הרשמה

ביקורת: Mortal Kombat 11 Ultimate - ניצחון מושלם

גיא נקרע לגזרים ב-Mortal Kombat 11 Ultimate וחזר לספר לנו מה הופך אותו לשונה מהמשחק המקורי

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/11/2020

הדור הבא כבר כאן, ומורטל קומבט מצטרף לחגיגה עם גרסה משופרת ונהדרת שבדומה ל-Aftermath, תתאים בעיקר לשחקנים חדשים.

מאז השקתו ב-2019, Mortal Kombat 11 ראה הרבה אהבה וטיפוח מהמפתחת NetherRealm. הוא קיבל באופן קבוע דמויות חדשות אך מוכרות למעריצים כמו Nightwolf ו-Sindel, לצד דמויות אורחות כמו Spawn, הג'וקר ואפילו ה-Terminator מסרטי "שליחות קטלנית". לאחר מכן, קיבל הרחבה בשם Aftermath שלפי הביקורת של שמואל, הרחיבה את העלילה בצורה מעולה מבחינת האיכות שלה, אך לא הצדיקה את המחיר שלה כשזה הגיע לשאר התוכן שהיא הציעה כמו הדמויות החדשות והסקינים הנוספים. כעת, לכבוד השקת הקונסולות החדשות, אנחנו מקבלים את גרסאת ה-Ultimate של המשחק, ולמרות שאני פח אשפה בכל מה שנוגע למשחקי מכות, עדיין הצלחתי ליהנות ממה שיש לחבילה להציע, בעיקר מהסיבה הפשוטה שלא קניתי את המשחק בגרסתו הראשונה. אז האם השדרוג שווה את הכסף שלכם למרות שכבר שיחקתם ב-Mortal Kombat 11? בואו נגלה.

It's raining men

בביקורת הזאת אני לא הולך לדבר על מה שכלול במשחק המקורי, כי רן שלנו כבר עשה את זה בביקורת שלו. מכיוון שאני מסקר את גרסאת ה-Ultimate, אדבר רק על מה שחדש בגרסה הזו. אז מה בעצם כלול בחבילת ה-Ultimate? בתור התחלה, כל ה-DLC שיצא למשחק בעבר בנוסף להרחבת Aftermath. זה כולל 11 דמויות חדשות ומגוון סקינים נוספים, אך מכיוון שמדובר בגרסה האולטימטיבית של MK11, זה לא נגמר שם. למשחק מצטרפות 3 דמויות חדשות - Rain, Mileena ולא אחר מאשר ג'ון רמבו. מעריצי הסדרה יזהו בשנייה את Rain ו-Mileena, וחובבי סרטים משנות ה-80 יהנו במיוחד מהתוספת של הלוחם הקשוח רמבו.

מה הדמויות האלו מוסיפות למשחק? נתחיל עם Mileena. מדובר בדמות שמופיעה בסדרת המשחקים באופן קבוע עוד משנת 1993 שלא הפסיקה להתפתח מבחינת יכולות ומתקפות. היא יכולה להשתגר ולתקוף את היריב מלמעלה, לדפוק שפגט ססגוני שמשולב בזריקת סכיני ה-Sai שלה או גלגול שמעיף אותו באוויר ומשמש כפתיח מושלם לקומבו חדש. כל דמות מגיעה עם המון חפצים קוסמטיים שתוכלו להשיג ולשנות כמו תלבושות, כפפות, ואצל מילנה תוכלו להחליף גם את המסיכה האייקונית שלה(שאותה תוכלו גם להסיר) והסכינים בהן היא משתמשת. מדובר בדמות עם קומבואים ויכולות מאוד זריזות שבאה בעיקר להפעיל הרבה לחץ על היריב שלכם ורצוי לשחק כמה שיותר אגרסיבי כאשר תשתמשו בה.

