הרשמה

עשרת הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2020

בפעם הרביעית ברציפות - סיכום פסקולי השנה המסורתי של שמואל ב-Vgames! אז למה כדאי לכם להקשיב השנה?

השנה אולי הייתה מזעזעת מבחינת המצב הבריאותי והכלכלי בעולם, אבל קיבלנו השנה פסקולים נהדרים. בואו להקשיב וליהנות יחד איתי!

לא ציפיתי שהרשימה השנה תהייה כל-כך קשה להרכבה. בדיעבד, זה היה דיי מטומטם מבחינתי לחשוב ככה: השנה נפתחה כשבחודשים מרץ ואפריל קיבלנו לא אחד, לא שניים, אלא שלושה מועמדים לפסקול השנה והשנה רק המשיכה והתמלאה בהמון משחקים נהדרים עם פסקולים נהדרים. זה חשוב שקיבלנו שנה כזאת, כי בשנה כמו 2020, שנה בה רובנו היינו כלואים בבתים שלנו, חלקנו איבדנו את מקום העבודה שלו ורחמנא ליצלן, גם את חלק מקרובינו למגפה הנוראית, מזל שיש לנו לפחות מוזיקה טובה להתנחם בה, לשמוח איתה וליהנות ממנה. פתיח דיי מורבידי ומלנכולי, אני יודע, אבל ההמשך הוא כל-כך מרומם רוח וכיפי שאני יכול להרשות לעצמי פתיחה שכזאת.

נעבור לחוקי הרשימה: כרגיל, גם הפעם אני לא מגביל את עצמי רק למשחקים ששיחקתי, כששוב נעזרתי באחת הקבוצות האהובות עליי בפייסבוק (Working Gamers) כדי לראות אם פספסתי או אילו פסקולים נהדרים שאולי לא היו נכנסים לרשימה שלי אם לא היו מספרים לי עליהם. אני מזכיר שזהו הדירוג האישי שלי: חלקכם בוודאי לא יסכימו איתי, וזה סבבה לגמרי - אתם יותר ממוזמנים לומר לי אם לפי דעתכם פספסתי איזה פסקול אהוב או אם דירגתי לא נכון איזה משחק ברשימה בתגובות כאן למטה (אם אתם רשומים לאתר שלנו), בעמוד הפייסבוק או באינסטגרם שלנו. מתחת לכל פסקול יופיעו גם רשימה של רצועות אהובות ורצועה מסוימת שתוכלו לשמוע בעצמכם.

בניגוד לשנה שעברה, הפעם אני כן אכלול רימייקים וחידושים כאלה ואחרים למשחקים אהובים משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שחלק מהמשחקים הכי אהובים עליי ב-2020 היו רימייקים והעבודה שנעשתה על הפסקולים שלהם הייתה מהממת. הסיבה השנייה היא שאחד הפסקולים הכי טובים השנה הגיע מרימייק ואני פשוט לא יכלתי לתת לרשימה הזאת להתקיים בלעדיו. מה שכן, פורטים למשחקים שיצאו בשנים עברו עדיין בחוץ, מה שמעביר אותי בצורה מאוד חלקה לחלק הכי פחות אהוב עליי ברשימה:

משחקים שהפסקולים שלהם לא נכנסו לרשימה, אבל יותר מראויים לאיזכור ושווים שמיעה (תתכוננו לרשימה ארוכה אפילו יותר מבשנה שעברה):

