הרשמה

הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2023 - מקומות 20-11

רשימת פסקולי השנה גדלה ומתפצלת! בואו לקרוא את החלק הראשון של רשימת פסקולי השנה לשנת 2023!

עשרים פסקולים יש לנו השנה, כאן בכתבה שמואל יעבור על העשירייה השנייה של הפסקולים המוצלחים ביותר לשנת 2023!

הפתעה! היה לי קשה במיוחד להכין את הרשימה השנה כי היו כל-כך הרבה משחקים שרציתי לדבר עליהם ולהזכיר אותם ברשימת פסקולי השנה שלי, אבל אני לא יכול לכתוב כתבה באורך של 5000 מילים, אף אחד לא יקרא את הכל ואם כן, לא תהייה כאן התעמקות בכל אחד מהפסקולים ברשימה מאוד ארוכה. אחרי שעברתי על כל הפסקולים שהקשבתי להם השנה במלואם, הגעתי להבנה שיש לי רשימה של 20 משחקים עם עשירייה מוגדרת. ואז, חברתי הטובה ריקי (מוזמנים ללכת לצפות בסטרימים שלה בטוויץ' אם בא לכם), הציעה לי לעשות פשוט עוד רשימה של העשירייה השנייה. אני אהבתי את הרעיון והנה אנחנו כאן עכשיו עם רשימת פסקולי השנה - מקומות 20 עד 11!

גם הפעם אני לא מגביל את עצמי רק למשחקים ששיחקתי, כששוב נעזרתי באחת הקבוצות האהובות עליי בפייסבוק (Working Gamers) כדי לראות אם פספסתי או אילו פסקולים נהדרים שאולי לא היו נכנסים לרשימה שלי אם לא היו מספרים לי עליהם. אני מזכיר שזהו הדירוג האישי שלי: חלקכם בוודאי לא יסכימו איתי, וזה סבבה לגמרי - אתם יותר ממוזמנים לומר לי אם לפי דעתכם פספסתי איזה פסקול אהוב או אם דירגתי לא נכון איזה משחק ברשימה בתגובות כאן למטה (אם אתם רשומים לאתר שלנו), בעמוד הפייסבוק או באינסטגרם שלנו. מתחת לכל פסקול יופיעו גם רשימה של רצועות אהובות ורצועה מסוימת שתוכלו לשמוע בעצמכם (כן, גם זה מועתק משנה שעברה, אין לי זמן לכתוב את הכל מחדש).

מן הסתם, השנה לא יהיה כאן סקשן של "אזכורים מכובדים", שכן זאת בעצם הרשימה של האזכורים המכובדים! מוזמנים להתחיל לקרוא, להתרשם מהעשירייה השנייה של הפסקולים שבחרתי לשנת 2023 ולזכור: גם אם הפסקול שלכם נמצא ברשימה הזאת ולא בשנייה, עדיין ניצחתם - זה פסקול שאהבתי והרגשתי מספיק טוב כדי לדבר עליו. יש הרבה שזה לא המצב אצלם.

בואו נצא לדרך עם העשירייה השנייה (והמכובדת ביותר, יש לציין) ברשימת פסקולי השנה שלי לשנת 2023!

20. Fire Emblem Engage - Yasuhisa Baba, Kazuki Komai, Hiroki Morishita, Takeru Kanazaki, Fumihiro Isobe, Takafumi Wada

הרשימה של השנה שעברה התחילה עם משחק Fire Emblem וכך גם זו. Engage היה בעיניי פסקול מאוד מוצלח, עם רצועות נהדרות שליוו כל קרב. הסיבה שהוא ברשימה הזאת ולא בשנייה נובע בעיקר מהעובדה שזהו פסקול שמאוד מכוון למעריצי הסדרה. עדיין, יחד עם זאת, מוזיקת הפתיחה של המשחק נהדרת ובאמת שבשלב הזה אני לא חושב שהם ימצאו דרך להרוס את הנעימה המוכרת של הסדרה. פשוט פסקול טוב, זה כל מה שחשוב לי וכל מה שאני צריך.

רצועות אהובות: The Dragon's Dream, Fire Emblem Theme, Engage (Main Theme), The Warrior Prince

19. Hi-Fi Rush - Shuichi Kobori, Reo Uratani, Masatoshi Yanagi

מופתעים? אם כן, אז אתם לא באמת צריכים להיות - כל עוד אתם מכירים אותי ואת איך שהמוח שלי עובד כשאני מכין את הרשימות הללו. שלא תבינו אותי לא נכון: זהו אחלה של פסקול שבהחלט מגיע לו להיות ברשימה שכזו, הבעיה היחידה שלי איתו היא שכשהוא משתמש במוזיקה של אמנים אחרים הוא הופך את החוויה להיסטרית (מזכיר שוב את השלב של Invaders Must Die), וכשהוא לא... הוא פשוט פסקול חמוד מאוד. אה, אבל מה אני מתלונן, אני לא סטרימר - אני אמשיך להקשיב לפסקול כמו שהוא.

