הרשמה

ביקורת: Final Fantasy VII Remake - עננים בעיניי

אחד המשחקים הכי מצופים של דור הקונסולות הנוכחי הגיע! בואו לקרוא האם הוא עמד בציפיות!

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/04/2020

קלאוד וחבריו חוזרים לעוד סיבוב על קונסולת פלייסטיישן, והם מצליחים לרגש כאילו לא עברו 23 שנים מאז.

הביקורת התאפשרה בעזרת עותק סיקור מעדלי יונייטד, תודה רבה!

מהרגע שהסתיימה מסיבת העיתונאים של סוני בכנס E3 של שנת 2015, אנשים לא הפסיקו לדבר רק על דבר אחד: מתי ייצא Final Fantasy VII Remake? ההכרזה תפסה את כולנו בהפתעה ושימחה את כל מעריצי סדרת Final Fantasy שרק שיוועו לחזור שוב למידגאר ולפגוש את טיפה, בארט, ארית' וכמובן, את קלאוד סטרייף, מי שכבר הפך להיות הפנים של Final Fantasy במרוץ השנים. למעריצי הסדרה היו המון ציפיות מהמשחק הזה, ובצדק: Final Fantasy VII נחשב עד היום לאחד המשחקים האהובים ביותר בסדרה, עם אחד מהסיפורים הטובים ביותר, מכניקות קרב וציוד מעניינים, דמויות נהדרות ופסקול אלמותי. אז עכשיו, אחרי דחיה קלה מאוד של המשחק הגיע הזמן לבדוק: האם Final Fantasy VII Remake באמת עמד בציפיות ממנו? האם אני, כמעריץ אדיר של Final Fantasy VII אקבל ממנו את מה שאני מחפש?

לפני שאני מתחיל עם הביקורת, אזהרת ספוילר: אני באמת השתדלתי להימנע מכמה שיותר ספוילרים גדולים למשחק, אבל כנראה שיהיו אחד או שניים קטנים. אם אתם לא רוצים לקרוא או לראות ספוילרים, אתם יותר ממוזמנים לדלג על החלק הראשון של הביקורת ולעבור לחלק השני והלאה ("תנו לקרבות להתחיל").

חוזרים לארץ התיכונה

למקרה ואתם לא מודעים לכך, הסיפור של Final Fantasy VII Remake עוקב רק אחרי החלק הראשון של המשחק - הסיפור של העיר מידגאר והבריחה של החבורה ממנה. בעוד שזה נשמע ממש קצר (מי ששיחק במשחק המקורי יודע שזה בערך חמישית מהמשחק), המפתחים והמעצבים של Final Fantasy VII Remake לקחו את הזמן והרחיבו את העולם של המשחק, כך שהחלק הראשון הזה, שעל הנייר אמור להיות מאוד קצר, קיבל תוכן ועומק אדירים. כמובן, כפועל יוצא מכך כל הקטעים המרכזיים בסיפור כאן: ההסתערות על הכור של סקטור 1, הפגישה עם ארית' בכנסיה, הקרב נגד רנו, מרדף האופנוע ברחבי כבישי מידגאר - כולם פה ונראים מדהים.

החידוש גם מביא איתו סצנות חדשות, שמביאות יחד איתן עוד קטעי טקסט מעניינים וכיפיים ונותנות לדמויות הצדדיות השונות עוד קצת אופי: ביגז מנסה לעשות את חובתו למרות שהוא יודע שהוא לא חזק כמו בארט וקלאוד ואפילו קצת מקנא בהם, ג'סי פלרטטנית מאוד והסיפור האישי שלה מסופר בהרחבה (כולל כמה סצנות מרגשות שאני לא אהרוס כאן) ועוד המון סצנות שרק תורמות ומעשירות את הסיפור הגדול. הצורה שבה Final Fantasy VII Remake בוחר לספר את הסיפור שלו גורמת למשחק המקורי להרגיש מהיר מידי בהשוואה, כשאני רואה את זה כדבר חיובי - בעיקר לאנשים ששיחקו במשחק המקורי ורוצים לראות את העולם של המשחק מזווית אחרת.

בצעד דיי חריג, המעצבים של Final Fantasy VII Remake החליטו גם לשנות חלק מהקטעים השונים בסיפור כדי שיתאימו יותר טוב לעלילה המורחבת הזו. יש רגעים מסוימים בהם זה גרם לי להרים גבה, אבל אני מאמין שהשינויים הללו מבורכים וגורמים למשחק להרגיש גדול יותר מקודמו ובכך לענג עוד יותר את המעריצים של המשחק המקורי ששיוועו כל השנים הללו להרחבה של הסיפור האהוב עליהם. זה גם אומר שנוספו עוד משימות צדדיות שונות שלא היו במשחק המקורי, וגם הן מעשירות את החוויה והופכות את מידגאר לעיר של ממש עם אנשים אמיתיים ובעיות אמיתיות. בנוסף תוכלו למצוא גם מיני משחקים שתוכלו לשחק ובואו נגיד שחלקם מאוד ישעשעו אתכם.