  • Assassin's Creed Valhalla - בדומה לעוד כמה משחקים ברשימת האזכורים, גם הפסקול הזה כמעט ונכנס למקום העשירי, אבל משחק אחר לקח את מקומו. עבודה מצוינת של Jesper Kyd, Sarah Schachner ו-Einar Selvik שהכינו פסקול שמצליח להרגיש כמו פסקול למשחק Assassin's Creed עם נגיעות של הסדרה "וויקינגים".
  • Hyrule Warriors: Age of Calamity - יש משהו בפסקולים של משחקי זלדה, אין לי איך להסביר את זה. הפסקול של Age of Calamity נהדר ועובד מצוין גם מחוץ למשחק עצמו, למרות שכמה מהרצועות יכולות להיות משעממות טיפה.
  • The Last of Us Part II - תסלחו לי, אני פשוט לא התחברתי לפסקול הזה. אני יודע להעריך עד כמה שהוא מלנכולי, עצוב ולפעמים פשוט קריפי, אבל אני בהחלט חושב שמחוץ לסקופ של המשחק, הפסקול הזה פחות עובד לטעמי. מה שכן, יש כאן קאבר נהדר של "Take on me" שבהחלט כדאי לכם לשמוע.
  • Spider-Man: Miles Morales - כל השבחים שהרעפתי על הפסקול של המשחק הזה והוא אפילו לא ברשימה. שתבינו את הרמה שאנחנו מדברים עליה כאן. בשמיעה חוזרת של הפסקול הבנתי שלמעט שתי רצועות מרכזיות הפסקול הזה - בעודו כיפי, קצבי ועובד מצוין בתחומי המשחק עצמו - הפסקול לא השאיר אצלי חותם גדול במיוחד. מה שכן, אני עדיין מזמזם את מוזיקת התפריט הראשי של המשחק, אז לכו תקשיבו לה בעצמכם.
  • Super Smash Bros. Ultimate Fighter Pass 2 DLC - איך לכל הרוחות סמאש מופיע 3 פעמים רצוף ברשימת פסקולי השנה? העיבוד שהם עשו למוזיקה של Minecraft, זה איך. בנוסף, ספירות' הוא רשמית דמות ב-Super Smash Bros. אז זה אומר שהוא חופף עם משחק נוסף ברשימה הזאת מבחינת מוזיקה נהדרת.
  • Demon's Souls - הפסקול של הרימייק הזה פשוט פנטסטי, אבל לטעמי החידוש שנעשה לו לא עושה מספיק כדי להפריד את עצמו מהמשחק המקורי. עדיין, זהו פסקול נפלא שכדאי לכם להקשיב לו (בין מוות למוות במשחק).
  • The Pathless - פסקול יפהפה למשחק החדש שיצא השנה לקונסולות הפלייסטיישן והמחשב האישי. לא מספיק כדי להיכנס לרשימה שלי, אבל אם אתם אוהבים פסקולים שמשרים עליכם אווירה של יער אפל וקסום, זה יופי של פסקול בשבילכם.
  • Sackboy: A Big Adventure - עוד משחק PS5 שנכנס לרשימה (השקה מצוינת לקונסולה החדשה של סוני). עם פסקול חמוד ושלבי מוזיקה כיפיים ומקפיצים (Uptown funk מופיע במשחק!), באמת שכדאי לכם להקשיב למה שלילד השק יש להציע לכם.
  • Persona 5 Royal + Horizon Zero Dawn - תסלחו לי ששני המשחקים הללו נמצאים באותו המקום, אבל שניהם יצאו ב-2017 ושניהם קיבלו פורטים/גרסה משופרת ב-2020 (גרסה ל-PC וגרסה משופרת בהתאמה). שניהם גם קיבלו מקום ברשימת הפסקולים ל-2017, אז אתם מוזמנים להיכנס לרשימה הזו ולקרוא מה חשבתי עליהם בעצמכם.

לבסוף, הייתי רוצה לתת מקום של כבוד ל-Bump of Chicken - הם לא כתבו שום פסקול למשחק שנכנס לרשימה, אבל הם (יחד עם חברת הפוקימונים), יצרו שיר וקליפ שכולו שיר אהבה לסדרת משחקי פוקימון ולא יכלתי לעשות רשימה שעוסקת במוזיקה מבלי להזכיר את התענוג שהוא "Acacia":

.

זהו, עכשיו אפשר להתחיל - הנה עשרת פסקולי הגיימינג של 2020!

10. Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - Yoko Shimomura, ACE, Manami Kiyota, Yasunori Mitsuda

הסיבה שהפסקול הנהדר הזה רק פותח את הרשימה ולא נמצא במקום גבוה יותר בה היא בגלל שמדובר בהקלטה מחדש עם עיבודים חדשים לפסקול מהמם גם ככה. הפסקול של Xenoblade Chronicles תמיד היה ידוע בכמה שהוא מרגש מצד אחד עם רצועות כמו "Engage the Enemy" ומלא באקשן אפי והירואי עם רצועות כמו "You Will Know Our Names" הפנומנלי. העיבודים החדשים לגרסה המחודשת של משחק ה-JRPG המהולל עשו צדק עם המקורי, כשרוב העיבודים הרגישו יותר טובים ומלאים ברגש (בין אם זה עצב, שמחה, כעס או מה שלא תרצו).

הפסקול הזה הייתה גם אחת הסיבות שקניתי את גרסת האספנים של המשחק שהגיעה גם עם תקליט המכיל רצועות ספציפיות ונבחרות מהפסקול, למרות שיכלו לקחת כמעט כל רצועה מהמשחק הזה והיא הייתה ראויה להיכנס לתקליט הזה. האמת שהפסקול הזה כאן יותר כי אני באמת רוצה שאנשים ישחקו במשחק הנהדר הזה. Xenoblade Chronicles נבלע בהיסטוריית משחקי ה-JRPG של הגיימינג והגרסה המחודשת הזו יחד עם הפסקול המהמם הזה נותנים לו חיים חדשים על ה-Nintendo Switch. אם אתם חובבים של משחקי JRPG, לכו שחקו בו - אני מבטיח לכם שלא תתחרטו.

רצועות אהובות: Main Theme, You Will Know Our Names, Engage The Enemy, Colony 9, Gaur Plain, Time to Fight! (Bionis' Shoulder), In the Refugee Camp

9. Paper Mario: The Origami King - Yoshito Sekigawa, Shoh Murakami, Yoshiaki Kimura, Hiroki Morishita, Fumihiro Isobe

אחת הבעיות הכי גדולות שהיו לי עם Paper Mario החדש הייתה העובדה שבאיזשהו שלב (בערך בסרט החמישי), כבר דיי התחיל להימאס לי ממנגנון הקרבות הרפטטיבי של המשחק. זה משהו שאני ממש לא יכול לומר על הפסקול של המשחק הזה, שפשוט גונב את ההצגה כאן, גם עם העיצוב האמנותי המשגע של המשחק. זה אולי הפסקול הכי מושקע ששמעתי ממשחק Paper Mario, כשכמעט כל רצועה במשחק זכורה לי באיזושהי צורה. ממוזיקת הקרבות באזורים השונים, לבוסים של המשחק ועד לרצועות הזויות וכיפיות באותה המידה, כמו "M-A-X Power" שליטרלי מכניס Eurobeat למשחק, או עיבוד Punk\SKA לאגם הברבורים.

אבל בפועל, המשחק הזה ברשימה נטו בגלל אזור אחד: Autumn Mountain. אני שיחקתי בכל משחק Paper Mario שיצא (גם אם לא סיימתי את כולם - אני מסתכל עלייך, Sticker Star), ואני לא זוכר מוזיקה מהסדרה שהביאה אותי לסף דמעות מכמה שהשילוב בינה לבין האזור שאני מסתכל עליו במשחק הוא כל-כך יפה. גם אם הפסקול היה מכיל רק את הרצועה הזאת יש סיכוי שהוא היה נכנס לרשימה. אני לא אהרוס לכם את הנוף הזה יחד עם המוזיקה, אבל בואו נגיד שאני סאקר לכלי הנגינה הזה (Erhu) ועונת הסתיו, והתרגשתי מהשילוב ביניהם בצורה בלתי רגילה. אתם יכולים להקשיב לו כאן למטה ותאמינו לי ששאר הפסקול מעולה באותה המידה. אה, ויש סיכוי שיש כאן את מוזיקת הכוכב הכי טובה בסדרת מריו. אני לא צוחק.

