הרשמה

ביקורת: Ori and the Will of the Wisps ל-Switch - פלא אמיתי

כמעט פספסנו את המשחק הזה השנה, אבל שמואל ניצל את זמן ההשבתה של האתר כדי להביא לנו ביקורת לאחד ממשחקי הפלטפורמה הגדולים של השנה, בגרסה הניידת והמסקרנת שלו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 03/12/2020

בסופו של יום, גרסת ה-Switch של Ori and the Will of the Wisps היא פלא - גם מבחינת העובדה שהפורט הזה קיים וגם מבחינת איך שהוא נראה ומרגיש

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד

לא יצא לנו לשחק ב-Ori and the Will of the Wisps ביציאה שלו. זה לא שלא רצינו -  אנחנו תמיד רוצים להביא לקוראים שלנו את הביקורות למשחקים הכי חמים של השנה, זה פשוט היה שילוב של המון פרמטרים, ביניהם העובדה שהמשחק היה פשוט מוקף בשני משחקים פשוט אדירים באותו החודש: Doom Eternal המצוין ו-Animal Crossing: New Horizons הפשוט מקסים. אז כשחברינו מעדלי יונייטד הציעו לנו לסקר את המשחק הנהדר מבית מיקרוסופט ועוד את גרסת ה-Nintendo Switch המסקרנת מחודש ספטמבר האחרון, לא יכלנו שלא לקפוץ על ההצעה וההזדמנות הזו. אז לכל אלו שפספסו את המשחק בגלל שהם היו בדיוק באמצע חיסול שדים או דאגה לאי שלהם, בואו לקרוא האם הפורט למשחק הפלטפורמה הנהדר שווה את הכסף שלכם.

הרפתקאה ישנה, קונסולה חדשה

אני לא הולך להתעכב על הסיפור של Ori and the Will of the Wisps כי בסופו של דבר מדובר בפורט של המשחק בלי הפתעות מיוחדות: זהו אותו הסיפור של Ori, Naru ו-Ku, האפרוחית שבקעה מהביצה של Kuro, הינשופית מהמשחק הקודם בסדרה. אנחנו הולכים לראות את אותם המקומות השונים והיפהפיים מהגרסה המקורית ל-Xbox One וה-PC. היער השקט של Ori and the Will of the Wisps מוצג במלואו בגרסה ל-Nintendo Switch והוא נראה פשוט נפלא.

האנשים הנפלאים ב-Digital Foundry הוציאו סרטון שלם שמסביר את השינויים והעבודה שנעשתה כדי לגרום למשחק להיראות מעולה על הקונסולה הקטנה של נינטנדו, אבל לסיכום של הסרטון הזה אני אגיד שהעובדה שהמשחק נראה נפלא ועובד מצוין (אגיע לכך בהמשך), היא נס של ממש. המפתחים של הפורט עשו עבודה פשוט נהדרת עם שינויים שמצד אחד לא פגעו בעיצוב האמנותי וביופי של המשחק ברמה משמעותית, וגם אפשרו להם ליצור פורט שעובד ברזולוציה סבירה בין אם מדובר במצב נייח או נייד.

נכון, המשחק לא נראה טוב כמו על ה-Xbox One ובוודאי שלא כמו על ה-Series X שמאפשר לכם לשחק ב-4K ו-120 פריימים לשנייה, וכן, יש גליצ׳ים ויזואליים פה ושם ברקע, אבל המשחק עדיין נראה טוב וכמו שכבר ציינתי יותר מפעם אחת: עובד בביצועים של 60 פריימים לשנייה. בשעות ששיחקתי במשחק, זה נראה שהמשחק מצליח לשמור על ביצועים גבוהים לאורך זמן כשהיו לי מעט מאוד נפילות מתחת ל-60 - לפחות מבחינת נפילות משמעותיות. זה נראה שבסך הכל מפתחי הפורט הצליחו ליצור פורט שנראה מצוין ועובד מצוין.

הדבר גם משפיע על השליטה ב-Ori, שבזכות הביצועים של המשחק על ה-Nintendo Switch הופכת למצוינת. כל מתקפה נרשמת בזמן, כל מוות מרגיש באשמת השחקן ולא כי היה דיליי בהתקפה או בלחיצת הכפתור שרציתם ללחוץ עליו. מה שכן, לטעמי משחק במצב נייח נוח בהרבה ממצב נייד, בעיקר בזכות שלט ה-Pro של הקונסולה שמספק חווית שליטה טובה יותר מהכפתורים הקטנים יחסים והמחסור ב-D-Pad נורמלי על ה-Switch. מה שכן, אם יש לכם Switch Lite או שלט Joy-Con עם D-Pad, החוויה משתפרת פלאים במצב נייד והמשחק נהייה מהנה הרבה יותר.