הגרפיקה הנהדרת של המשחק גם תורמת לתחושת הגרנדיוזיות של המשחק: מהדמויות עצמן שנראות מדהים ומפורטות להפליא (עד רמת ה-Materia בתוך הנשקים של הדמויות שלנו), למתקפות והמפלצות בקרבות השונים ועוד לאזורים הרבים של מידגאר - כולם נראים פשוט מדהים. הבתים המוזנחים של שכונות העוני של הסקטורים 5 ו-7 מציגים את העוני שאנשים באזורים הללו חיים בו זאת לעומת העושר והחנויות הרבות שתוכלו למצוא ב-Wall Market מוצגים בצורה פנומנלית. זהו באמת אחד המשחקים היותר יפים על ה-PS4 כיום (אם המשחק ייצא למחשב אז אני רק יכול לדמיין מה יחכה לנו שם).

2510225e6f886346a905.42081973_FFVIIR_March Screenshots _13_.jpg

אבל זה לא תענוג רק לעיניים: הפסקול של המשחק מדהים כשכל חידוש לרצועה מוכרת נשמעת נהדר: "Those Who Fight" ירתיח לכם את הדם בזמן הקרבות השונים, "Bombing Mission" יתחיל לכם את המשחק כמו שצריך ואיך אפשר בלי "Fight On", אולי אחד ממוזיקות הבוסים האהובות עליי בכל הזמנים. המשחק גם מלא בקאברים מעניינים לרצועות מוכרות מהמשחק (גם כאלו שמופיעות רק בשלבים מאוחרים יותר של המשחק, שלא נכללו במשחק הזה). אחרי Doom Eternal מהחודש שעבר, מגיע המשחק הזה ורק מקשה עליי יותר לבחור את הפסקול האהוב עליי מ-2020. מילה טובה מגיעה גם למדבבים של המשחק באנגלית שעשו עבודה נהדרת והצליחו להעביר כמה רגעים מרגשים במיוחד במשחק עם משחק משכנע מאוד.

תנו לקרבות להתחיל!

מערכת הקרבות של Final Fantasy VII Remake הייתה חייבת להיות שונה ממערכת הקרבות בתורות המיושנת. כמו Final Fantasy XV, גם למשחק הזה Square-Enix החליטה ליצור שילוב בין מערכת הקרבות בתורות בעזרת מנגנון ה-ATB או Active Time Battle למשחק אקשן של ממש: במהלך הקרב תוכלו לתקוף את האויבים שלכם, להגן ממתקפות שמגיעות אליכם ולהתחמק מהיריבים בדיוק כמו משחק אקשן רגיל, כשברקע מד ה-ATB שלכם מתמלא. ברגע שהוא מלא, תוכלו לעצור את הזמן לשנייה ולבחור להשתמש במתקפה מיוחדת או קסם שברשותכם ולפני שאתם שואלים - כן, ה-Materia Orbs חזרו!

מי ששיחק במשחק המקורי יודע על מה אני מדבר, אבל לאלו שלא, הנה הסבר קצר על איך להשתמש בקסמים וציוד ב-Final Fantasy VII: בניגוד למשחקים שהגיעו לפניו, Final Fantasy VII השליך הצידה את הנורמות בנוגע לקוסמים והציג לנו את ה-Materia Orbs, כדורי אנרגיה שנוצרו בעזרת המאקו - האנרגיה של הכוכב של המשחק. כל כדור שכזה מכיל יכולת או קסם כזה או אחר: Fire Materia יאפשר להשתמש בקסמי אש, Healing Materia יתן לכם את היכולת לרפא את החברים שלכם לקבוצה ועוד. בנוסף לאלה, גם תוכלו למצוא Materia Orbs עם יכולות מיוחדות כמו היכולת לראות מידע על היריבים שלכם, לחזק את עצמכם טיפה או לתת לכם בוסט למד ה-ATB.

את ה-Materia Orbs תוכלו להרכיב על הנשקים השונים שתצברו במהלך המשחק (שאותם אפשר לחזק ולשפר כראות עיניכם), כשקומבינציות מסוימות יוכלו לחזק קסמים שונים (לדוגמא, Magnify + Cure יאפשר לכם לרפא את כל חברי הצוות שלכם במכה). זה גם אומר שתצטרכו לבחור איזה כלי נשק תרצו לקחת איתכם לקרב: נשק כלשהו יכול להיות חזק במיוחד, אבל עם מעט מקומות להרכיב Materia Orbs, לעומת נשק אחר עם יכולות התקפיות חלשות יותר. בנוסף לכל נשק יש יכולת מיוחדת שתוכלו ללמוד ברגע שתשתמשו בה מספיק פעמים, אז זהו גם שיקול שכדאי לקחת בחשבון. כל המכניקה הזו גורמת למשחק להפסיק להיות מירוץ אחרי הנשק הבא ברשימה, אלא ניסיון להבין איזה נשק מתאים לסיטואציה הנוכחית.