רצועות אהובות: Autumn Mountain, Autumn Mountain Battle Theme, M-A-X Power!, Go with the Flow, Shogun Studios Parade, Super Star

8. Animal Crossing: New Horizons - Yasuaki Iwata, Yumi Takahashi, Shinobu Nagata, Sayako Doi, Masato Ohashi

כשאני משחק Animal Crossing: New Horizons אני מרגיש רגוע ושליו. כשאני מקשיב לפסקול של Animal Crossing: New Horizons אני מרגיש רגוע ושליו. הפסקולים של סדרת Animal Crossing תמיד היו כיפים ומרגיעים, אבל יש משהו בפסקול של New Horizons שתופס אותי כל פעם מחדש. אולי זה קשור לעובדה שביליתי כל כך הרבה שעות איתו השנה, אולי מדובר בעובדה שבזכותו זכיתי לפגוש ולהכיר אנשים חדשים בתקופת המגפה, או אולי דווקא העובדה שסיקרתי את המשחק משפיעה עליי, אין לי מושג - אני פשוט כל-כך אוהב את הפסקול הזה.

מה שאני כן יודע הוא שכמעט כל רצועה במשחק הזה נהדרת, ובגלל שהיא מחוברת לשעה מסוימת ביום, אני ליטרלי מצליח לקשר אותה לשעה הזו: 5 בערב (הרצועה האהובה עליי) נשמעת כמו מוזיקת "ברוך הבא" ג'אזית וכיפית שמייצגת את העובדה שהרבה אנשים בדיוק מסיימים יום לימודים או יום עבודה ומגיעים לשחק במשחק עכשיו, כשלעומתה 5 בבוקר היא מוזיקת התעוררות שקטה ונעימה, בדיוק לאלו שקמו מוקדם בבוקר כדי לשחק או נשארו ערים עד השעה הזו. 10 בבוקר היא שעת העבודה והמוזיקה גרובית וכיפית בהתאם ועוד ועוד. תוסיפו לכך את העובדה שלכל רצועה יש גם גרסה לזמן בו יורד גשם ועוד גרסה חדשה מהניילונים למתי שיורד שלג עכשיו כשחורף ואתם מקבלים פסקול מושקע, כיפי, משמח ונהדר (ואפילו לא הזכרתי את מוזיקת הנושא המהממת).

רצועות אהובות: Welcome Horizons, 5 PM, 5 AM, 10 AM, 12 PM, Dodo Airlines Airport, New Years Eve (11:55 PM), New Years Day (12.00 AM), Fishing Tourney

7. Ghost of Tsushima - Ilan Eshkeri, Shigeru Umebayashi

זה פשוט פסקול מסרט. אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה. לקחו לי כמה דקות מהרגע שפתחתי את המשחק עד השנייה שחיפשתי את הפסקול הזה ביוטיוב. הרצועות השונות של המשחק מרגישות אפיות וגרנדיוזיות, כיאה לסיפור של סמוראים שעוסק בכבוד, נקמה, משפחה וערכים. רצועות כמו "Jin Sakai", "Lord Shimura" ו-"The Way of the Samurai" שמות אותנו במצב הרוח המתאים עם דגש על חלילים יפניים יחד עם כינורות שתורמים לתחושת הקרב והמלחמה שהגיבור שלנו צריך לעמוד מולה.