הבא בתור, Rain, הופיע לראשונה ב-Ultimate Mortal Kombat 3 והוא פחות או יותר הכשף מים של המשחק הזה. הוא יכול להפוך את עצמו לנוזלי כדי להימנע ממתקפות, להיכנס לבועה ולהשתגר אל האויב כדי להעיף אותו לצד השני של הזירה. שמתי לב שהשימוש באלמנט המים עוזר ל-Rain להפוך לדמות עם טווח מתקפות רחוק מאוד, אך באותה מידה כמעט כל מתקפה או תפיסה שלו מעיפה את היריב מרחק סביר ביותר מה שמאזן את כל העניין. הקומבואים שלו מאוד מהנים עם כמות נזק נכבדה שאתם יכולים לבצע עם כל אחד מהם, ובכללי נהניתי מאוד לשחק איתו. מבחינת עיצוב, אתם יכולים לשנות את המסיכה, הסכין ומגני הכתפיים שלו. קראתם נכון, מגני כתפיים. כנראה מדובר בפריט הקוסמטי הכי פחות מעניין שיכלו לתת לי את האופציה לשנות עבורו, וכנראה שבכלל לא תטרחו לשנות אותו מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט לא נראה לעין כל כך במהלך הקרבות או אפילו בפתיח של הדמות. מה שכן, הסקינים שזמינים עבורו נראים פשוט מצויין, מה שהופך אותו לכשף המים המגניב והמאיים ביותר שתראו.

ולבסוף, אנחנו מקבלים את ג'ון רמבו, שבאופן אישי נהניתי ממנו הכי הרבה. הוא מתמקד בעיקר ביכולות שחוסמות את היריב כמו מלכודות שמרימות אותו באוויר או תפיסות שבאות לגרום כמה שיותר נזק ובאותה מידה ליצור פתח לקומבו חדש שגם אותו תוכלו לסיים בתפיסה וחוזר חלילה. אתם יכולים להשתמש בחץ וקשת או ב-M60 כדי לפגוע באויב מרחוק או להתקרב בזחילה לאויב ולהפתיע אותו בדקירה לבטן. האנימציות של רמבו עשויות בצורה כל כך ריאליסטית ומשכנעת, שלא לדבר על העיצוב המושלם של הדמות עצמה שתופס את המראה של סילבסטר סטאלון בצורה פנומנלית. כשזה מגיע לחפצים הקוסמטיים, הסקינים נראים טוב אך לא ראיתי סיבה מוצדקת לשנות את איך שהציוד שלו נראה בגלל שהוא לא שינה יותר מדי חוץ מאת הצבע של הבנדנה שאתם יכולים לשים עליו שבמילא מוסתרת ע"י השיער שלו. 

מתיחת פנים (ושיניים)

גרסת ה-Ultimate מקבלת שדרוג רציני לביצועים עבור ה-Xbox Series X/S וה-Playstation 5 שכולל רזולוציית 4K, גרפיקה משודרגת וזמני טעינה כל כך מהירים שלא תספיקו להגיד "Flawless Victory". המשחק הזה פשוט יפהפה, בין אם זה בזמן סצינת מעבר ב-Story Mode או באמצע קומבו במהלך קרב.  MK11 הוא אחד המשחקים היפים ביותר שנתקלתי בהם, וזה לא משהו שאומרים על כל משחק מכות שנמצא בשוק. תסתכלו על התמונה הזאת של ה-Fatality של Mileena, אתם פשוט יכולים לראות שכל איבר פנימי קיבל תשומת לב מקסימלית, הפרטים על כל דמות הם פשוט פסיכיים וכל מתקפה נראית מדהים ומרגישה כואבת.

 

זמני מסכי הטעינה הם פשוט תענוג. מצאתי את עצמי מסיים קרב ב-Towers Of Time ותוך מספר שניות כבר התחלתי את הקרב הבא, וקשה לתאר במילים כמה זה הופך את חווית המשחק להרבה יותר מהנה כאשר אתם לא צריכים לחכות זמנים ארוכים בין קרב לקרב ופשוט יכולים להמשיך עם האקשן עד שתחליטו שראיתם יותר מדי דם ליום אחד. אבל עם השיפורים לגרפיקה ולביצועים תמיד יעלה החשש שנצטרך לשלם על כך בריבית כשזה יגיע לכמות הפריימים שהמשחק מסוגל להציג.

