הרשמה

ביקורת: Immortals Fenyx Rising – המסע להצלת האלים

המשחק הגדול האחרון של Ubisoft לשנת 2020 הגיע אלינו! בואו לקרוא מה חשבנו על Immortals Fenyx Rising

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 03/12/2020

הקסם שקיים במשחק, בין אם בצורת הסיפור שלו או בסגנון האומנותי שלו מחפה על לא מעט מההשוואות ל-Breath of the Wild ועוזר לו להתבלט במיוחד על השאר

עותק סיקור סופק על ידי Ubisoft אירופה, תודה רבה!

אני זוכר את E3 של 2019 כחוויה מאוד לא ברורה. זאת היתה הפעם הראשונה שסוני הודיעו שהם לא יגיעו לכנס ומיקרוסופט קיבלו את אור הזרקורים האמיתי (במיוחד כשקיאנו ריבס עלה לבמה ושבה את ליבם של כל הצופים). אחר כך הגיעה ההצגה של אוביסופט והחלה עם מספר הכרזות מאוד מעניינות: Watch Dogs: Legion ששמואל סיקר כאן באתר כבר בחודש שעבר פתח את ההצגה בצורה מרשימה,Rainbow Six: Quarantine הוכרז (וכבר הספיק להידחות למועד לא ידוע) , ג'ון ברנת'ל עלה לבמה וגנב את ההצגה עם הכלב שלו, אבל משחק אחד באמת תפס את העין שלי היה Gods & Monsters.

הצוות בסטודיו קוויבק של Ubisoft, אחרי ההצלחה של Assassin’s Creed Odyssey, החליטו להרחיב את הרעיון של משחק שיתמקד במיתולוגיה היוונית והוציאו ממנו IP מקורי, משחק מלא וחדש לחלוטין. התרגשתי כל כך לראות את הטיזר מוצג ב-E3 ולא יכולתי לחכות לעוד מידע. אחר כך הדאגות הגיעו, המשחק נדחה, השם שונה ובמשך זמן מה, שקט מוחלט שרר סביב המשחק הזה עד אירועי הקיץ של Ubisoft וסוף כל סוף קיבלנו את השם החדש של המשחק: Immortals Fenyx Rising, וגם ראינו לא מעט משחקיות בכלל, אז מה חשבתי על המשחק? הצטרפו אליי למסע באולימפוס ואספר לכם מה חשבתי עליו!

מאפס לנכס, מי היה מאמין?

טיפון, המפלצת המיתולוגית אשר ניסתה להרוס את הר האולימפוס, הובס בידי האלים ונכלא בטרטרוס, הצליח לברוח מהכלא שלו ועכשיו הוא במסע נקמה באלי האולימפוס. פרומית'יאוס, אשר נמצא כבול לאבן לנצח, קורא לזאוס על מנת להגיד לו שטיפון חופשי, זאוס בתגובה מספר כי האלים האחרים נעלמו וטיפון אפילו גנב את הברק של זאוס. כאשר פרומית'יאוס אומר לזאוס לחפש תקווה בבני האנוש, בתחילה זאוס אומר כי כולם הפכו לאבן וכי הם היו טעות מההתחלה, אבל פרומת'יאוס מבטיח כי דווקא משם מגיעה התקווה שתציל את האי המוזהב של האלים, מה שגורם לפרומית'יאוס להתחיל לספר על פינקס במה שעומד להעביר את האווירה של המשחק.

פינקס שחלמה על שדה הקרב ועד עכשיו רק ראתה אותו מהצד, מתעוררת על חוף האי המוזהב של האלים לאחר שספינתה נטרפה בים והתנגשה בחוף. היא מוצאת את עצמה לבדה כאשר כל צוות הספינה שלה הפך לאבן - מנסה להבין איך להציל את חברי הצוות ואת אחיה, ליגירון. אחרי מרדף אחר הרמס שגנב לה את הצמידים, פינקס מוצאת את הנביא, שמבשר לה כי היא עומדת להיות גיבורת האולימפוס וכי היא צריכה לעזור לשחרר את ארבעת האלים שטיפון כלא: אפרודיטה, אתנה, ארס והפיסטוס.