יחד עם הרצועות הגרנדיוזיות הללו, תוכלו למצוא גם נעימות שקטות יותר שמזכירות לנו שזהו משחק עולם פתוח ויפהפה ואנחנו יכולים וצריכים לחוות גם את החלקים היפים שלו. "Heart of the Jito", "Honour to Ash" וכמובן "Kanashi Uta" מרגיעים טיפה את הקצב, כשהאחרון כל-כך שקט ומלנכולי שהוא גם יכול להיחשב כשיר הפרידה שלנו מה-PS4 - זהו המשחק האקסקלוסיבי הגדול האחרון שיצא לקונסולת הדור היוצא של סוני. עבודה פנומנלית של שני המלחינים של הפסקול. אגב, אם יש לכם PS5, אז רוצו לקנות את המשחק/ לחזור לשחק בו - על 60 פריימים לשנייה מדובר בחוויה שונה לחלוטין ומשופרת בהרבה מהחוויה על ה-PS4 ואפילו ה-PS4 Pro.

רצועות אהובות: The Way of the Ghost, Jin Sakai, Kanashi Uta, Lord Shimura, Heart of the Jito, No Mercy, A Reckoning in Blood

6. Cyberpunk - Marcin Przybylowicz, P. T. Adamczyk, Paul Leonard-Morgan

תודה רבה מגיעה לקבוצת הפייסבוק "Working Gamers" על ההמלצה הזאת. גילוי נאות, לא שיחקתי Cyberpunk 2077 עדיין. אני מחכה לגרסת הדור הבא שכנראה שתגיע יחד עם שיפורים רציניים למשחק השבור של CDPR. משהו שאני יכול בוודאות לומר שהוא לא שבור הוא הפסקול של המשחק. מדובר בתענוג של ממש לאוזניים וכיף גדול לחובבי מוזיקה אלקטרונית. אני ממש אהבתי את הבחירה של המלחינים לתת לנו פסקול שמצד אחד נותן לנו את האקשן ואת הטכנו שאנחנו מצפים לו אבל מהצד השני גם משרה איזה וייב של Blade Runner.

נכון, רצועות כמו "Wushu Dolls" ו-"Patri(di)ots" יכניסו אתכם למוד קרב מאוד מהר, אבל לצידן תוכלו למצוא רצועות כמו "Outsider No More", "You Shall Never Have To Forgive Me Again" ו-"Been Good To Know Ya", שמשרים אווירה שמזכירה יותר את הסרטים משנות ה-80 שניסו לתאר לנו איך העתיד עלול להיראות אם נמשיך עם תרבות הצריכה המוגזמת בשילוב עם הקדמה הטכנולוגית. בפועל, זה מה ש-Cyberpunk ניסה לעשות ואם הפסקול מצליח לעשות זאת, אז אני רק יכול לקוות שהסיפור מצליח לעשות זאת באותה המידה...אם הם יתקנו את המשחק הזה סוף סוף על הקונסולות.

רצועות אהובות: V, The Rebel Path, Outsider No More, The Heist, Cyberninja, Streetfighters, You Shall Never Have To Forgive Me Again

5. Streets of Rage 4 - Yuzo Koshiro, Olivier Deriviere, Motohiro Kawashima

המלך חזר! אני ממש לא מסתיר את אהבתי לסדרת Streets of Rage ובפרט Streets of Rage 2. חלק מהסיבה שאני אוהב את המשחק הזה כל-כך היא הפסקול הפשוט מדהים שלו: ל-Streets of Rage 2 יש את אחד הפסקולים הכי טובים בתקופת ה-16 ביט ואולי בגיימינג באופן כללי, אז הייתי מאוד שמח לראות ש-Yuzo Koshiro, המלחין של הפסקולים המקוריים, מגיע לתת כתף בפסקול של המשחק החדש, Streets of Rage 4. מה שגיליתי הוא שבפועל החששות שלי היו לא מוצדקים.

