הרשמה

ביקורת: Final Fantasy VII Remake - עננים בעיניי

אחד המשחקים הכי מצופים של דור הקונסולות הנוכחי הגיע! בואו לקרוא האם הוא עמד בציפיות.

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/04/2020

קלאוד וחבריו חוזרים לעוד סיבוב על קונסולת פלייסטיישן, והם מצליחים לרגש כאילו לא עברו 23 שנים מאז.

הביקורת התאפשרה בעזרת עותק סיקור מעדלי יונייטד, תודה רבה!

מהרגע שהסתיימה מסיבת העיתונאים של סוני בכנס E3 של שנת 2015, אנשים לא הפסיקו לדבר רק על דבר אחד: מתי ייצא Final Fantasy VII Remake? ההכרזה תפסה את כולנו בהפתעה ושימחה את כל מעריצי סדרת Final Fantasy שרק שיוועו לחזור שוב למידגאר ולפגוש את טיפה, בארט, ארית' וכמובן, את קלאוד סטרייף, מי שכבר הפך להיות הפנים של Final Fantasy במרוץ השנים. למעריצי הסדרה היו המון ציפיות מהמשחק הזה, ובצדק: Final Fantasy VII נחשב עד היום לאחד המשחקים האהובים ביותר בסדרה, עם אחד מהסיפורים הטובים ביותר, מכניקות קרב וציוד מעניינים, דמויות נהדרות ופסקול אלמותי. אז עכשיו, אחרי דחיה קלה מאוד של המשחק הגיע הזמן לבדוק: האם Final Fantasy VII Remake באמת עמד בציפיות ממנו?

לפני שאני מתחיל עם הביקורת, אזהרת ספוילר: אני באמת השתדלתי להימנע מכמה שיותר ספוילרים גדולים למשחק, אבל כנראה שיהיו אחד או שניים קטנים. אם אתם לא רוצים לקרוא או לראות ספוילרים, אתם יותר ממוזמנים לדלג על החלק הראשון של הביקורת ולעבור לחלק השני והלאה ("תנו לקרבות להתחיל").

חוזרים לארץ התיכונה

למקרה ואתם לא מודעים לכך, הסיפור של Final Fantasy VII Remake עוקב רק אחרי החלק הראשון של המשחק - הסיפור של העיר מידגאר והבריחה של החבורה ממנה. בעוד שזה נשמע ממש קצר (מי ששיחק במשחק המקורי יודע שזה בערך חמישית מהמשחק), המפתחים והמעצבים של Final Fantasy VII Remake לקחו את הזמן והרחיבו את העולם של המשחק, כך שהחלק הראשון הזה, שעל הנייר אמור להיות מאוד קצר, קיבל תוכן ועומק אדירים. כמובן, כפועל יוצא מכך כל הקטעים המרכזיים בסיפור כאן: ההסתערות על הכור של סקטור 1, הפגישה עם ארית' בכנסיה, הקרב נגד רנו, מרדף האופנוע ברחבי כבישי מידגאר - כולם פה ונראים מדהים.

החידוש גם מביא איתו סצנות חדשות, שמביאות יחד איתן עוד קטעי טקסט מעניינים וכיפיים ונותנות לדמויות הצדדיות השונות עוד קצת אופי: ביגז מנסה לעשות את חובתו למרות שהוא יודע שהוא לא חזק כמו בארט וקלאוד ואפילו קצת מקנא בהם, ג'סי פלרטטנית מאוד והסיפור האישי שלה מסופר בהרחבה (כולל כמה סצנות מרגשות שאני לא אהרוס כאן) ועוד המון סצנות שרק תורמות ומעשירות את הסיפור הגדול. הצורה שבה Final Fantasy VII Remake בוחר לספר את הסיפור שלו גורמת למשחק המקורי להרגיש מהיר מידי בהשוואה, כשאני רואה את זה כדבר חיובי - בעיקר לאנשים ששיחקו במשחק המקורי ורוצים לראות את העולם של המשחק מזווית אחרת.

FFVIIR_June_Screenshots_9_1561027463.jpg

בצעד דיי חריג, המעצבים של Final Fantasy VII Remake החליטו גם לשנות חלק מהקטעים השונים בסיפור כדי שיתאימו יותר טוב לעלילה המורחבת הזו. יש רגעים מסוימים בהם זה גרם לי להרים גבה, אבל אני מאמין שהשינויים הללו מבורכים וגורמים למשחק להרגיש גדול יותר מקודמו ובכך לענג עוד יותר את המעריצים של המשחק המקורי ששיוועו כל השנים הללו להרחבה של הסיפור האהוב עליהם. זה גם אומר שנוספו עוד משימות צדדיות שונות שלא היו במשחק המקורי, וגם הן מעשירות את החוויה והופכות את מידגאר לעיר של ממש עם אנשים אמיתיים ובעיות אמיתיות. בנוסף תוכלו למצוא גם מיני משחקים שתוכלו לשחק ובואו נגיד שחלקם מאוד ישעשעו אתכם.

הגרפיקה הנהדרת של המשחק גם תורמת לתחושת הגרנדיוזיות של המשחק: מהדמויות עצמן שנראות מדהים ומפורטות להפליא (עד רמת ה-Materia בתוך הנשקים של הדמויות שלנו), למתקפות והמפלצות בקרבות השונים ועוד לאזורים הרבים של מידגאר - כולם נראים פשוט מדהים. הבתים המוזנחים של שכונות העוני של הסקטורים 5 ו-7 מציגים את העוני שאנשים באזורים הללו חיים בו זאת לעומת העושר והחנויות הרבות שתוכלו למצוא ב-Wall Market מוצגים בצורה פנומנלית. זהו באמת אחד המשחקים היותר יפים על ה-PS4 כיום (אם המשחק ייצא למחשב אז אני רק יכול לדמיין מה יחכה לנו שם).