הרשמה

ביקורת: Hyrule Warriors: Age of Calamity - שעת נעילה

אחד ממשחקי השנה של נינטנדו סוף סוף כאן! בואו לקרוא מה שמואל חשב על המשחק הבא בסדרת Hyrule Warriors!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/11/2020

גם עם העובדה שזה ממש לא המשחק הכי יפה על המכשיר, מדובר במשחק שזועק איכות ברמה הגבוהה ביותר ובמשחק המוסו הכי טוב לקונסולת ה-Switch.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל

עם כל הכתבות וטורי הדעה שלנו בנוגע לקונסולות הדור הבא של סוני ומיקרוסופט, אנשים כמעט שכחו שנינטנדו שחררה החודש את אחד המשחקים הגדולים שלה השנה. Hyrule Warriors: Age of Calamity תפס את כולם בהפתעה, למרות שעל הנייר מדובר ברעיון נהדר: לפני היציאה של משחק ההמשך ל-Breath of the Wild, אנחנו מקבלים הצצה למלחמה שהתחילה את הכל לפני 100 שנה. אז האם Age of Calamity עומד בציפיות ממנו? האם מדובר בספין אוף ראוי ל-Breath of the Wild? ואיך הוא לעומת משחקים אחרים בז׳אנר, בייחוד על קונסולת ה-Nintendo Switch?

המלחמה הגדולה

הסיפור של Age of Calamity עוקב אחרי המלחמה הגדולה שהתרחשה 100 שנים לפני הסיפור של The Legend of Zelda: Breath of the Wild, אבל עם כמה שציפיתי לסיפור עצוב של כישלון דרמטי וחוסר תקווה, מה שקיבלתי במקום היה סיפור ביקום מקביל. באותו היקום, הנסיכה זלדה, הלוחם לינק וארבעת האלופים של הממלכה מקבלים עזרה לא צפויה בדמות Guardian קטן שנסע אחורה בזמן שנייה לפני ש-Calamity Ganon חיסל את כל הממלכה ואת הטירה של Hyrule. בעזרת ה-Guardian הזה, הלוחמים מצליחים לקבל מידע חשוב ואת הדחיפה הזו שהם צריכים כדי להתחיל מלחמה שלמה על העתיד של הממלכה.

וכיאה למשחק אקשן שעוסק במלחמה, מדובר במשחק מוסו (Mosuo). ז׳אנר המוסו לא זר לקונסולת ה-Nintendo Switch, כשמשחקים כמו Fire Emblem Warriors, Warriors Orochi 4, Fate/EXTELLA LINK וכמובן, Hyrule Warriors הראשון כבר הגיעו לקונסולה. לאנשים ששיחקו ב-Hyrule Warriors המקורי מצפה חוויה דומה מבחינת משחקיות אבל מאוד שונה מבחינת הסיפור. בניגוד ל-Hyrule Warriors שהרגיש כמו מישמש של סיפורים שונים מהעולם של The Legend of Zelda, הסיפור של Age of Calamity מהודק, מדויק ובנוי היטב. אנחנו מקבלים הצצה יותר עמוקה לחיים של זלדה והאלופים השונים שאנחנו כשחקנים זוכים לשחק איתם ולהבין אותם יותר. גם העובדה שהסצנות מדובבות היטב ונראות מצוין עוזרת לנו להרגיש את העולם של המשחק ולהבין את המלחמה שהממלכה שרויה בה. 

אני בטוח שיש שחקנים שציפו לסיפור טראגי וקשה ויהיו מאוכזבים מכך, אבל הסיפור שמציג לנו אלטרנטיבה לעלילה של Breath of the Wild בנוי טוב ונותן הסבר יחסית הגיוני לפערים בידע ובכוח שהובילו להרס הממלכה ב-Breath of the Wild. המשחקיות גם משתלבת בצורה הרבה יותר טובה במשחק הזה מאשר ב-Hyrule Warriors המקורי. בגלל שמדובר במלחמה אמיתית עם כמה חזיתות, צבאות נגדיים בדמות המפלצות ושבט ה-Yiga והנינג׳ות שלהם, העובדה שאנחנו נכנסים לשדה קרב, רצים כדי לכבוש מצודות ולעזור לבעלי ברית במצוקה הגיונית בהרבה. חוץ מזה, האקשן במשחק דומה מאוד למשחק הקודם בסדרה: תוכלו לבחור גיבור אחד מיני רבים שהמשחק מציע לכם ולהילחם יחד איתו בשדה הקרב. המשחק כן עושה שינויים קלים כדי להתאים יותר לעולם של Breath of the Wild.