מבחינת ההבדלים הגרפיים בין מצב נייד למצב נייח, הרזולוציה במצב נייח היא 900p דינאמי ובנייד מדובר ב-720p דינאמי. אני כן אציין שיכול להיות קצת קשה לראות דברים שקורים על המסך במצב נייד, גם על המסך של ה-Switch הרגיל ובעיקר על המסך של ה-Switch Lite, בגלל גודלו הקטן של המסך, אבל גם אז מדובר בבעיה יחסית שולית, שכן רוב התמונה באמת ברורה ואפשר להבין בקלות מה הולך במשחק לאחר שמתרגלים לאויבים במסך. אגב, העובדה שהצבעים במשחק הזה מאוד ברורים ובוהקים ממש עוזרת עם הבעיה הזאת. כמובן שבמצב נייח הבעיה הזו לא קיימת בכלל, כשהכל מוצג על המסך בצורה ברורה ונראה מדהים.

כל זה מאוד חשוב, כי כמו שציינתי קודם לכן, מדובר במשחק פשוט נהדר. חוץ מהעיצוב האמנותי הנהדר תוכלו למצוא במשחק הזה גם פסקול נפלא ומשחקיות פשוט נהדרת. Ori מרגישה נפלא, כשכל קפיצה שלה חלקה ולכל מכה שלה יש משקל גדול שעוזר להעביר לשחקן את התחושה שהוא הצליח לפגוע באויבים שלו. המפות עוצבו בצורה מדהימה כשהמשחק עושה את הדבר שכל משחק Metroidvania רוצה לשאוף אליו: לתת לשחקן להבין לבד מה קורה ולאן ללכת עכשיו בצורה אורגנית, מבלי לכפות סימני דרך על השחקן. בנוסף, מנגנון הקרבות שהזכרתי במילה קודם לכן עובד בצורה מצוינת, כש-Ori יכולה להיות לוחמת כבדה עם מכות שעושות הרבה נזק ומתבססות על מתקפות נגד, לוחמת זריזה שמתמחה בלתת מכות קצרות ולברוח, או שילוב של הכל.

בתוספת למנגנון ה-Shards הנהדר של המשחק שמאפשר לכם לשפר את היכולות שלכם לפי סגנון המשחק והנשקים השונים שבחרתם לעצמכם והדמויות הנהדרות והמרגשות שתפגשו במהלך המסע של Ori, מדובר פשוט באחד ממשחקי השנה החולפת בגרסה ניידת שנראית נהדר, משחקת נהדר ונשמעת נפלא. כמו שכתבתי בתחילת הביקורת, המשחק המצוין הזה פשוט נבלע בין שני משחקים אדירים באותו החודש, ואנשים פספסו את אחד ממשחקי ה-Metroidvania הכי טובים שהם יכלו למצוא ב-2020 ואולי אפילו באופן כללי. ולחשוב שבתחילת השנה מיקרוסופט טענה שאין לה תוכניות להביא את המשחק הזה לקונסולת ה-Nintendo Switch. מזל שהם התחרטו.

השורה התחתונה

בסופו של יום, גרסת ה-Switch של Ori and the Will of the Wisps היא פלא - גם מבחינת העובדה שהפורט הזה קיים וגם מבחינת איך שהוא נראה ומרגיש. מדובר באחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים ביותר של שנת 2020 שעובד בצורה נהדרת על הקונסולה הקטנה של נינטנדו ובכך מאפשר לכם לשחק את אחד מהמשחקים היפים ביותר של השנה ב-60 פריימים לשנייה בכל מקום ובכל זמן. אם אתם חובבים של משחקי Metroidvania, אוהבים עיצוב אמנותי מרשים ופספסתם את המשחק כי אין לכם קונסולת Xbox או מנוי Game Pass - זאת גרסה פשוט פנומנלית למשחק פנומנלי. ממליץ בחום כשבעיניי מדובר במשחק חובה לבעלי קונסולת Nintendo Switch.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • גרסה ניידת לאחד המשחקים הטובים ביותר של השנה
  • המשחק נראה ממש טוב על קונסולת ה-Switch
  • ביצועים חלקים כמעט לגמרי בשני המצבים של הקונסולה

הרע

  • לפעמים קשה לשים לב לדברים שקורים על המסך במצב נייד

והמכוער

  • אין פה מכוער. איזה משחק יפהפה.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:41 04.12.2020 | R_man R_man

    כששואלים אותי "אם היית יכול למחוק זיכרון ממשחק כלשהו, ולשחק אותו שוב כאילו זאת הפעם הראשונה?" Ori and the Blind forest

  2. 2

       | פורסם ע"י