כשמדובר במשחק שכל פריים יכול להיות ההבדל בין חיים למוות, תהיו בטוחים ש-Netherealms עשו שיעורי בית, ואני שמח ונרגש להגיד שהמשחק רץ באופן חלק על 60 פריימים לשנייה ולא חווה נפילות אפילו לשנייה אחת. עוד תוספת ש-Ultimate מציג היא Krossplay בין קונסולות הדור החדש והדור הישן. שחקני Xbox יכולים לשחק עם שחקני Playstation, לא משנה באיזה דור הם נמצאים, אך נכון לעכשיו שחקני ה-PC ו-Switch נאלצים להישאר מחוץ לתחרות מסיבה כלשהי. ותתפלאו, אבל זה עובד כמו קסם! אמנם לא הפסקתי להפסיד, אבל הכל עבד פשוט נהדר, בלי נפילות פריימים ובלי לאגים שקטעו את רצף הקרב. הכל עבד נהדר, ואני מוחא כפיים למפתחת שהצליחה לגרום לכל זה לקרות ובאופן כל כך חלק ומוצלח.

השורה התחתונה

אז האם הגרסה האולטימטיבית של Mortal Kombat 11 שווה את הכסף שלכם? טוב, כן ולא. כן, אם אתם מחפשים הזדמנות לחוות את המשחק הזה בפעם הראשונה. מדובר בנקודת פתיחה מושלמת, אחת שתספק לכם את כל התוכן שאי פעם יצא למשחק ותוודא שאתם חווים את הכל כמו שצריך. אבל, אם אתם כבר הבעלים הגאים של MK11 על אחת מהקונסולות הישנות, אני לא חושב שכדאי לכם לרוץ לקנות אותו במחיר מלא, בעיקר אם כבר יש לכם חלק מדמויות ה-DLC או את הרחבת ה-Aftermath ובגלל העובדה שהשדרוג הגרפי מגיע בחינם לבעלי המשחק על הדור הקודם. כך או כך, מעריצי הסדרה או מעריצי הז'אנר ימצאו פה שעות רבות של הנאה, אקשן, ואלימות מוגזמת. אכן מדובר בגרסה האולטימטיבית של Mortal Kombat 11.

*נבדק על Xbox Series X*

8
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • דמויות חדשות ומהנות
  • גרפיקה מרהיבה
  • ביצועים חלקים על 60FPS
  • מסכי טעינה מהירים

הרע

  • בחירות עיצוב דלות לחלק מהדמויות
  • לא מצדיק רכישה אם כבר יש לכם את המשחק

וכשף המים

  • גשם סגול, גשם סגול
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:44 06.12.2020 | elad9219 elad9219

    מרגיש לי כבר די מזמן שהז'אנר הזה של משחקי ''מכות'' כמו מורטל קומבאט וטקן כבר מזמן מיושן ולא ממש רלוונטי.
    אי אפשר לחדש בזה יותר מדי. כמובן שהגרפיקה משתפרת עם השנים, אבל חוץ מזה אי אפשר לחדש יותר מדי. זה משחקים שנמאס מהם מאוד מהר.

  2. 2

    22:33 28.06.2022 | עירד רנן עירד רנן (אורח)

    יש אפשרות לחזק את הדמויות במצב הסיפור אני כבר כמה ימים תקוע בקרב הרביעי בשלב 12. ואני מרגיש שהדמות שלי חלשה מידי.

  3. 3

    22:20 30.06.2022 | עירד רנן עירד רנן (אורח)

    כשאני עולה רמות במשחק אני מתחזק בקרב?

  4. 4

    11:56 02.07.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    לא, אי אפשר לחזק את הדמויות אבל אם אני זוכר נכון אתה יכול להוריד את רמת הקושי ואז הדבר היחיד שמשתנה הוא כמות הכסף שאתה מקבל מכל קרב (החפצים נשארים אותו הדבר)

  5. 5

    10:36 13.07.2022 | עירד רנן עירד רנן (אורח)

    אני קניתי את מורטל קומבט אולטימייט ועדיין כתוב לי שאני צריך לשלם 168 ש"ח בשביל AFTERMATH.

  6. 6

       | פורסם ע"י