*מפעיל שוב את השלב עם invaders Must Die בפעם ה-35*

רצועות אהובות: The Beacon, INTRUDER, In a Blink, The Rush

18. Bat Boy - Evader Music

כאן יש לנו פסקול שאין לי הרבה מה לומר עליו. אני יודע, זה מאוד מוזר, אבל קחו את זה דווקא במובן חיובי: Bat Boy הוא פסקול טוב מאוד ועושה את העבודה שלו במשחק שממנו הוא מגיע: מוזיקת הנושא של המשחק נהדרת, מוזיקת השלבים השונים זכורה וקצבית ומוזיקת הבוסים טובה מאוד, למרות שהייתי שמח לקצת גיוון שם, כפי שהוכיח לנו פסקול אחר ברשימה (מוזמנים לנסות לנחש איזה בתגובות). זהו יופי של פסקול 8-ביט שנופל קצת בחלקים האחרונים שלו.

רצועות אהובות: Title Screen, Ivory Palace, North Tower, Boss Battle

17. Pikmin 4 - Kenta Nagata, Asuka Hayazaki, Soshi Abe

קשה לי מאוד עם ההשמטה של הפסקול הזה מרשימת פסקולי השנה המרכזית, אבל היו יותר טובים ממנו, אין מה לעשות. הסיבה המרכזית שאני מרגיש ככה (מלבד העובדה שזהו אחד ממשחקי השנה שלי ואני ממש שמח שהוא קיבל הכרזה בטקס פרסי הגיימינג), Pikmin 4 הוא פסקול שאם הייתי צריך לתת לו הגדרה, היא הייתה "מנחם" או "מרגיע". אני פשוט נהנה להקשיב לפסקול הזה כשאני לחוץ ובתקופה האחרונה זה באמת היה חשוב לי. זהו פסקול קסום ומקסים. 

רצועות אהובות: Title Theme, Waterwraith Chase, Today's Results, Serene Shores

16. Street Fighter 6 - Yoshiya Terayama, Shigeyuki Kameda, Yasumasa Kitagawa, Tom Fox, Marshall Smith, Haruki Yamada

וואלה, בעוד שלא עפתי על חלקים מסוימים ממנו, יש בפסקול של משחק הלחימה החדש של Capcom המון דברים טובים. נכון, הרצועות במשחק הזה לא אייקוניות כמו המשחקים הישנים ולא מתקרבות לרמה של פסקולים כמו של Street Fighter 3rd Strike, אבל קשה לי להתווכח עם כמה שנהניתי מרצועות כמו זאת של זנגיף, קן וקאמי בזמן הקרבות השונים. אני גם מאוד אהבתי את מוזיקת הג'אז שמתנגנת בזמן הסתובבות בלובי האונליין של המשחק. תוסיפו לכך את מוזיקת הנושא הטובה מאוד של המשחק ויש לכם יופי של פסקול למשחק לחימה.

רצועות אהובות: Not On The Sidelines, Spirit of the Flame (Ken's Theme), Viator (Ryu's Theme), Not A Little Girl (Chun Li's Theme), Genbu Temple Stage, Battle Hub Lobby

15. Immortals of Aveum - Jamie K, Tom Hawk

המשחק הראשון מבין שניים של EA ברשימה, אפשר אפילו לומר שיהיה לנו כאן Back 2 Back (הרפרנס נמצא בכתבה הבאה ומי שמבין אותו מקבל סטיקר בננה. מוזמנים לכתוב בתגובות כאן למטה או בכתבת ה-10-1 שתעלה מחר). Immortals of Aveum קצת נשכח בזמן האחרון וזה חבל כי זה היה נראה כמו משחק סבבה לגמרי שהצרה היחידה שלו היא שהוא יצא בשנה עם משחקים ענקיים. הפסקול שלו מפצה על כך עם עבודה מעולה של המלחינים על פסקול אקשן/פנטזיה שעובד בצורה נהדרת עם הקרבות של המשחק ועם הסיפור הכללי.

רצועות אהובות: The End, Confronting the Master, Red Magnus, The Butcher

14. Wild Hearts - Junya Ishiguro, Masashi Hamauzu, Daisuke Shinoda, Ippo Igarashi, Modanqing Zhu

איזו עבודה נהדרת של EA ובפרט של צוות המלחינים של המשחק! בהיעדר משחק של Monster Hunter השנה (אני לא מאמין שאנחנו נצטרך לחכות עד 2025 בשביל עוד משחק בסדרה...), EA התעלתה ונתנה לנו יופי של משחק ציד מפלצות, כשבעוד שאני עצוב שאלמנט האונליין שלו נסגר, זה עדיין משחק נהדר עם מוזיקה פשוט נפלאה. רצועות כמו "Spineglider" ו-"Lavaback" פשוט מעלות את ההייפ של המשחק לרמה 11, כשכמה רצועות במשחק הצליחו לרגש אותי מאוד. זה לא מגיע לרמה של Monster Hunter והפסקולים שלו אבל זאת עדיין עבודה פנטסטית של המלחינים וכזאת שראויה לציון.

