הרשמה

עשרת הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2017

במסגרת סיכום שנת 2017, שמואל מפרט לנו אילו משחקים הוא בחר להעביר מהמסך לפלייליסט שלו

אלו הם הצלילים והנעימות שגרמו ל-2017 להרגיש אפילו יותר מיוחדת

"שנה הלכה, שנה באה, אני כפיי ארימה."

זאת הייתה שורה משיר ואתם יודעים איפה יש עוד שירים? משחקי מחשב. מוזיקה היא חלק כל כך קריטי מהמכלול של משחקי מחשב עד שמוזיקה לא טובה יכולה להרוס משחק נהדר. למזלנו הרב, השנה קיבלנו המון פסקולים מדהימים שהתלוו למשחקים נהדרים אז לקחתי את הזמן כדי לדרג את עשרת הפסקולים הטובים ביותר של השנה החולפת. כמה דברים לפני שאני מתחיל עם הרשימה:

א. זאת הרשימה שלי, אתם מוזמנים להתווכח ולריב לגבי איפה כל פסקול צריך להופיע ברשימה ולמה הפסקול האהוב עליכם לא בראש הרשימה או (רחמנא ליצלן) אפילו לא ברשימה עצמה. אלו הם המשחקים שרציתי לשים פה וזה הדירוג שלהם, אבל אני אשמח לשמוע את דעתכם.
ב. אני שיחקתי בכל משחק שמופיע ברשימה, אני מאמין שפסקול טוב הוא פסקול שאני אקשיב למוזיקה ממנו גם לאחר שאני משחק בו ולכן אני רוצה לראות איך הוא עובד בתוך המשחק ואיך הוא עובד מחוצה לו. מכאן שגם יש כמה משחקים שהפסקול שלהם לא נכנס לרשימה - לא בגלל שהפסקול שלהם לא טוב אלא בגלל שלא יצא לי לשחק במשחקים הללו. בין המשחקים הללו אפשר למצוא את Life is Strange: Before the Storm, Nidhogg 2 ו-Night in the Woods ששמעתי שיש להם רצועות נהדרות שעובדות נהדר עם המשחקים שלהם, אבל לצערי לא שיחקתי בהם אז אני לא רוצה לומר עליהם סתם דברים.

ג. בסיום כל פירוט, יהיה סרטון שיכיל את אחת מהרצועות האהובות עליי מהפסקול, כך שאם מה שכתבתי סקרן אתכם, אתם יכולים להקשיב בעצמכם ולומר לי מה דעתכם.

ועכשיו אחרי שהזזנו את כל הנימוסים הצידה, הנה עשרת הפסקולים האהובים עליי משנת 2017:

10. ARMS - Atsuko Asahi, Yasuaki Iwata

אני אתחיל את הרשימה עם אחד מהפסקולים היותר כיפים שיצאו השנה. הפסקול של ARMS נשמע כמו איזה סוג של הכלאה בין הפסקול של פתיחת המונדיאל בברזיל לבין הפסקול של Samba De Amigo. שיר הנושא של המשחק הוא פשוט אבל קליט ומעביר את המסר של המשחק: קרבות ARMS הם ספורט, ולא סתם ספורט, ספורט אקזוטי שנחגג ברחבי העולם. אני נהניתי ממנו כך שלפחות איתי הוא עשה את העבודה.

רצועות אהובות: Main Theme, Ribbon Ring, Via Dolce.

9.  Horizon Zero Dawn - Joris de Man, The Flight, Niels van der Leest, Jonathan Williams

משחק ה-PS4 האקסקלוסיבי יכל ללכת על פסקול מפוצץ מלא במוזיקה קצבית שכנראה שהייתה עובדת עם הלחימה מול החיות המכניות האדירות של המשחק, אבל במקום זה הוחלט ללכת על פסקול יותר אינטימי ושקט שעבד עם הסיפור האישי של אלויי והחוויות האישיות שהיא עוברת. לרגעים מלאי האקשן נעשה שימוש בהרבה מוזיקה שבטית עם נגיעות אלקטרוניות יותר שעובדת נהדר עם העולם הפרימיטיבי למדי של בני האנוש של Horizon Zero Dawn אל מול המכונות האלקטרוניות שנמצאות באותו העולם.