אוליבייה ד'ריוייה עשה עבודה מצוינת עם הפסקול של המשחק והוא הצליח לגרום לו להרגיש כמו פסקול של משחק בסדרה - אם היא הייתה יוצאת ב-2020. רצועות כמו "Funky HQ" ו-"Nora" נהדרות ובהחלט שוות שמיעה במשחק ומחוצה לו. אבל שלא תטעו, הרצועות הטובות באמת שייכות לקושירו: שלושת הרצועות הראשונות בפסקול הן פשוט פסיכיות ברמת האיכות שלהן, כשמוזיקת הנושא של המשחק פשוט מהממת והרצועה שמלווה את השלב הראשון עושה לי את אותה ההרגשה ש-"Go Straight" מ-Streets of Rage 2 (לרצועה קוראים "They're Back" - אז בדיעבד לא הייתי צריך לחשוב אחרת). אם עוד לא השתכנעתם אז רק תקשיבו למוזיקת בחירת הדמויות כאן למטה. פשוט תקשיבו לזה. זאת המוזיקה שאתם מקשיבים לה כשאתם בוחרים דמות. אני לא יכול עם הבן אדם הזה, הוא פשוט גאון מוזיקלי.

רצועות אהובות: Main Theme, Character Select, They're Back, Call The Cops, Funky HQ, Nora, 25 Years Ago, Mrs Y, Mr Y

4. Ori and the Will of the Wisps - Gareth Coker

אני לא מאמין שכמעט פספסתי את המשחק הזה והפסקול הזה. גארת׳ קוקר הצליח ליצור כאן פסקול מרגש מצד אחד ומלנכולי מהצד השני, בדיוק כמו עם Ori and the Blind Forest שהיה מרגש באותה המידה. הכוח של הפסקול הזה נובע מהעובדה שאני הרגשתי שהוא מלווה אותי בכל צעד שלי במשחק. בכל אזור חדש וכל נקודה במפה שהגעתי אליה הרגשתי שהפסקול נמצא יחד איתי ברקע ולא משתלט לי על החוויה מצד אחד, אבל מהצד השני הוא היה מספיק דומיננטי כדי שאזכור אותו גם אחרי שאני אעזוב את אותו האזור ואתקדם במסע שלי.

הפסקול גם יודע מתי להתרומם כשצריך, בדיוק כמו עם הפסקול של המשחק הקודם: רצועות כמו "Shriek and Ori" ו-"A Snowy Skirmish" הן נעימות קרב לכל דבר ועניין והן מגיעות בזמן ויודעות להישאר בתמה המרכזית של Ori מצד אחד ולספק את האנרגיות לשחקן כדי שהוא יוכל להביס את האויבים שלו מהצד השני. בקונסטלציות אחרות ובזמן אחר, יש סיכוי שהפסקול הזה היה זוכה, או לפחות היה אחד משני הפסקולים הכי טובים ב-2020, אבל השלושה הבאים הם באמת ברמה אחרת. עדיין, מדובר בפסקול עם רצועות מהממות, כיפיות ומרגשות שכדאי לכם להקשיב להן.

רצועות אהובות: Ori, Embracing the Light, Main Theme, We Named Her Ku, A Shine Upon Inkwater Marsh, Sanctuary in the Glades, The Heart Knows It's Safe, A Snowy Skirmish, Shriek and Ori

3. Final Fantasy VII Remake - Nobuo Uematsu, Masashi Hamauzu, Mitsuto Suzuki

הפסקול שזכה בפרס פסקול השנה לשנת 2020 בטקס פרסי הגיימינג הגיע רק למקום השלישי בדירוג אצלי. בהתחשב באהבה הגדולה (ולעיתים מוגזמת) שלי ל-Final Fantasy ובפרט למשחק השביעי בסדרה, הבחירה הזאת אולי תפתיע אתכם אבל בפועל הוא לא זוכה בתואר פסקול השנה אצלי כי הרבה רצועות שונות מתבססות על נעימה אחת מוכרת: נעימת הקרב הידועה (והמצוינת) של Final Fantasy VII. אבל שלא תטעו: מדובר באחד הפסקולים הכי טובים השנה, בפער לא קטן מהמתחרים.