העומק הזה גם מחלחל אל תוך הקרבות עצמן: גם בדרגת הקושי הבינונית, למפלצות השונות במשחק יש טקטיקות ומתקפות שחובה לשים לב אליהן ולהתמודד איתן בהתאמה. בנוסף, לכל יריב יש חולשות מסוימות שכדאי לתקוף כדי להמם אותו בשביל אקסטרה נזק (עצה שלי: תשתמשו ב-Assess Materia). המשחק הוא לא פשוט "תלחץ על מקש ההתקפה עד שתהרוג את כל היריבים על המסך" - זו הדרך הכי מהירה למות בעצמכם. המשחק מתגמל חשיבה מבעוד מועד, למידה של היריב ולדעת את מי לתקוף ומתי. לדעת להשתמש לא רק בקסמים התקפיים אלא להשתמש גם בהגנה שלכם כדי לשרוד את הקרב.

השילוב בין הדמויות השונות יכול ליצור מצבים מעניינים כמו החלפה לבארט כדי לרסס אויבים מעופפים עם הרובה שלו, בעוד שאני משתמש בטיפה וקלאוד כדי לנקות את היריבים על האדמה, או החלפה רגעית לארית' כדי למלא את מד ה-ATB שלה יותר מהר ולרפא את הצוות שלי. אם אתם חושבים שכל המיקרו-ניהול הזה יכול להיות גדול עליכם, לא לדאוג - המשחק דאג לרמות קושי שונות כשיש גם רמת קושי קלה ורמת קושי "קלאסית" שמתנהלת כמו משחק תורות רגיל, בלי כל הבלגן. המשחק דואג שכולם יהנו.

הטענה היחידה שיש לי היא בנוגע למצלמה: המשחק מאפשר לכם "לנעול" את המצלמה על אויב מסוים כדי להתמקד בו יותר בקלות, שזה מנגנון טוב לכשעצמו, אבל כשנלחמים ביריבים מעופפים המצלמה לפעמים לא עוקבת אחרי המפלצת ואז נוצר מצב שלא רואים אותה בכלל. זה משהו שנפתר על ידי נעילה מחדש של אותו היריב והתרחקות ממנו, אבל הייתי שמח אם זה יעבוד יותר טוב לקראת היציאה הרשמית של המשחק.

השורה התחתונה

Final Fantasy VII Remake עשה את כל מה שרציתי ממנו, ועוד קצת: הגרפיקה של המשחק מהממת, עם הפרזנטציה הכי טובה של העיר מידגאר עד היום ושל הדמויות השונות והאהובות עלינו; הסיפור איכשהו הצליח לקבל בוסט נוסף בדמות כל הסצנות שמסבירות טוב יותר את עלילת המשחק והמוטיבציה של הדמויות השונות; השינויים הקטנים שנעשו לסיפור רק מוסיפים לחוויה הכללית וגורמים לעולם של המשחק להרגיש חי; מערכת הקרב כיפית ומאתגרת עם קרבות בוסים שיגרמו לכם לחשוב ולא רק ללחוץ על התקפה כדי לנצח ועל כולם מנצח פסקול פשוט מטורף של נובו אואמטסו שפשוט לא היה לי נמאס ממנו.

כמו עם הרבה משחקים אחרים שקיבלו את הציון שאני עומד לתת למשחק, גם כאן לא הכל מושלם, אבל כל דבר רע שאני אוכל לומר על המשחק פשוט מתגמד לעומת החוויה הכללית שהוא סיפק לי. כששמעתי שקלאוד, טיפה וחבריו חוזרים אלינו ב-E3 של שנת 2015, היו לי ולכל שאר מעריצי המשחק ציפיות ענקיות מהמשחק הזה. עכשיו, כמעט חמש שנים לאחר מכן, אני יכול לומר שהם עלו על הציפיות הללו ואפילו יותר מזה. Final Fantasy VII Remake הוא משחק חובה למעריצי הסדרה, משחק חובה למעריצי המשחק המקורי ומשחק טוב לאוהבי ז'אנר האקשן/תפקידים היפני. אני מוכן לפרק הבא, Square Enix - הוא לא יכול לבוא מוקדם מדי.

Final Fantasy VII Remake זמין לקונסולת ה-PS4 ברשתות והמשווקים המורשים החל מה-10 באפריל.

10
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סיפור שנאמן למקור ומרחיב עליו בצורה נהדרת
  • גרפיקה מהממת - אחד המשחקים היפים על ה-PS4
  • מערכת קרבות שמעודדת חשיבה יחד עם אקשן
  • מנגנון ניהול ציוד חכם
  • משימות צדדיות טובות
  • פסקול מהמם

הרע

  • המצלמה הקשתה עלי בחלק מהמקרים
  • גורמים לי לחכות להמשך

והמכוער

  • אין, ליטרלי כולם יפים במשחק.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:59 06.04.2020 | ohadcal ohadcal

    לאט לאט! אני עוד באנימל קרוסינג, יש גם את דום שאני מת לשחק ואז את זה קשה בכיס!
    אולי עדיף שtlou נדחה ו...עכשיו אני שוב עצוב כי נזכרתי בזה
    שיעלם כבר הנגיף הזה!

  2. 2

       | פורסם ע"י