רצועות אהובות: Stormbird Battle, Aloy's Theme

8. Sonic Forces - Tomoya Ohtani, Naofumi Hataya, Kenichi Tokoi, Takahito Eguchi

אם רק המשחק עצמו היה טוב כמו הפסקול... לטעמי, Sonic Forces הוא אחד מהמשחקים המאכזבים של השנה, עם משחקיות בנאלית, אורך משחק קצר ועיצוב שלבים על גבול המזלזל. אבל איפה שהמשחק לא איכזב היה בתחום הפסקול שלו. השירים השונים במשחק ובפרט שיר הנושא, Fist Bump, ממש טובים, ולמרות שבחלק קטן מהשלבים הרגשתי שהם לא באמת במקום, ברוב המקרים הפסקול של המשחק הפך את החוויה של Sonic Forces לנעימה יותר.

רצועות אהובות: Fist Bump, Sunset Heights, Luminous Forest

7. Xenoblade Chronicles 2 - Yasunori Mitsuda, ACE, Kenji Hiramatsu, Manami Kiyota

הפסקול למשחק ה-RPG החדש של נינטנדו לקונסולת ה-Nintendo Switch יכל גם להיות פסקול של סדרת אנימה יפנית, ובתור חובב של סדרות אנימה יפניות, זה דבר חיובי. המוזיקה של המשחק נעה משקט ומרגש לפיצוץ באוזניים שלכם שגורם לכם לרצות להיכנס למשחק ולהילחם בעצמכם בכל הלהבים השונים והמפלצות השונות שבעולם הרחב של Alrest. הייתי שמח אם המדבבים בשפה האנגלית במשחק היו משקיעים את אותה כמות האנרגיה שהושקעה בפסקול.

רצועות אהובות: Battle!!, Exploration, Mor Ardain - Roaming the Wastes

6. The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Manaka Kataoka, Yasuaki Iwata

יש משהו מדהים בפסקול של Breath of the Wild: מצד אחד, בעוד שהוא ממש טוב לכשעצמו, הוא בוודאות לא הכי מרשים השנה, אבל מצד שני הוא עובד כל כך טוב עם המשחק עצמו שאתה לפעמים שוכח שמדובר בפסקול ולא פשוט בעולם החי והנושם של המשחק. הרצועות בפסקול של המשחק יודעות מתי להיכנס בפול גז ומתי דווקא ללכת אחורה ולתת לעולם מסביבך להשמיע את קולו ולתת לך לשמוע את מה שהוא בתכל'ס, הנשימה של הטבע. את הפסקול של Breath of the Wild אני ממליץ לשמוע כשרוצים להיות רגועים יותר או לחילופין פשוט בטבע עצמו. חוץ מאת שיר הנושא - אותו צריך לשמוע בכל מקום ובכל זמן, הוא פשוט נהדר. בכלל, אני אוהב כשמשתמשים בשיר הנושא בטריילרים הגדולים הראשונים של משחקים, כי זה בדרך כלל יוצא ממש טוב (ע"ע הטריילר של Skyrim).

רצועות אהובות: Riding Horse (Night), Main Theme, Guardian Battle

5. Cuphead - Kristofer Maddigan

הפסקול של Cuphead הוא פנומנלי. יכולתי לסיים את ההסבר כאן, אבל אני לא עושה חצי עבודה - בדיוק כמו כריסטופר מאדיגן והאנשים הרבים שעמלו על להקליט את הפסקול הזה. כל רצועה כאן מדהימה ומרגישה כאילו הגיעה מהופעה גדולה משנות ה-30 ולא ממשחק משנת 2017. הסווינג הנהדר שהולחן במיוחד עבור המשחק גם הופך את החוויה של המשחק לטיפה (אבל ממש טיפה) יותר נסבלת וגם מספק אנרגיה להמשיך ולנסות גם כשנפסלת בפעם ה-300 כבר באותו הבוס. אני מוצא את הפסקול הזה כל כך אנרגטי וכיף שהוא הפך להיות אורח קבוע בפלייליסט שלי כשאני הולך למכון הכושר כדי להתאמן.

