOD שלך, אולי שם יש חברים שיעריכו את הטמטום שלך

  61. 61

    Time 01.09.2010 - 13:35 פורסם ע"י Author * on_air

    בעצם mafia 2 זה כמעת כמו משחק שנעשה ע"י מעריצים של GTA מהסיבה של איך שהעלילה מתחילה השם של הדמות שאנחנו משחקים בה (ניקו...ויטו) ומשום מה הדמות קצת דומה ל ray boccino שיושב במסעדה האיטלקית.... ב GTA IV

  62. 62

    Time 01.09.2010 - 16:33 פורסם ע"י Author * דידי

    המשחק דיי חוזר על עצמו , העלילה מתחילה באופן דיי מרשים אבל אחרי זה הוא נהיה קצת סתמי, קצת חוסר באופציות ואין ספק ש GTA משחק הרבה יותר חכם ממנו.
    סיימתי אותו והוא יחסית לא ארוך.

  63. 63

    Time 01.09.2010 - 17:38 פורסם ע"י Author swym

    ל-53,
    תאוריית הקונספירציה שלך לפיה "התעשייה המוגחכת הזאת מתנהלת לפי שוחד אחד גדול ! ! !" עדיין לא מסתדרת לי עם העובדה שבסופו של דבר גם מאפיה 2 וגם GTA IV מופצות על ידי אותה החברה. למה שהיא לא תחלק את השוחד לעיתונאים שווה בשווה בין שני המשחקים?

  64. 64

    Time 01.09.2010 - 20:54 פורסם ע"י Author * יעקב

    באמת יצא משחק מאכזב העלילה בסדר עוד הצורת משחק עם הנהיגה והכל גרועה המשימות בסך הכל יפות אבל חוזרות על עצמן לפני ששיחקתי חשבתי שהמשחק יהיה משחק חזק לא סתם אתה נלחם במאפיונרים "צעצוע"(מי שלא הבין לקחתי את זה משחר חסון מאחד המופעים "ערס צעצוע")

  65. 65

    Time 01.09.2010 - 21:01 פורסם ע"י Author Aldor

    53, NOT, פשוט NOT.. אני מדבר אליך בתור בן אדם שלא הכי מחבב את GTA 4, אבל מאפיה 2 מתגמד ליד GTA4, פשוט ככה. אני מאוד התאכזבתי מהמשחק, GTA 4 יצא כשנתיים וחצי לפני מאפיה 2 ורמת הגרפיקה והפירוט זהה בצורה מפחידה, המשחק UNCHARTED 2, יצא שנה לפני המשחק הזה, ושם כשאתה רואה את סרטוני המעבר, אתה באמת רואה את הכוח של המנוע לגרום לך להסתכל על בן אדם, שלא כמו שהוזכר פה ביקורת, במאפיה 2 הדמיות נראות פשוט כמו בובות, חוץ מזה שמאפיה 2 משחק כזה חסר כל עומק ולא נותן לך להרגיש כמו מאפיונר כמו המשחק הראשון, ובוא רגע נעזוב את ההשוואה לGTA, בתור אחד שרצה לקנות את המשחק לPS3 שלו, נאלצתי לגלות שהחברה 2K בכלל לא השקיע על לעבוד על המשיק לגרסאת הPS3 הוא פורט מכוער במלא מובן המילה. פשוט נאלצתי לשחק במחשב הפחות מעודכן שלי והמשחק גם מבחינה טכנית לא מחזיק כזה טוב.. פשוט אכזבה, 6 שנים פיתוח המשך למשחק שהיה כזה טוב פשוט מאכזב.

  66. 66

    Time 01.09.2010 - 21:03 פורסם ע"י Author Aldor

    בנוסף דבר אחד שבאמת נהנתי במשחק זה לירות בטומי, פשוט כיף, הרטע, הכוח אש, ה50 כדורים במחסנית, זה כיף לאללה.