השחקן, כמובן, משחק בתור פינקס שיכול להיות או גבר או אישה לפי הבחירה של השחקן (ודבר שאפשר לשנות בכל זמן שרוצים לאורך המשחק), אבל אל תדאגו, הדבר לא משפיע בשום צורה על איך שהסיפור מתגלגל (בחרתי באפשרות האישה אז האזכורים שלה יהיו כמובן בלשון נקבה). המשחק מלווה ברובו בקומנטרי של פרומית'יאוס וזאוס. הדבר מוסיף מימד נוסף ומשעשע למשחק: פרומית'יאוס הוא המספר המאוד רציני, לעומת זאוס שעומד לצידו, מתנהג בילדותיות ומעיר הערות ציניות בנוגע לכל מה שפרומית'יאוס מספר. כל מה שכתבתי קודם יחד עם כתיבה קלילה והומוריסטית הופכים את המשחק לחוויה מהנה במיוחד.

דבר שאני חייב לומר על העולם של Immortals: הוא ענק! המפה לא קטנה בכלל, מלאה ביצורים מיתולוגיים שניתן להילחם בהם כמו הרפיות, ציקלופים, מינוטאורים ועוד. המפה גם מחולקת לאזורים שונים, כשלכל אל שצריך להציל יש אזור משלו וכל אחד גם מתחייב לעזור בקרב נגד טיפון. בשלב הזה אני כבר יכול להבין שאומנם המשחק שואב המון מחווית הפיתוח של Odyssey, אבל הוא בנוסף גם שואב לא מעט בכלל (ואני חושב שבלי להסתיר את זה יותר מדי) מ-Breath of the Wild ועל זה ארחיב טיפה יותר מאוחר בביקורת.

להיות באמת גיבור זה כמו אומנות!

מכניקת הקרב של Immortals Fenyx Rising מרגישה נהדר והיא זורמת במיוחד. בעבר מערכת קרב כזאת היתה מושוות בלי לחשוב פעמיים לזאת של Dark Souls, אבל מאז, צצו לא מעט משחקים שסגנון הקרב הזה נמצא בהם. המצלמה, להבדיל מ-Dark Souls והרבה משחקי אקשן בסגנון, לא נכנסת בדרך ומפריעה יותר מדי - כנראה בזכות העובדה שמרבית הקרבות מתרחשים באזורים פתוחים למדי. גם עם ההסבר הגיוני הזה, זה לא דבר שאני לא יכול לקחת כמובן מאליו. הדבר היחיד שמרגיש טיפה שבור מבחינת המצלמה הוא המעבר בין האויבים שעליהם השחקן יכול "להינעל", כאשר הניסיון להחליף בין האויבים לא תמיד מתבצע בצורה חלקה.

הציוד של פינקס מורכב מחרב, גרזן וחץ וקשת שלכל אחד יש כפתור יעודי על השלט. בנוסף, לפינקס גם יש התקפות מיוחדות וקומבואים שונים שניתן לבצע במהלך הקרב. ההתקפות המיוחדות וחלק מהקומבואים קשורים ב-Skill tree שאותו ניתן לשפר במקום שנקרא Hall of the Gods (או בעברית, היכל האלים), מקום שגם ישמש בתור "בסיס המבצעים" של פינקס לאורך המשחק ובו הרמס והאלים שנציל הולכים לשהות. בהיכל ניתן לשפר אספקטים שונים אצל פינקס, דברים כמו לקנות יכולות וקומבואים, לחלוט שיקויים שונים שמהם יש 4 במשחק, לשפר את כמות החיים והסיבולת, לשפר את כלי הנשק של פינקס (אבל להבדיל משיפור של כל כלי בנפרד, משפרים בעצם את רמת הסלוט שבה הכלי מוחזק כך שכל נשק שיוחלף יהיו באותה הרמה). בנוסף, ניתן גם לקחת משימות מהרמס שמעניקות כסף על מנת לקנות קוסמטיקה שמתחלפת אחת לכמה שעות אצלו בחנות, יש גם קוסמטיקה שניתן לקנות בכסף אמיתי אך זה הדבר היחיד שמצאתי שניתן להוציא עליו כסף אמיתי במשחק, מה שמאוד הרגיע אותי (במיוחד אחרי שבמשחקי Assassin’s Creed האחרונים מכרו גם בונוסים שונים לכסף ו-XP).