רצועות אהובות: Railroad Wrath, One Hell of a Time, Sugarland Shimmy

4. Super Mario Odyssey - Naoto Kubo, Shiho Fuji, Koji Kondo

לראשונה בתולדות הסדרה, קיבלנו שיר נושא של ממש עבור משחק חדש. אבל הפסקול של Super Mario Odyssey הוא לא רק "Jump Up, Super Star!" המצוין: המוזיקה עבור השלבים Steam Gardens ו-New Donk City נהדרים, והמשחק כולל המון טראקים מפתיעים ונהדרים. המשחק מתאים את המוזיקה שלו לכל שלב ויכול לעבור ממוזיקה מקפיצה בקרבות הבוסים למוזיקה רגועה במקומות כמו הירח. המוטיב המרכזי בפסקול הזה לפי דעתי הוא העובדה שהוא אמור להעצים את תחושת השמחה ואת החיוך שיש לשחקן על הפרצוף כשהוא משחק במשחק ובזה, הפסקול מצליח.

רצועות אהובות: (Jump Up, Super Star!, Wooded Kingdom, Metro Kingdom (Band Performance

3. Persona 5 - Shoji Meguro

סטייל וקלאס. אלו שתי המילים שמייצגות את הפסקול של Persona 5 יותר מהכל. כבר ממוזיקת הפתיחה במשחק אתם מתחילים להבין את הוייב שהמשחק מנסה להעביר: אתם גנבים, אבל לא מהסוג הפשוט, אלא יותר מהסוג של סרטים כמו "ה11 של אושן": מגניבים, מסוגננים וכאלה שהייתם מתים להיות במקומם. כמעט כל רצועה במשחק מלווה בבס משגע ולמעט רצועות בודדות, תגרום לכם לרצות לשדוד לבבות בעצמכם. אוהבים ג'אז ובפרט, Acid Jazz? אז יהיה לכם המון מה לאהוב בפסקול של Persona 5.

רצועות אהובות: Price, Will Power, Life Will Change

2. Sonic Mania - Tee Lopes

אני עוקב אחרי Tee Lopes עוד מלפני שידעתי שהוא עובד על הפסקול של Sonic Mania וברגע שידעתי שזה הולך להיות הוא הכנתי את עצמי לאחד מהפסקולים הטובים של השנה. אני באמת שמח לומר שהוא לא אכזב. המשחק כולל רצועות מוכרות שנשארו כמו שהן עם שינויים קלים כמו Hydrocity, רצועות לשלבים החדשים שנשמעים פשוט פנומנליים - באמת כאילו לא עזבנו את שנות ה-90 - וחידושים לשלבים מוכרים שגורמים להם להישמע חדשים לחלוטין. Tee Lopes עשה כאן עבודה יוצאת מהכלל, וכשהכנתי את הרשימה הצלחתי לחשוב רק על פסקול אחד שהצליח להתעלות עליו השנה.

רצועות אהובות: Hi Spec Robo Go!, Chemical Plant Act 2, Studiopolis Act 2

1. Nier: Automata - Keiichi Okabe, Keigo Hoashi, Kuniyuki Takahashi

איפה אני בכלל מתחיל עם הפסקול של המשחק הזה. כל רצועה בפסקול הזה עשתה לי משהו בזמן ששיחקתי במשחק. הוא לקח את הרגעים הפשוטים והרגועים והוסיף להם מוזיקה מרגיעה וכיפית בדמות “Pascal”, הוא לקח את הרגעים המלחיצים והמפחידים במשחק ושם עליהם רצועות כמו "Bipolar Nightmare" ו-" Alien Manifestation", והוא הביא לנו את אחד מהרגעים הכי מרגשים בגיימינג לפי דעתי עם "Weight of the World". הפסקול הצליח להעצים כמעט כל רגע במשחק בצורה מדהימה וגרם לו להיות הרבה יותר מסתם משחק, אלא חוויה שכל אחד חייב לחוות בעצמו. כל הפסקולים בארבעת המקומות הראשונים נתנו ערך מוסף למשחק מלבד היותם פסקולים עם מוזיקה טובה - אבל בעיניי, Nier: Automata עשה את זה בצורה הטובה ביותר.

רצועות אהובות: Pascal, This Cannot Continue, A Beautiful Song, The Weight of the World 

זהו, אלו הם עשרת הפסקולים שבחרתי. אשמח לשמוע מי אתם הייתם שמים במקום הראשון ואני מקווה ש-2018 הולכת להיות להישמע טוב בדיוק אם לא יותר מ-2017.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:22 07.01.2018 | rwbygolan12 rwbygolan12

    ואללה מסכים איתך שפסקול של nier automata פשוט מדהים אבל לפי לדעתי יש עוד שירים טובים בפסקול כמו:
    Amusement Park
    Song of the Ancients - Atonement
    voice of no returen

  2. 2

       | פורסם ע"י