רצועות אהובות: Spineglider, Lavaback, Amaterasu, Deathstalker

13. Pokemon Scarlet/Violet: The Hidden Treasure of Area Zero - Minako Adachi, Junichi Masuda, Go Ichinose

עם חלק ראשון לא מדהים וחלק שני מוצלח במיוחד, אחד הדברים הכי עקביים בחבילת ההרחבה של משחקי הפוקימון של ה-Switch היה הפסקול שהיה פשוט נפלא. הזכרתי בביקורת לחלק הראשון את מוזיקת הקרב נגד קארמין שהייתה פשוט נפלאה וכיפית כל פעם ששמעתי אותם לראשונה, אבל The Indigo Disk העלה את הרמה אפילו יותר. יחד עם מוזיקה חדשה ומעולה לקרבות השונים של הסיפור, קיבלנו המון רמיקסים למוזיקה מדור 5 של משחקי הפוקימון השונים וכאן, לא רק שזה נעשה בצורה נהדרת, זה גם ריגש אותי לאללה, כי אני פשוט חולה על דור 5. בסך הכל עבודה מצוינת של המלחינים ב-DLC הזה.

רצועות אהובות: Battle! Carmine, Battle! VS Champ Kieran!, Battle! VS Wild!, Loyal Three Battle

12. Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed - Yasunori Mitsuda

שמישהו יעצור את נינטנדו, אני לא יכול לתת עוד מקום ברשימה לפסקול של Xenoblade Chronicles 3. לשמחתי זה ממש עוזר לי שיש בו הרבה רגעים שמתבססים על משחקים קודמים אז זה מאפשר לי לתת את הבמה למשחקים אחרים בראש קצת יותר שקט. יחד עם התלונה שלי (שהיא לא באמת תלונה בואו נאמר את האמת), Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed הוא פסקול פנומנלי ל-DLC נהדר של משחק עם פסקול פנומנלי. מוזיקת הקרב החדשה וההומאז'ים ל-Colony 9 נגעו לי בלב כששמעתי אותם לראשונה ואני שמח שעוד לא היה לנו פספוס עם פסקולי המשחקים הללו.

רצועות אהובות: New Battle!!!, Fogbeasts, Yesterdale ~ Colony 9 (Day), Redeem the Future

11. El Paso, Elsewhere - rj lake, Lake Savage

את העשירייה השנייה אנחנו נסיים עם משחק שרובכם לא שמעתם עליו, אני מניח. El Paso, Elsewhere הוא משחק אקשן שמושפע רבות ממשחקי Max Payne, בו נשחק אדם בשם ג'יימס סאבאג', שצריך להציל את העולם מערפדית בשם דרקולאי שממש 15 דקות נסיעה ממנו, באל פאסו שבטקסס, עובדת על טקס שיגמור את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. המשחק אולי פחות מוכר ממה שאני מבין, אבל הפסקול שלו? פנומנלי.

שימוש במוזיקת קרב מרתקת זה דבר אחד, אבל תוסיפו אליהם כמה שירים נהדרים של אמן הראפ המחתרתי Lake Savage ואתם מקבלים אלבום שכנראה לא ייצא לכם מהראש בזמן הקרוב. לי באופן אישי זה לא היה מספיק כדי להכניס אותו לעשירייה הפותחת של פסקולי השנה שלי, אבל דווקא פסקול כמו של El Paso, Elsewhere הוביל אותי לפיצול הזה שאיפשר לי לתת מקום של כבוד כמעט לכל פסקול שעשה לי טוב על הלב השנה. אגב, הפסקול זמין ב-Bandicamp, מוזמנים לקנות ולתמוך ביוצר אם אהבתם

רצועות אהובות: BLOOD PRESSURE, GHOSTIN' THE MAINFRAME, BREAK SHIT

זהו, זאת העשירייה השנייה של פסקולי השנה שלי. מקומות 20-11 יכלו בשנה אחרת להיות גם מקומות 10-1, אבל אנחנו מדברים פה על 2023 - אחת השנים הגדולות בגיימינג בעשור האחרון. הרשימה הבאה שתעלה כבר מחר, תכלול כמה פסקולים פשוט מופלאים וכמובן, גם את פסקול השנה שלי לשנת 2023. בינתיים אתם מוזמנים לנסות ולנחש בתגובות מי יהיה פסקול השנה שלי ואילו עוד פסקולים יופיעו בכתבה שתעלה מחר.

תשמרו על עצמכם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י