במהלך הסיור ניתן גם להשתמש בראייה ממוקדת שעובדת קצת כמו משקפת, בעזרתה ניתן למצוא ולסמן דברים שונים כמו תיבות, מבוכים (שנקראים Vaults), אמברוזיה (אוכל האלים) ואתגרים שונים שיש על המפה כמו אתגרים לחץ וקשת. התיבות שמסתובבות מסביב למפה מתחלקות ל-3, תיבות עבור כלי נשק, עבור השריונות ותיבות שמכילות את המטבעות השונים שיש במשחק שמשמשים לקניית שיפורים בהיכל האלים. יש חרבות, גרזנים ושריונות שונים, אבל כולם מתפקדים באותה הצורה, מה בעצם ההבדל חוץ מהקוסמטי? לכל חרב יש שיפורי נזק שונים או הגנתיים. ברמות הראשונות, חלקם לא ישנו יותר מדי מאחר וחלקם דורשים שפינקס תישאר בבריאות מלאה, כאשר משפרים את הכלים השונים מתחילים לשים לב יותר לבונוסים שהם מעניקים.

החלק האחרון של הסיור שהוא באמת גדול מאוד הוא ה-Vaults שניתן להיכנס אליהם במפה, כל Vault הוא בדרך כלל פאזל שמשתמש ביכולות השונות של פינקס - למשל ה-Braces שמסוגלים לסחוב עצמים שונים, או החץ שניתן לכוון ב-Slow motion ועוד. הפאזלים, ברובם, יהיו מאוד ברורים ולא מסובכים במיוחד, אבל רובם הרגישו לי כמו פשוט תוספת על הפאזלים הקודמים ופחות מאתגרים ממה שהייתי רוצה שיהיו. יש גם Vaults אחרים שבוחנים את יכולות הקרב של פינקס, בין אם בכך שהם זורקים על השחקן בוס יחסית חזק, או גלים של אויבים. לכל אל שצריך להציל יש Vault מיוחד שמשלב בין השניים והוא משמעותית ארוך יותר מהרגילים שניתן למצוא לאורך המפה. השלמה של vaults כאלה חשובה לחיזוק של פינקס, כל vault מכיל את הברק של זאוס שמשפר את הסיבולת של פינקס, בנוסף, ברובם תהיה גם תיבה שמכילה שריונות או כלי נשק. אבל כל זה מביא אותי שוב פעם להשוואה הקודמת שלי, Breath of the Wild.

Legend of Fenyx: Breath of the Olympus

הכל טוב והכל כיף במשחק הזה, מעט דברים יחסית שאני יכול באמת להגיד לרעת המשחק הזה, אבל כמה כיף שיהיה לי, קשה לי שלא להגיד את זה: Immortals Fenyx Rising הוא הכלאה של חווית הפיתוח של Assassin’s Creed Odyssey והרצון ליצור משחק בהשראת Legend of Zelda: Breath of the Wild. בזמן שיש הרבה דברים ש-Immortals עשה נכון, כמו הפרדה של חלק מהמטבעות הדרושים לחיזוק של החיים והסיבולת של הדמות שאנחנו משחקים, יש דברים שנלקחו בצורה כמעט גסה מ-Breath of the Wild תחת מעטפת של המיתולוגיה היוונית. דברים כמו מכניקת גליידינג, ה-Vaults ואפילו הגרפיקה מזכירים כולם את Breath of the Wild. מאוד. אפילו טיפון הוא בעצם הגאנון של Immortals.

