הרשמה

המחתרת: The Witness

מאת: גיא שגיא

לפני שבועיים דיברנו על Minecraft, משחק הסנדבוקס השאפתני והפופולרי, בתור פתיח לסדרת כתבות שנושאה הפרוייקטים העצמאיים המסקרנים ביותר שנמצאים בפיתוח. השבוע תתמקד המחתרת ב-The Witness, המשחק החדש עליו עובד ג'ונתן בלו, יוצר Braid עטור השבחים.

בלו פרץ לתודעתנו עם Braid ב-2008, לאחר שנים של כתיבה במגזין Game Developer. המשחק שלו הפך עד מהרה לאחד מהכותרים המוערכים ביותר בשירות הXbox Live ובעולם האינדי בכלל, וכבש לבבות נוספים שנה אחרי, כשהגיע למחשב האישי ולפלייסטיישן.

בלו, כפי שיודע כל מי שעוקב אחרי הבלוג והטורים שלו, הוא אדם חסר פשרות. דעותיו על התעשייה העצמאית ברורות מאוד, ומתעקשות על ניצול הפריבילגיה של המפתח העצמאי לעשות את הדבר הנכון - שזה כל מה שקשה מאוד לעשות, או רק לעיתים רחוקות מעזים לעשות, בליבה עתיר המזומנים ומבוסס צוותי הענק של התעשיה: ליצור חוויית גיימינג חדשה, לגרות את המוח והנפש, להתבטא ולהתנסות לא פחות מכל סופר או קולנוען רציני.

Braid הוא דוגמה לשאיפותיו של האיש כמפתח, ולכך שהן גם יכולות להצליח: מעטים משחקי האינדי בעשור האחרון שפרצו בצורה נרחבת כל כך גם לתודעת הגיימרים הקונבנציונליים. בזכות משחקים כמו Braid ו-World of Goo הפך עולם האינדי מתחומם של האידיאליסטים בעלי הכוונות הטובות אך החובבניות, לחלק מהתעשיה שצריך לקחת אותו ברצינות.

עכשיו, כשאתם יודעים למה ג'ונתן בלו הוא איש מפתח בתחום, אפשר להמשיך ולדבר על הפרוייקט השני שלו, The Witness, שחשיפתו הראשונה התרחשה בפסטיבל PAX באופן צנוע ביותר - בלי שלטים, בלי הייפ, רק מחשב שמריץ את המשחק ומפתח שמסתכל מהצד כדי לראות איך אנשים מגיבים אליו.

ההדגמה של The Witness והמשחק כולו מתרחשים באי. השחקן מופיע שם ללא הקדמות ארוכות או Tutorial. בתפקיד חוקר האי חסר שם וחסר הפנים (המשחק הוא מגוף ראשון), יהיה עליכם להבין את המי (אתם), מה (אתם עושים פה) ולמה (כל זה קורה) בכוחות עצמכם בלבד.


האי כרגע, או לפני חודש בערך...

המשחקיות נראית כמו שילוב של חידות וחקירה, באופן שכרגע די מזכיר את Myst, רק עם היתרון הברור של תנועה חופשית בעולם התלת-ממדי, דבר שמשפיע לא רק על ההתמצאות ותחושת הממשיות של העולם, אלא גם מאפשר אינטראקציה טבעית יותר איתו וסוגים דינמיים חדשים של מנגנונים וחידות.


... ואיך שחלקים שונים בו אמורים לשאוף להיראות בשלב מתקדם יותר של הפיתוח

כרגע לא ידוע הרבה מעבר לזה. די ברור שבלו והצוות שלו בונים מקום מסתורי, בעל אסתטיקה פשוטה ונעימה לעין; חקירה בקצב שלך יהיה העיקרון המנחה את The Witness. ללא האכלה בכפית, ללא גיימפלי מאיץ ומלחיץ. רק אתם וחלקת אלוהים סודית אחת.

The Witness לא צפוי להגיע לפני סוף 2011 (וגם פלטפורמות מדוייקות עוד לא נקבעו לו). אומרים שפיתוח ציפיות עשוי להוביל לאכזבה, אבל אני לא מפתח ציפיות. אני יותר מדי סומך על בלו, התשוקה שלו לתחום והנאמנות שלו לסטנדרטים אמנותיים ומשחקיים גבוהים: אני יודע ש-The Witness, אם הוא יגיע לסוף מסעו בשלום, יהיה משחק ששווה לחוות.

- עקבו אחר פיתוח המשחק בבלוג הרשמי

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:35 19.09.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    מישהוא יכול לתת כמה משחקי אינדי מומלצים וטובים?

  2. 2

    00:17 03.10.2010 | הרצליאני הרצליאני (אורח)

    ב מיסט אתה צריך לחשוב על התפקיד של כול דבר בעולם והמטרות שלך בו ורק אז יכולת ליפתור את החידה נכון

    כאן זה ניראה כמו אי עם חידות רנדומליות מפוזרות עליו שלא דורשות ממך לחשוב על ההשלכות של המעשים שלךץ

    אבל אול אני טועה, לא ראיתי מספיק מהמישחק כדי לדעת בוודעות.

  3. 3

    14:11 03.10.2010 | itay169 itay169 (אורח)

    braid הוא ללא ספק משחק האינדי הטוב ביותר ששיחקתי אי פעם (world of goo במקום השני). למרות שזה קצת מעכשיו שהתיאור של המשחק נשמע בדיוק כמו myst, ושבלו לא חשב על רעיון מקורי יותר שלא השתמשו בו, עדיין אני בטוח שזה יהיה משחק חידות מעולה שלא יבייש כלל braid, ואולי אף התעלה עליו

  4. 4

       | פורסם ע"י