  67. 67

    Time 01.09.2010 - 21:12 פורסם ע"י Author * משחק את עצמי מגניב

    אין כמו ללכת ברחוב ולהרוג אנשים

  68. 68

    Time 01.09.2010 - 21:35 פורסם ע"י Author * ל-63

    63
    לא נכון.
    ROCKSTAR זה GTA IV וM2 זה 2k Cezch

  69. 69

    Time 01.09.2010 - 21:36 פורסם ע"י Author ududy

    ושניהם שייכים ל-Take 2, גאון.

  70. 70

    Time 02.09.2010 - 12:30 פורסם ע"י Author ek355

    ביקורת טובה וקולעת.אפשר היה לתת 85 אבל לא משנה.
    ומה נסגר עם יורוגיימר?

  71. 71

    Time 02.09.2010 - 13:37 פורסם ע"י Author * כפיר

    פשוט ביזיון. החברה אמרה שמאפיה 2 יגרום לGTA להיראות מיושן ומשעמם. בדיוק ההפך. אין לי עצבים לאלף סרטונים וקטעי מעבר, מי שאוהב סבבה אבל זה לא מהנה לא באתי לראות סרטים קצרים באתי לשחק.. ואני בפרק 11 ונכון לעכשיו פשוט משעמם.. ציפיתי ליותר

  72. 72

    Time 02.09.2010 - 19:06 פורסם ע"י Author * bheu

    אני לא מבין מה אתם רוצים מהעלילה של המשחק, זורמת ולא רעה בכלל, האווריה במשחק מצויונת והעיצוב הכולל של שנות ה40-50 מעולה. הביעה היחדיה במשחק שאין פה שום קשר רציני - לא למאפיה ולא לעולם פתוח.

    אתה לא מתפתח בתוך הארגון באמת, פשוט מתעשר מלהיות שייך אליו וגם פה אין לך באמת מה לעשות עם הכסף. אין עולם פתוח שמעניין לחקור, הוא שם בתור רקע.

    המשחק שלעצמו מהנה למדי ופשוט מדהים כמה זה כיף לירות בתומפסון.

    נ.ב - אהבתי את ההפעתה ואת הקשר למשחק הראשון

  73. 73

    Time 02.09.2010 - 19:35 פורסם ע"י Author * בוכה

    איזה סוף עצוב,
    ויטו מת...

  74. 74

    Time 02.09.2010 - 22:26 פורסם ע"י Author Crysis Gamer

    53 רואים שאתה ילד בן 11 כותב המשחק: ואת השם המלא של המשחק...כמו חבר שלי, אומר רק עובדות שהוא מוצא באינטרנט.

  75. 75

    Time 02.09.2010 - 23:15 פורסם ע"י Author TheYeIIowDucK

    73 ללללללללללללללללללאאאאאאאאאאאאאאאאאא

    ספוילררר!!!

    RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEEE

  76. 76

    Time 02.09.2010 - 23:17 פורסם ע"י Author * אביב

    אומנם ציפתי ליותר(יותר ארוך,פחות נסיע,יותר עולם חופשי),המשחק ממש סוחף ויש בו אחלה עלילה.בכללי כל מי שאוהב משחקי "אווירה" מאיפה 2 הוא אחלה משחק.

  77. 77

    Time 02.09.2010 - 23:34 פורסם ע"י Author * shsh

    73 אדיוט
    הוא בכלל לא מת.

  78. 78

    Time 02.09.2010 - 23:55 פורסם ע"י Author D.O.R

    ל-77 יששששששששש הוא לא מתתתתתתתתת
    ו73 אתה אידיוט....

  79. 79

    Time 03.09.2010 - 14:34 פורסם ע"י Author BlacKp0inT

    47 אתה דפוק, זה בדיוק הפוך ממה שאמרתה.
    יוצרי המשחק נכנסו יותר מדי לחיי המאפיה מה שהתחיל לשעמם בשלב מסויים כמו העבודות הדפוקות האלה שקיבלתה וזה סתם מיותר לדעתי.

  80. 80

    Time 03.09.2010 - 19:04 פורסם ע"י Author * דווקא יש סיבה לשחק שוב

    לפתוח את כל המגזינים של playboy

  81. 81

    Time 03.09.2010 - 20:24 פורסם ע"י Author * ??