אבל גם אם המשחק מושפע ומשאיל דברים בצורה מעט גסה ממקום אחר, לא אומר שאי אפשר לשפר על מה שנמצא. כמו שכתבתי קודם, יש הרבה דברים שהמשחק עושה יותר נכון אפילו לצד דברים שלא נעשו בצורה הכי נכונה. בעיניי, הפאזלים הם החלק החלש יותר של ה-Vaults, אבל ההפרדה של המטבעות שדרושים לשיפור של דברים שונים אצל פינקס הם נוחות שב-Breath of the Wild לא נמצאית, זאת מאחר והמטבע לשיפור הסיבולת וכמות החיים של Link הוא אותו אחד. ההצלה של האלים בהשוואה לעזרה לארבעת החברים של לינק מעניקה מעט יותר לפינקס בדמות בוסטים, כאשר את היכולות, כמו שכתבתי קודם, ניתן לפתוח מבלי שהדבר יהיה קשור בסיפור עצמו של המשחק. יש כבר משחקים שונים בשוק שמנסים לחקות דברים שונים ש-Breath of the Wild עשה, דוגמת Genshin Impact הפופולרי שמשאיל לא מעט בכלל ממנו, אבל ההרגשה הכללית של Immortals היא כיפית במיוחד שגם עם כמות ההשוואות שאבצע ל-Breath of the Wild לא תגמר, הוא עדיין מהנה במיוחד בזכות עצמו.

הסגנון האומנותי והכמעט מצוייר של מרבית הדמויות הולכת יד ביד עם צורת הסיפור שהמשחק לקח על עצמו, קלילה והומוריסטית, הכתיבה של המשחק, הדיאלוגים של הדמויות השונות פשוט כיפיים לשמיעה, הליווי של פרומית'יאוס וזאוס עושה פלאים למשחק הזה, במיוחד ההתערבויות של זאוס בסיפור. משחק הקול של Immortals הוא יוצא מן הכלל, ויחודי מאוד למשחק לדעתי. השחקנים מעניקים לדמויות השונות הרבה אישיות, במיוחד לדמות הראשית שמדברת עם עצמה לא מעט לאורך המשחק. המוזיקה של המשחק גם כן נהדרת, כשגארת' קוקר (Gareth Coker) שהלחין בין היתר את המוזיקה עבור Ori and the Blind Forest ו-Will of the Wisps, נותן לנו פסקול מתוזמר עוצר נשימה, כבר כשיצאו שני הקטעים הראשונים לפני מספר חודשים בערוץ של Ubisoft לא יכולתי לחכות לשמוע את השאר ואני לא נותרתי מאוכזב.

השורה התחתונה

אני חושב שבשלב הזה, בדומה ל-Dark Souls, גם The Legend of Zelda: Breath of the Wild הפך לסוג של נוסחה שעליה יתבססו לא מעט משחקים עכשיו ובעתיד. Immortals Fenyx Rising הוא באמת הכלאה של חווית הפיתוח של Assassin’s Creed Odyssey והרצון לפתח משחק בסגנון של Breath of the Wild, ואומנם אני מדגיש את ההשפעה של המשחק השני לא מעט, הקסם שקיים ב-Immortals, בין אם בצורת הסיפור שלו או בסגנון האומנותי שלו מחפה על לא מעט מההשוואות ועוזר לו להתבלט במיוחד מעל השאר.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • סיפור מהנה קליל וייחודי עם נרטיב מקורי
  • מכניקת קרב מהנה ומלאת אקשן
  • עולם פתוח מרהיב ומלא באפשרויות
  • משחק קול ופסקול נהדרים במיוחד

הרע

  • חלק מהפאזלים לוקים בחסר וחוזרים על עצמם
  • הקונספט הכללי מושאל מ-Breath of the Wild
  • המשחק לעיתים קל מדי

וזאוס

  • עוד פעם פרומית'יאוס עם הסיפורים שלו...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:31 06.12.2020 | nakiii nakiii

    אחלה ביקורת וכל הכבוד ליוביסופט על התעוזה...
    4 בסולם פורטנייט עד סייברפאנק

  2. 2

       | פורסם ע"י