הרשמה

המחתרת: Oil Blue

מאת: גיא שגיא

השבוע במחתרת, על שני משחקים קטנים ותזזיתיים, ועל עוד משחק באורך מלא שיהפוך אתכם לאיילי הנפט הגדולים של שבעת הימים.

החדש

המשחק הקטן והממכר Monsters (Probably) Stole My Princess, שהוא מעין גרסא משודרגת לIcy Tower או Doodle Jump ל-iPhone, רק עם יותר דגש על יצירת קומבואים וקרבות בוסים גרנדיוזים, עושה דרכו מחנות ה-PSP Minis אל ה-XBLA, שם מחירו כ-4 דולרים. אז, אם יש לכם עדיין ספק ששירות הלייב של האקס בוקס הוא הבית החם ביותר למשחקי אינדי, אנא התנערו ממנו.

המומלץ

נעלו את מגפי הסקי שלכם! Solipskier הוא משחק קטן ונהדר בו תשפיעו על מסלולה של דמות קטנה המחליקה על משטח מושלג. תפקידכם במשחק הוא בעצם "לסלול" לאותה הדמות את הדרך, בעזרת גרירה מעלה ומטה של העכבר – ליצירת עליות ומדרונים שישפיעו על המהירות או יגרמו לדמות לקפוץ כשצריך. לאחר שתלמדו לשלוט בדמות כהלכה, תוכלו לנסות את מזלכם ביצירת מהלכים מסובכים ומהירים לטובת ניקוד גבוה. מלבד גרפיקת פלאש מלוטשת מלאה בפיצ'יפקסים מגניבים, את המשחק מלווה גם רצועת סאונד מטאלית המשתלבת מצויין עם הקצב המהיר שלו.

- שחקו כאן

מי שרוצה את המשחק גם בתנועה על האייפון שלו, יכול להשיג אותו ב-App Store בעבור 3 דולרים.

הכחול השמנוני

יתכן שלא בתזמון המושלם ביותר שיש , הגיע לשוק משחק אינדי יוצא דופן, The Oil Blue, שהוא סוג של סימולציה בה תחקרו את הימים כדי לאתר משאבי נפט ולהפיקם בהצלחה.

המשחק, בסגנון משחקי ניהול, מתנהל עפ"י ימי עבודה, כאשר אתם צריכים לעמוד ביעדים מוגבלים בזמן ותקציב כגון "הפיקו ומכרו 20 חביות נפט" או "השיגו 15,000 דולרים". מלאכת מציאת הנפט ומכירתו איננה דבר טריוויאלי, ולכן תעמוד לרשותכם מיטב הטכנולוגיה הדרושה לביצוע המשימה.

ארסנל המכונות שבמשחק נע בין מנגנונים פשוטים יחסית לתפעול, כמו המשאבה הבסיסית, שכל מה שאתם צריכים כדי שהיא תעבוד בעבורכם הוא אספקת אנרגיה ברמות הנדרשות, לבין מכונות תובעניות יותר, כמו זו שדורשת מכם לתכנן מסלול עבור המקדחה כדי לגלות מקורות נפט נוספים.

 רוב המכונות, גם אלה שעובדות ללא מגע יד שחקן, ידרשו את השגחתכם הצמודה ע"מ לשמור על תחזוקה ראויה, אם זה באמצעות שחרור לחץ שהצטבר או הפסקת פעולת המכונה כדי למנוע את קריסתה במקרה חירום. במידה ומכונה קרסה, תעמוד ברשותכם האפשרות לתקן אותה, אך בינתיים יבוזבז יום עבודה.

האתגר האמיתי במשחק הוא כמובן בכך שתיאלצו לתפעל מספר רב של מכונות סימולטנית. בתחילה מדובר רק בשתי מכונות, אך מספרן יעלה בהדרגה ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם מתפעלים כשש מכונות בו-בזמן, שזה בערך כמו לשחק שישה משחקונים שונים במקביל ולדאוג שלא להיפסל באף אחד מהם. המכונות גם ישתדרגו עם הזמן והשימוש, או מהר יותר אם תשלמו על השדרוג, ומה שעוד תשתדרג היא הרמה שלכם בתור מפעיל, כאשר כל שדרוג יביא לכם הטבה חדשה, כמו למשל, הכפלת המיסוי על תושבי האי בו אתם מבצעים את העבודות, בשביל עוד כסף קל מהצד.

The Oil Blue הוא תוצר מלוטש ומעוצב בקפידה רבה, וכל אספקט בו מלווה בהסברים ידידותיים שיבטיחו שעד סוף היום תהיו איילי נפט מנוסים, אבל הוא עדיין לא בשביל כולם. הוא דורש קורדינציה גבוהה למדי, רמת הקושי בו עולה בצורה חדה מאוד, והוא יכול להיות מתסכל למי שיכולות חלוקת הקשב והעיבוד המקבילי שלו לא מהגבוהות. מצד שני, אם אתם אוהבים משחקיות מאתגרת ומתגמלת, זה עשוי להיות המשחק בשבילכם.

The Oil Blue נמכר במחיר של כ15$ מהחנות הוירטואלית חובבת האינדי Gamersgate, וניתן להוריד דמו כדי להבין אם מדובר במשהו שיכול לעניין אתכם.

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:48 13.09.2010 | ראשון ראשון (אורח)

    ראשוווווווווןןןןןןןןןןן

  2. 2

    15:04 13.09.2010 | R-DeifY R-DeifY

    הסוליסקייר נראה מגניב D:

  3. 3

       | פורסם ע"י