    ל 60 ו 55 מה אתה חופר מה אתה אוהב לעשות משימות שדומות 99% מאה פעם ב GAT?!
    עדיף משחק קצר עם עלילה ומשחקיות מקורית ממשהו חוזר על עצמו

    זה שנתתי לדוגמא את COD זה לא כי הוא משחק דומה, זה כי הוא קצר

    צריך לדעת מתי להפסיק לחפור ולסיים את המשחק
    זה שאין מולטיפליי זה סיפור אחר, וזה סיבה להוריד ולא לקנות אבל זה סיפור אחר

  82. 82

    Time 04.09.2010 - 08:59 פורסם ע"י Author * מישהו

    אבל החלק שצריך להעביר קופסאות באמת משעמם....

  83. 83

    Time 06.09.2010 - 15:27 פורסם ע"י Author * :D

    right on 29

  84. 84

    Time 07.09.2010 - 18:43 פורסם ע"י Author moshickothesixth

    דג רקק? :\

  85. 85

    Time 08.09.2010 - 15:54 פורסם ע"י Author * מישהו שסיים מאפיה 2

    82 - אתה יכול להעביר קופסא אחת וללכת משם כאילו סיימת.
    learn to read

    מה שהכי אהבתי זה הObjectives.
    אם אני חייב לצאת מבניין בוער, אז כותבים
    Get the hell out of the building.

    ועוד כול מיני כאלה

  86. 86

    Time 17.09.2010 - 10:50 פורסם ע"י Author * DarkPank

    לדעתי זה משחק ממש ממש טוב
    העיר ממש ממש לא ריקה >

  87. 87

    Time 21.09.2010 - 10:25 פורסם ע"י Author * גלעד כהן

    ידפוקים! הם בכוונה לא עשו עולם פתוח כדאי שלא אהיה לך מה לעשות כשתגמור!! הם עשו הרחבה: Jimmy's Vendetta ששם גם יש משימות וזה אבל זה יהיה עעעולם פתוח! מי שלא מאמין לי הנה טריילר Jimmy's Vendetta http://www.youtube.com/watch?v=XJ5A6NL8v_U

    הם יודעים איך להרוויח כסף אלה!! (זה יצא ההרחבה)

  88. 88

    Time 23.09.2010 - 17:51 פורסם ע"י Author * ספוללור

    ג'ו מת בסוף

  89. 89

    Time 09.01.2011 - 15:11 פורסם ע"י Author * גלכחכע

    gta זה חרא

  90. 90

    Time 09.01.2011 - 18:18 פורסם ע"י Author * Hawk

    יש לי מאפיה 2 לאקס בוקס ואני לא מצליח לעבור את הקטע שבו צריך להרוג את השמנים בנמל.ברגע שאני נכנס למוסך כותשים אותי.
    עזרה/ יעוץ מישהו?

  91. 91

    Time 03.03.2011 - 23:11 פורסם ע"י Author * הכהכה

    איך עוברים את המשימה בנמל

  92. 92

    Time 10.04.2011 - 09:29 פורסם ע"י Author * רון

    אני עברתי את השלב האחרון ואני לא מצליח לשמור!

  93. 93

    Time 10.04.2011 - 16:26 פורסם ע"י Author * SG

    נהיגה סתם חרא

  94. 94

    Time 08.06.2011 - 15:48 פורסם ע"י Author * asd

    88 ג'ו לא מת בסוף אם הייתה בודק ב די אל סי של המשחק הייתה מגלה את זה אל תדבר מה שאתה לא יודע

  95. 95

    Time 13.06.2011 - 16:19 פורסם ע"י Author * killer

    לדעתי המשחק צריך לקבל לפחות 90 משחק יפה מאוד עם גראפיקה מעולה ועם עלילה ארוכה ומעניינת נקודה.

  96. 96

    Time 24.07.2011 - 14:31 פורסם ע"י Author * גיימר

    נו באמת, לפי דעתי זה אחד המשחקים הכי טובים שיחקתי בהם,
    הסיקור הזה משמיץ את המשחק ומגזים לגמרי!

  97. 97

    Time   - 6:53 פורסם ע"י Author  

     

יש לך מה להוסיף?



תצוגה מקדימה (הסתרהצג)

פרסם תגובה טוען...