למשל, בנוסף לקומבואים הרגילים, ושימוש במטה קסמים, הדמויות שלכם יוכלו גם להשתמש ביכולות המפורסמות של ה-Sheikah Slate כמו מגנטיזם כדי לתפוס אביזרים מתכתיים ולהשתמש בהם בכלי נשק בשביל להכות באויבים שלכם, Statis שיתפוס את האויבים שלכם במקום ויאפשר לכם להכות בהם ולראות אותם עפים לכיוון כלשהו ועוד. ליכולות הללו יש שימוש גם בקרבות עצמם, שכן חלק גדול מהאויבים החזקים שלכם יהיו חלשים לסוג כלשהו של יכולת. לדוגמא, בוקובלין עם מגן יהיה חלש מול הפצצות, ותוכלו להפתיע מובלין עם יכולת ה-Cryonis. אבל בעוד שהלוחמים כולם יכולים לעשות שימוש ביכולות ה-Sheikah Slate, היכולות האישיות שלהם והקומבואים שלהם משתנים.

לינק יוכל להשתמש במגוון של נשקים שיקנו לו יכולות שונות וסגנון משחק שונה, אימפה משתמשת בסוגים שונים של סמלים וחותמות כדי להשיג עוד כוח התקפי, ריוואלי הנץ יעשה יותר נזק וישתמש בקומבואים יותר אכזריים באוויר ועוד. סגנון הקרב של הלוחמים השונים משתנה ויתאים לשחקנים שונים, אבל כולם כיפיים ונהדרים באותה המידה. כל אחד יכול למצוא את הלוחמים האהובים עליו, כשגם לוחמת כמו זלדה והשימוש היעיל שלה ב-Sheikah Slate יכול להתאים לשחקנים שרוצים לחשוב קצת על הקומבואים השונים שלהם.

המשחק גם מכיל שלבים מעניינים ומיוחדים בהם אתם תוכלו לשלוט בחיות הקדושות - אותן מפלצות ענק מכניות שתפקדו כמבוכים המרכזיים של Breath of the Wild. המשימות הללו היו באמת נהדרות, שכן הן השכילו להראות לנו צד שידענו שהיה קיים במלחמה הגדולה אבל מעולם לא זכינו לחוות, ובהתחשב בכך שהמכונות הללו הן מפלצות של ממש השלבים הענקיים והחיסולים של אלפי האויבים השונים ממש מתאים לאווירה וגם מספק הפוגה קלה מהקרבות הרגליים שמשחקי מוסו כל-כך ידועים בהם.

חדר מלחמה

אם כבר הזכרנו את המלחמה של הגיבורים שלנו, אז חשוב לציין שהתפריט הראשי של המשחק הוא לא תפריט רגיל אלא מפה של כל Hyrule שבה אתם תראו את המשימות השונות שתוכלו לבצע. זה צעד פשוט גאוני של המפתחים של המשחק שהשכילו להשתמש במפה של Hyrule מ-Breath of the Wild כדי לתת לנו חלוקה של העולם לאזורים השונים בצורה שבאמת מרגישה כמו ממלכה במלחמה. בנוסף למשימות הגדולות שתוכלו לבצע במשחק, המפה מלאה במשימות צדדיות שתוכלו לבצע במסגרת המלחמה שלכם בצבא ובעלי הברית של גאנון.

המשימות הצדדיות נעות ממשימות אימונים וקרבות צדדים באזורים שונים על המפה, או משימות ללא קרבות שפותחות חנויות שונות על המפה, מחזקות את הגיבורים שלכם, נותנת אופציות נוספות לקומבואים ומשיגה לכם אביזרים חדשים וציוד שיעזור לכם לסיים משימות אחרות על המפה. כמות המשימות הצדדיות היא גדול ומגוונת, ברמה כזאת שתאפשר לכם להמשיך ולשחק ולאמן את הלוחמים שלכם כאוות נפשיכם. למקרה בו אתם לא רוצים לשחק עם לוחמים מסוימים אבל צריכים אותם למשימה מסוימת ומגלים שהרמה שלהם נמוכה מדי, המשחק מאפשר לכם לאמן לוחמים מסוימים בתשלום, אז אתם לא צריכים להרגיש כאילו אתם צריכים לחזור ולהילחם עם דמויות מסוימות מעבר למשימות צדדיות שמחייבות אתכם במשחק איתן. המשחק גם מאפשר לכם למזג את שלל הנשקים שאתם מקבלים מהקרבות השונים כדי לחזק את הנשקים האהובים עליכם ולהשיג יכולות חדשות עבור הנשקים שלכם.