העבודה שנעשתה על החידושים של הרצועות המוכרות של Nobuo Uematsu היא פשוט פסיכית, כשנעימת הקרב החדשה מרגישה אפילו יותר מלהיבה ומרגשת מהרגיל. כמה רצועות במשחק עוזרות מאוד בקביעת הקצב של המשחק והרצועות שמתנגנות כשאתם נלחמים מול הבוסים הן משהו מעולם אחר. מי מכם שקנה את הגרסה המיוחדת שהגיעה עם התקליט שמכיל כמה רצועות מהמשחק באמת יהנה מעד כמה שהפסקול התזמורתי והנהדר מרים את החוויה הנהדרת שהיא Final Fantasy VII Remake עוד יותר. מדובר בחלק אינטגרלי מהמשחק שהיה עובד הרבה פחות טוב בלעדיו ובהחלט מגיע לו מקום ברשימה הזו.

רצועות אהובות: Let the Battles Begin!, One-Winged Angel Rebirth, Bombing Mission, Turks Theme, Those Who Fight Further, Those Who Fight Intro, Tifa's Theme

2. Doom Eternal - Mick Gordon

וואו. אני לא מאמין שאני רושם את זה: הפסקול של Doom Eternal הוא לא פסקול השנה שלי. אני נשבע שעד ספטמבר שעבר הרשימה הזאת הייתה סגורה במובן שכל שאר הפסקולים של השנה פשוט נלחמו על המקום השני. המקום הראשון היה ברור מאוד: Doom Eternal של מיק גורדון הביא לנו משהו מדהים: הוא ייצג בצורה מושלמת את המשחק שלו. הפסקול של Doom Eternal הוא אלימות ברוטאלית ומטאלית מצד אחד, וריקוד מלודי מהצד השני. הרצועות החדשות הסתכלו לפסקול של Doom 2016 בלבן של העיניים ואמרו לו: ״אתה חושב שאתה אלבום מטאל טוב? בוא תראה מה אנחנו יכולים לעשות.״ ואוי כמה שהן טובות.

אני חושב שאני יכול לספור על יד אחת את כמות הרצועות שלא אהבתי מכל הפסקול הזה, כשכל קרב לווה במנגינה שכאילו התאימה לי לכמות הנזק שעשיתי באותו הזמן, הבוסים השונים הגיעו עם מוזיקה פסיכית ומטריפה שהכניסה אותי לסוג של טראנס וזון בקרב מול הבוס (הרצועה בקרב נגד הגלאדיאטור היא אחת הטובות בפסקול הזה) והופעות אורח של רצועות ממשחקים כמו Quake ומשחקי Doom הישנים. האלבום הזה, לטעמי, טוב יותר מזה של 2016, כשמיק גורדון התעלה על עצמו שוב והביא פסקול שעובד מדהים במשחק עצמו, אבל גם נשמע נהדר מחוצה לו. לא סתם הבדיחה הגדולה ביציאה של המשחק הייתה: ״האלבום החדש של מיק גורדון יצא היום, והוא מגיע עם משחק שלם במתנה!״ זה פסקול שבאמת מייצג את הקרבות נגד צבאות הגיהנום הרבים שתילחמו בהם במשחק...

... אבל לא מנצח את הפסקול שמייצג את השליט של הגיהנום.

רצועות אהובות: The Only Thing They Fear Is You, BFG-10000, Gladiator, Super Gore Nest, Slayer Gates, Creatures of Nekravol, BFG Division 2020

1. Hades - Darren Kobb

מאיפה. זה. בא?!

האלבום של Hades תפס אותי בהפתעה מוחלטת - הדבר האחרון שציפיתי לו ממשחק ה-Roguelike המצוין של Supergiant Games הוא פסקול שנשמע כמו הכלאה בין Doom 2016 ל-Assassin's Creed Odyssey. השימוש הגאוני בשתי צורות לכל רצועת קרב עושה את מה שמיק גורדון ניסה לעשות אבל בצורה פשוטה יותר: ברגע שהקרב נהייה קשה יותר עם הרבה יותר אויבים, המשחק מביא לנו את החלק הקצבי יותר של הפסקול ופשוט נותן בראש ברמה שלא מביישת שום אלבום מטאל אינסטרומנטלי בשנים האחרונות. הרצועות של הבוסים השונים ובפרט Hades בכבודו ובעצמו, נשמעים מדהים ואני באמת חושב שדארן קוב לקח השראה ממשחקי Doom המקוריים כשהוא הכין את הפסקול הזה ( הרצועה של הקרב מול Hades זה פשוט E1M1, תקשיבו לזה כאן למטה - דקה 3:36).