הבעיה היחידה עם המשימות השונות היא העובדה שחלקן פשוט דורשות תהליך Grind רציני כדי להשיג את האביזרים הדרושים כדי לסיים אותם. זה אומר שלפעמים הייתי צריך לעשות את אותה המשימה כמה פעמים כדי להשיג כמה דגים מסוימים, או להרוג את אותם האויבים שוב ושוב כדי להשיג חפצים מסוימים. המשחק מצליח להימנע מזה בכמה דרכים על ידי כך שהוא שם את החפצים הללו במשימות שונות ובכך קצת מוריד מהמונוטוניות של חזרה על אותן המשימות שוב ושוב כדי להשיג את החפצים הללו.

בנוסף, המשחק מאפשר להשתמש באופציית ה-Sensor כדי להבין אילו משימות יעניקו לכם את החפצים שאתם צריכים בשביל להשלים את הדרישות למשימה אחרת. זה עוד אלמנט שעוזר לכם להימנע מרפטטיביות מוגזמת שתגרום לכם להתעייף מהמשחק הזה בקלות. בעוד שהמערכות הללו עוזרות להימנע מהרפטטיביות הזו, היא עדיין קיימת במידה מסוימת אז תהיו מוכנים לחזרה מסוימת במשחק אם תרצו לסיים אותו ב-100 אחוז או להשיג את כל הקומבואים והיכולות לדמויות האהובות עליכם.

צריך עוד כוח - ויפה שעה אחת קודם

אבל הבעיה הקטנה שהזכרתי קודם לכן היא רק מתאבן לבעיה הרצינית ביותר של Hyrule Warriors: Age of Calamity: הביצועים של המשחק. משחקי מוסו ידועים בכמות האויבים על המסך ועד כמה שהם מרהיבים ויפים לעין עם מתקפות צבעוניות, פיצוצים ואפקטים ו-Age of Calamity ממש לא שונה ממשחקים אחרים בז׳אנר. מדובר במשחק יפהפה עם המוני אויבים על המסך, מתקפות מיוחדות שנראות מרהיב ומדהים, בוסים שנלקחו הישר מ-Breath of the Wild נראים במקום והעיצוב האמנותי של המשחק המקורי נשמר. בקיצור, זה משחק פשוט מרהיב… בפוטנציה.

אני אומר בפוטנציה כי ה-Switch פשוט מגביל את היכולת של המשחק להציג לנו את העולם של Hyrule כמו שהיוצרים תכננו ורצו. המשחק רץ ברזולוציה נמוכה במצב נייח וסופר נמוכה במצב נייד, כשהמשחק נראה פשוט פחות טוב ממשחקים אחרים על הקונסולה. אתם יכולים לומר שהמשחק נראה סביר יחסית לכמות הפריטים על המסך והעובדה שהקונסולה של נינטנדו חלשה, אבל קשה לי להגן על המשחק הזה ב-2020. אנחנו נמצאים בתקופה בה ה-Switch שלי יושב בבית ליד ה-Xbox Series X ו-PS5, כל אחד מהם עם משחקים שנראים פשוט מדהים ברזולוציה גבוהה וביצועים נהדרים. שוב, זה לא משחק מכוער - רחוק מכך - אבל לראות משחק כמו Age of Calamity לא מגיע למלוא הפוטנציאל שלו היה טיפה מאכזב.

עוד דבר שאיכזב אותי היו הביצועים של המשחק. המשחק מנסה לשמור על 30 פריימים לשנייה אבל בחלקים רבים של המשחק פשוט לא מצליח לעמוד בקריטריון שהוא הציב לעצמו. השילוב של הרבה אויבים על המסך והמתקפות המרהיבות הוא שילוב שה-Switch לא מצליח לעמוד בו. זה לא שאתם צריכים לצפות עכשיו למשחק שרץ בין 20 ל-25 פריימים לשנייה, אבל הביצועים רק חותמים את העובדה שנינטנדו חייבת להוציא קונסולה חדשה וחזקה יותר, כי אנחנו מגיעים לגבול של מה שנינטנדו והמפתחים לקונסולה יכולים לעשות עם ה-Nintendo Switch.

אבל רק כדי לסיים בטעם מתוק: למשחק יש מוד שני שחקנים בו אתם תוכלו לשחק עם עוד חבר או חברה על אותה הקונסולה ולהפתעתי הרבה, הביצועים במוד הזה כמעט ולא נופלים מהביצועים במשחק לשחקן יחיד. זה לא מדהים, אבל לפחות תוכלו לשחק עם עוד מישהו בנוחות. בנוסף, הפסקול של המשחק מדהים ויותר מראוי לציון. יש במשחק הזה המון טראקים מקפיצים וקצביים לקרבות מצד אחד, ומהצד השני, שירים קצת יותר עצובים שמציגים לנו את הסיטואציה העגומה שהממלכה נמצאת בה. יופי של פסקול - בהחלט נכנס לרשימת פסקולי השנה שלי.

השורה התחתונה

כמו כמעט כל משחק שמגיע לקונסולת ה-Nintendo Switch, גם Hyrule Warriors: Age of Calamity זועק איכות ברמה הכי גבוהה. מדובר במשחק המוסו הכי טוב לקונסולה הקטנה של נינטנדו, עם אזורים רבים ומגוונים, משימות משעשעות ומעניינות, דמויות רבות ומעניינות שאפשר לשחק איתן ושיפור מורגש בניהול של כולן, בייחוד לעומת המשחק הקודם. Hyrule Warriors: Age of Calamity היה בקלות יכול להיות משחק השנה לקונסולה, אבל כל מה שהוא עשה הוא להזכיר לנו עד כמה נינטנדו צריכה לשחרר לנו כבר קונסולה חזקה יותר כדי שנוכל לשחק משחקים כמו Age of Calamity ברזולוציה ראוייה וביצועים טובים. עדיין, גם עם בעיות הביצועים ומנגנון איסוף החומרים שיכול להיות טיפה מעצבן, מדובר במשחק מצוין לקונסולת ה-Nintendo Switch וכזה שהרבה חובבי אקשן ירצו לנסות.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אקשן כיפי וקצבי ללא הפסקה
  • כמות אדירה של תוכן וגיבורים שונים לשחק איתם
  • פסקול נהדר ויפהפה
  • המשחק הכי טוב בז'אנר שלו על הקונסולה
  • מוד שני שחקנים כיפי שעובד כמו שצריך
  • נהניתי מהכיוון שהמפתחים לקחו בהקשרי הסיפור

הרע

  • ביצועים וגרפיקה ירודים (בעיקר בקרבות)
  • יכול להיות טיפה רפטטיבי אם תרצו להשיג את הכל

והמלחמה

  • האם הפעם אנחנו נוכל להציל את הממלכה?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:44 02.12.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    WE'RE BACK!

  2. 2

    22:20 02.12.2020 | nakiii nakiii

    ברוכים השבים! מה מצפה לנו אחרי שבוע מת?

  3. 3

    22:33 02.12.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    טונה ביקורות, טורי דעה וכתבות כדי לפנק את כל הקוראים של אתר הגיימינג הגדול בישראל!

    סליחה על ההייפ, אני כולי על קפיצים מהרגע שהאתר חזר.

  4. 4

    16:21 03.12.2020 | WarFox89 WarFox89

    לא הבנתי .. האתר היה סגור "לעבודות תחזוקה" שבוע שלם ואני לא רואה שום דבר חדש או שונה ...
    מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות ?

  5. 5

    17:39 03.12.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    כמו הרבה דברים בחיים - רב הנסתר על הגלוי. הייתה הרבה עבודה על התשתית של השרתים שלנו, האחסון של המידע שלנו ועוד. משהו שהיה צריך להיעשות מזמן, ובזכות עמית והצוות שלנו, יכלנו לעשות עכשיו.

  6. 6

    21:16 03.12.2020 | WarFox89 WarFox89

    הבנתי...
    מקווה שהכל עבר בהצלחה :)

  7. 7

       | פורסם ע"י