עכשיו גילוי נאות קל: Hades ו-Doom Eternal רבו על המקום הראשון במשך החודשיים האחרונים, כשכל פסקול לוקח את המקום הראשון כשאני מקשיב לו. הסיבה ש-Hades לקח את המקום הראשון בסופו של דבר היא בגלל הרצועות השקטות יותר: Good Riddance הוא ללא ספק אחד השירים הכי טובים ששמעתי בגיימינג בתקופה האחרונה, כשדארן קוב ואשלי בארט מביאים דואט מהסרטים ומצליחים להעביר בי צמרמורת כל פעם שאני מקשיב לשיר הזה. זאת הסיבה ש-Hades זוכה אצלי במקום הראשון ברשימת הפסקולים של 2020 - הוא מרגיש לי כמו פסקול שלם יותר עם יותר גיוון מאשר Doom Eternal. אה, והמלחין החליט להקליט גרסה של מוזיקת הבוס האחרון עם שתי אגדות מטאל בגיימינג: דאיסקה קורוסאווה (Daisuke Kurosawa) ומאסאהירו אאוקי (Masahiro Aoki). הראשון מביניהם הוא גם האחראי למוזיקה של Guilty Gear - אחד מפסקולי הרוק הכי גדולים בגיימינג. אין לי מילים לכמה שהפסקול הזה הפתיע אותי. רוצו לשמוע ורוצו לשחק את המשחק המדהים הזה.

איך לכל הרוחות Hades לא זכה בפרס פסקול השנה בטקס פרסי הגיימינג של 2020?!

רצועות אהובות: No Escape, Out of Tartarus, Through Asphodel, Good Riddance, Final Expense, Scourge of the Furies, The Exalted, God of the Dead, The Unseen Ones, In the Blood

זהו! זאת רשימת פסקולי השנה שלי לשנת 2020! שוב, אם אתם חושבים שפספסתי איזה פסקול מועדף, אתם יותר ממוזמנים לכתוב לי בעמוד הפייסבוק שלנו, באינסטגרם שלנו או ישירות אליי. זוהי רק הכתבה הראשונה בשלל כתבות סיכום שנה שנקבל במהלך הימים הקרובים בהם נסכם לכם את המשחקים הגדולים של השנה, נסתכל על אירועים גדולים שקרו השנה בגיימינג וכמובן - ניתן את כתבת הסיכום השנתית שלנו בה כל הצוות יתכנס כדי לספר לכם על הפתעת השנה, אכזבת השנה ומשחק השנה של כל אחד מאיתנו!

הקשבה נעימה!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:09 21.12.2020 | shalom12 shalom12

    בעקבות הכתבה הקשבתי לפסקול של Xenoblade Chronicles, וזו הנאה גדולה מאוד.
    אני מודה לך על כך שהבאת את זה לידיעתי.

  2. 2

    17:00 25.12.2020 | TobiasRieper47 TobiasRieper47

    רשימה טובה, מסכים שפרסונה 5 יצא ב2016 והשנה זה היה רק חידוש עם כמה תוספות אבל הולי שיט המוזיקה שהיתה בבוס האחרון הייתה פשוט מושלמת (i believe שהחליף את life will change בסמסטר השלישי במשחק).

    וכרגיל אני אכניס את השני סנטים שלי ואכתוב שגם המוזיקה ביאקוזה 7 הייתה מצויינת במיוחד המוזיקה שהייתה קשורה לדמויות ממשחקים קודמים והמוזיקה שיש נגד הבוס הסודי במשחק.

  3. 3

       | פורסם ע"י